آریا بانو

آخرين مطالب

فراخوان جایزه معماری میرمیران منتشر شد فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو - فراخوان جایزه معمار میرمیران با تأکید بر قابلیت تغییر، حرکت و جا به جایی منتشر شد.


سرویس معماری هنرآنلاین: در توضیح این دوره از جایزه معماری میرمیران آمده است: معماری پویا در برگیرندۀ ساختمان‎هایی است که قابلیت تغییر، حرکت و جابجایی دارند و شکل آن‌ها به‌منظور انطباق با نیازهای طرح، تغییر می‎کند. این ساختمان‎ها گاه شکل متفاوتی اختیار می‌کنند، گاه جهت حرکت خورشید را تعقیب می‎کنند، گاه به یک تأثیر محیطی پاسخ می‌دهند، گاه برای ایجاد دید گسترده نسبت به اطراف تغییر شکل یا تغییر مکان می‌دهند، زمانی با سقف باز و بسته شونده و تغییر شکل یا سازه جمع شونده به نیازهای کاربردی گوناگون پاسخ می‌دهند، گاه با تا شدن و تغییر شکل شرایط مورد نظر برای عملکردهای مختلف و بهره برداری مطلوب را فراهم می‌کنند، گاه به سمت جهت وزش باد، تغییر جهت می‎دهند، گاه با طبیعت همساز می‌شوند تا انرژی مورد نیاز خود را تأمین کنند. این نوع معماری با قابلیت تغییر، حرکت، جابجایی و یا چرخش امکان تحقق خواسته‎هایی را فراهم می‌سازند که در گذشته با معماری ساکن و غیر منعطف امکان‌پذیر نبود.
بناهای ساخته شده در قالب این معماری که گاه شامل معماری تطبیق پذیر و گاه در برگیرنده معماری تغییر شکل دهنده و گاه معماری قابل انتقال است دائماً در حال تغییر شکل و تعدیل خود هستند. گاهی بخشی از ساختمان و یا طبقه‌ای از آن و یا نمای ساختمان در حال تغییر، جابجایی یا چرخش است و گاهی اساساً فرم کلی بنا تغییر می‎کند. این رویکرد جدید، نوعی رقابت با روش‎های متداول معماری معاصر است تا با بهره گرفتن از تکنولوژی مدرن و هوش مصنوعی امکان تعامل و پاسخگو بودن معماری به نیازهای متفاوت انسان فراهم شود.
معماری پویا نماد نگرش جدیدی است که انتظار می‎رود معماری آینده، سیمای شهرها و کیفیت زندگی در شهرها را تغییر دهد و به‎وسیلۀ آن، بناها بعد چهارمی به نام زمان را نیز به‎ دست می‎آورند. به این تعبیر اگر معماری در ابتدا صرفاً ردی از زمان بر فضا داشت، در دوره‌های بعدی و در روند شکل‌گیری معماری معاصر از کنش متقابل فضا-زمان متأثر گشته، در عصر حاضر بر اساس نیازها و امکانات هزاره سوم یگانگی فضا-زمان را در ابعاد گوناگون تجربه می‌نماید، این تجربه نه صرفاً پاسخگوی ضرورت‌ها و نیازهای عملکردی، تکنولوژیک و محیطی، بلکه متأثر از دیدگاهی نوین در زمینه‌های فضایی و زیبایی‌شناسی تمدن و جامعه بشری است که رفته‌رفته تفکری بدیع و نوآورانه را در نگرشی بنیادین به رابطه فضا، زمان و معماری پایه‌گذاری می‌نماید. در این تفکر، بناها شکل صلب و ثابت نخواهند داشت و به دنبال معماری سیمای شهرها بسیار سریع‎تر از آنچه تصور می‎شود تغییر خواهد کرد. بعد چهارم در معماری امروز جهان حاصل تحقیقات علمی و تلاش‎های بسیار در زمینۀ معماری پویا و از سوی دیگر حاصل پیشرفت‌های تکنولوژی معماری است که در سطح جهانی و بین معماران، مهندسان و طراحان مورد توجه قرار گرفته است .
مهلت تحویل طرح‌ها به دبیرخانه بنیاد حداکثر تا ساعت 16:00 روز یک‌شنبه 21/11/97 است و به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.
همچنین زمان داوری طرح‌ها روز شنبه، چهارم و یک‌شنبه، پنجم اسفندماه خواهد بود البته نتایج داوری و اهدای جوایز در مراسم یادمان و جایزه معماری میرمیران در روز سه شنبه سوم اردیبهشت سال 1398 مقارن با روز معمار در خانه هنرمندان ایران اعلام می‌شود.
بر اساس این گزارش، مدارک مورد نیاز باید بتواند با استفاده از نقشه‌ها، پرسپکتیوها، رنگ‌ها، تصاویر سه‌بعدی رایانه‌ای و یا عکس‌ها و یا هر روش دیگری به معرفی فضاهای اصلی (داخلی و خارجی) و … و در رابطه با “معماری پویا” بپردازد.
ضمناً از آنجایی که تهیه پوستر و ارسال آن برای شرکت‌کنندگان مشکلاتی را در برداشت، بنا به درخواست تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان مقرر شد چاپ پوستر با استفاده از فایل ارسالی شرکت‌کنندگان به طور یکنواخت از طریق بنیاد معماری میرمیران انجام شود. لذا شرکت‌کنندگان در مسابقه می‌بایست فایل خود را با کیفیت 150 dpi در ابعاد 166×74 سانتی متر به صورت عمودی و در قالب فرمت گرافیکی TIFF به صورت لوح فشرده (CD) به همراه اصل فیش واریزی به مبلغ 500،000 ریال به حساب بنیاد معماری میرمیران در بانک پارسیان شعبه ملاصدرا به شماره کارت 6221061207846496 (بابت هزینه چاپ پوستر) و خلاصه توضیحات طرح حداکثر در یک صفحه A4 به زبان انگلیسی و یک صفحه فارسی و فایل کامپیوتری به دفتر بنیاد ارائه کنند. ضمناً نوشتن نام و نام خانوادگی و شماره تلفن ثابت و همراه روی CD (لوح فشرده) و روی پاکت محتوی صفحه توضیحات طرح الزامی است. لازم به یادآوری است که مدارک تحویلی شامل یک عدد CD یا لوح فشرده (مربوط به طرح و صفحه توضیحات) و اصل فیش بانکی واریز وجه و دو صفحه A4 توضیحات فارسی و انگلیسی است.
همچنین طرح‌هایی که از آثار دیگر معماران (ایرانی یا خارجی) اقتباس شده باشد مورد رسیدگی قرار نخواهند گرفت و چنان چه حتی بعد از داوری نیز مشخص شود که طرح برنده یا منتخب اقتباس از آثار دیگران بوده است ضمن اقدام در خصوص استرداد جایزه و لوح تقدیر مراتب در نشریات معماری و شهرسازی منعکس شده و حق هیچ گونه اعتراضی نخواهد بود.
بنا بر گزارش دبیرخانه جایزه، به نفر نخست این مسابقه مبلغ 100,000,000 ریال؛ نفر دوم 50,000,000 ریال و نفر سوم: 30,000,000 ریال اهداء خواهد شد.
همچنین علاوه بر نفرات اول تا سوم به 10 منتخب دیگر لوح تقدیر اهدا خواهد شد.
ضمناً به آثاری که از لحاظ گرافیکی خلاقانه باشند، جوایزی از طرف هیئت داوران اهدا شده و از آثار مذکور به عنوان پوستر مسابقه استفاده خواهد شد.
شایان ذکر است در این مسابقه آیدین آغداشلو، علیرضا تغابنی، داراب دیبا، سامان سیار، فرشاد فرهی، سید علیرضا قهاری، پروفسور محمود گلابچی و حمید میرمیران به عنوان اعضای هیئت داوران در کنار پروفسور ایرج اعتصام به عنوان رئیس هیئت داوران در این مسابقه حضور خواهند داشت.
در صورتی که شرکت کنندگان سؤالی در رابطه با برگزاری مسابقه داشته باشند می‌توانند از طریق تلفن‌های 22372582 و 22095564 و از طریق پست الکترونیکی بنیاد معماری میرمیران به نشانی Email:info@mirmiran-arch.org و Website: www.mirmiran-arch.org مراجعه کنند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/100920/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود