آریا بانو

آخرين مطالب

درج اطلاعات دانش‌آموزان دیرآموز در شناسنامه سلامت آنها اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه علی رغم شرایط سخت اقتصادی برای هر دانش آموز استثنایی 3 تا 4 برابر دانش آموز عادی هزینه می‌شود گفت: در سال جاری این سازمان 950 میلیارد تومان دریافت کرده است.

به گزارش ایسنا، مجید قدمی رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در کنفرانس ملی کودکان دارای معلولیت با بیان اینکه سالانه بیش از 1.5 میلیون دانش آموز معلول برای ورود به مدرسه خود را آماده می کنند گفت: نهادهای آموزش و پرورش باید بتوانند با همفکری کارشناسان خود را آماده کند.
به گفته وی بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، تشکیل سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور باعث شده تا ارائه خدمات به دانش‌آموزان دارای معلولیت با سرعت بیشتری انجام شود.
قدمی با بیان اینکه معلولان، معلول نیستند بلکه دارای نیاز ویژه هستند گفت: آنها انسان هایی در کنار ما هستند که ما باید آنها را درک و زمینه رشد آنها را فراهم کنیم.
به گفته وی بیش از 150 هزار دانش آموز استثنایی تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی هستند.
قدمی افزود: گروه‌های مختلف ناشنوایان نابینایان و کودکان دارای آسیبهای ذاتی عاطفی، جسمی حرکتی، اختلالات یادگیری و چند معلولیتی در هزار و 560 مدرسه استثنایی مشغول به تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه رویکرد کیفی سازمان توسعه آموزش تلفیقی است گفت بیش از 78 هزار دانش‌آموز در مدارس استثنایی و بیش از 70 هزار نفر در سیستم آموزش تلفیقی مشغول به تحصیل هستند.
قدمی، عادی‌سازی در برنامه سازمان را یک اصل دانست و خاطرنشان کرد: باید فضایی ایجاد شود که دانش آموزان معلول نیز در کنار دانش آموزان عادی مشغول به تحصیل باشند.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی معتقد است که در کشور ما در حال حاضر افرادی که دارای مشکلات بینایی، شنوایی، جسمی ـ حرکتی و اختلالات یادگیری هستند در گروه آموزش فراگیر قرار گرفته اند.
به گفته قدمی آسیب دیدگان ذهنی به دلیل خاص بودن نظام آموزشی آنها هنوز در سیستم فراگیر وارد نشده‌اند، گروهی که بخش زیادی از دانش آموزان را تشکیل داده‌اند.
وی در ادامه به لزوم آموزش برای خانواده‌های کودکان دارای معلولیت اشاره کرد و گفت: نیاز است تا آموزش هایی برای والدین که با پدیده معلولیت روبرو هستند برگزار شود، زیرا زمانی که والدین به نقطه پذیرش برسند می‌توانند در این زمینه ما را همراه کنند و در همین راستا از حقوق فردی و اجتماعی کودکان خود دفاع کنند.
به گفته وی بیش از 200 هزار نفر از اولیاء در سال گذشته در کلاس‌های آموزشی شرکت کردند که پدران نیز در این کلاسها حضور داشته‌اند.
وی با بیان اینکه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور متشکل از شورا، وزیر و نمایندگان 6 وزارتخانه و نمایندگان اولیاء است گفت: به منظور توسعه مشارکت اولیاء انجمن مرکزی راه‌اندازی کرده‌ایم.
معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به طرح سنجش نیز افزود: خروجی اجرای این طرح شناسایی 84 هزار دانش آموز با نیاز ویژه بوده است که نزدیک به 60 هزار نفر دانش آموز دیرآموز نیز شناسایی شده که مجموعه اطلاعات آنها را در شناسنامه سلامت به شکل الکترونیک لحاظ می‌کنیم.
قدمی در ادامه با اشاره به اینکه طرح سنجش از محاسن بالایی برخوردار است گفت: در مدخل ورود به مدرسه 22 درصد از دانش آموزان که واکسن آنها ناقص زده شده بود شناسایی و والدین را مجبور کردیم تا واکسن فرزندان خود را به صورت کامل بزنند. طرح سنجش با این ویژگی به ما اجازه این مداخلات را می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش و توانبخشی در کشور کارهای بسیار خوبی صورت گرفته به طوری که سال گذشته بیش از 32 هزار نفر در حوزه توانبخشی خدمات دریافت کرده‌اند. بودجه سال 97 این سازمان 950 میلیارد تومان با 23 هزار نیروی انسانی و 1560 مدرسه است.
به گزارش ایسنا، دکتر افروز صفاری فرد ، مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور گفت: کودکان معلول بخشی از جامعه هستند که باید به نیازهای آنها رسیدگی شود.
وی با بیان اینکه بی تردید مهمترین افراد هر جامعه‌ای نسل آینده آن است گفت: کودکان معلول نیز بخشی از این جامعه هستند که باید به نیازهای آنها رسیدگی شود.
وی تعیین جایگاه کودکان دارای معلولیت در مشارکت‌های علمی ـ اجتماعی، برخورداری آنها از مراکز آموزشی ـ علمی، آگاه سازی جامعه جهت انگ‌زدایی کودکان معلول، بهره‌یابی از ظرفیت‌های علمی دانشگاهی را از اهداف برگزاری این کنفرانس دانست.
وی تشکیل شورای مشورتی برای کودکان دارای معلولیت را نیز هدف نهایی این کنفرانس اعلام کرد.
ادامه دارد

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/102931/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مرگ دردناک مرد تبریزی زیر چرخ های قطار مسافربری

آتش سوزی گسترده در هند؛ شش نفر کشته شدند

اقدام شیطانی مرد شیاد به زنان در نقش شرکت در مراسم ترحیم

شاخ به شاخ عجیب دو ماشین در آزادراه!

نتیجه حواس پرتی پشت فرمون؛ کنترلش و از دست داد!

کتک‌کاری یک مسافر با راننده اتوبوس در آمریکا

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

هوش مصنوعی و احتمال جنگ و فروپاشی اجتماعی

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

سالگرد زادروز یوهان کرویف؛ منتخب حرکات دوران بازی نابغه هلندی

ستاره چلسی فصل را از دست داد، آرژانتین نگران کوپا!‏

ژاوی اشک خوان لاپورتا را در آورد

به حذف رئال از لیگ قهرمانان باور دارم

شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان

عنایتی با پیکان جوانان مقابل تیم محرم

غیرمنتظره؛ چه بلایی بر سر صلاح آمده!

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

زمان بازگشت بهترین گلر دنیا مشخص شد

پیکان رکورد کاهش سن فوتبال ایران را جابجا کرد!

شوخی با سیدجواد هاشمی در فضای مجازی!

رونمایی از فصل جدید «آقای قاضی» با بازی بهزاد خلج

توضیحات جالب سیدجواد هاشمی درباره مد در ایران

آهنگ زیبای «شهر بارونی» از سیامک عباسی

تصادف زنجیره‌ای عجیب در ارومیه

سردار رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست

آخرین وضعیت سیل در سیستان‌وبلوچستان؛ راه‌ ارتباطی 70 روستا همچنان مسدود است

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

قلعه جزیره مونت سن میشل در فرانسه

گناهان زبان؛ بداخلاقی

دره ای زیبا در ایسلند

نحوه تنظیم آینه ها در خودروی فورد کراون

الویه مهمانی ها رو اینطوری تزئین کنید

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

هر دختری باید کفش سفید داشته باشد

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم

آخرین تمرین پرسپولیس برای بازی حذفی

درگیری اسطوره‌های یونایتد و آرسنال بر سر برونو!

زادگاه مسعود ده نمکی کجاست؟

2 خبر خوش فوتبالی رئیس صداوسیما

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

آبگرفتگی خیابان‌های شهر کرمان پس از بارش شدید باران

بارندگی شدید در شهر شنژن چین

طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید

نجات دراماتیک راننده خودرو از میان شعله‌های آتش در آمریکا

کیک برش خورده و شیک برای جشن ها

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد