آریا بانو

آخرين مطالب

عروسک باشکوه عشایر رونمایی شد / آغاز رقابت ٩ گروه نمایشی در شیراز فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو - آیین افتتاحیه و آغاز بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان فارس با رونمایی و اجرای هنرمندان برای به نمایش گذاشتن "عروسک بزرگ و با شکوه عشایر" و رقابت ٩ گروه نمایشی برگزار شد.


سرویس استان‌های هنرآنلاین: دبیر بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان فارس با نام خدایی که در سینه مهر آفرید، کلامش را آغاز کرد و خیرمقدم ویژه خود و دست اندکاران را به تمام هنرمندان، هنرپیشگان و اهالی نمایش که از همه استان و تهران به این برنامه آمدند تقدیم کرد و مقدم‌شان را گرامی‌داشت و گفت: از همه مجریان که در این مدت زحمت کشیدند تشکر می‌کنم و در هین ساعت؛ افتتاحیه جشنواره بیستم و نهم را اعلام می کنم.
بر همین اساس، آغاز رقابت ٩ گروه نمایشی از بیستم آبان در آیین گشایش بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان فارس؛ ساعت ١٢ روز یکشنبه بیستم آبان ماه در محوطه بیرونی تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس، برگزار شد و احمد سپاسدار در ادامه سخنانش با آرزوی توفیق برای تمام شرکت کنندگان؛ ابراز داشت: موفقیت تنها در کسب جوایز و کسب مقام نیست؛ بلکه رسیدن به اجرایی که بتواند با مخاطب ارتباط مناسبی برقرار کند و خود هنرمندان از نحوه نمایش آن لذت ببرند و رضایت داشته باشند؛ ملاک یک نمایش ارزشمند است.
کارگردان آیین گشایش این جشنواره نیز اظهار داشت: در برنامه یاد شده؛ سه پرفورمنس نمایشی اجرا شد و در آن پوستر های جشنواره های و داستان های کوتاهی از نوشته های هنرمندان تئاتر به نمایش در آمد و گروه موسیقی فاگوت نیز این برنامه ها را با نوای ساز همراهی کردند و در ادامه نیز برای اولین بار آیین رونمایی از عروسک بزرگ و با شکوه عشایر نیز با بازی هنرمندان بازیگر و همسرایان رونمای شد.
سیدمحمدهادی هاشم زاده افزود: این نمایش عروسکی بزرگ به عنوان نمادی از سنت ها و آداب و رسوم ایرانی و اصالت های آن توانست لحظاتی دلنشین را برای مخاطبان و مردم و علاقه مندانی که در فضای بیرونی و محوطه باز تالار حافظ فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به نظاره افتتاحیه ایستاده بودند؛ ایجاد کند.
وی با اشاره به اینکه برنامه هایی نیز در قالب کارناول هنری برپا شد؛ بیان داشت: این حرکت هنری برای این بود تا نسبت به سال های گذشته بتواند مردم و تماشاگران علاقه مند را راضی و خشنود نماید و ارتباط هنرهای نمایشی اهالی تئاتر و شهروندان را در مسیر گسترده تری قرار دهد.
بر پایه این گزارش، رئیس انجمن نمایش استان فارس نیز با باین اینکه این جشنواره در شرایطی آغاز به کار می کند که ٥٣ گروه اعلام آمادگی کرده و کارها توسط استاد نادر شهسواری؛ دکتر عباسی و علی ثابت بصورت فیلم بازبینی شد؛ گفت: در این مسیر ٢٣ کار را گزینه کردند که پس از آن بصورت زنده برای اجرا آماده و از این میان؛ ٩ گروه برای رقابت اصلی به جشنواره دعوت شدند.
افشین محمودی با اشاره به اینکه آیین افتتاحیه این جشنواره ساعت ١٢ روز یکشنبه بیستم آبان ماه در محوطه بیرونی تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس، برگزار شد؛ گفت: در همین روز تئانر "روز عزیز مرده " به کارگردانی امیر علی محمودی از شیراز در تماشاخانه استاد هودی اجرا می شود و تماشاخانه استاد سپاسدار نیز میزبان تئاتر "تم، مارپله" به کارگردانی هادی امامی مقدم از شهرستان های مرودشت و اقلید می باشد.
وی ادامه داد: تئاتر "کابوس کاووس" به کارگردانی مجتبی حسینی قیری از شهرستان قیروکارزین نیز در روز اول جشنواره در تماشاخانه استاد لایق به روی صحنه خواهد رفت و در روز دوشنبه بیست و یکم آبان و روز دوم جشنواره تئاتر "خون سیاه" به کارگردانی صادق علیپور از شهر شیراز در تماشاخانه استاد هودی، تئاتر "دوران استراحت" به کارگردانی مهرداد حیدری از شیراز در تماشاخانه استاد سپاسدار و تئاتر "صوراسرافیل" از شهرستان کازرون در تماشاخانه استاد لایق اجرا خواهند شد.
رئیس انجمن نمایش استان فارس گفت: روز سه شنبه و در روز آخر اجراهای این جشنواره نیز تئاتر "یک هفته راه رفتن در بهشت" به کارگردانی سید محمد هاشم زاده در تماشاخانه استاد هودی، تئاتر "داستان عجیب شیناگاوا" به کارگردانی محمد جواد صفایی از شهرستان لامرد در تماشاخانه استاد سپاسدار و تئاتر "گذشتن از گذشته ای که نمی گذرد" به کارگردانی ابوالفضل فرهادی از شهر شیراز در تماشاخانه استاد لایق به روی صحنه خواهند رفت.
او ابراز داشت: آیین اختتامیه این رویدا هنری روز چهارشنبه بیست و سوم آبان ماه در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار خواهد شد که تئاترهای ذکر شده در سه سانس و ساعات های ١١، ١٦ و ١٩ اجرا می شوند و نشست های نقد و بررسی هم هر شب ساعت ٢١ در تماشاخانه بامداد برگزار می گردد.
گفتنی است؛ جشنواره تئاتر استانی فارس از ٢٠ تا ٢٣ آبان‌ماه با داوری محمد رحمانیان، رضا صابری و آرش دادگر از چهره‌های سرشناس تئاتر کشور برگزار می شود و اختتامیه آن نیز همراه با آیین گشایش جشنواره تئاتر آیات برپا می‌شود.
الهه بهرامی

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/101123/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

حکم ‏CAS‏ علیه اسپانیا؛ انتخابات را از نو برگزار کنید

هوادار استقلال دچار حمله عصبی شد

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

کارشناسی صحنه‌های جنجالی دیدار استقلال - شمس آذر

تفاضل گل استقلال و پرسپولیس برابر شد

فریاد باقری با مهم‌ترین گل سال به تراکتور

جدول لیگ برتر؛ استقلال به صدر رسید

زندی: اصلاً خوب نبودیم؛ استقلال تیم یکدستی دارد

ستاره‌های سپاهان در دو چالشِ مورایس

گزارش اکیپ؛ بایرن نه، زیدان به یونایتد می‌رود!‏

آخرین وضعیت لوکاکو پس از مصدومیت شدید

شمس‌آذر نفس آبی‌پوشان را حبس کرد؛ استقلال صدر را پس گرفت

نمک های بی پایان علی صادقی در سریال خانه به دوش

ماجرای عاشق شدن دیبی در جوانی

قطعه ای زیبا با تکنوازی ساز «ابوا»

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو ژاپن موسیقی رو اینجوری آموزش میدن!

خواص مصرف لیموی یخ زده در طول روز که تا به حال نشنیده اید

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

تو مثل منی برف...

دستِ خالی امان هندی و 12 آسیایی که در بیشکک سهمیه گرفتند

نساجی با درخشش یک برزیلی امیدوار به بقاست

منفور بارسلون بازیکن هفته چمپیونزلیگ شد!‏

گل دوم استقلال از روی نقطه پنالتی توسط محمدی

سکوت تراکتوری‌ها پس از شکست

پرسپولیس با ذخیره‌ها تیم رضا عنایتی را شکست داد

تراکتور سهمیه آسیا را به ملوان تعارف زد

شوت ابوالفضل جلالی در دقیقه 58 به تیرک عمودی دروازه شمس آذر برخورد کرد

بازگشت امید به نساجی با برد خانگی؛ تراکتور بدون خمس هم باخت

پیشنهاد میلیاردر فنلاندی؛ اینتر را به من بفروش!‏

گزارش زنده؛ استقلال 2-0 شمس‌آذر قزوین

دیبی:نفهمیدم تکرار کن! یه مرتیکه رو اسب سفید نشسته؟

دلبری های پیمان معادی در سریال افعی تهران

پشت صحنه جذاب صداتو با حضور جواد هاشمی

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

آهنگ «سلام عزیزم» با صدای مسیح و آرش ای پی

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

این نوشیدنی خوشمزه و اقتصادی رو از دست نده

سس قارچ ویژه برای سیب زمینی سرخ شده

کمبود این ویتامین‌ها مساوی است با سردردهای مکرر

ترفندهای تمیزکاری خانگی

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

خاص‌ترین خوش و بش هفته در دربی کوچک

گل اول استقلال به شمس‌آذر توسط مهرداد محمدی

گل اول نساجی از روی نقطه پنالتی توسط باقری

اعتراف پوچتینو به عادت عجیب؛ خرافاتی نیستم

آلوز صدر جدول پاسورها را برای جلالی آب و جارو کند!