آریا بانو

آخرين مطالب

سهم مدیریت زنان در دولت 16.5 درصد رشد کرد گفتگو

سهم مدیریت زنان در دولت 16.5 درصد رشد کرد

  بزرگنمايي:

آریا بانو - معاون رئیس جمهوری:
معاون رئیس جمهوری در اموز زنان و خانواده با اشاره به سیاستگذاری دولت دوازدهم برای مدیریت زنان گفت: تحرک خوبی در این زمینه اتفاق افتاده و رشد افزایش مدیران زن در استانداری ها حدود 60 درصد و در سطح کلان دولت 16.5 درصد بوده است.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا معصومه ابتکار روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» در تالار وحدت گفت: کتاب عمیقا با فرهنگ و باورهای ما گره خورده و کتاب دینی ما قرآن به این مساله با بیان احسن القصص و خواندن تاکید دارد.
وی افزود: مساله قصه گویی به عنوان یکی از مهارت های زندگی و مدیریتی موفق، راهبردی و الهام بخش مطرح است مدیران موفق در دنیا امروز کتابخوان و قصه گوی خوب و موفقی هستند.
وی گفت: این پیوند دینی و ارتباطش با مسائل روز و جامعه و مباحث خانواده بسیار مهم است و ما امروز در سیاستگذاری هایمان به آن نیاز داریم در شرایط جنگ اقتصادی و هجمه های جنگ روانی که برای ما مطرح است باید شرایط را برای آسایش روانی و آسایش معیشتی مردم مردم فراهم کنیم تا مردم بتوانند در این شرایط زندگی با نشاط و زندگی رو به رشد خود را در یک فضای سالم و آزاد و توام با فضای مناسبی برای پاسخگویی، شفافیت و سیاست گذاری برای فعالیت اجتماعی داشته باشند. اینها در رأس سیاست های کلان دولت است و موضوع کتاب خوانی در اهم این سیاستگذاری ها قرار دارد.
معاون رئیس جمهوری با اشاره به اهمیت نهاد خانواده و ماموریت ویژه معاونت زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: برای خانواده طرحی را از سال گذشته شروع کردیم با همراهی دانشگاهیان و صاح نظران تحت عنوان «گفت و گوی ملی خانواده» و بحث ما در این طرح این است که در کنار آسیب هایی که به خانواده به عنوان مهمترین نهاد بشری وارد می شود که ناشی از شرایط خاص زندگی نوین است، در کنار اینها یک اختلال مشترک ارتباطی هم ایجاد شده و آن مشکل عدم مفاهمه، لکنت زبان، سوء تفاهم و خشونت داخل خانواده هاست.
وی افزود: در این شرایط کارکرد اصلی خانواده که کارکرد حمایتی است و جنبه الهام بخشی که زن و بشر نیاز دارند کارکردهای خود را از دست می دهد و نیازمند تلاشی برای حفظ کارکردهای خانواده از جمله گفت و گو هستیم.
* آدم های موفق در کودکی فضای قصه گویی و گفت و گو داشته اند
ابتکار گفت: مهارت گفت و گو با موضوع کتابخوانی و قصه گویی ارتباط مستقیم دارد و طبق مطالعات بلند مدت بین المللی آدم های موفقی که توانستند با مشکلات دست و پنجه نرم کنند و نهایتا توانسته اند مسیرهای درستی در زندگی انتخاب کنند آدم هایی بودند که در دوران کودکی فضای قصه گویی و گفت و گو برایشان زیاد بوده است.
وی افزود: اینها ریشه ها و باورهای فرهنگی و جنبه های مهم تربیتی ماست که متاسفانه یا کم به آن پرداختیم یا درست نپرداختیم، از خانواده هم شروع و بعد به مدرسه و دانشگاه و جامعه می رود.
معاون رئیس جمهوری گفت: یک مدیر هیچوقت از کتاب خواندن، قصه گویی و زیاد شنیدن بی نیاز نیست.
ابتکار با اشاره به برجسته شدن نقش زنان به ویژه در عرصه کتابداری گفت: یکی از سیاست های مهم دولت دوازدهم حضور زنان در عرصه های مدیریت کشور است و الان در بخش دولت فقط 40 درصد از کارمندان دولت خانم هستند.
وی افزود: در بحث صنایع دستی 75 درصد تولیدات صنایع دستی ایران که رتبه برتر جهانی از نظر کیفیت و زیبایی شناختی دارد را خانم ها دارند چون فضا فراهم شده و به لطف همت زن ایرانی این اتفاق افتاده است.
وی افزود: تاکید و سیاستگذاری امروز دولت این است که 30 درصد از مناصب دولتی باید در طی دوره چهار ساله دولت دوازدهم در اختیار خانم ها قرار گیرد و برنامه ریزی برای این مساله در سطح وزرا صورت گرفته و طبق گزارش در سطح استانداری ها تحرک خوبی اتفاق افتاده و حدود 60 درصد رشد داشته ایم و در سطح کلان دولت رشد مدیران زن 16.5 بوده است.
ابتکار ادامه داد: در حوزه های اجتماعی نیاز افق روشنی داریم که پیش نیازش توجه به مباحث فرهنگی، حوزه کتاب، کتابخوانی و تاثیر الهام بخش کتاب در زندگی انسان است
و اگر سیاستگذاری خوبی در این زمینه داشته باشیم می توانیم این افق گشایی را که منشا امید و نشاط برای جامعه ماست داشته باشیم.
وی افزود: بدخواهان ایران به دنبال گرفتن امید از ایران هستند که اگر بتوانیم این افق گشایی را انجام دهیم این اتفاق نخواهد افتاد.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

لی‌لا رضایی: این روزها همه خود را ترانه‌سرا می‌دانند

نباید معماری به چاه بازی‌های نوستالوژیک بغلتد / معماران هنوز عاشق بتن هستند / روایت مسعود تقوی از بحران محیط زیست و تأثیرات معماری

ایوبی: خوشنویسان پرچم‌دار فرهنگ اصیل هستند / نکوداشت استاد یدالله کابلی برگزار شد

کتایون ریاحی: اداره شبکه ویژه ناشنوایان را به ناشنوایان بسپارید

باید انباشت جمعیت مجرد را هر چه سریعتر ساماندهی کرد

نوروزبیگی: «محسن تنابنده» تنها بازیگر قطعی عنکبوت است

رسول نظرزاده: هنوز داریم تفکر را مونتاژ می‌کنیم / ایران دریای ایده‌های تحقیقی و پژوهش‌های انجام نشده است / به تولید فکر و اندیشه که می‌رسیم دیگر حمایتی وجود ندارد

زهرا جهانبخش: هنر ایران در حال پیدا کردن یک ساختار خیلی جدی است / رویداد تیرآرت جایگاه هنرمندان معاصر را تبیین می‌کند / گی دوینوا: بحث نمایشگاه "ایران فوتو" ستاره‌های عکاسی نیست / در فرانسه آموزشی که مخاطب از کودکی دیده دسترسی به هنر را راحت‌ می‌کند

ضرغامی: سریال گاندو فیلم بود؛ می‌خواست جنبه‌های نمایشی قضیه را بزرگ کند

شادی مختاری: چرا خانمِ بازیگر 40 ساله نقش دختر 20 ساله را هم بازی می کند؟

روایت مسعود کیمیایی از فشار ساواک برای تغییر پایان «گوزن‌ها»

با فرزندانتان طوری رفتار نکنید که فضای بیرون را به داخل خانه ترجیح دهند

سیروس الوند: سینما پس از انقلاب، دوباره اختراع شد

سیامک زندیه: شرط حفظ کیفیت البسه ایرانی عرضه محصولات با قیمت‌های بسیار بالا است

فیروز فیروز: معماری بیش از هر چیزی هنر است / معماری ایران فلسفه اکولوژیک دارد/ حرف امروز دنیا را ما قبلاً تجربه کرده‌ایم

ندا بهزاد: بانوان موزیسین چیزی از آقایان کم ندارند / گروه دلیار با دو خواننده روی صحنه می‌رود

مطالعه را فقط کتاب خواندن نمی‌دانیم / روایت محمدرضا رضاییان از فصل چهارم برنامه "کتاب باز"

نگاهی سایکودرام به نمایش تنسی ویلیامز / روایت کامبیز بنان از نمایش "نمی‌دونم فردا چی میشه؟"

مهم‌ترین معضلات عرصه مد و لباس از نگاه یک استاد دانشگاه

رواج پدیده شبه کودک همسری برای دریافت مستمری

‍‍ ‍‍پیروز حناچی: مهم‌ترین هدف سمپوزیوم مجسمه‌سازی کشف استعدادهای جوان است / برزین ضرغامی: شورای شهر تهران ما را در تصویب لایحه ایجاد حریم برای مجسمه‌های شهری همراهی کند

گفت و گویی با یک‌راننده زن تاکسی‌های اینترنتی

تاجبخش فنائیان: لازمه‌ تئاتر ملّی بازشناسی ریشه‌های فرهنگی است / استعداد جهانی شدن تئاتر ما کمتر از سایر کشورهای نیست

یکتاناصر:نقش خوب پیشنهاد شود، بازی می‌کنم

محمدپور: "دختر شیطان" در پاییز می‌توانست 15 میلیارد بفروشد / اشتباه کردیم اکران عید فطر را پذیرفتیم

پایان کار هفتمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش بدون برگزیده در بخش هنری / فاطمی: کپی نقش‌های گذشته ارزشی ندارد

ظلم تاریخی و هدیه‌های مدرنیته / روایت ابوالفضل رفیعی از نمایشگاه "ساکنان مویه" در گالری سیحون

سید محمد بهشتی: توجه به بازشناسی هویت در معماری ضروری است / شهر شیراز دارای ارزش تاریخی و معماری خاصی است

بیوک میرزایی از نمایش "نویی تضاد منافع" تا سریال "افسانه هزارپایان"

تأکید بر موسیقی آوازی و تجلیل از دستاوردهای هنرمندان و ذاکران فرهنگ رضوی / همه چیز درباره چهارمین جشنواره سراسری آواها و نواهای رضوی

امیر سرتیپ کیومرث حیدری: کسانی که در مسیر صراط قرار می‌گیرند رستگار می‌شوند / از یادداشت تجلیل مقام معظم رهبری بر کتاب شهید مجتبی ذوالفقارنسب و کتاب شهدای مدافع حرم و تازه‌های نشر نیروی زمینی ارتش رونمایی شد

زمان اعلام نتایج کنکور 98 +ظرفیت دانشگاه‌های سراسری

ابوالفضل صفری گفت: سرنوشت «سلام صبح بخیر» با برگشت «حالا خورشید»/ عصرگاهی می‌شویم

توحید معصومی خبر داد؛ «مگس» از 23 تیرماه به تالار سایه می‌آید/ یک اقتباس گروتسک

احسان دانش فرید: نه از کسی تقلید کرده‌ام و نه الگوبرداری

"الف دزفول" همچنان در انتظار / مرجان اشرفی‌زاده: با حذف پروانه‌ها به تسریع جریان فیلمسازی کمک می‌شود

آرش قاسمی : تمرکزم بر صداگذاری «نهنگ آبی» است/ همکاری در چند فیلم کوتاه

چرا کودک آزاری رخ می‌دهد؟/ پدر و مادر را به زندان بیندازیم، آسیب به کودکان کم نمی‌شود/ قصور جامعه را نادیده نگیریم

نمایش "یک زن و یک مرد" یک کار تمام آناهیتایی است / وجه درمانگری تئاتر باید حفظ شود تا حال مردم بهتر شود / روایت هوشمند هنرکار، کاظم هژیرآزاد و ناهید مسلمی از نمایش "یک زن و یک مرد"

یک کمدی سیاه با پایانی متفاوت / محسن قصابیان از "نیوکاسل" می‌گوید

حلقه مفقوده تولیدات فرهنگی و هنری نوجوانان هستند / حسین بختیاری و نگارش سه‌گانه‌ای آمیخته از وحشت و فانتزی برای نوجوانان

عروسی‌های 600میلیونی!

ماهان پوریان: فضای کنونی مناسب انتشار آلبوم نیست

آزاده عسگری: تنها 20 درصد موفقیت برند حوزه مد و لباس وابسته به طراحی است

امیر جعفری: من کارگرزاده هستم و هیچوقت از جایی رانت نگرفتم/ عذرخواهی می‌کنم

حماقتی که منجر به عذاب وجدان می‌شود / روایت صالح علوی‌زاده از نمایش "تایم لپس"

بهزاد فراهانی: شریف‌تر از ستاره اسکندری چه کسی را می‌توان نام برد/ غبطه می‌خورم برای آنها که هنوز خود را با معیارهای قرن 21 تطبیق نداده‌اند

آرا صلاحی: با «زهرمار» به حقم رسیدم

مهدی کوشکی: تصمیم گرفتم بنویسم تا بتوانم بازی کنم / تئاتر ایران دچار خلأ جادو و تعلیق است / آموزش بازیگری در سالن تئاتر اتفاق می‌افتد

کتابخانه‌ای مغفول‌مانده در دل تئاتر شهر / جواد تولمی: می‌توان با آثار کتابخانه و مرکز اسناد هنرهای نمایشی تئاتر کشور را آباد کرد