آریا بانو

آخرين مطالب

بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز چهارشنبه اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - باران‌ پاییزی کم‌آبی‌ها را جبران نمی‌کند، جزییات ذخایر دارویی ایران در "تحریم"، اعزام ون‌های مناسب‌سازی شده به پاتوق معتادان، شارژ کارت یارانه مددجویان تا 300 هزار تومان و تداوم بارش برف و باران در کشور از اخبار پر بازدید اجتماعی ایسنا در روز 23 آبان ماه بودند.

به گزارش ایسنا ، اداره اخبار اجتماعی ایسنا امروز چهارشنبه 23 آبان ماه 50 خبر را منتشر کرده است که مهمترین آن‌ها در ادامه به همراه لینک خبر عنوان شده است:
جزییات ذخایر دارویی ایران در "تحریم"
دکتر غلامرضا اصغری، رییس سازمان غذا و دارو ضمن تشریح وضعیت بازار دارویی کشور بعد از اعمال تحریم‌ها از سوی آمریکا، گفت: در حال حاضر مشکل اصلی حوزه دارو در نقل و انتقال پول و کالا است.
وی درباره وضعیت بازار دارویی کشور با توجه به تحریم‌های آمریکایی، گفت: با توجه به اینکه از قبل مطلع بودیم که تحریم‌ها ایجاد شده و تشدید می‌شود، پیش‌بینی‌های لازم انجام شد تا ذخایر کافی از داروهای مورد نیاز و به‌ویژه مواد اولیه دارویی تامین شود. به همین دلیل نگرانی از بابت تامین دارو در بازار وجود ندارد.
چه کسانی باید واکسن "آنفلوآنزا" و "ذات‌الریه" بزنند؟
به گزارش سرویس سلامت ایسنا، طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، بیماری‌های پنوموکوکی (عفونت ریه یا ذات الریه) بخش مهمی از عفونت‌های تنفسی و اولین بیماری عفونی کشنده در سراسر دنیا هستند؛ به گونه‌ای که سالانه بیش از یک میلیون کودک زیر پنج سال بر اثر ابتلا به این بیماری‌ها جان خود را از دست می‌دهند.
دکتر محمدرضا مسجدی، فوق تخصص بیماری‌های ریوی و دستگاه تنفس و استاد پیشکسوت بیماری‌های داخلی ریه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: پنومونی یا عفونت ریه یکی از مهم‌ترین علل مرگ و میر در سطح جهان بوده و در سنین کودکی اولین علت مرگ و میر کودکان محسوب می‌شود.
بررسی ساختار جدید ناجا
سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی از بررسی ساختار جدید در این نیرو خبر داد و در بازدید از مجموعه ستادی پلیس پایتخت و دیدار رؤسا و پلیس‌های تخصصی اظهارکرد: امروز مردم پلیس را مرجع خود می‌دانند و ارتباطشان با این نیرو افزایش پیدا کرده که این نشان می‌دهد پلیس دارای یک پویایی است.
فرمانده ناجا برخورد با معتادان وخرده فروشان مواد مخدر را نیز یکی از اولویت‌های پلیس برشمرد و گفت: یکی از مواردی که مردم نیز درخواست زیادی برای آن دارند برخورد با معتادان متجاهر است ما گزارش‌های زیادی در این خصوص دریافت کردیم و با تمام توان در این زمینه حضور داریم البته علاوه بر برخورد با معتادان متجاهر ، شناسایی باندهای توزیع کننده مواد مخدر و سوداگران مرگ نیز جزو اولویت‌هایمان است که حتما بدون اغماض با آن برخورد خواهیم کرد.
جوان معتاد یکی از کارکنان کمپ ترک اعتیاد را به قتل رساند
سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری جوانی معتاد خبر داد که چند روز پیش به خاطر نرفتن به کمپ ترک اعتیاد اقدام به ارتکاب جنایت کرده بود.
وی ادامه داد: ساعت11شب روز 18آبان خبر فوت جوانی حدودا 35 ساله از طریق بیمارستان به کلانتری 131شهرری اعلام شد. در ادامه با حضور مأموران کلانتری در بیمارستان، خبر اولیه تایید شد و با اعلام کارشناسان مشخص شد که این جوان بر اثر ضربه جسم تیز به ناحیه قفسه سینه فوت کرده است، بنابراین رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت و پرونده مقدماتی با موضوع "قتل عمد" تشکیل شد.
باران‌ پاییزی کم‌آبی‌ها را جبران نمی‌کند
صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی خشکسالی با بیان اینکه سهم پاییز 25 درصد از کل بارش‌های سال است، گفت: از ابتدای پاییز تا دیروز (22 آبان ماه) میانگین بارش کل کشور 35.5 میلی متر بود که نسبت به بلندمدت حدود 14 میلی‌متر بیشتر است و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان فصل پاییز بازندگی‌ها در حد نرمال یا بالاتر از نرمال باشد، با این وجود خشکسالی‌های انباشته و افت شدید آب‌های زیرزمینی جبران نمی‌شود.
به‌روزرسانی سیاهه انتشار شهر تهران
حسین شهیدزاده،‌ قائم مقام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از به روز رسانی سیاهه انتشار شهر تهران توسط بخش‌های دانشگاهی و علمی خبر داد و گفت: شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با مجموعه‌های دانشگاهی در این زمینه همکاری می‌کند.
وی با اشاره به، به‌روزرسانی سیاهه انتشار شهر تهران اظهار کرد: لازم است که سیاهه انتشار هر چند سال یکبار به‌روزرسانی و بازنگری شود. سیاهه انتشار حال حاضر شهر تهران در سال 92 به‌روزرسانی شد و با وجود تغییراتی که شهر در طی این چند ساله داشته به‌روز رسانی سیاهه انتشار واجب است.
اتصال سازمان راهداری به سیمفا بزودی
سعید قیصر، مدیر اجرایی طرح ملی معاینه فنی کشور با اشاره به اینکه تمامی اقدامات لازم از سوی سامانه یکپارچه معاینه فنی(سیمفا) برای اتصال سازمان راهداری به سامانه انجام شده است، گفت: ظرف یک تا دو هفته آینده سازمان راهداری کشور به سامانه سیمفا متصل خواهد شد.
وی در تشریح ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اجرای فاز دوم «طرح کاهش» گفت: سیستم نرم افزاری لازم برای اجرای این مرحله از طرح در وزارت کشور آماده شده است و هیچ محدودیتی برای ارائه خدمات در طرح کاهش نداریم نه تنها در تهران؛ بلکه در سایر کلانشهرها نیز برای اجرای این طرح محدودیتی از سوی سیمفا وجود ندارد. در حقیقت زیرساخت‌ها محیا شده و برای پاسخگویی و اجرای طرح کاهش در تمامی کلانشهرها آمادگی لازم وجود دارد.
تسهیلات ویژه به تاکسی‌ها برای کاهش آلودگی هوا
مهدی ابراهیمی، معاون فنی سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران از ارائه تسهیلات ویژه به رانندگان تاکسی که اقدام به تعویض کاتالیست می‌کنند، خبر داد و در مورد سرانجام نصب و تعویض کاتالیست بر روی تاکسی‌های شهر تهران، گفت: هر ساله در بودجه تاکسیرانی مبلغی را برای تعویض کاتالیست در نظر می‌گیرند؛ اما به دلیل پیمایش بالای تاکسی‌ها این کاتالیست‌ها حدود 14 الی 15 ماه بیشتر کارآیی ندارد و این در حالیست که کاتالیست بر روی یک خودروی معمولی حدود سه سال کارآیی لازم را دارد.
اعزام ون‌های مناسب‌سازی شده به پاتوق معتادان
فرید براتی سده، معاون پیشگیری و درمان مرکز درمان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به فعالیت ١٠ « موبایل سنتر» یا مراکز سیار در استان تهران برای ارائه خدمات به معتادان متجاهر گفت: امسال اقدامات بهزیستی و سازمان‌های مردم نهاد در این حوزه جدی‌تر از سال گذشته و با حمایت مالی بهزیستی دنبال خواهد شد.
وی با اشاره به نشست مشترک سازمان بهزیستی با سازمان‌های مردم نهاد حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: در این جلسه در مورد بسیج کلیه شلترها و مراکز DIC در حوزه نگهداری از معتادان همزمان با آغاز فصل پاییز و زمستان توافق شد.
فقرستیزی؛ محوری‌ترین فعالیت‌ کمیته امداد
سیدامیر منصور برقعی، قائم مقام کمیته امداد کشور امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل کمیته امداد گیلان، گفت: فقرستیزی و تلاش برای توانمندی مددجویان تحت پوشش از محوری‌ترین فعالیت‌های این نهاد است.
وی فقرستیزی و تلاش برای توانمندی مددجویان تحت پوشش را از محوری‌ترین فعالیت‌های این نهاد دانست و اظهار کرد: فقرستیزی و رشد عادلانه اقتصادی ماموریت و سیاستی است که می‌توان با برنامه محوری به آن دست یافت.
طرح «نظام جامع مشاوره» برگشت خورد
مهدی نوید ادهم، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح معطل مانده‌ای در شورای عالی آموزش و پرورش نداریم از بازگشت طرح جامع «نظام مشاوره» به کمیسیون این شورا برای اصلاح و همسویی بیشتر با سند تحول خبر داد و درباره پرونده‌ها و طرح‌های معطل مانده در شورای عالی آموزش و پرورش مانند طرح نظام جامع مشاوره که چند سالی می‌شود در نوبت بررسی در شورای عالی است اظهار کرد: طرح‌های معطل مانده در شورای عالی آموزش و پرورش نداریم، اما گاهی فرآیند بررسی و تصویب طولانی می‌شود.
به گزارش ایسنا پنج خبر پر بازدید سرویس اجتماعی در ادامه قابل مشاهده است:
باران‌ پاییزی کم‌آبی‌ها را جبران نمی‌کند
جزییات ذخایر دارویی ایران در "تحریم"
اعزام ون‌های مناسب‌سازی شده به پاتوق معتادان
شارژ کارت یارانه مددجویان تا 300 هزار تومان
تداوم بارش برف و باران در کشور
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/101486/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

سالگرد زادروز یوهان کرویف؛ منتخب حرکات دوران بازی نابغه هلندی

ستاره چلسی فصل را از دست داد، آرژانتین نگران کوپا!‏

ژاوی اشک خوان لاپورتا را در آورد

به حذف رئال از لیگ قهرمانان باور دارم

شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان

عنایتی با پیکان جوانان مقابل تیم محرم

غیرمنتظره؛ چه بلایی بر سر صلاح آمده!

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

زمان بازگشت بهترین گلر دنیا مشخص شد

پیکان رکورد کاهش سن فوتبال ایران را جابجا کرد!

شوخی با سیدجواد هاشمی در فضای مجازی!

رونمایی از فصل جدید «آقای قاضی» با بازی بهزاد خلج

توضیحات جالب سیدجواد هاشمی درباره مد در ایران

آهنگ زیبای «شهر بارونی» از سیامک عباسی

تصادف زنجیره‌ای عجیب در ارومیه

سردار رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست

آخرین وضعیت سیل در سیستان‌وبلوچستان؛ راه‌ ارتباطی 70 روستا همچنان مسدود است

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

قلعه جزیره مونت سن میشل در فرانسه

گناهان زبان؛ بداخلاقی

دره ای زیبا در ایسلند

نحوه تنظیم آینه ها در خودروی فورد کراون

الویه مهمانی ها رو اینطوری تزئین کنید

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

هر دختری باید کفش سفید داشته باشد

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم

آخرین تمرین پرسپولیس برای بازی حذفی

درگیری اسطوره‌های یونایتد و آرسنال بر سر برونو!

زادگاه مسعود ده نمکی کجاست؟

2 خبر خوش فوتبالی رئیس صداوسیما

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

آبگرفتگی خیابان‌های شهر کرمان پس از بارش شدید باران

بارندگی شدید در شهر شنژن چین

طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید

نجات دراماتیک راننده خودرو از میان شعله‌های آتش در آمریکا

کیک برش خورده و شیک برای جشن ها

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

یوفا تهدید کرد؛ احتمال محرومیت اسپانیا از یورو

خصوصی واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند

مژده 500 میلیاردی وزیر در دیدار با ورزشکاران

بارسلونا به ستاره پی‌اس‌جی باخت!