آریا بانو

آخرين مطالب

غفاریان: تبلیغات گسترده در جشنواره ملی لباس کودک منجر به کارآفرینی می‌شود فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو - یک طراح لباس کودک و نوجوان معتقد است نباید از قدرت تبلیغات در زمینه معرفی جشنواره ملی طراحی لباس کودک غافل شد.


به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، عاطفه غفاریان طراح لباس کودک و نوجوان با بیان اینکه از قدرت تبلیغات در زمینه معرفی جشنواره ملی طراحی لباس کودک نباید غافل شد، گفت: تبلیغات گسترده در زمینه معرفی و اهداف جشنواره باعث کارآفرینی در صنعت پوشاک کودک می‌شود، زیرا طراحان گمنامی از شهرستان‌های سراسر ایران هستند که ایده‌های خلاقی برای طراحی لباس کودک دارند اما مکانی برای معرفی و شناساندن ایده‌های خلاقانه خود پیدا نمی‌کنند.
غفاریان با بیان این مطلب افزود: هنوز طراحان گمنامی از شهرستان‌های سراسر ایران هستند که ایده‌های خلاقی برای طراحی لباس کودک دارند اما مکانی برای عرضه، معرفی و شناساندن ایده‌های خلاقانه خود پیدا نمی‌کنند. ایده‌های خلاق در حوزه طراحی لباس کودک منجر به کارآفرینی و تولید انبوه پوشاک کودکان در سطح ملی و چه‌بسا در سطح خارجی می‌شود.
وی با بیان اینکه نباید از تبلیغات به‌عنوان بازوی قوی در امر معرفی طراحان گمنام لباس کودک غافل شد، گفت: اگر تبلیغات جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان گسترده‌تر شود به طوری که علاوه بر تبلیغ در رسانه‌های مجازی و مکتوب، بتوان جزییات فراخوان، اهداف و کلیات شرکت در جشنواره را از طریق رسانه ملی تبلیغ کرد، می‌توان طراحان گمنامی که دارای طرح‌های جالب و خلاق هستند را جذب جشنواره کرد و استعدادهای درخشان را شناسایی کرد، این امر منجر به کارآفرینی و حمایت از کالای ایرانی با کیفیت خواهد شد.
وی با اشاره به برگزاری اولین جشنواره ملی طراحی لباس کودک و نوجوان، خاطرنشان کرد: برگزاری هرسال جشنواره کودک به تخصصی شدن این حوزه در بین طراحان و تولیدکنندگان کمک شایانی می‌کند. به خاطر دارم اولین دوره جشنواره کودک که برگزار شد با این که نخستین دوره برگزاری آن بود اما برگزاری مسابقه "از ایده تا اجرا" توانست طراحان خلاق را شناسایی کند و از این جهت به نظر من در نخستین سال برگزاری، یک جشنواره تمام و کمال بود، بخصوص حمایت‌هایی که از طراحان شهرستانی در دوره اول شد عزم و اراده جدی مسئولان انجمن طراحان لباس و پارچه ایران را در حمایت از طراحان جدیدی که حتی از شهرستان‌های مختلف کشور آمده بودند، نشان داد.
برگزیده مسابقه زنده طراحی لباس کودکان و نوجوانان نخستین دوره جشنواره ملی طراحی لباس کودک و نوجوان اظهار کرد: طراحان باید برای شرکت در جشنواره‌های ملی، طرح‌هایی را ارائه دهند که خاص و برگرفته از خلاقیت و ایده‌های نو از المان‌های ایرانی، تاریخی و اسلامی باشد و از ارائه کارهای سطحی و ابتدایی، بپرهیزند.
وی اظهار داشت: مسئولان نخستین جشنواره طراحی لباس کودک بخش جذابی را ترتیب داده بودند تا تولیدکنندگان طرح‌های فاخر طراحان لباس کودک را مشاهده کنند و برای تولید انبوه انتخاب نمایند این کار بسیار جدیدی بود که امیدوارم در جشنواره‌های سال‌های بعد نیز تکرار شود. اگر تعامل طراحان و تولیدکنندگان در این بخش به‌صورت مفصل‌تر برگزار شود می‌تواند گامی روبه‌جلو برای رشد و شکوفایی طراحان خوش‌ذوق کشورمان باشد.
غفاری ادامه داد: نکته مهمی که باید متذکر شوم این است که انجمن طراحان لباس و پارچه ایران و کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور باید از طراحان و تولیدکنندگان حمایت مادی و معنوی کنند طراحانی هستند با وجودی که شناسه شیما گرفته‌اند اما برای بستن قرارداد و حق کپی‌رایت تعامل با تولیدکنندگان با مشکلاتی مواجه می‌شوند.
وی بیان داشت: جشنواره لباس کودک مکانی برای تعامل طراحان و تولیدکنندگان است که منجر به فروش انبوه و حمایت از کالای ایرانی باکیفیت می‌شود بازهم تأکید می‌کنم اگر اطلاع‌رسانی قوی صورت گیرد تا همه طراحان بتوانند در جشنواره شرکت کنند سطح کیفی جشنواره بالا می‌رود در نهایت این تولیدکنندگان هستند که از طراحان حمایت خواهند کرد همین امر باعث افزایش سطح کیفی کار طراحان خواهد شد و حمایت از کالای ایرانی نیز تحقق خواهد یافت.
این طراح لباس کودک در پایان به اشاره به قیمت بالای لباس کودک در بازار داخلی گفت: خانواده‌هایی که یک یا دو کودک دارند وقتی برای خرید به بازار می‌روند قدرت خرید لباس کودک ندارند زیرا با افزایش دلار قیمت لباس‌های کودکان افزایش یافته است. یک ضعف عمده که در حوزه طراحی لباس کودک داریم این است که بیش از نیمی از فروش لباس‌های کودکان در سطح بازار خارجی و با برندهای طراحان و تولیدکنندگان خارجی عرضه می‌شود. جشنواره کودک فرصت خوبی است برای تعامل تولیدکنندگان و طراحان است. ازآنجا که مواد مصرفی تولید پارچه وارداتی است. اما اگر هزینه طراحی لباس کودک و دوخت آن در داخل کشور انجام شود می‌تواند هزینه تمام‌شده کار را پایین بیاورد و در نهایت تولید داخلی حمایت می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/103123/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سلبریتی‌ها و سندروم فتوشاپ سازی/ در حاشیۀ بیماری ترانه علیدوستی

بخش هایی از کنسرت پرانرژی امید حاجیلی

توماج صالحی به اعدام محکوم شد

دستگیری اراذل و اوباش شمشیر به دست تهرانپارس

تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ!

معاون امنیتی وزیر کشور: طرح نور با قوت به‌ کار خود ادامه خواهد داد

لحظه تصادف هولناک در جاده برفی به دلیل سرعت بالا

ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب

تصویری تماشایی با فاصله نزدیک از افعی شاخدار ایرانی

روز زیارتی امام رضا علیه‌السلام

طرز تهیه بستنی سنتی خانگی

عوارض خطرناک کبد چرب

ویدیویی از خط تولید لوازم آرایشی اورجینال در پاکستان!

تلسکوپ فضایی جیمز وب شواهدی از وجود حیات را کشف کرده است

ناسا یک گام به کشف حیات بیگانه در مریخ نزدیک‌تر شد

صحبت های دلنشین دکتر کاکاوند در مورد قدرت

الزام فرهنگ‌سازی برای کتاب‌های الکترونیکی

خلیفی به لاپورتا؛ این ایده احمقانه را کنار بگذارید

اینقدر اغراق نکنید، مسی کند بود و دو گل معمولی زد!‏

چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم

ویدیوی کامل بیانیه خوان لاپورتا درباره ال‌کلاسیکو

رد پای پرسپولیس در شکست پروژه بزرگ فوتبالی عربستان!

لیگ ملت‌ها؛ قهرمان المپیک پرستاره‌تر از همیشه

تباس: برخی بازی‌های لالیگا در آمریکا برگزار خواهند شد!

رئیس باشگاه میلان: پیولی تا پایان فصل سرمربی تیم خواهد بود

درگذشت فوتبالیست سابق ایرانجوان در حین بازی با پیشکسوتان استقلال

کسب 10 مدال در روز نخست برای نمایندگان ووشو ایران

چندرغاز که دیگه چانه زدن نداره!

هجوم هواداران محمدرضا گلزار برای سلفی گرفتن با او!

سکانسی خنده دار از سریال «سه در چهار»

ویدئو خنده‌دار از «نون خ» که هیچکس آن را ندیده است!

7 اقدام مراقبتی پس از لیزر پوست صورت

علیرضا قربانی و اجرای زیبای ترانه‌ی «عاشقانه نیست»

اجرای مهدی دارابی از آهنگ «شاید یه شب بارون»

آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم

آمار مهاجرت به استان‌های شمالی کشور طی دو سال اخیر

گربه افسردگی گرفت

نخستین بنای مذهبی ایرانیان

4 گوشه دنیا/ هیتلر برای چه به دنبال برج ایفل بود؟

استوری روز زیارتی امام رضا علیه‌السلام

تصاویری زیبا از توکانت زمردی

نوآوری عجیب یک شهروند مشهدی در اثاث‌کشی

روش تهیه شیرینی خانگی لذیذ

کوکوی سیب زمینی را پنیری بپزید!

روش تهیه زیر برنجی لری

مراقبت های بعد از عمل چشم

اغفال وحشتناک، تهیه فیلم و اخاذی از زنان بالای 60 سال!

نگرانی های همسر حاج آقای قرائتی

ثبت رکورد جدید «کاهش نرخ تولد» در کره جنوبی

هیتلر برای چه به دنبال برج ایفل بود؟