آریا بانو

آخرين مطالب

لاجوردی: تخصص در حوزه مد و لباس بدون مهارت کار گروهی کارایی چندانی ندارد گفتگو

لاجوردی: تخصص در حوزه مد و لباس بدون مهارت کار گروهی کارایی چندانی ندارد

  بزرگنمايي:

آریا بانو - یک تولیدکننده شال و روسری در کشور از ضعف جدی در کار گروهی میان فعالان هنر صنعت مد و لباس ابراز گله‌ دارد.


سرویس مد و لباس هنرآنلاین: سید محمود لاجوردی مدیرعامل شرکت پارسیان و از تولیدکنندگان شال و روسری در ایران، درباره شرایط حاکم بر این حوزه به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: هر چند مشکلات بسیاری هم در بخش طراحی و هم تولید وجود دارد، اما به نظر می‌رسد اصلی‌ترین معضلات ما به نبود رویکرد آموزشی در ارتباط با موضوعات جمعی مربوط است.
لاجوردی از ضعف جدی در کار گروهی میان فعالان هنر صنعت مد و لباس ابراز گله‌مندی کرد و گفت: متأسفانه فردگرایی ریشه در فرهنگ ما دارد و به همین دلیل در بسیاری از امور که موفقیت آن‌ها وابسته به جمع است، نتوانسته‌ایم به نتایج قابل قبولی دست یابیم.
او در ادامه تأکید کرد: تخصص در حوزه مد و لباس بدون مهارت کار گروهی کارایی چندانی ندارد و به دلیل اشراف نداشتن به همین مهم است که بسیاری از طراحان ما در حد و اندازه مزون‌های شخصی بسیار کوچک باقی مانده‌اند و نتوانسته‌اند برای بخش تولید قدم چندانی بردارند.
لاجوردی با تأکید بر اینکه شاید اگر کمی به کار گروهی مسلط‌‌تر بودیم، بسیاری از مزون‌هایی که با تیراژهای کوچک کار می‌کنند رشد می‌کردند و بزرگ‌تر می‌شدند، اذعان داشت: شما اگر بهترین طراح لباس باشید، اما مهارت کار گروهی نداشته باشید، نمی‌توانید چشم‌انداز دوری برای هنر خود در عرصه مد و لباس شاهد باشید.
این تولیدکننده شال و روسری با اشاره به اینکه کمترین میزان هم‌افزایی را در عرصه مد و لباس شاهد هستیم اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های ما در پروسه کار تولید از کارگران کارخانه گرفته تا مدیران بالادستی بحث توانایی کار گروهی و تحمل یکدیگر است.
لاجوردی افزود: اتفاقاً از آنجا که در حوزه مد و لباس سلیقه اشخاص هم مطرح می‌شود که هر کدام مقوله‌ای چالش‌برانگیز هستند، داشتن روحیه کار گروهی منجر به اشتراک‌گذاری آراء و نظرات می‌شود و توجه به همین امر خروجی بهتر در بر دارد.
او همچنین به موضوع ممنوعیت و محدودیت واردات اشاره کرد و گفت: در حوزه طراحی شال و روسری دو بخش صنعتی و هنر داریم که تلفیق این دو کار آسانی نیست و برای همراهی هر چه بهتر این دو بخش لازم است موضوع آموزش تمام‌عیار را در این عرصه جدی بگیریم.
او در خاتمه گفت: برند اگر بر پایه تمامی مؤلفه‌های اصولی بنا شده باشد که بی‌شک یکی از مهم‌ترین آن‌ها توجه به مهارت کار گروهی است، با حذف یک فرد از پا نمی‌افتد و نابود نخواهد شد.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

مطالعه را فقط کتاب خواندن نمی‌دانیم / روایت محمدرضا رضاییان از فصل چهارم برنامه "کتاب باز"

نگاهی سایکودرام به نمایش تنسی ویلیامز / روایت کامبیز بنان از نمایش "نمی‌دونم فردا چی میشه؟"

مهم‌ترین معضلات عرصه مد و لباس از نگاه یک استاد دانشگاه

رواج پدیده شبه کودک همسری برای دریافت مستمری

‍‍ ‍‍پیروز حناچی: مهم‌ترین هدف سمپوزیوم مجسمه‌سازی کشف استعدادهای جوان است / برزین ضرغامی: شورای شهر تهران ما را در تصویب لایحه ایجاد حریم برای مجسمه‌های شهری همراهی کند

گفت و گویی با یک‌راننده زن تاکسی‌های اینترنتی

تاجبخش فنائیان: لازمه‌ تئاتر ملّی بازشناسی ریشه‌های فرهنگی است / استعداد جهانی شدن تئاتر ما کمتر از سایر کشورهای نیست

یکتاناصر:نقش خوب پیشنهاد شود، بازی می‌کنم

محمدپور: "دختر شیطان" در پاییز می‌توانست 15 میلیارد بفروشد / اشتباه کردیم اکران عید فطر را پذیرفتیم

پایان کار هفتمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش بدون برگزیده در بخش هنری / فاطمی: کپی نقش‌های گذشته ارزشی ندارد

ظلم تاریخی و هدیه‌های مدرنیته / روایت ابوالفضل رفیعی از نمایشگاه "ساکنان مویه" در گالری سیحون

سید محمد بهشتی: توجه به بازشناسی هویت در معماری ضروری است / شهر شیراز دارای ارزش تاریخی و معماری خاصی است

بیوک میرزایی از نمایش "نویی تضاد منافع" تا سریال "افسانه هزارپایان"

تأکید بر موسیقی آوازی و تجلیل از دستاوردهای هنرمندان و ذاکران فرهنگ رضوی / همه چیز درباره چهارمین جشنواره سراسری آواها و نواهای رضوی

امیر سرتیپ کیومرث حیدری: کسانی که در مسیر صراط قرار می‌گیرند رستگار می‌شوند / از یادداشت تجلیل مقام معظم رهبری بر کتاب شهید مجتبی ذوالفقارنسب و کتاب شهدای مدافع حرم و تازه‌های نشر نیروی زمینی ارتش رونمایی شد

زمان اعلام نتایج کنکور 98 +ظرفیت دانشگاه‌های سراسری

ابوالفضل صفری گفت: سرنوشت «سلام صبح بخیر» با برگشت «حالا خورشید»/ عصرگاهی می‌شویم

توحید معصومی خبر داد؛ «مگس» از 23 تیرماه به تالار سایه می‌آید/ یک اقتباس گروتسک

احسان دانش فرید: نه از کسی تقلید کرده‌ام و نه الگوبرداری

"الف دزفول" همچنان در انتظار / مرجان اشرفی‌زاده: با حذف پروانه‌ها به تسریع جریان فیلمسازی کمک می‌شود

آرش قاسمی : تمرکزم بر صداگذاری «نهنگ آبی» است/ همکاری در چند فیلم کوتاه

چرا کودک آزاری رخ می‌دهد؟/ پدر و مادر را به زندان بیندازیم، آسیب به کودکان کم نمی‌شود/ قصور جامعه را نادیده نگیریم

نمایش "یک زن و یک مرد" یک کار تمام آناهیتایی است / وجه درمانگری تئاتر باید حفظ شود تا حال مردم بهتر شود / روایت هوشمند هنرکار، کاظم هژیرآزاد و ناهید مسلمی از نمایش "یک زن و یک مرد"

یک کمدی سیاه با پایانی متفاوت / محسن قصابیان از "نیوکاسل" می‌گوید

حلقه مفقوده تولیدات فرهنگی و هنری نوجوانان هستند / حسین بختیاری و نگارش سه‌گانه‌ای آمیخته از وحشت و فانتزی برای نوجوانان

عروسی‌های 600میلیونی!

ماهان پوریان: فضای کنونی مناسب انتشار آلبوم نیست

آزاده عسگری: تنها 20 درصد موفقیت برند حوزه مد و لباس وابسته به طراحی است

امیر جعفری: من کارگرزاده هستم و هیچوقت از جایی رانت نگرفتم/ عذرخواهی می‌کنم

حماقتی که منجر به عذاب وجدان می‌شود / روایت صالح علوی‌زاده از نمایش "تایم لپس"

بهزاد فراهانی: شریف‌تر از ستاره اسکندری چه کسی را می‌توان نام برد/ غبطه می‌خورم برای آنها که هنوز خود را با معیارهای قرن 21 تطبیق نداده‌اند

آرا صلاحی: با «زهرمار» به حقم رسیدم

مهدی کوشکی: تصمیم گرفتم بنویسم تا بتوانم بازی کنم / تئاتر ایران دچار خلأ جادو و تعلیق است / آموزش بازیگری در سالن تئاتر اتفاق می‌افتد

کتابخانه‌ای مغفول‌مانده در دل تئاتر شهر / جواد تولمی: می‌توان با آثار کتابخانه و مرکز اسناد هنرهای نمایشی تئاتر کشور را آباد کرد

سعیده سروش‌فر: قیمت پارچه هر دو هفته بالا می‌رود

"وانهاده" اجرا نخواهد شد / رویا میرعلمی بازیگر نمایش"مثبت فکر کن" شد / سیامک صفری با "گورخواب‌ها" به نوفل‌لوشاتو می‌رود

اجرایی که نشانگر یک ناتورالیسم آمریکائی است / نگاهی به نمایش "نفرین قحطی‌زدگان" اثر سام شپارد به کارگردانی اشکان خطیبی

غلامحسین لطفی: دعوت به کار با دستمزد ٣٠ سال پیش توهین به هنرمند است

علاقمند بودم درباره کارگران روزمزد کار کنم / کارهایم متکی به دیالوگ و زبان است / نمایش اجتماعی به نوعی مردم‌نگاری است / نمایش "کمیته نان" به روایت لیلی عاج، شاهرخ استخری و الهام شعبانی

اشرف‌زاده: تک‌آهنگ‌ بیشتر شنیده می‌شود / آغاز تور کنسرت‌های خواننده "ماه و ماهی" از لاهیجان

منشأ هنر همیشه بیرون از هنر است/ هنر ایران بیش از حد درگیر تکنیک است / شیفتگی به توانایی گاهی یک هنرمند را منحرف می‌کند / روایت مسعود سعدالدین از نمایشگاه "حیرت در آن" تا زندگی هنری در آلمان

محمد آزرم: جشنواره‌های ادبی زمانی تاثیرگذار هستند که تداوم داشته باشند / روایت در شعر باید به چگونه بیان کردن و فرم‌سازی روایی منجر شود

رونمایی کتاب "پارتیتور دست‌نویس نی‌نوا" در فرهنگسرای نیاوران / حسین علیزاده: موسیقی با وجود محدودیت‎ها جنب‌وجوش دارد

اجرای نمایش "وانیک" با بازی بهاره رهنما و علی اوجی در تماشاخانه سپند/ "حضار قیام کنند" در تماشاخانه استاد مشایخی/ تخفیف ویژه "عاشقانه‌های خیابان" به دانشجویان

صابر سهرابی: جشنواره‌های فجر به شهرستان‌های استان فارس می‌روند

محمدرضا خاکی: روند فاصله‌گیری از مقولات اجتماعی در تئاتر کشور به وجود آمده / تئاتر ما نیاز به گفتمان میان مدیران، تئاتر حرفه‌ای، محققین و مترجمین دارد / الان زمانی است که تئاتر ما نیازمند تمرکززدایی است

سینمای ایران دیگر مشتی‌گری ندارد چون آدم‌هایش کم‌لطف شده‌اند / با حسن رضایی از کشتی کج تا "شبح کژدم"

علی مسعودی: "آخر خط" یک سریال طنز به معنای واقعی است / منتظر تصمیم مدیران شبکه سه هستیم

در این تراس کمدی بولوار اجرا می‌شود / نگاهی به نمایش "تراس" نوشته ژان کلود کریر و کارگردانی مسعود کرامتی

لزوم همراهی فعالان عرصه مد و لباس با جریان اعطای نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی