آریا بانو

آخرين مطالب

آب کردن چربی شکم؛ راهکارهای موثر برای داشتن اندامی ایده‌آل پزشکي

آب کردن چربی شکم؛ راهکارهای موثر برای داشتن اندامی ایده‌آل

  بزرگنمايي:

آریا بانو - طی اضافه وزن اکثر چربی‌ها در ناحیه شکم تجمع می‌یابد. آب کردن چربی شکم یکی از شاخص‌های مهم سلامتی، افزایش عمر و کیفیت زندگی است.


سرویس سلامت - از جمله موارد مهم برای داشتن اندامی ایده آل شکمی تخت است. همه ما این را می‌دانیم که چربی‌های شکمی به راحتی انباشته شده و به سختی از بین می‌روند. آب کردن چربی شکم با وجود سخت بودن با ورزش کردن منظم، رژیم غذایی مناسب و داشتن پشتکار امکان پذیر است. با ما همراه باشید که در این مقاله به شما راه‌های آب کردن چربی شکم را ارائه دهیم و شما را به اندام دلخواهتان نزدیک‌تر کنیم.
دلایل چاقی شکم
ژنتیک رژیم غذایی نامناسب شرایط روحی روانی فرد سن سبک زندگی
راهکارهایی برای آب کردن چربی شکم
خوردن غذا به صورت کنترل شده: داشتن وعده‌های غذایی کنترل شده و کوچک سرشار از غلات و چربی‌های اشباع نشده، کاهش مصرف قند راهی برای آب کردن چربی شکم است.
ورزش کردن: از جمله ورزش‌های مناسب برای شکم دراز نشست، دویدن، ورزش های هوازی ، شنا، طناب زدن و استفاده از تردمیل است.

خوردن سالاد سالم قبل از ناهار: خوردن حجم زیادی سبزی کم‌کالری باعث سیر شدن بدون اضافه وزن می‌شود.
نوشیدن مایعات: مصرف کافی مایعات، دفع مواد زاید از روده‌ها را تسریع می‌کند و از یبوست جلوگیری می‌نماید. روزانه حداقل 8 لیوان آب یا سایر مایعات مفید را دریافت کنید؛ مایعاتی که چاق کننده و مضر نیستند؛ مانند آب سبزیجات.
از خوردن بیش از حد مواد خام اجتناب کنید: درست است که باید به میزان کافی میوه و سبزی بخورید، اما مصرف بیش از حد آن‌ها به صورت خام منجر به متورم شدن معده می‌شود. برای رفع این مشکل، میوه و سبزی را در یک وعده پشت سر هم مصرف نکنید و آن‌ها را در فواصل مصرف روز استفاده نمایید.
مصرف پروبیوتیک‌ها: مصرف لبنیات حاوی پروبیوتیک یا باکتری‌های مفید برای روده، می‌تواند از به بروز نفخ و بزرگتر شدن حجم شکم جلوگیری کند. پروبیوتیک‌ها منجر به افزایش حرکات روده می‌شوند و از بین برنده یبوست هستند. بیشتر بدانید: ماست پروبیوتیک چیست و چه خواصی دارد؟
مصرف پتاسیم: مواد غذایی سرشار از پتاسیم مانند موز و سیب زمینی منجر به تخلیه آب اضافه از بدن می‌شود. فراموش نکنید زمانی که تعادل سدیم و پتاسیم در بدن به هم می‌خورد، مایعات اضافی در بدن انباشته می‌شوند. اگر سدیم بیش از حد طبیعی باشد، آب در بدن انباشته می‌شود. سیب زمینی متوسط پخته شده با پوست، موز ، انبه ، اسفناج ، و پرتقال را به رژیم غذایی تان به میزان کافی اضافه کنید.

کاهش مصرف سدیم: سدیم خود عاملی برای تجمع آب در بدن و افزایش حجم شکم است. بدن ما روزانه به بیش از 1500 میلی گرم سدیم نیاز ندارد. مصرف غذا‌های شور را کاهش دهید و در هنگام خرید بسته‌های غذایی به میزان سدیم روی آن‌ها توجه کنید تا شاهد کاهش سریع حجم شکم می‌شود.
خوردن ماهی: مصرف پروتئین بدون چربی مانند ماهی یک راهکار عالی برای مبارزه با انباشت چربی و افزایش متابولیسم است. اما نکته قابل ذکر این است که ماهی‌های آب‌های آزاد به واسطه برخورداری از اسید‌های چرب امگا 3 شهرت دارند که برای قلب مفید هستند.
اعتدال در مصرف ویتامین: افزایش سطح ویتامین‌ها در طولانی‌مدت باعث چاقی و بیماری دیابت خواهد شد.
خوردن میوه جات و سبزیجات روزانه: این گزینه‌ها، غذا‌هایی با کالری کم هستند که میزان بالایی از مواد مغذی شما را تأمین می‌کنند. سعی کنید صبح‌ها و قبل از صبحانه حتما یک میوه خورده و به جای خوردن اسنک، در میان روز یک میوه بخورید. ظهر هم قبل از خوردن ناهار، سعی کنید مقدار زیادی سالاد سبزیجات بخورید. شب‌ها هم به جای خوردن اسنک یا غذا‌های سرخ کرده و نوشیدن قهوه‌ی زیاد سعی کنید میوه بخورید و برای شام هم پیشنهاد ما یک ظرف بزرگ سالاد سبزیجات، یا یک غذای سرخ کردنی سریع با کمی روغن است.
زود شام بخورید و با معده سبک بخوابید: برخی از افراد عادت دارند شام سنگین و آن هم دیرهنگام بخورند. از آنجایی که فاصله‌ی بسیار کمی بین شام و زمان خوابیدن شما وجود دارد، سیستم هاضمه‌ی شما تحت تأثیر آن قرار گرفته و در برنامه‌ی کاهش وزن‌ تان اختلال ایجاد می‌کند.
به خاطر داشته باشید که آب کردن چربی شکم تنها با برنامه‌های غذایی میسر نمی‌شود. بایستی حتما در کنار کاهش مقدار مواد غذایی نامناسب، ورزش منظم نیز داشته باشید.

اگر در این زمینه تجربه‌ یا پیشنهادی دارید، لطفا آن را از طریق بخش "ارسال نظر" در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.
اگر در این زمینه تجربه‌ یا پیشنهادی دارید، لطفا آن را از طریق بخش "ارسال نظر" در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.
you used 0/500 translations
Don"t translate on double-click
Don"t show floating button
No Internet Connection
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Persian -> Persian...
    • Create a new word list...
  • Copy





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

اینفوگرافی؛ خطرناک‌ترین بیماری‌ها را با چای سبز دور بزنید!

صوت/ آیا به آپنه خواب دچار هستید؟

پیشگیری از بلوک قلبی با کنترل فشار و قند خون

معجزه‌های لیمو برای پوست و موی شما

لذیذترین خوراکی‌ها با کالری کمتر از 50

علت کوتاه شدن قد ایرانی‌ها در 25 سال اخیر

بهترین زمان برای دوش گرفتن

10 اشتباهی که برای لاغر شدن مرتکب می‌شوید

زرشک پلو با مرغ، غذایی خوشمزه اما خطرناک!

اگر یکسال موهایمان را نشوییم، چه می‌شود؟

نشانه‌های ایدز را بشناسید!

چرا باید مسواک را تمیز کرد؟

دمنوشی که به رفع جوش‌های صورت‌تان کمک می‌کند

نوشیدنی پرخاصیت اما فراموش شده

میوه‌هایی که افزایش طول عمرتان را تضمین می‌کنند

اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی روده‌تان ناسالم است

با غذا نخوردن کودکان چه باید کرد؟

کزاز گریبان چه افرادی را می‌گیرد؟

درمان بیماری‌های قرن با طب‌سنتی

خواص نوشیدنی کفیر برای سلامتی چیست؟

پیشگیری و درمان درد ساق مزمن شبانه

اهدای خون 26 هزار نفر در اردیبهشت

کدام بیماری قاتل شماره یک خانم ها است؟

تغذیه/ چه کسانی نباید خرما بخورند؟

بهترین نمک برای سلامتی کدام است؟

ارگاسم (اوج لذت جنسی) و سردرد ناشی از آن

«درد مهربانم» روایتی از رفاقت با غولی مانند ام‌اس است

در عرض چند ثانیه روده های تان را پاکسازی کنید

دوپینگ شب‌های امتحان با طعم «افسردگی و پرخاشگری»

درمان کم خونی با 4 نوشیدنی ارزان و طبیعی

با خواص شگفت انگیز یک ادویه دارویی آشنا شوید

برنج قهوه ای برای سلامتی مفید تر است یا برنج سفید؟

میوه‌ای سرشار از پتاسیم و پروتئین

خواص شگفت‌انگیز استفاده از لیوان مسی

تناسب اندام/ اگر می‌خواهید وزن کم کنید؛ بخوانید

ارتباط رژیم های غذایی ناسالم و سرطان

چروکهای عمیق صورت از کدام مشکلات سلامتی خبر می دهند؟

5 راه ساده برای سالم نگه داشتن کلیه

تاثیر مصرف شیر بر مغز

چند توصیه برای روزه‌داری مبتلایان به ریفلاکس معده

کیست مویی که با نشستن طولانی مدت به جانتان می‌افتد

رژیم غذایی هر چه غربی‌تر، التهاب‌زا تر

با این بیماری بدون علامت و کشنده آشنا شوید

10 بیماری که می‌توانند کمتر از 24 ساعت موجب مرگ شوند

درمان فوری دندان درد با 6 فرمول خانگی

فشارخون را از دست چپ اندازه بگیریم یا دست راست؟

روش درست استفاده از میوه‌ها و سبزیجات

قارچ جاودانگی و خواص بی‌نظیرش در درمان بیماری‌ها

سرطانی که در کمین چربی‌خورهاست!

چطور ویتامین D را جذب کنیم؟