آریا بانو

آخرين مطالب

از باران‌هایی که هدر می‌روند تا چرایی گران شدن «گل» اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - باران‌هایی که در سطح معابر به هدر می‌روند، چرا مخدر «گل» گران شد؟، مگامال‌ها؛ فضای مدرن یا بافت زائد شهری؟، دو راهکار برای کاهش آلایندگی موتورسیکلت‌ها در تهران، چگونه با درد آرتروز کنار آییم؟ واکنش سردار کمالی به شایعه مشکل سربازی «سامان قدوس»، و ... در کنار پوشش مراسم ترحیم نوربخش، مدیرعامل متوفی سازمان تامین اجتماعی از مهم‌ترین خبرهای اداره اجتماعی ایسنا در روز شنبه، (26 آبان) هستند.

به گزارش ایسنا، اداره اخبار اجتماعی امروز شنبه (26آبان ماه) بیش از 50 خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که مهمترین آن‌ها به همراه لینک در ادامه می‌آید، با کلیک روی هر تیتر، متن کامل خبر قابل دسترسی است:
مگامال‌ها؛ فضای مدرن یا بافت زائد شهری؟
باوجود اینکه مگامال‌ها این روزها به دلیل ظرفیت و جاذبه‌های که دارند مورد استقبال گروهی از شهروندان قرار گرفته‌اند، اما برخی کارشناسان شهری معتقدند به دلیل اینکه بافت مگامال‌ها منفک از محیط پیرامونی است، به نوعی بافت‌های زائد شهری به شمار می‌آیند.
مرجان گلی‌پور دکتری شهرسازی و مدرس دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مگامال‌ها به عنوان آهن‌رباهای جدیدی عمل می کنند که در حیات اجتماعی و اقتصادی شهرها نقش دارند، اظهار کرد: این فضاها بعد از تغییر در جغرافیای اقتصاد، تغییرات کالبدی و عملکردی فضاهای تجاری شکل گرفته‌اند و شاید به تعبیری بتوان گفت این فضاها محصول مرحله‌ گذار شهرها از شهرهای تولیدی به مصرفی و چشم‌ انداز تجاری دنیا هستند.
دو راهکار برای کاهش آلایندگی موتورسیکلت‌ها در تهران
معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران از طراحی دو برنامه برای بهبود وضعیت موتورسیکلت‌ها در پایتخت خبر داد.
محسن پورسیدآقایی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به دستاوردهای طرح کاهش در پایتخت با بیان اینکه امسال وضعیت آلودگی هوا بهتر از مدت مشابه سال قبل است، گفت: از اول مهرماه تا 20 آبان ماه تنها یک‌روز هوای ناسالم داشتیم و این در حالیست که در مدت مشابه سال گذشته، بیش از 13 روز ناسالم و حتی یک‌روز نیز به دلیل حجم آلایندگی در هوا تا آستانه تعطیلی مدارس پیش رفتیم.
افزایش تعرفه هتلینگ بیمارستان‌ها در انتظار تصمیم دولت
وزیر بهداشت ضمن اشاره به سرانجام درخواست ارائه شده به دولت برای افزایش تعرفه‌های پزشکی در نیمه دوم امسال، گفت: برای تعرفه‌های 98 نیز حداقل انتظارمان این است که هزینه تمام شده در سال 97 به علاوه نرخ تورم در سال 98 به صورت دقیق دیده و محاسبه شود.
دکتر سیدحسن هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، ‌درباره سرانجام افزایش تعرفه‌ها در نیمه دوم سال 97، گفت: با توجه به تغییراتی که در بازار اتفاق افتاد و به دنبال افزایش هزینه‌های مراکز درمانی، شورای عالی بیمه مصوبه‌ای برای همه بخش‌ها اعم از دولتی، خیریه‌ها و خصوصی داشت که بر اساس آن قرار شد به تعرفه‌های فعلی 5.5 درصد اضافه شود.
چگونه با درد آرتروز کنار آییم؟
آرتروز به معنای ساییدگی مفصل است و می‌تواند محدودیت حرکت در آن مفصل ایجاد کند و امروزه برای درمان این بیماری روش‌های درمانی مختلفی ارائه می‌شود.
دکتر سید مسعود هاشمی - رییس انجمن درد ایران درگفت‌وگو با ایسنا، درباره بیماری آرتروز گفت: در دنیا با پیشرفت بهداشت و درمان، سن و امید به زندگی نیز افزایش یافته است. یکی از دردهای شایع ناشی از افزایش سن در جوامع بشری آرتروز است. همچنین نوع زندگی ماشینی که با بی‌تحرکی همراه است و هم فعالیت‌ها با تکنولوژی پیش می‌رود، در بروز آرتروز تاثیرگذار است.
چرا مخدر «گل» گران شد؟
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه افزایش قیمت «گل» ناشی از تغییرات قیمت دلار نیست، گفت: افزایش قیمت «گل» به دلیل فزونی تعداد مصرف‌کنندگان آن است و این باعث شده تا در نظام عرضه و تقاضا، به دلیل تقاضای بیشتر برای این مخدر، قیمت آن نیز افزایش یابد.
پرویز افشار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تاثیر افزایش قیمت دلار بر روی قیمت مواد مخدر افزود: تولید مواد مخدر در افغانستان از 46٠٠ تن در سال گذشته به بیش از 9 هزار تن بر اساس اعلام رسمی خود افغانستان افزایش یافته است، البته بررسی‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد که این افزایش تولید بین 10 تا 12 هزار تن است.
پیگیری وضعیت جوانان نوازنده رشتی
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان نسبت به نوع برخورد با چند جوان نوازنده در رشت واکنش نشان داد و از پیگیری معاونت جوانان در مورد وضعیت این جوانان خبر داد.
محمدمهدی تندگویان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه اگرچه در مورد موسیقی خیابانی قوانین متقنی وجود ندارد، گفت: با این وجود در مورد حقوق شهروندی و برخورد با مردم و شهروندان به اندازه کافی قانون درکشور وجود دارد. نیروی انتظامی یا هر نهاد دیگری در مورد موضوعات یا حتی تخلفات شهری مانند سد معبر و... نباید به این شکل با مردم برخورد کند.
30 درصد مدارس پایتخت نیازمند بازسازی و مقاوم سازی
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به فرسوده بودن 30 درصد مدراس پایتخت گفت: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان نیز در این مدارس حضور دارند اگر زلزله در ساعتی که دانش آموزان حضور دارند رخ دهد فاجعه بار خواهد بود.
مهراله رخشانی‌مهر در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چندی پیش مدیریت بحران اعلام کرده بود که 24 درصد مدارس تهران به لحاظ مخاطرات غیرسازه‌ای در وضعیت قرمز قرار دارند اظهار کرد: عبارت «وضعیت قرمز» جزو اصطلاحات و دسته بندی خودشان است و ما چنین اصطلاحی نداریم.
بطحائی خبرداد: مطالعه برای ساخت عروسک‌های ایرانی
وزیر آموزش و پرورش گفت که در حال حاضر کانون پرورش فکری با تجربه خوبی که از گذشته دارد کار را در حوزه عروسک سازی جلو می‌برد و مطالعاتی را با اتکا به تجربیات سایر کشورها شروع کرده تا بتوانیم عروسک‌های ایرانی را با آداب و رسوم و فرهنگ ایرانی گسترش دهیم.
سیدمحمد بطحائی در حاشیه افتتاحیه چهارمین جشنواره ملی اسباب بازی با بیان اینکه امروز اسباب بازی به عنوان بخشی از فناوری های آموزشی در یادگیری دانش آموزان و کسب مهارتهای مختلف در زمینه‌های ذهنی فیزیکی و اجتماعی بسیار موثر است گفت: نگاه ما به اسباب بازی صرفا وسیله‌ای برای سرگرمی نیست و می‌تواند یادگیری را سرعت ببخشد و عمق بیشتری به آن بدهد و یادگیری را ساده کند.
تقلب در معاینه فنی خودروهای سنگین
به دنبال آغاز طرح کاهش آلودگی هوا و ضرورت معاینه فنی همه خودروهای سبک و سنگین تهران، دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا در مورد صحت‌سنجی و میزان اعتماد به آزمون‌های آلایندگی خودروها اظهار کرد: طی سه سال گذشته اقداماتی برای ارتقای معاینه فنی، رفع تقلب‌ها و تخلفات معاینه فنی خودروهای سبک انجام شده است اما برای معاینه فنی دیزل‌ها هنوز نگرانی‌های جدی وجود دارد.
به گزارش ایسنا، اجرای مرحله دوم فاز طرح کاهش یا Low Emission Zone (محدوده کم‌آلاینده) با سه هفته تاخیر از امروز (شنبه 26 آبان‌) در شهر تهران آغاز شد که بر اساس آن کلیه خودروهای سبک و سنگین برای تردد در شهر تهران در هر ساعت از شبانه‌روز و هر روز در هفته باید برگه معاینه فنی داشته باشند حتی تحویل باربرگ به وسایل حمل و نقل باری به داشتن معاینه فنی منوط شده است. نکته حائز اهمیت در این میان صحت معاینه‌ فنی‌های انجام شده است. به عبارت ساده‌تر علاوه بر ضرورت مراجعه همه خودروها به مراکز معاینه فنی بر اساس قوانین جدید شهری، باید بدانیم که آیا انجام معاینه فنی در مراکز تا چه حد قابل اعتماد هستند و چه ایرادات احتمالی بر معاینه فنی مترتب است؟.
باران‌هایی که در سطح معابر به هدر می‌روند
مدیر کل دفتر آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه امکان استحصال آب باران در تهران و شهرهای مختلف کشور وجود دارد، گفت: با توجه به شرایط آبی کشور این موضوع باید در قانون معماری و شهرسازی دیده شود و شهرداری برای آن برنامه‌ریزی کند.
هوشنگ جزی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به سطوح آبگیر باران اظهار کرد: سطوح آبگیر باران به سطوحی گفته می‌شود که امکان استحصال آب باران را دارد. استحصال آب باران در طراحی‌های شهری دو بخش دارد که عبارتند از استحصال آب باران در پشت‌بام‌های منازل و استحصال آب باران در خیابان‌های شهر.
واکنش سردار کمالی به شایعه مشکل سربازی «سامان قدوس»
رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح به شایعات اخیر در مورد سربازی «سامان قدوس» واکنش نشان داد.
سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اخبار منتشر شده در خصوص غیبت سامان قدوس در بازی دوستانه تیم ملی با ترینیداد و توباگو و اعلام مساله سربازی برای این غیبت اظهار کرد: چنین چیزی صحت ندارد و اگر نگرانی هم در این زمینه برای این بازیکن وجود داشته باشد قابل حل است.
استقرار پلیس "گمرک" در انتظار چراغ سبز دولت
رییس پلیس آگاهی ناجا فعالیت پلیس در گمرک را منوط به موافقت دولت خواند و از وزیر اقتصاد و دارایی خواست که سازوکار آن را فراهم کند.
سردار محمدرضا مقیمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره سرانجام استقرار پلیس در کمرگ، اظهار کرد: بر اساس ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح یکی از درخواست های ما این است که در مجموعه کمرگ مستقر شویم و در همین راستا از وزیر اقتصاد و دارایی و دولت می‌خواهیم که ساز و کار استقرار پلیس را فراهم کنند تا ما بتوانیم در این زمینه وظایف خود را انجام دهیم.
به گزارش ایسنا پنج خبر پر بازدید سرویس اجتماعی ایسنا به شرح زیر است:
واکنش سردار کمالی به شایعه مشکل سربازی «سامان قدوس»
نجات 27 تن از برف و کولاک در شمال تهران
زمین‌لرزه در مردهک کرمان/ اعزام تیم‌های ارزیاب به منطقه زلزله‌زده
در رثای مرحوم نوربخش
چرا مخدر «گل» گران شد؟
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/102760/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مرگ دردناک مرد تبریزی زیر چرخ های قطار مسافربری

آتش سوزی گسترده در هند؛ شش نفر کشته شدند

اقدام شیطانی مرد شیاد به زنان در نقش شرکت در مراسم ترحیم

شاخ به شاخ عجیب دو ماشین در آزادراه!

نتیجه حواس پرتی پشت فرمون؛ کنترلش و از دست داد!

کتک‌کاری یک مسافر با راننده اتوبوس در آمریکا

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

سالگرد زادروز یوهان کرویف؛ منتخب حرکات دوران بازی نابغه هلندی

ستاره چلسی فصل را از دست داد، آرژانتین نگران کوپا!‏

ژاوی اشک خوان لاپورتا را در آورد

به حذف رئال از لیگ قهرمانان باور دارم

شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان

عنایتی با پیکان جوانان مقابل تیم محرم

غیرمنتظره؛ چه بلایی بر سر صلاح آمده!

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

زمان بازگشت بهترین گلر دنیا مشخص شد

پیکان رکورد کاهش سن فوتبال ایران را جابجا کرد!

شوخی با سیدجواد هاشمی در فضای مجازی!

رونمایی از فصل جدید «آقای قاضی» با بازی بهزاد خلج

توضیحات جالب سیدجواد هاشمی درباره مد در ایران

آهنگ زیبای «شهر بارونی» از سیامک عباسی

تصادف زنجیره‌ای عجیب در ارومیه

سردار رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست

آخرین وضعیت سیل در سیستان‌وبلوچستان؛ راه‌ ارتباطی 70 روستا همچنان مسدود است

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

قلعه جزیره مونت سن میشل در فرانسه

گناهان زبان؛ بداخلاقی

دره ای زیبا در ایسلند

نحوه تنظیم آینه ها در خودروی فورد کراون

الویه مهمانی ها رو اینطوری تزئین کنید

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

هر دختری باید کفش سفید داشته باشد

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم

آخرین تمرین پرسپولیس برای بازی حذفی

درگیری اسطوره‌های یونایتد و آرسنال بر سر برونو!

زادگاه مسعود ده نمکی کجاست؟

2 خبر خوش فوتبالی رئیس صداوسیما

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

آبگرفتگی خیابان‌های شهر کرمان پس از بارش شدید باران

بارندگی شدید در شهر شنژن چین

طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید

نجات دراماتیک راننده خودرو از میان شعله‌های آتش در آمریکا

کیک برش خورده و شیک برای جشن ها

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد