آریا بانو

آخرين مطالب

بازی تدارکاتی نیاز اصلی فوتبال زنان برای صعود به المپیک ورزشي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - تهران - تیم ملی فوتبال زنان ایران برای صعود از مرحله دوم مسابقات انتخابی المپیک 2020 بیش از هر چیزی به بازی های تدارکاتی با رقبای خارجی نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال زنان ایران با قرار گرفتن در رده نخست گروه خود در مرحله مقدماتی مسابقات انتخابی المپیک 2020 به مرحله دوم مسابقات صعود کرد.
شاگردان مریم آزمون با تیم های لبنان و هنگ کنگ همگروه بودند و توانستند با یک پیروزی و یک تساوی ضمن سرگروهی به مرحله بعدی این رقابت ها راه پیدا کنند.
مرحله دوم مسابقات انتخابی المپیک از 12 تا 20 فروردین سال 98 برگزار می شود و مهم ترین بزنگاه فوتبال زنان ایران در سال های اخیر محسوب خواهد شد.
دختران فوتبالیست ایرانی که هر بار از نداشتن اردوهای مستمر ناراضی بودند، امسال برخلاف همیشه پیش از اعزام در چندین دوره اردوی منظم ملی شرکت کردند و همین موضوع هم باعث شد با روحیه، انگیزه و توان بدنی و هماهنگی تیمی بیشتری در رقابت ها حاضر شوند.
اما حالا که هم لیگ فوتبال زنان در پیش است و هم اردوهای ملی باید آغاز شود، برگزاری بازی های دوستانه اصلی ترین خواسته ملی پوشان است.
الهام فرهمند مهاجم اصفهانی تیم ملی روز جمعه درباره حضور در این رقابت ها گفت: شرایط تیم ها خیلی خوب بود. هم لبنان و هم هنگ کنگ کیفیت بالایی در زمین از خود نشان دادند اما خوشبختانه توانستیم به عنوان سرگروه صعود کنیم تا روحیه و انگیزه بازیکنان هم بیشتر شود. مشکل اصلی ما این بود که بازی تدارکاتی نداشتیم. بارها هم درباره اش صحبت کرده بودیم که پیش از اعزام نیازمند چند بازی تدارکاتی خارجی هستیم تا بیشتر در شرایط مسابقه قرار بگیریم. در واقع بازی با لبنان برای ما بازی تدارکاتی بود.
وی ادامه داد: برای مرحله بعدی کار سخت تری در پیش داریم. اردوی خوبی داشتیم اما برای اینکه بتوانیم در مرحله بعدی هم صعود کنیم باید بازی های تدارکاتی برای ما برنامه ریزی کنند. چند بازی با تیم های شرق آسیا یا تیم های اروپایی برگزار شود که خودمان را به چالش بکشیم.
پروین فرهادی دیگر ملی پوشان تیم فوتبال کشورمان هم خاطرنشان کرد: علت تساوی در بازی دوم عدم آشنایی تیم با هوای کشور میزبان بود. بازی دوم یعنی مسابقه مقابل هنگ کنگ سخت تر بود. چون هم تیم قوی تری نسبت به لبنان مقابلمان قرار گرفته بود هم اینکه بدن ما به این میزان گرمای هوا عادت نداشت. برای همین بازیکنان در زمین به شدت تحت فشار بودند و املاح زیادی را از دست دادند. با این وجود پرتلاش و جنگنده بازی کردیم تا سرگروه شویم.
فرهادی درباره برنامه های آینده تیم ملی گفت: دور بعدی مسابقات فروردین سال 98 برگزار می شود. تا آن زمان ضمن اینکه باید اردوها مستمر باشد، نیاز جدی تری به بازی های تدارکاتی داریم. برای همین مسابقات هم رقبای ما چند بازی تدارکاتی داشتند اما تیم ملی فوتبال زنان ایران فقط یک بازی دوستانه با تیم زیر 19 سال کشور خودمان داشت که خب مشخص است چنین مسابقه ای برایمان آورده چندانی نخواهد داشت. از اینکه صعود کردیم خوشحالیم اما هدف مهم تر، مرحله بعدی مسابقات است که باید برای موفقیت در آن میدان تمام تلاشمان را بکنیم. بی وقفه می جنگیم و امیدواریم که فدراسیون هم بی وقفه حمایتمان کند.
زهرا قنبری کاپیتان تیم ملی هم با اشاره به تغییر رویکرد فدراسیون درباره فوتبال زنان گفت: برای نخستین بار بعد از چند ماه اردوی مستمر به یک مسابقه اعزام شدیم و همین موضوع تفاوت عملکردمان را نشان داد. رقبا هم تغییر زیادی کرده بودند و این نشان می دهد که فوتبال زنان در تمام کشورها تا چه اندازه رو به پیشرفت است و همین موضوع هم کار ما را سخت تر می کند.
وی ادامه داد: تیم هایی که به مرحله بعدی مسابقات صعود می کنند تفاوت زیادی با تیم های این مرحله دارند. دیگر نمی توان به راحتی به آن ها گل زد و گل نخوردن هم سخت تر است. در نتیجه برای اینکه ما هم بهتر از این مسابقات باشیم باید بهتر و بیشتر تمرین کنیم.
قنبری در پایان خاطرنشان کرد: تفاوت ارودهای این چند ماه پیش رو، تا آغاز مسابقات با اردوهای قبلی این است که حال لیگ را هم در پیش داریم و همین موضوع حساسیت تمرینات را بالا می برد. امکان مصدومیت وجود دارد و باید تمام این موارد را در نظر گرفت. ضمن اینکه از حالا به بعد هیچ چیزی به اندازه مسابقات تدارکاتی با رقبای هم سطح یا بالاتر از خودمان باعث پیشرفتمان نمی شود.
ورزشی ** 2024**1597

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/101589/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

از روبوتاکسی تا مریخ؛ نگاهی به بدترین پیش‌بینی‌ها و وعده‌های ایلان ماسک در 15 سال اخیر

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

پشیمانی گوندوگان؛ ستاره بارسا دنبال عذرخواهی!

پیولی: رم باکیفیت‌تر از میلان بود!

شکست نماینده هاکی ایران در کاپ آزاد ترکمنستان

همیلتون: تا سال‌ها در فرمول یک می‌مانم

نصرتی به دنبال فرمول طلایی اوسمار

اولیایی: 33 سال است که به دنبال خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال هستند!

بلانکو تنها گلزن استقلال در سال 1403

ریوالدو اسطوره برزیلی پیشین بارسلونا 52 ساله شد

بررسی اتفاقات مهم فوتسال جام ملت‌ها

ماشینش «گاوکنترل» داره!

افشاگری عجیب امیرعلی نبویان از تقلب در بازی پدرخوانده و شب های مافیا

برای خوب شدن سرفه آنتی بیوتیک بخوریم؟

جزئیاتی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

سامانه بارشی جدید در راه ایران؛ دوسوم کشور شاهد باران خواهد بود

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور

اگر ترمز خودرو برید این گونه متوقفش کنید

هیچوقت کیف، موبایل و لوازم با ارزش را داخل ماشین نذارید!

نمایی زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین

تصویر روز ناسا؛ روبه‌روی NGC 1232

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

نامزدهای کسب عنوان بهترین گل هفته لیگ اروپا

معرفی برترین‌های مسابقات آزاد اسکیت سرعت مردان

ستاره سیتی: به احترام رئال کلاه از سر برمی‌دارم

زنگ خطر مدیریتی برای فولاد در صورت شکست مقابل مس

بلینگام در یک قدمی رکورد BBC مشهور رئال

درخواست اوکراین برای محرومیت 15 جودوکار روسی

تیزر جذاب حریف امروز استقلال با آهنگ محبوب این روزها

حدادی‌فر: لیگ عجیب و آشفته‌ای داریم

وزیر ورزش و دبیر به بیشکک نرسیدند

اعزام تیم ملی جودو به هنگ کنگ لغو شد

چگونه سلول های سرطانی را از بین ببریم؟/ ویدئو

موزیک ویدئوی «خط قرمز» با صدای سهراب پاکزاد

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده؛ استان‌هایی که منتظر بارش هستند

ساخت مجسمه شکری

اقدام خطرناک موتورسوار عجول در خیابان

نسخه خانگی بستنی سالار!

دیگه از بیرون کباب لقمه نخر

پایه‌گذار مکتب ایرانی در طب اسلامی را می‌شناسید؟

نوجوان کاراته کار: شکست واقعا مقدمه پیروزی بود

دروسی: لورکوزن شکست‌ناپذیر نیست

پرسپولیس کار سختی نسبت به استقلال دارد

کارشناس فوتبال: تجربه استقلال تعیین کننده است

علی چینی: نباید به استقلال ایراد گرفت

بازیکن سابق فوتسال: ایران منطقی بازی کرد

ایتالیا برای فصل آینده لیگ قهرمانان 5 سهمیه‌ای شد

ابراز نگرانی انگلیس نسبت به امنیت افتتاحیه المپیک پاریس

امیدوارم مدیران تراکتور تصمیم عجولانه‌ای برای نیمکت تیم نگیرند

آذرپیرا مقتدرانه از سد آزادکار ژاپنی گذشت