آریا بانو

آخرين مطالب

بررسی مشخصات پژو 207 جدید + امکانات و قیمت اقتصادي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - پژو 207 جدید فراز و نشیب‌های فراوانی را در طول چند سال اخیر تجربه کرده است. این خودروی هاچ بک از جمله محصولات پژو است که توسط شرکت ایران خودرو مونتاژ می‌شود.


سرویس خودرو - پژو 207 جدید با نام پژو 207i نیز در بازار ایران شناخته می‌شود و در کشور ما به طور عمده به همین نام مشهور است. البته با وجود یدک کشیدن نام 207، این خودرو بیشتر از رگ و ریشه‌ی پژو 206 بهره می‌برد. موفقیت فرای انتظار خودروی پژو 206 موجب شد تا شرکت فرانسوی پژو نسخه‌ی فیس لیفت این خودرو را با پسوند پلاس در برخی از کشورهای در حال توسعه عرضه کند. این خودرو از نظر ظاهر و از برخی جهات به پژو 207 شباهت داشت اما در عمل و در باطن همان پژو 206 بود.
نسخه‌ی پلاس خودروی پژو 206 در ایران با نام پژو 207i به بازار عرضه شد و تا سال 1390 توسط شرکت ایران خودرو مونتاژ می‌شد. اما اعمال تحریم‌های جهانی موجب تعطیلی خط مونتاژ این خودرو در ایران گردید. حدود دو سال قبل و پس از قرارداد برجام خط مونتاژ این خودرو دوباره در ایران راه اندازی شد و پژو 207 جدید بار دیگر به بازار بازگشت.
نسخه‌ی جدید این محصول علاوه بر برخورداری از ظاهر تازه به برخی امکانات و قابلیت‌های جدید نیز مجهز شده است. ‌در واقع این خودرو را می‌توان نسخه‌ی ایرانی و تا حدی تغییر شکل داده‌ی خودروی پژو 206 پلاس نامید. ضمن آن نسخه‌ی جدید خودروی 207i در قالب دو مدل دنده‌ای و اتوماتیک در بازار ایران حضور دارد. مدل‌هایی که جز از نظر نوع جعبه دنده تفاوت شاخص دیگری با یکدیگر ندارند. حال بد نیست نگاهی به درون کاپوت این خودرو بیاندازیم.

مشخصات فنی خودروی پژو 207 جدید
خودروی پژو 207 جدید به یک موتور بنزین سوز تنفس طبیعی از نوع TU5 مجهز بوده که سیستم انژکتوری آن به صورت پاشش چند نقطه‌ای طراحی شده است. موتوری که در این خودرو مورد استفاده قرار گرفته در برخی دیگر از محصولات ایران خودرو نیز به کار رفته است. این موتور از وجود چهار سیلندر خطی و شانزده سوپاپ بهره می‌برد و از گنجایشی معادل 1587 سی‌سی برخوردار است.
موتور به کار رفته در مدل جدید خودروی پژو 207i در عمل تفاوت قابل توجهی با موتور نسخه‌ی قدیمی خودروی پژو 207i یا حتی نسخه‌ی موجود در خودروی پژو 206 ندارد. حداکثر توان خروجی این موتور معادل 105 اسب بخار با احتساب 5800 دور در دقیقه است و حداکثر گشتاور تولیدی آن نیز رقمی برابر با 142 نیوتن‌متر با احتساب 4000 دور در دقیقه براورد می‌شود.
نسخه‌ی دستی این خودرو از وجود یک جعبه دنده‌ی 5 سرعته‌ی دستی بهره می‌برد و برای نسخه‌ی اتوماتیک آن نیز یک جعبه دنده‌ی 4 سرعته‌ی خودکار طراحی شده است. از همین رو شتاب صفر تا صد دو مدل دستی و اتوماتیک نسخه‌ی جدید خودروی 207i با یکدیگر متفاوت است. در مدل دستی حدود 11.6 ثانیه زمان لازم است تا سرعت این خودرو از صفر به صد برسد. مدت زمانی که در مدل اتوماتیک این خودرو به 12.6 ثانیه افزایش می‌یابد.

نظیر همین تفاوت در متوسط میزان مصرف سوخت دو مدل دستی و اتوماتیک خودروی پژو 207 جدید نیز مشاهده می‌شود. به این معنی که مدل دنده دستی این خودرو به طور متوسط سوخت کمتری را نسبت به مدل دنده اتوماتیک آن مصرف می‌کند. در مدل دنده دستی این خودرو متوسط میزان مصرف سوخت در حالت چرخه‌ی ترکیبی حدود 6.6 لیتر به ازای پیمودن هر 100 کیلومتر مسافت است. رقمی که در مدل دنده اتوماتیک این خودرو به 7.1 لیتر افزایش می‌یابد.
کیفیت سیستم تعلیق مدل جدید خودروی پژو 207i تفاوت چندانی با مدل قدیمی این محصول یا حتی با سیستم تعلیق خودروی پژو 206 ندارد و تقریبا از سفتی و خشکی مشابه با آنها بهره می‌برد. البته طراحی متفاوت فضای داخل کابین این خودرو نسبت به پژو 206 موجب شده است تا خشکی مذکور هنگام عبور از مسیرهای ناهموار چندان برای راننده یا سایر سرنشینان این خودرو محسوس نباشد.
به طور کل رانندگی با مدل جدید خودروی پژو 207i در قیاس با مدل قدیمی این خودرو احساس متفاوتی را به راننده منتقل نمی‌کند. حتی هنگامی که پشت فرمان خودروی پژو 206 نشسته باشید کم و بیش احساس مشابهی را تجربه خواهید کرد. بنابراین عمده تفاوت‌ موجود میان خودروی پژو 207 جدید با مدل قدیمی این محصول و همچنین باخودروی پژو 206 تنها به قابلیت‌ها و امکانات به کار رفته در این خودروها در کنار شکل ظاهری آنها منحصر می‌شود. سایر جزییات مربوط به مشخصات فنی این خودرو را نیز می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

مشخصات فنی خودروی پژو 207 جدید
طول خودرو 3900 میلی متر
عرض خودرو 1680 میلی متر
ارتفاع خودرو 1468 میلی متر
فاصله‌ی موجود میان دو محور جلو و عقب خودرو 2443 میلی متر
وزن خودرو بدون سرنشین و تجهیزات اضافه 1113 کیلوگرم
نوع موتور خودرو TU5 مجهز به سیستم انژکتوری پاشش چند نقطه‌ای
گنجایش موتور خودرو 1587 سی سی
حداکثر توان خروجی موتور خودرو 105 اسب بخار با احتساب 5800 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور تولیدی موتور خودرو 142 نیوتن متر با احتساب 4000 دور در دقیقه
تعداد سیلندر 4 سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16 سوپاپ
حداکثر سرعت قابل دست یابی خودرو 190 کیلومتر در ساعت
شتاب صفر تا صد خودرو 12.6 ثانیه در مدل اتوماتیک – 11.6 ثانیه در مدل دستی
نوع جعبه دنده‌ی خودرو چهار سرعته خودکار – پنج سرعته دستی
متوسط میزان مصرف سوخت در حالت چرخه ترکیبی 7.1 لیتر در مدل اتوماتیک – 6.6 لیتر در مدل دستی
گنجایش مخزن سوخت خودرو 50 لیتر
گنجایش فضای صندوق عقب خودرو 245 لیتر


امکانات و قابلیت‌های خودروی پژو 207 جدید
مدل دنده دستی و دنده اتوماتیک خودروی پژو 207 جدید از نظر قابلیت‌ها و امکانات موجود تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و کم و بیش از وجود آپشن‌های مشابهی بهره می‌برند. در این خودرو علاوه بر سیستم ضد قفل ABS و سیستم کمکی EBD که در بسیاری از محصولات مشابه به کار رفته است، سیستم مکمل EBA نیز وجود دارد. علاوه بر آن سیستم ترمز هر دو بخش جلو و عقب این خودرو به شکل دیسکی طراحی شده است. البته سیستم ترمز جلوی این خودرو به شکل دیسکی خنک شونده و سیستم ترمز عقب آن به شکل دیسکی توپر طراحی گردیده است. همچنین به منظور حفظ امنیت سرنشینان این خودرو شاهد وجود دو کیسه هوای ایمنی برای راننده و سرنشین صندلی جلو هستیم.
از جمله قابلیت‌هایی که در نسخه‌ی پیشین خودروی 207i وجود نداشت اما در نسخه‌ی جدید به آن اضافه شده است می‌توان به سیستم چند رسانه‌ای این خودرو اشاره کرد. سیستمی که که از وجود یک نمایشگر 7 اینچی لمسی به عنوان بخش اصلی خود بهره می‌برد. این سیستم چند رسانه‌ای علاوه بر برخوردار بودن از امکان پخش دی وی دی به قابلیت‌هایی نظیر جی پی اس و بلوتوث مجهز بوده و از وجود درگاه یو اس بی هم بهره می‌برد. افزون بر آن که تیوتر صوتی جلو و بلندگوی مختص به درهای جلو و عقب نیز از دیگر قابلیت‌های به کار رفته در این سیستم سرگرمی به شمار می‌رود.
غربیلک فرمان این خودرو در نسخه‌ی جدید آن به طور کامل تغییر یافته و از طرح کاملا جدیدی بهره می‌برد. به گونه‌ای که اکنون کلیدهای کنترل تنظیم سیستم صوتی روی فرمان این خودرو جاخوش کرده‌اند. همچنین وجود سیستم کروز کنترل موجب شده است تا دکمه‌ی مربوط به این قابلیت نیز روی غربیلک فرمان خودرو تعبیه شود.

از دیگر قابلیت‌هایی که در نسخه‌ی پیشین خودروی 207i وجود نداشت اما در نسخه‌ی جدید این خودرو به آن اضافه شده است می‌توان به دوربین دید عقب، سنسور دنده عقب و آینه‌های جانبی جدیدی که از وجود راهنما بهره می‌برند و در عین برخورداری از خصلت برقی هم رنگ با بدنه‌ی خودرو طراحی شده‌اند اشاره کرد. سایر امکانات و قابلیت‌های به کار رفته در خودروی پژو 207 جدید را هم می‌توانید در ادامه‌ی متن پیش رو به صورت فهرست‌وار مشاهده کنید.
مجهز به فرمان هیدرولیک برخورداری از سیستم تهویه اتوماتیک بهره‌مندی از استاندارد آلایندگی یورو 4 وجود چراغ مه شکن در بخش جلو و عقب خودرو برخورداری از قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو وجود شیشه بالابر برقی برای درهای جلو و عقب خودرو بهره‌مندی از تریم خاکستری مجهز به سیستم ایموبیلایزر و قفل مرکزی با ریموت مجهز به کمربند ایمنی سرنشینان جلو که به شکل سه نقطه‌ای طراحی شده است و از قابلیت تنظیم ارتفاع بهره می‌برد برخورداری از کمربند ایمنی سه نقطه‌ای برای سرنشینان عقب خودرو مجهز بودن صندلی عقب خودرو به قابلیت ایزوفیکس وجود رینگ 14 اینچی از جنس آلومینیوم بهره‌مندی صندلی راننده و صندلی سرنشین جلو از قابلیت تنظیم در چهار جهت مختلف به صورت دستی وجود پشت سری جلو و عقب به شکل قابل تنظیم همان گونه که مشاهده می شود تنوع و کیفیت قابلیت‌ها و امکانات موجود در این خودرو بیشتر از نسخه‌ی قدیمی آن است.

مشخصات ظاهری پژو 207 جدید
عمده تفاوت شکل و شمایل ظاهری خودروی پژو 207 جدید با مدل قدیمی این محصول در نوع طراحی چراغ‌ها مشاهده می‌شود. در واقع هم چراغ‌های جلو و هم چراغ‌های عقب این خودرو در نسخه‌ی جدید آن کاملا پوست انداخته‌اند و از طراحی نوینی بهره می‌برند. چراغ‌های جلوی مدل جدید خودروی پژو 207i در عمل با چراغ‌های روشنایی روز تلفیق شده‌اند و یک کل واحد را تشکیل داده‌اند.
تغییرات یاد شده در نوع طراحی چراغ‌های عقب این خودرو نیز مشاهده می‌شود. چراغ‌های عقب خودروی پژو 207 جدید اکنون در کناره‌های خود به نواری از جنس نئون مجهز شده‌اند. این بخش خاص از چراغ‌های عقب مانند حرف سی انگلیسی طراحی شده و سایر بخش‌های چراغ را در بر گرفته است. به این ترتیب هنگام روشن شدن این چراغ‌ها جلوه‌ا‌ی چشم‌نواز به نمای عقب این خودرو بخشیده می‌شود.

به جز مواردی که به آنها اشاره شد، سایر جزییات مربوط به نمای ظاهری خودروی پژو 207 جدید اعم از بخش جلو، عقب و کناری آن فرق چندانی با مدل قدیمی پژو 207i یا حتی در پاره‌ای موارد با خودروی پژو 206 ندارد. در واقع جزییات مربوط به بخش‌هایی نظیر کاپوت، بدنه‌ی کناری و سپرهای جلو و عقب این خودرو کم و بیش مشابه با نسخه‌ی قدیمی خودروی پژو 207i بوده و تفاوت چندانی با آن ندارند.
البته اضافه شدن امکانات و قابلیت‌های جدید به این خودرو موجب ایجاد تغییرات بسیار ریزی در برخی جزییات ظاهری آن شده است. به عنوان مثال اگر به نمای عقب این خودرو با دقت نگاه کنید می‌توانید سنسورهای پارک عقب و دوربین دید عقب آن را در فضای اطراف سپر و حول و حوش آن مشاهده نمایید. به هر حال می‌توان ادعا کرد که نمای ظاهری مدل جدید خودروی 207i به جز نوع طراحی چراغ‌های جلو و عقب آن تفاوت چندانی با نمای ظاهری مدل قدیمی این محصول ندارد.

فضای داخلی خودروی پژو 207 جدید از نظر تنگ یا فراخ بودن تفاوت چندانی با مدل قدیمی این خودرو ندارد. این امر در مورد فضای مختص به حمل بار نیز قابل مشاهده است. با این حال از نظر نوع طراحی می‌توان تفاوت‌هایی را میان دو نسخه‌ی جدید و قدیمی این خودرو مشاهده کرد. بخش عمده‌ی این تفاوت‌ها به تغییر شکل فرمان این خودرو و همچنین اضافه شدن نمایشگر 7 اینچی به داشبورد آن مربوط می‌شود. مواردی که شکل و شمایل داشبورد این خودرو را تا حدی متفاوت با داشبورد مدل قدیمی خودروی پژو 207i جلوه داده است.
با این حال در سایر جزییات درون کابین این خودرو تغییرات چندانی مشاهده نمی‌شود. حتی جنس نامرغوبی که در ساخت اجزای درون کابین خودروی پژو 206 و نسخه‌ی قدیمی پژو 207i به کار رفته بود در مدل جدید خودروی پژو 207i نیز مشاهده می‌شود. در مجموع نمی‌توان شاهد انقلاب بی بدیلی در نوع طراحی نمای داخلی و نمای خارجی این خودرو نسبت به نسخه‌ی قدیمی آن بود.

قیمت خودروی پژو 207 جدید
در حال حاضر مدل اتوماتیک خودروی پژو 207 جدید با متوسط قیمتی در حدود 114 میلیون تومان در بازار خودروی ایران معامله می‌شود. قیمت مدل دنده‌ای این خودرو در بازار آزاد نیز هم اکنون و در لحظه‌ی نوشته شدن این مطلب حول و حوش 94 میلیون تومان است. این در حالی است که تا همین دو ماه قبل قیمت مدل اتوماتیک این خودرو زیر 100 میلیون تومان قرار داشت و این محصول در بازار آزاد حول و حوش قیمت 80 میلیون تومان خرید و فروش می‌شد.
به هر حال برای خرید خودروی پژو 207 جدید می‌توانید قابلیت‌های این خودرو را با سایر رقبای شاخص آن در بازار ایران یعنی رنو ساندرو، برلیانس H220، نسخه‌ی هاچ بک خودروی ام وی ام 315 و سایر موارد مشابه مقایسه کنید. مسلما در این مقایسه نسخه‌ی جدید خودروی پژو 207 کم نمی‌آورد و حرف‌های درخوری برای گفتن دارد. هر چند که اگر این خودرو از کیفیت مونتاژ بهتری برخوردار بود این حرف‌ها می‌توانست مفصل‌تر از حال حاضر باشد. در واقع یکی از کاستی‌های مهم این خودرو کیفیت مونتاژ پایین آن است.
رضا حسینی

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/101556/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قطعه «گلادیاتور» اثر هانس زیمر با ساز دودوک

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خوشمزه ترین سوپ قارچی که میتونی درست کنی

افزایش قد نرمال برای دختران در سنین بلوغ

توصیه ای برای چیدمان منزل کسانی که فرزند اوتیسم دارند

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

نویدکیا: نیمه دوم با کیفیت بازی کردیم

شجاع: هواداران تراکتور هر چه بگویند حق دارند

سیامک: باید ببینیم برای چه به تراکتور آمده‌ایم

فراز: منظورم از نشان دادن عدد 4 کری نبود!

دومین صدر جدول هم به استقلال رسید

ماجرای کت درآوردن حقیقی مربی شمس آذر برای داور بازی!

فخریان: جواب اعتماد کادرفنی را دادم

گفت و گوی خبرنگاران با سیدحسین حسینی در پایان بازی استقلال و شمس آذر

واکنش روزبه چشمی به سوال یکی از خبرنگاران درباره مشکلات باشگاه

سلمان: بن افلک جنفیر رو همچین ماه عسلی نبرده بود که من آوردمت!

توصیه بامزه فامیل دور به آقای مجری

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!

وقتی ناراحتی از اینکه مخ زن خودت رو زدی

ترانه «شریک جرم» با صدای روزبه نعمت اللهی

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

گوناگون/ دستاوردهای عملیات «کربلای10»

پلی زیبا و بزرگ در میان ابرها در چین

خرس خانگی یک روس

یک دسر شکلاتی پرتقالی و خوشمزه برای مهمونی هاتون

طرز تهیه کوکو سبزی مجلسی

اگر هنگام مسواک زدن از لثه شما خون می‌آید بخوانید

اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

حکم ‏CAS‏ علیه اسپانیا؛ انتخابات را از نو برگزار کنید

هوادار استقلال دچار حمله عصبی شد

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

کارشناسی صحنه‌های جنجالی دیدار استقلال - شمس آذر

تفاضل گل استقلال و پرسپولیس برابر شد

فریاد باقری با مهم‌ترین گل سال به تراکتور

جدول لیگ برتر؛ استقلال به صدر رسید

زندی: اصلاً خوب نبودیم؛ استقلال تیم یکدستی دارد

ستاره‌های سپاهان در دو چالشِ مورایس

گزارش اکیپ؛ بایرن نه، زیدان به یونایتد می‌رود!‏

آخرین وضعیت لوکاکو پس از مصدومیت شدید

شمس‌آذر نفس آبی‌پوشان را حبس کرد؛ استقلال صدر را پس گرفت