آریا بانو

آخرين مطالب

شانس‌های اسکار بازیگری مرد 2019/ رکوردهایی که شاید شکسته شود فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
در حالی که نزدیک به 2 ماه به موعد اعلام اسامی نامزدهای جوایز اسکار 2019 باقی مانده است، رسانه‌ها فهرستی از شانس‌های اصلی نامزدی در رشته بهترین بازیگری مرد را منتشر کرده‌اند.
به گزارش مهر، در حالی که نزدیک به 2 ماه به زمان رسمی‌ اعلام اسامی‌ نامزدهای جوایز نود و یکمین دوره اسکار باقی‌مانده است، مطبوعات و رسانه‌های سینمایی درباره نامزدها همچون دوره‌های گذشته به گمانه زنی می‌پردازند و البته برخی رسانه‌ها نیز برای این گمانه‌زنی‌ها رکوردهایی را که ممکن است جابه جا شود بر می‌شمرند.
سایت گلددربی با ذکر شانس‌های اصلی نامزدی جایزه اسکار بازیگری نقش اول و مکمل مرد امسال به برخی از اتفاقات تاریخی که احتمال دارد در این شاخه‌ها رخ دهد، نگاهی داشته است.
در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد شانس اصلی نامزدی و حتی کسب جایزه اسکار را تا به امروز بردلی کوپر با فیلم «ستاره‌ای متولد شده است» در اختیار دارد؛ شانس برد او 5 به 19 ارزیابی شده است.
پس از وی کریستین بیل ایفاگر نقش دیک چنی، معاون جورج دبیلو بوش در درام زندگینامه‌ای «معاون» با شانس برد 1 به 4 قرار دارد.
دیگر بخت‌های نامزدی اسکار، ویگو مورتنسن برای «کتاب سبز»، رامی‌ملک برای «بوهمین راپسودی» و رایان گاسلینگ برای «نخستین انسان» هستند و البته چند شانس دیگر را نیز نمی‌توان نادیده گرفت افرادی چون ویلم دفو با فیلم «در دروازه ابدیت»، اتان‌هاک با فیلم «اولین اصلاح شده» و رابرت ردفورد با فیلم «پیرمرد و تفنگ».
لازم به ذکر است با وجود این که هیچ شانسی تاکنون از سوی منتقدان برای مجموعه عوامل فیلم «ایرلندی» به دلیل آماده نشدن فیلم تا به امروز در نظر گرفته نشده، با این حال با توجه به صحبت‌های اخیر پل شریدر فیلمنامه‌نویس بزرگ سینما و دوست دیرین مارتین اسکورسیزی درباره اکران محدود فیلم «ایرلندی» برای فصل جوایز از سوی نتفلیکس، باید رابرت دنیرو بازیگر کهنه‌کار سینما را نیز جزو شانس‌های احتمالی نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد قلمداد کرد و البته در میان نامزدهای احتمالی نقش مکمل مرد نیز فیلم «ایرلندی» با وجود بازیگران مطرحی چون‌هاروی کیتل، آل پاچینو و جو پیشی شانس نامزدی در این شاخه را نیز داراست.
برای معرفی نامزدهای احتمالی نقش مکمل مرد نیز به سراغ پیش‌بینی‌های موجود می‌رویم. بخت اصلی نامزدی و کسب جایزه اسکار نقش مکمل مرد تا به امروز از آن ماهرشالا علی برای «کتاب سبز» با شانس برد 20 به 69 است.
با وجود این که هیچ شانسی تاکنون برای فیلم «ایرلندی» به دلیل آماده نشدن فیلم تا به امروز در نظر گرفته نشده، اما باید رابرت دنیرو بازیگر کهنه‌کار سینما را نیز جزو شانس‌های احتمالی نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد قلمداد کرد

نمایی از فیلم «ستاره‌ای متولد شده‌است»
پس از آن سام الیوت برای «ستاره‌ای متولد شده است» با شانس 2 به 9 قرار دارد. تیموتی شالامی‌ برای «پسر خوب»، ریچارد ای. گرانت برای «آیا اصلا می‌توانی من را ببخشی؟» و سام راکول برای «معاون» به ترتیب جایگاه سوم تا پنجم شانس نامزدی جایزه اسکار را در این رشته در اختیار دارند و البته همچون شاخه نقش اول مرد، بازیگرانی چون آدام درایور برای «نژادپرست سیاه»، مایکل بی جوردن برای «پلنگ سیاه» و دنیل کالویا برای «بیوه‌ها» نیز برای حضور در میان پنج نامزد نهایی امیدوار هستند.
با توجه به آمارها یکی از شاخص‌ترین رکوردهایی که ممکن است در جوایز امسال جابجا شود این است که 3 فیلم «ستاره‌ای متولد شده است»، «کتاب سبز» و «معاون» بخت این را دارند که در هر دو رشته بازیگری نامزد جایزه اسکار شده و البته جایزه اسکار را نیز از آن خود کنند.
این 3 فیلم در صورت کسب این دو جایزه می‌توانند نام خود را در کنار 5 فیلم دیگر در تاریخ 90 ساله جوایز اسکار که پیش از این توانسته بودند جایزه اسکار را در هر دو شاخه بدست آورند قرار دهند:
«به راه خود می‌روم» (1944) بینگ کرازبی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد و بری فیتزجرالد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را بدست آوردند.
«بهترین سال‌های زندگی ما» (1946) فردریک مارچ جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد وهارولد راسل جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را بدست آوردند.
«بن هور» (1959) چارلتون هستون جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد و هیو گریفیث جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را بدست آوردند.
«رودخانه مرموز» (2003) شون پن جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد و تیم رابینز جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را بدست آوردند.
«باشگاه خریداران دالاس» (2013) متیو مک‌کانهی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد و جرد لتو جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را بدست آوردند.
فیلم هنوز اکران نشده «ایرلندی» از مدعیان شکار جوایز اصلی بازیگری در اسکار 2019 است
در صورت کسب جایزه اسکار از سوی بردلی کوپر در شاخه بازیگری یک رکورد تاریخی دیگر نیز در جوایز اسکار امسال به ثبت خواهد رسید. نام بردلی کوپر در صورت بدست آوردن جایزه اسکار، در کنار لارنس اولیویه و روبرتو بنینی به عنوان تنها بازیگرانی که در فیلمی‌به کارگردانی خودشان جایزه اسکار را بدست آورده‌اند قرار خواهد گرفت. بارها با نامزد شدن بازیگرانی چون وارن بیتی، اورسن ولز، کلینت ایستوود، کوین کاستنر و دنزل واشینگتن این اتفاق در شرف رخ دادن قرار گرفته بود اما حالا به نظر می‌رسد که همه عوامل دست به دست هم داده اند تا بردلی کوپر به این رکورد تاریخی دست پیدا کند.

یکی دیگر از رکوردهایی که ممکن است در جوایز امسال شکسته شود مربوط به تیموتی شالامی‌ است. شالامی‌ جوان که سال گذشته با فیلم «مرا با نامت صدا کن» نامزد جایزه اسکار شده بود امسال با فیلم «پسر زیبا» شانس نامزدی و حتی دریافت جایزه اسکار نقش مکمل مرد را در اختیار دارد. در صورت کسب جایزه اسکار او با 23 سال و 59 روز (با توجه به تاریخ 24 فوریه 2019 روز برگزاری مراسم اسکار) پس از تیموتی‌هاتن 20 سال و 227 روزه که لقب جوانترین برنده جایزه اسکار مکمل بازیگری را در اختیار دارد قرار می‌گیرد. هوتون این جایزه را در سال 1980 برای فیلم «مردم معمولی» ساخته رابرت ردفورد بدست آورده بود.
یکی دیگر از رکوردها مربوط به ماهر شالا علی بازیگر فیلم «کتاب سبز» است، او که تا به امروز اصلی ترین شانس کسب جایزه اسکار نقش مکمل مرد به حساب می‌آید در صورت کسب این جایزه به 6 بازیگر دیگری که در 2 نامزدی جایزه اسکارشان هر 2 بار این جایزه را از آن خود کرده اند می‌پیوندد. پیش از این لوییز راینر، ویوین لی، هلن هیز، کوین اسپیسی، هیلاری سوانک و کریستوف والتز بازیگرانی بوده اند که به این مهم دست یافته اند. حال به نظر می‌رسد ماهرشالا علی نیز به این جمع اضافه شود.


لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/101639/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

با این ابرسازه فضایی، یک میلیارد انسان میتونن در فضا زندگی کنن!

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

جنجال دقایق پایانی و محرومیت سرپرست هوادار

رئال نگران بازی رفت مقابل بایرن؛ کمک‌مان کنید!

کلانتری: از صحبت‌های مسعود شجاعی انگیزه می‌گیرم

شجاعیان: همسرم در روند خوبم تاثیرگذار است

سامان نریمان و ناامیدی از 6 پاس گل نشده!

پرسپولیس آماده صدرنشینی موقت در آبادان

سردار آزمون در بغل قهرمان جهان

گل دوم پرسپولیس به صنعت نفت توسط عیسی آل‌کثیر

کاهش شانس ژیمناست تاریخ‌ساز ایران برای کسب سهمیه المپیک

اعلام پنالتی با خطای هند و گل سوم به سود پرسپولیس توسط کنعانی زادگان

گزارش زنده؛ صنعت نفت 0 - 3 پرسپولیس

گل‌گهر در دقایق تلف‌شده برد را با تساوی عوض کرد

بالاگرفتن نقدها به سریال‌های رمضانی

امیرعلی نبویان در «پدرخوانده 3» حضور دارد؟

اجرای پر احساس استاد ذوالفنون از تصنیف ماندگار «زهره»

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

چه کسانی در برابر نهضت انبیاء می‌ایستند؟

گناهان زبان؛ شوخی با نامحرم

ماجرای عجیب غرور و تکبر ابوجهل

مقلوبه مرغ عراقی را تابحال امتحان کردید؟

درمان سنگینی معده و ورم شدید بعد از غذا

چه زمانی بیمار دیابتی نیاز به انسولین دارد؟

شایع‌ترین علائم بالا بودن قند خون

خانم های باردار میوه های بهاری بخورند یا نه؟

ایتالیایی‌ها رئال را نپسندیدند؛ ال‌چولو در کالبد کارلتو!‏

درخشش استقلالی سابق این‌بار در دربی کوچک

باشگاه پرسپولیس : در جست‌وجوی پیروزی، توقف بعدی: آبادان

شجاعیان: از همسرم تشکر میکنم که با حضور او تونستم به روزهای خوب برگردم

کلانتری: از بودن کنار تیم هوادار و انگیزه دادن و صحبت کردن مسعود شجاعی لذت می برم

عنایتی: ازین پس اگر سرمربی تیم حریف به نشست ها نیاید منم دیگران را می فرستم

بایرن 32 سهمیه جام باشگاه‌ها را تکمیل کرد

پیروزی هم‌گروه ایران در جام ملت‌ها

عبداللهی: باید تا دقیقه آخر بازی می‌جنگیدیم

مسعود شجاعی و پوکر عجیب در هوادار

گزارش زنده؛ صنعت نفت 0 - 1 پرسپولیس

چهره ها/ عکسی از لاله اسکندری که دوباره وایرال شد

درس مهم برنامه «اسکار» مهران مدیری به مسئولان

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

واقعیتی تلخ از دشمنی شیطان با انسان

علت درد پا در بیماران دیابتی

امروز در فضا ؛ کشف اولین سیارات فراخورشیدی در اندازه زمین توسط تلسکوپ کپلر

ایرانی‌ترین غیرایرانی

رقبای ملی‌پوشان ایران مشخص شدند

نمک روی زخم آرسنال؛ لذت بردم که حذف شدید!‏

ورود کنعانی‌زادگان به باشگاه صدتایی‌های پرسپولیس

تراکتور با جت شخصی مقابل نساجی

گزارش زنده؛ صنعت نفت 0 - 0 پرسپولیس