آریا بانو

آخرين مطالب

رتبه نخست ایران برای کشفیات تریاک در دنیا اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر بر تقویت روابط و همکاری‌های ایران و روسیه تاکید کرد و گفت: میزان تولید مواد مخدر در افغانستان به حدود ده هزار تن رسیده است و این نشان دهنده افزایش 50 برابری تولید مواد مخدر از زمان اولین حضور آمریکاییان در آن کشور است.

به گزارش ایسنا، دکتر اسکندر مومنی در دیدار با رییس کمیته امنیت و مبارزه با ارتشاء دومای دولتی فدراسیون روسیه به تبیین ساختار دبیرخانه ستاد پرداخت و گفت: براساس قانون، ریاست ستاد مبارزه با مواد مخدر بر عهده رئیس جمهور است و 24 سازمان و وزارتخانه از جمله وزارتخانه‌های کشور، بهداشت، امور خارجه و ارشاد، نیروی انتظامی، قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها عضو این ستاد هستند.
وی افزود: وظیفه دبیرخانه ستاد، نظارت بر موضوعات مرتبط با مواد مخدر در ابعاد مختلف از جمله مقابله با قاچاق، پولشویی، درمان، بازتوانی و مناسبات بین‌المللی و ارتقاء محیط بین‌المللی است.
دبیرکل ستاد افزود: جمهوری اسلامی ایران در سال 2017 میلادی، حدود 800 تن انواع مواد مخدر کشف کرده است و در نه ماه سال 2018 میلادی نیز، حدود 600 تن انواع مواد مخدر از سوی جمهوری اسلامی ایران کشف شده که بیش از 30 تن آن، مورفین و هروئین بوده است، طی این مدت نیز، 6 نفر از نیروهای مقابله‌ای کشور در مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر به شهادت رسیده‌اند.
مومنی گفت: براساس آمار سازمان ملل متحد، جمهوری اسلامی ایران رتبه نخست کشفیات تریاک و رتبه دوم کشفیات مرفین و هروئین را در دنیا دارد.
وی ادامه داد: رابطه ایران با روسیه هر روز مستحکم‌تر و راهبردی‌تر می‌شود و هر دو کشور، منافع و دیدگاه‌های مشترک زیادی دارند. روسای قوای جمهوری اسلامی ایران نیز بر تقویت روابط با کشور روسیه تاکید دارند، چرا که در محیطی زندگی می‌کنیم که برخی کشورهای پیرامون، منشا صدور ناامنی، تروریسم و مواد مخدر هستند و هر دو کشور ایران و روسیه را ممکن است تحت تاثیر قرار دهند.
دبیرکل ستاد بیان کرد: امریکا در منطقه‌ای که حوزه منافع مشترک ایران و روسیه است، تلاش زیادی می‌کند تا ناامنی و بی‌ثباتی ایجاد کند، برای مثال میزان تولید مواد مخدر در افغانستان به حدود ده هزار تن رسیده است و این نشان‌دهنده افزایش 50 برابری تولید مواد مخدر از زمان اولین حضور امریکاییان در آن کشور است، همچنین لابراتوارهای تولید هروئین در افغانستان افزایش قابل توجهی یافته است.
مومنی بیان داشت: علی‌رغم اینکه جمهوری اسلامی ایران در مسیر ترانزیت مواد مخدر به اروپا و کشورهای غربی قرار دارد، همواره تلاش دارد تا جوانان کشورهای غربی همانند جوانان کشور ایران از اعتیاد به مواد مخدر مصون باشند و امنیت را یکپارچه کند.
وی با بیان اینکه زمینه‌های همکاری متعددی با روسیه وجود دارد، گفت: با تبادل اطلاعات درخصوص باندهای موادمخدر و تروریسم و همچنین تبادل تجربیات و تجهیزات مبارزه با موادمخدر و مناسبات بین‌المللی می‌توانیم همکاری‌های دو جانبه‌ای داشته باشیم، تجربه موفق ایران و روسیه در برقراری ثبات در سوریه موید همکاری دو کشور است.
این مقام مسئول در ستاد ادامه داد: ستاد چند موضوع را در مبارزه با مواد مخدر دنبال می‌کند، مقابله با قاچاق و عرضه موادمخدر یکی از این موضوعات است که از نقطه صفر مرزی تا عمق شهرهای کشور را شامل می‌شود، پیشگیری و اقدامات فرهنگی از دیگر موضوعات مهم در حوزه مبارزه است، زیرا معتقدیم پیشگیری و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی می‌تواند نقش مهمی را در کنار حوزه مقابله با عرضه ایفا کند، درمان و کاهش آسیب نیز از دیگر موضوعات مهم عرصه مبارزه است و اقدامات خوبی در این راستا انجام شده که نمونه آن، هدایت معتادان متجاهر و تزریقی از مصرف مواد پرخطر به مواد کم‌خطر در مراکز مجاز و قانونی درمان اعتیاد است.
مومنی گفت: قوانین جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف مبارزه با موادمخدر اعم از ورود و توزیع موادمخدر و پولشویی، سخت‌گیرانه و بازدارنده است، طبق این قوانین، معتاد هم مجرم است هم بیمار و کسی حق ندارد به خودش و دیگران آسیب بزند. اگر کسی برای بار اول شناسایی شد که معتاد است به او فرصت داده می‌شود که در مراکز درمان، بازپروری و کاهش آسیب حضور یابد و نسبت به درمان خود اقدام کند اما اگر دوباره تکرار شود دیگر مجرم شناخته شده و قوانین بعدی نسبت به او اعمال می‌شود.
به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ وی بیان کرد: بخش‌های قضایی و انتظامی کشورمان از جمله پلیس فتا در حوزه فضای مجازی که دوره نوظهوری است، اقدامات بسیار گسترده‌ای را درخصوص مقابله با توزیع و فروش موادمخدر انجام داده‌اند و پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است.
دبیرکل ستاد در پایان با اشاره به اجلاس کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل در وین گفت: دفتر روابط بین‌الملل ستاد به‌منظور ایجاد طرح ابتکار سه جانبه میان ایران، روسیه و چین، پیش‌نویسی را برای ارائه در اجلاس کمیسیون مواد مخدر تهیه کرده است که در حال ارسال آن به روسیه و چین هستیم تا این پیش نویس نهایی شود، هدف از انجام این کار، ایجاد توافق و تقویت نگاه‌های مشترک سه کشور در آن اجلاس مهم است، اگر نیاز بود بعد از نهایی شدن پیش‌نویس می‌توان کشورهای دیگر را هم به این ابتکار دعوت کرد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/100581/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برای خوب شدن سرفه آنتی‌بیوتیک بخوریم؟

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن