آریا بانو

آخرين مطالب

از توضیح پلیس درباره گود برج میلاد تا بخاریهای جدید مدارس اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - بخاری‌های جدید «هرمتیک» در راه مدارس، شناسایی 2000 ملک واگذار شده در شهرداری، قاچاق غذا کاهش یافت، تولید کارت‌های ملی «ایرانی» به‌زودی، پیام‌هایی که "بطحائی" پس از پخش فوتبال در مدارس دریافت کرد، تسهیلات جدید رزمندگی به کارکنان دولت در مناطق امنیتی جنگ تحمیلی، ورود سالانه 250 میلیون متر مکعب خاک به سدهای کشور و... سرخط مهمترین اخبار تحریریه اجتماعی ایسنا در روز شنبه (19 آبان) است.

به گزارش ایسنا، تحریریه اجتماعی امروز شنبه (19 آبان) بیش از 50 خبر را روی خروجی خود منتشر کرد که گزیده‌ای از مهمترین این اخبار به همراه تیتر و لینک در زیر می‌آید:
شناسایی 2000 ملک واگذار شده در شهرداری
معاون نظارت شورای شهر تهران از قرائت گزارش شناسایی و بازپس گیری املاک شهرداری در شورای شهر خبرداد.
افشین حبیب زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت باز پس‌گیری املاک شهرداری تهران که حق بهره برداری از آنها به افراد غیر سپرده شده است، گفت: در ابتدای آغاز بکار شورای شهر پنجم،‌ در مصوبه‌ای به شهرداری تهران ابلاغ کردیم که در مورد املاکی که به دیگران واگذار کرده است، گزارشی ارائه کند.
تولید کارت‌های ملی «ایرانی» بزودی
سخنگوی سازمان ثبت‌احوال از ثبت‌نام بیش از 46میلیون نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند خبر داد و گفت: بیش از 44 میلیون کارت ملی هوشمند برای ایرانیان صادر شده است.
سیف‌الله ابوترابی در گفت‌وگو با ایسنا، آخرین وضعیت تعداد ثبت‌نام کنندگان کارت ملی هوشمند و تعداد کارت‌های صادر شده را تشریح کرد و گفت: تاکنون 46میلیون و 759هزار نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند تکمیل ثبت نام کرده‌اند و برای 44میلیون و 337 هزار نفر نیز کارت کلی هوشمند صادر شده است. همچنین کمتر از 15 میلیون نفر نیز باقی مانده‌اند که هنوز اقدامی برای ثبت‌نام کارت ملی هوشمندشان انجام نداده‌اند.
قاچاق غذا کاهش یافت
"با توجه به شرایط ارزی، قاچاق مواد غذایی کاهش یافته؛ چراکه برای قاچاقچیان صرف نمی‌کند که با ارز آزاد اقدام به قاچاق کنند، اما به هر حال همچنان قاچاق برخی محصولات غذایی وجود دارد"؛ مبحثی که مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو بر آن تاکید می‌کند.
زمزمه‌های اجرای سامانه اصالت و رهگیری فرآورده‌های سلامت محور از سال 93 در سازمان غذا و دارو به گوش رسید تا کنترل تقلب‌ و قاچاق در این حوزه تشدید شود. بر همین اساس برچسب‌گذاری فرآورده‌های غذایی هم جهت کاهش قاچاق و تقلب در مواد غذایی آغاز و سامانه‌ای تحت عنوان TTAC راه‌اندازی شد تا مردم بتوانند با استفاده از آن از اصالت فرآورده‌های سلامت محوری چون غذا مطمئن شوند. حال باید دید این اقدامات تا چه اندازه در کنترل قاچاق و تقلب در این حوزه‌ها موثر بوده است و آیا توانسته سد راه قاچاقچیان زیرزمینی غذا شود.
تلاش برای پوشش بیمه‌ای نوارهای قندی دیابتی‌های "نوع 1"
رئیس برنامه کنترل کشوری دیابت گفت: سال‌هاست جهت پوشش بیمه‌ای نوارهای قندی بیماران دیابت نوع یک، تلاش کرده‌ایم، اما این موضوع ملزم به شرط و شروطی بود و اکنون این امکان فراهم شده است.
دکتر علیرضا مهدوی در نشست خبری هفته ملی دیابت گفت: حدود 170 هزار بیمار دیابتی نوع یک در کشور داریم. طی شش ماهه اول امسال بیش از 40 هزار بیمار دیابت نوع یک به سامانه یکپارچه وزارت بهداشت (پرونده الکترونیک سلامت) مراجعه و خدمات ما را دریافت کرده‌اند. متاسفانه امروزه در کودکان که همیشه شاهد دیابت نوع یک بوده‌ایم، به دلیل تغییر سبک زندگی، چاقی و تغذیه نامناسب شاهد شیوع دیابت نوع دو نیز هستیم.
علت «افسردگی» در فصول پاییز و زمستان چیست؟
یک روانشناس تخصصی کودک و نوجوان ضمن بیان اینکه هنوز علت دقیق افسردگی در فصول سرد از نگاه روانپزشکان مشخص نشده است گفت: اما به نظر می‌رسد تأثیر عرض جغرافیایی بر اختلالات خلقی به واسطه تغییرات دسترسی به نور خورشید به طور چشمگیری در بروز این امر موثر باشد.
دکتر گوهریسنا انزانی-رئیس کلینیک تنفس دوباره در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه علائم افسردگی از اواسط فصل پاییز تا اواسط زمستان در افراد بروز می‌یابد، خاطرنشان کرد: افسردگی‌های فصلی در بهمن و دی ماه شیوع بیشتری دارد و معمولاً با شروع پاییز و زمستان کارکرد برخی از هورمون‌ها دچار مشکل می‌شود اما هنوز علت دقیق افسردگی از نگاه روانپزشکان مشخص نشده با این وجود آنها معتقدند که تأثیر عرض جغرافیایی بر اختلالات خلقی به واسطه تغییرات دسترسی به نور خورشید ایجاد می‌شود. فرضیه‌های دیگر در این مسئله نیز نشان می‌دهند که کاهش نور خورشید ساعت بیولوژیکی بدن که نوع خواب و خلق انسان‌ها را تنظیم می‌کند در زمستان کمتر می‌شود، همچنین بر اساس یکی از تئوری‌ها، مواد شیمیایی مغز که اطلاعات را بین اعصاب منتقل می‌کند دستخوش تغییرات شده و قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند عدم تعادل را اصلاح کند.
انتقاد از بدقولی شهرداری و عملکرد شورای شهر در حوزه اعتیاد
مدیرعامل مؤسسه دانش اعتیاد و روان‌شناسی ایرسا با بیان اینکه در سطح شهر تهران نزدیک به 15 هزار معتاد خیابانی داریم، گفت: آیا شورای شهر برنامه کلانی برای این معتادان داشته یا موضوع اعتیاد برای شورایی‌ها به اندازه کافی مهم بوده است؟.
سعید صفاتیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به دغدغه‌ها و نگرانی‌های کارشناسان حوزه اعتیاد درباره وضعیت معتادان در شهر تهران افزود: سال گذشته، حدود یک ماه پیش از این که موضوع انتخابات شورای شهر مطرح شود، از آقای دکتر عارف در مجلس وقت گرفتم و دغدغه خودم را به عنوان یک کارشناس در حوزه اعتیاد مطرح کردم. موضوع صحبت با آقای عارف این بود که با توجه به وضعیت تهران و مشکل معتادان خیابانی، نسبت به انتخاب کاندیداهای شورای شهر توجه ویژه‌ای شود.
بخاری‌های جدید «هرمتیک» در راه مدارس
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از خریداری 8000 بخاری گازسوز «هرمتیک» برای مدارس مناطق سردسیر خبر داد.
مهراله رخشانی‌مهر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره روند تجهیز گرمایشی مدارس با توجه به فرا رسیدن فصل سرما اظهار کرد: چند هفته پیش 60 میلیارد تومان اعتبار به مناطق سردسیر برای استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی فرستادیم.
پیام‌هایی که "بطحائی" پس از پخش فوتبال در مدارس دریافت کرد
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه چگالی مفاهیم در نظام آموزشی ما سنگین‌تر از مفاهیم آموزشی سایر کشورهای دنیاست گفت: به همین علت است که از حیث مفاهیم شناختی یک سروگردن بالاترند اما از حیث آداب و مهارت‌های زندگی خلاءها و کاستی‌هایی دارند.
سیدمحمد بطحائی در اولین نشست هم‌اندیشی نمایندگان حقوق شهروندی استان‌ها و حوزه ستادی که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد به رویکرد دولت دوازدهم در آموزش حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش سنتی بر آموزش مفاهیم در سطوح مختلف تکیه داشته است و شاخص های موفقیت از منظر ما متناسب با تکیه و تاکید آموزش و پرورش پیرامون شاخص های آموزشی در سطح دانش بوده است.
ورود سالانه 250 میلیون متر مکعب خاک به سدهای کشور + اینفوگرافی
مدیر کل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه با اجرای عملیات آبخیزداری 9 تن فرسایش خاک در کشور کاهش یافته است، گفت: سالانه 250 میلیون متر مکعب خاک وارد سدهای کشور می‌شود این در حالی است که برای تولید یک سانتیمتر خاک به 800 سال زمان نیاز است.
هوشنگ جزی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه حوضه‌های اصلی آبخیز در کشور به شش حوضه تقسیم‌بندی می‌شوند، اظهار کرد: اگر این حوضه‌های آبخیز به‌درستی مدیریت شوند می‌توانیم موضوعات مرتبط با کم‌آبی، فرسایش خاک و رسوب‌گذاری (که سبب تخریب سدها و ابنیه‌های می‌شود) همچنین احیای مبانی حیاتی مانند پوشش گیاهی و چشمه‌ها را با وجود خشکسالی‌های کشور تحت تاثیر قرار دهیم.
توضیح پلیس درباره گود برج میلاد
کمتر از یک ماه پیش بود که یکی از نمایندگان شورای شهر تهران در تذکری بر لزوم توجه به گود رها شده در کنار برج میلاد تاکید و اعلام کرد که این گود در دست نیروی انتظامی است، موضوعی که رییس پلیس پایتخت توضیحاتی را درباره آن ارائه کرده است.
سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره زمین گودبرداری شده در مجاورت برج میلاد که به گفته زهرا نژاد بهرام، نماینده شورای شهر تهران در اختیار نیروی انتظامی است گفت: در این زمینه اختلافی میان بنیاد تعاون ناجا و یکی از معاونت‌های شهرداری وجود داشت و تا جایی که من از آن خبر دارم جلساتی برگزار شده و دو طرف به نتایج خوبی هم رسیده‌اند.
تسهیلات جدید رزمندگی به کارکنان دولت در مناطق امنیتی جنگ تحمیلی
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از محاسبه 50 درصد از طول مدت خدمت کارکنان دولتی در مناطق امنیتی جنگ تحمیلی به عنوان سابقه رزمندگی خبر داد.
سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، دراین‌باره گفت: طبق مقررات سند راهبردی رزمندگان، مدت فعالیت کارکنان دولت که در زمان جنگ تحمیلی برای انجام وظایف سازمانی خود در مناطق و شهرهای جنگی خدمت کرده اند به عنوان سابقه جبهه محاسبه می‌شود.
پنج خبر پربازدید تحریریه اجتماعی ایسنا در نوزدهمین روز آبان ماه و تا لحظه انتشار این گزارش به شرح زیر است:
توضیح پلیس درباره گود برج میلاد
بخاری‌های جدید «هرمتیک» در راه مدارس
محدودیت‌های تردد در مسیرهای منتهی به ورزشگاه آزادی
قاچاق غذا کاهش یافت
درخواست پلیس از هواداران پرسپولیس درپی تکمیل ظرفیت استادیوم آزادی
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/100893/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گوشت چروکیده؛ مردی که 3 قرن را به چشم دید!

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه جهت افزایش تمرکز

برای خوب شدن سرفه آنتی‌بیوتیک بخوریم؟

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه