آریا بانو

آخرين مطالب

عضو شورای شهر پیشنهاد داد:

اکران فیلم با زیرنویس برای ناشنوایان اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - یک عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با تاکید بر ضرورت توجه به توانیابان برای حضور در فضاهای شهر و استفاده برابر از امکانات شهر گفت :باید شهر تهران از شهری خودرو محور به شهری انسان‌محور بدل شود.

به گزارش ایسنا، حجت نظری در مراسم افتتاح بوستان مناسب‌سازی شده برای توانیابان در منطقه 14 شهرداری تهران گفت: واقعیت این است که ما برای توانیابان خیلی بیشتر از مناسب سازی یک پارک یا معابر باید زحمت بکشیم. جامعه توانیابان به امکاناتی بیشتر از یک پارک مناسب سازی شده و نظایر آن نیاز دارند و البته این نباید سبب شود تا از زحمات شهرداری منطقه 14 قدردانی نکنیم.
وی ادامه داد: واقعیت این است که متاسفانه امروز بسیاری توانیابان ما برای حضور در جامعه و تردد در سطح معابر شهر دچار مشکل هستند و این مساله‌ای است که نیاز است در تهران دنبال شود و بتوانیم مشکل را حل کنیم. ما در مدیریت شهری و دوره پنجم شورای شهر تهران هم در این زمینه برنامه جدی داریم و خوشبختانه دکتر حناچی - شهردارتهران- هم که با شعار تحقق عدالت در شهر و شهر همه روی کار آمدند در این زمینه برنامه‌های خوبی دارند ومطمئن هستم که در دو سال و نیم آینده شاهد اقدامات شگرفی در سطح شهر تهران خواهیم بود.
این عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به حواشی انتخاب شهردار برای تهران گفت: متاسفانه بخشی از فرصت را به دلیل مسائلی که به ما در شورای شهر بار شد از دست دادیم. من می پذیریم که تا امروز شاید مدیریت شهری تهران نتوانسته آنطور که باید به جامعه توانیابان خدمت کند و حقیقتا اقدامات زیادی می توان انجام داد که امیدوارم در دوسال و نیم آینده در این زمینه بتوانیم اقدامات موثری را انجام دهیم.
نظری افزود: در عین حال نمی توان بسیاری از زیرساخت‌ها و امکانات را که طی چندین دهه قبل بدون توجه به توانیابان ساخته شده، طی مدت چند سال تغییر داد اما تمام تلاش خود را در این زمینه خواهیم کرد.
وی پیشنهاد داد: در سینماهای کشور برای توانیابانی که مشکل شنوایی دارند، سانس‌هایی را در نظر گرفته شود که که فیلم با زیرنویس اکران شود همچنین در فروشگاه‌ها نیز امکان درج نام و قیمت محصولات با خط بریل فراهم شود. امکانات شهری نظیر ساختمان‌های عمومی، خیابان‌ها و پل‌های عابر پیاده هم برای توانیابان مناسب‌سازی شود.
نظری با تاکید بر اینکه لازم است شهر تهران از شهر خودرو محور به شهری انسان محور تبدیل شود، گفت: متاسفانه اقدام خوبی که در چهارراه ولیعصر در حال انجام بود و این فرصت فراهم شده بود تا شهروندان بتوانند از عرض خیابان عبور کنند، اما در کمال تاسف چهارراه ولیعصر دوباره بسته شد و همه مجبورند از زیرگذر عبور کنند. سوال اینجاست که چطور یک معلول حرکتی با ویلچر می تواند از این محل عبور کند و چرا ما باید برای تردد خودرو انسان را به زحمت بیندازیم. متاسفانه این اتفاق نه فقط در چهارراه ولیعصر بلکه در بسیاری از نقاط شهر تهران در حال رخ دادن است که باید آن را اصلاح کنیم. در همین خصوص نیز لازم است معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با همکاری پلیس راهور این معابر را بازکند.
این عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران اضافه کرد: لازم است ستاد مناسب سازی معابر در سطح شهر تهران اقدامات خود را جدی پیگیری کند چرا که به رغم گذشت یکسال اقدام مناسبی انجام نشده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از اقدامات صداوسیما و دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغاتی در قبال توانیابان نیز انتقاد کرد و گفت: متاسفانه در صداوسیما و تولیدات فرهنگی ما با کج سلیقگی در مواجهه با معلولان روبه رو هستیم و طوری در فیلم‌ها و سایر تولیدات بصری به مخاطب القا می شود که گویا خوشبختی تنها در سلامت کامل جسمی است و اگر فردی دچار معلولیت باشد دیگر خوشبخت نیست، درحالی که چنین چیزی به هیچ عنوان درست نیست.
بنا براعلام روابط عمومی شورای شهر، نظری در پایان اظهارکرد: ما باید به جایی برسیم که یک همکاری بین بخشی بین قوا و مدیریت شهری نیز ایجاد شود و با هم این را پیگیری کنیم. باید تمام ارکان پای کار بیایند و اتفاقا در حوزه پیشگیری نیز وارد عمل شوند. بسیاری از افرادی که دچار معلولیت شده‌اند، در طول زندگی و عمدتا بر اثر سوانح رانندگی دچار این مشکل شده‌اند که از این رو لازم است دستگاه قضایی با جدیت با تخلفات در این حوزه برخورد کند و دیگر نهادها نیز برای پیشگیری از معلولیت اقدام کنند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/105750/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

صعود شفیعیان به فینال کایاک 500 متر

واکنش سرمربی فوتسال ژاپن به احتمال تقابل با ایران

طلسم‌شکنی 120 ساله با آلونسو عبرتی برای چرخه تکراری لیگ برتر

چین با پذیرش شکست مقابل ویتنام حذف شد

نبرد همزمان ستاره استقلال با آلوز و گودرزی

واکنش توخل به تمدید ناگلزمان

ناگلزمان: تمدید قراردادم تصمیمی قلبی بود

واکنش جالب سرمربی رم وقتی یورنته از او زمان باقی مانده بازی رو میپرسه!

گران‌ترین لیگ فوتبال دنیا در بن بست!

عالیشاه بازی‌های مهم پرسپولیس را از دست داد

یوفا بارسلونا را نقره‌داغ کرد

مهران رجبی رازی که خیلی‌ها دنبالش بودند را فاش کرد!

خاطره جالب محمد بحرانی از 3هزار تومانی که زندگی‌اش را تغییر داد

پسر صدیقه خانم که اروپایی‌ها را شگفت زده کرد

این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

وقتی زنبور محو شهد گل ها می شود

دره خزینه یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز استان لرستان

صحنه هایی دیدنی از خانواده خرس های قطبی

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

مقایسه گل‌ها و مهارت‌های وینیسیوس و یامال

تاریخ بازگشت بارسلونا به نوکمپ مشخص شد

رقابت جدید و جذاب پرسپولیس و استقلال

پرسپولیس امروز به مصاف پیکان می‌رود

4 ستاره در لیست فروش آرسنال

مروری بر گل‌ها و مهارت‌های برتر رونالدو نازاریو در اینتر

گرم کردن جالب مارادونا پیش از بازی مقابل بایرن مونیخ

حرکت منشوری دانیال اسماعیلی‌فر پس از گلزنی به نفت آبادان

رئیسی‌کیا: وضعیت واگذاری با دهه پیش متفاوت است

کنایه مدافع ذوب‌آهن به پنالتی سپاهان!

بازیگر سفارشی که کارگردان رو تحقیر میکنه!

شبکه های اجتماعی و تاثیر آن بر صنعت موسیقی

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

شور و شادی مردم اصفهان با اجرای سرود ای ایران در کنار زاینده رود

4 گوشه دنیا/ بزرگترین مارِ تاریخ طبیعت کشف شد

مهارت شگفت‌انگیز جانی دپ در کشیدن نقاشی

کاپ‌کیک شکلاتی بدون فر و همزن

اگر این نشانه های ساده را دارید سلامتی تان به خطر افتاده است!

چطور با خودشیفته‌ها رفتار کنیم؟

چاپ مجله اختصاصی برای یک بازی لیگ برتر!

کدام تیم بیشترین شانس فتح لیگ قهرمانان اروپا را دارد؟

ترین‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر ایران

تمرین منچستریونایتد برای نیمه نهایی جام حذفی مقابل کاونتری

تمامی گل‌های هفته 29 لیگ برتر پرتغال

شبیه‌سازی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید با عروسک لگو

تاریخ و روز بازی رئال تغییر کرد

ستاره بایرن جرات شوخی با رئال را نداشت