آریا بانو

آخرين مطالب

زیبایی در عکس قابل تاویل است / نگاهی به دومین روز از همایش 10 روز با عکاسان فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو - دومین روز هفتمین همایش 10 روز با عکاسان ایران پنجشنبه 15 آذرماه در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.


به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی هفتمین همایش 10 روز با عکاسان ایران نشست تخصصی "زیبایی شناسی و بازتاب آن در تصویر عکاسانه" با حضور شهاب الدین عادل، محمد ضمیران و محمد رضا شریف زاده در دومین روز هفتمین همایش 10 روز با عکاسان ایران برگزار شد.
در ابتدای این نشست، شهاب الدین عادل به عنوان مدیر این نشست، زیبایی شناسی در هنر عکاسی را مبحثی گسترده خواند و در این باره گفت: برخی معتقدند که زیبایی میل به لذت است بنابراین فکر می‌کنم با توجه به گستردگی موضوع بهتر است که بر مساله زیبایی تمرکز کنیم.
محمدرضا شریف زاده در بیان تعریف مبحث زیبایی، بیان کرد: ما تصاویر متعددی در طول تاریخ پدیده عکاسی از عکاسان حرفه‌ای گرفته تا مواردی که اتفاقی رخ داده، عکاسی مستند و .... داریم که وقتی به هر کدام از این مجموعه ها توجه می کنیم، با امری مواجه می شویم که به آن متدولوژی تصویر یا شناخت تصویر گفته می‌شود. وقتی ما عنوان بزرگی را به نام زیبایی شناسی تصویر، مطرح می‌کنیم، نمی توانیم تمام عواملی که در ذیل این موضوع می‌گنجد، بررسی کنیم. وقتی با پدیده‌ای به نام عکاسی مواجه می‌شویم، می توانیم آن را به دو بخش کلی تقسیم کنیم که بخش نخست، گونه‌ای عملکرد گراست که به تولید می‌پردازد اما گونه دوم که مهمتر نیز هست شامل تئوری‌های تصویری می‌شود.
بدون داشتن دانش و تئوری، به دام تکرار خواهیم افتاد و در نتیجه اثر از خلاقیت خارج می‌شود و بحث هنر بودن یا نبودن را پیش می‌کشد.
پس از این بخش، شهاب الدین عادل به تعریف اولیه زیبایی پرداخت و گفت: در تعاریف اولیه‌ای که از سوی فلاسفه یونان بیان شده، افلاطون، دو تعریف را برای زیبایی بیان می‌کند که یکی زیبایی طبیعی یا طبیعت و دیگری زیبایی هندسی است. باید اضافه کنم که عکس نیز دو ساحت دارد که یکی آبجکتیو و دیگری دارای ساحتی ذهنی است بنابراین، رابطه بین خوب و زیبا متفاوت است و وقتی می‌گوییم عکسی خوب است به معنای الزاما زیبا بودن آن نیست.
محمد ضمیران نیز در ادامه این جلسه گفت: در این نشست سعی دارم که اندیشه‌های "سوزان سانتاک" و کتاب "اتاق روشن" اثر "رولان بارت" را در راستای این مفاهیم مدنظر قرار دهم و سعی می‌کنم این دو چهره را از نظر نوشته‌ها و کتاب‌هایشان بررسی کنم البته تا امروز کتاب یا مقاله‌ای که اندیشه های سوزان سانتاک و رولان بارت و تفاوت‌های این دو را بررسی کند، در ایران ندیده‌ام.
او ادامه داد: همانطور که می‌دانید، هر دو نویسنده مد نظر، در حوزه زیبایی شناسی کار کرده‌اند اما هر دو دقیقا به مساله عکاسی به طور خاص پرداخته‌اند البته تعداد کسانی که زیبا شناسی عکاسی را ملاک قرار داده‌اند، زیاد نیست. به طور حتم، برای فهم اثر سوزان سانتاک نیاز است که ادبیات پیش از او را بشناسیم. در این راستا باید یکی از کتاب‌های معروف سانتاک را تحت عنوان "ضد تفسیر" به عنوان مقدمه یا پیش درآمدی به عکاسی، مطالعه کنیم زیرا سانتاک در این کتاب سعی کرد از هنر در مقابل نقادی دفاع کند.
به نوشته سانتاک نقد و نقادی ما را از درک و دریافت عمیق خلاقیت‌های هنری باز می‌دارد. او معتقد است که نقد عموما قدرت درونی خلاقیت را تنزل می‌دهد. یکی از شگردهایی که سوزان سانتاک در نوشته‌های خود به کار می‌برد، عبارت از تعلیق ناباوری است که در حقیقت یکی از رهیافت‌ها و شگفتی‌های اساسی اوست. او مدعی است که به جای هرمنوتیک هنر که امروزه بسیار رایج است، ما باید واژه اروتیک هنر را مطرح کنیم البته مراد او از اروتیک به معنای دریافتی که در فضای عام از آن برداشت می‌شود، نیست. سانتاک در خصوص تفسیر مدعی است که ما باید پرسشی اساسی در این بخش داشته باشیم. او یادآور می شود که در برخورد با اثر هنری، خود را از یوغ درونمایه‌ها و محتوا نجات دهیم و خود را به نوعی رها کنیم. او معتقد است که پس از رهایی از این بخش به نفس و گوهر هنر می‌رسیم و در حاشیه‌ها سرگردان نمی‌شویم.
در ادامه این نشست، شهاب الدین عادل، حوزه نقد را در ایران نوپا دانست و گفت: اغلب کسانی که در فلسفه هنر هستند و رابطه بین هنر و فلسفه را با برجسته کردن مفهوم زیبایی و زیبایی شناسی مطرح می‌کنند، دو نکته مهم را مدنظر دارند. یکی از این نکات این است که زیبایی امری ذهنی و انتقال ناپذیر است یعنی هر کس به نوبه خود از جهان مقابل مفهوم دریافت می‌کند و الزاما زیبایی برای همه اشخاص یکسان نیست. از سوی دیگر ما با امری عینی به عنوان تصویر و عکس رو به رو هستیم. در عکس، جهانی تحت عنوان قاب و چارچوب مطرح می‌شود که به قول سانتاک جهان را دگرگون می‌کند.
عادل بر تاویل پذیر بودن زیبایی تاکید کرد و بیان کرد: اصولا علوم انسانی در حوز تفسیر و تاویل باز هستند بنابراین نمی‌توان این مباحث را به عنوان امر مطلق تلقی کرد چرا که قابل بحث هستند. در واقع زیبایی نیز مانند تاویل قابل به چالش کشیدن است. سوال این است که عکاس به عنوان یک هنرمند و خالق در کجای این معادلات قرار دارد؟
شریف زاده، با اشاره به اشتباهی رایج در ایران گفت: هر وقت جشنواره یا مسابقه عکاسی در ایران شکل می‌گیرد یک گزینه اشتباه وجود دارد که در آن بر عدم دستکاری عکس، تاکید شده است. درست است که عنصر زمان و مکان در یک عکس متغیر نیست اما همیشه در عالم تفسیر بر اساس موقعیت اقلیمی و ... همان تصویر می‌تواند تفاسیر متفاوتی داشته باشد. یعنی یک عکس می‌تواند در طول سال‌ها و قرن‌های مختلف، معانی متفاوتی بیابد هر چند که در یک زمان ثابت باقی مانده است.
شناخت مخاطب نخستین ضرورت تولید محتواست
نشست تخصصی "استراتژی تولید محتوا" با سخنرانی محمد مهدی قلم‌سیاه برگزار شد.
قلم‌سیاه در این نشست گفت: امروزه با گسترش رسانه‌های مجازی، دغدغه تولید محتوا به عموم جامعه منتقل شده است و در نتیجه محتوا ارزان و عریان شده است. ما امروزه در فضاهای اجتماعی هم محتوا تولید، و هم مصرف می‌کنیم البته شبکه های اجتماعی از زمانی که بشر در دوره غار نشینی بود، نیز وجود داشت اما امروزه با دنیای دیجیتال، این شبکه‌ها شکل متفاوتی یافته است. امروزه حجم محتوا چندان مهم نیست و دسترسی‌ها اهمیت بیشتری یافته‌اند، بنابراین اگر بخواهیم یک نگاه استراتژیک به محتوا داشته باشیم، باید گفت، کارکرد به این شکل تعریف می‌شود که در بدو امر بودجه برای آن تامین کنیم زیرا کار تولید محتوا به شدت گران قیمت است. کانال‌های توزیع محتوا در وهله دوم قرار دارند، به این معنا که منبع محدود ما از چه مسیری قرار است به دست مخاطب برسد؟ مورد دیگر این است که بدانیم محتوای ما چه میزان عمر می‌کند و این محتوا چقدر ارزش سرمایه گذاری دارد؟ بازاریابی محتوا مقوله دیگری است که باید به آن توجه کرد.
شناخت مخاطب و ارزش عکس در قیمت گذاری عکس مهم است
نشست تخصصی "بررسی استراتژی فروش در عکاسی" با سخنرانی علیرضا اکرمی برگزار شد.
عکاس حرفه‌ای به معنای کسی نیست که صرفا کاری فوق العاده ارائه می‌کند بلکه خطاب حرفه‌ای، به فردی است که عکاسی حرفه اوست و از آن کسب درآمد می‌کند.
اکرمی تعیین قیمت عکس را منوط به تعیین کردن ارزش خدمات از دید مشتری دانست و گفت: در وهله نخست قیمت گذاری ما باید بدانیم که ارزش خدمات از دید مشتری چیست؟ در واقع نخستین کار این است که بدانیم ارزش خدمات برای مشتری چیست و او چه هزینه‌ای را برای آن می‌پردازد زیرا هزینه کرد مشتری، صرفا پرداخت پول نیست و موارد متعددی را در برمی‌گیرد.
این کارشناس تصریح کرد: راهبرد نخست برای قیمت گذاری بر مبنای رقابت است. مورد دوم بر مبنای هزینه و مورد سوم بر مبنای ارزش نزد مشتری است. در این مورد هر چه اثر بهتر باشد، قیمت بهتری خواهد داشت. در این روش برند سازی و امضای عکاس مهم است. استراتژی‌های قیمت گذاری عبارتند از هزینه محور، رقابت محور و تقاضا محور است. البته در کلیه این روش‌ها جنگ قیمتی و قیمت شکنی کار درستی نیست زیرا باعث صدمه به بازار می‌شود اما تعدیل قیمت‌ها در چارچوب‌ها امکان‌پذیر است.
نورومارکتینگ و عکاسی تبلیغاتی به هم مرتبط هستند
نخستین برنامه‌ "در جستجوی راهی نو" با سخنرانی شادی احمری با عنوان "نورودیزاین و نورمارکتینگ در عکاسی تبلیغاتی" برگزار شد.
نورو مارکتینگ، علمی است که تلاش می‌کند، با استفاده از عوامل بیولوژیک و روانشناختی، به ناخودآگاه افراد دسترسی پیدا کند تا تصمیمی را که ما می خواهیم بگیرد. با توجه به این موضوع، نورومارکتینگ و عکاسی تبلیغاتی به یکدیگر مرتبط هستند زیرا در این بخش سعی داریم مخاطب را ناخودآگاه وادار به تصمیم گرفتن کنیم.
پیشگیری از آسیب‌های جسمانی در عکاسی
در دومین برنامه "در جستجوی راهی نو"، مبحث "پیشگیری از آسیب‌های جسمانی در عکاسی" توسط دکتر جاوید شقاقی ارائه شد.
جاوید شقاقی، دکترای ناتروپاتی از آمریکا، مشکلات مفصلی را در ارتباط مستقیم با مسائل روحی دانست و در این باره گفت: مشکلات مفصلی از جمله مواردی است که تنها مختص عکاسان و فیلمبرداران نیست و بیشترین صدمات در گردن و ستون فقرات و کمر و زانوها رخ می‌دهد. این صدمات، الزاما برای عکاسان نیست و تمام قشرهایی که به نوعی درگیر استرس، افسردگی، خشم‌ها، تهاجم‌ها و ...هستند، را شامل می‌شود.
به سوی نگاه شخصی
نخستین روز برنامه "به سوی نگاه شخصی" هفتمین دوره 10 روز با عکاسان ایران؛ پنج شنبه 15 آذرماه در گالری بهار خانه هنرمندان برگزار شد.
در ابتدای نشست کوروش ادیم؛ مدیر برنامه به سوی نگاه شخصی با اشاره ای کوتاه به نقش خرد در عکاسی گفت: عکاسی و خرد در آمیزش عجیبی هستند که عکاس باید با مراجعه به خرد بتواند آن را به مخاطب ارجاع دهد.
عکس درمانی
حمید طبایی با نمایش مجموعه عکس خود با عنوان "مرثیه ای برای تاریخ" توضیح داد: در عکاسی به دنبال ارتباط با مخاطب هستم تا بتوانم او را با خود همراه کنم بنابراین پروژه "مرثیه ای برای تاریخ" کلید زدم؛ در این پروژه می خواهم با عکس ها، اختلالات روانی بیماران را شناسایی و درمان کنم.
هنر عکاسی سوژه ها را حفظ و آنها را ماندگار می کند؛ همان طور که عکاس به یک سوژه کشش پیدا می کند سوژه هم این کشش را نسبت به عکس دارد، سعی می کنم سوژه هایی را انتخاب کنم که هیچ گاه سوژه عکاسی نبودند و خیلی تنها هستند.
گسست زیستگاه
سجاد آورند در باره چگونگی شکل گیری پروژه " گسست زیستگاه" گفت: علاقه شخصی به تصویربرداری مستند و گرفتن عکس مستند دارم؛ دیدن تغییرات در طبیعت روی من تاثیر می گذاشت بنابراین تصمیم گرفتم از طبیعت ایران عکاسی کنم. طی 10 سال عکاسی از سراسر ایران متوجه شدم که طبیعت ایران با سرعت بالایی در حال تغییر است. به کویر علاقه بیشتری دارم و عکس های زیادی از آن می گیرم و متاسفانه کویر هم به شکل چشم گیری در این 10 سال دچار تغییر شده است. سوژه مسکن مهر را انتخاب کردم و عکس هایی از مسکن های مهر در مناطق مختلف ایران گرفتم؛ برایم سوال بود که چرا منطقه ای نامناسب برای ساخت این مسکن ها انتخاب می شود و با این ساخت و سازها شرایط زیست محیطی یک منطقه را تغییر می دهند.
عکس‌هایی از جنگ تا صلح
مهدی منعم عکاس شناخته شده حوزه جنگ با نشان دادن تعدادی از عکس هایش از مجموعه "از جنگ تا صلح" گفت: در ابتدا عکس هایی که از جنگ در مطبوعات چاپ می شد برای اطلاع رسانی مردم بود اما بعد از مدتی جنگ تبدیل به تاریخ شد و ما عکاسان باید به عنوان ثبت تاریخ به سوژه ها نگاه می کردیم.
این عکاس در ادامه افزود: شهدا؛ جانبازان و بازماندگان جنگ سوژه های عکس من بودند که بیشتر روی بازماندگان کار کردم؛ در عکس هایم جنازه ها را بیش تر نشان می دهم تا نگاه اعتراضی خود را نسبت به جنگ برای مخاطب بازگو کنم. مجموعه ای از عکس های امیدبخش و رنگی را در آسایشگاه ها به نمایش می گذارم تا مجروحان جنگی روحیه خود را بدست آورند و بتوانند روی پای خود بایستند .
ضرورت نگاه شخصی برای یک عکاس
جمشید حاتم عکاس و مدرس در نشست "عکس و امضای شخصی" گفت: نگران عکاسی هستم زیرا ماهیت عکس و عکاسی در ایران زیر سوال رفته است؛ موبایل های هوشمند و شبکه های مجازی آسیب جدی به عکاسی زده اند و مخاطب را به دیدن عکس های دم دستی عادت داده اند.
حاتم افزود: ما در مفاهیم و نظریات هنر عکاسی در ایران به شدت مشکل داریم و به عنوان یک عکاس در این آشفته بازار باید نگاه و ایدئولوژی مخصوص خودم را داشته باشم که ماهیت کارم را بیان کند و بتوانم به یک امضای شخصی در آثارم برسم. سوالی مطرح می شود که چگونه باید امضای شخصی داشته باشیم و من در جواب می گویم نمی توانیم زیرا هیچ ابزار و امکاناتی برای رسیدن به یک نگاه شخصی نداریم و از دنیا عقب هستیم بنابراین باید در ابتدا بازتعریف از مفاهیم داشته باشیم و در مقوله امضای شخصی بیشتر کار کنیم و حتی از شبکه های اجتماعی استفاده درست و مفید کنیم و کارهایمان را در این شبکه ها به اشتراک بگذاریم تا به مرور شناخته شویم.
تحلیل ضمیر ناخودآگاه با رویکرد مکتب فروید در آثار فتومونتاژ
نشست بررسی پایان نامه صمد قربان زاده با عنوان "تحلیل ضمیر ناخودآگاه با رویکرد مکتب فروید در آثارپنج نمونه از هنرمندان فتومونتاژ معاصر غرب" در گالری میرمیران برگزار شد.
صمد قربان زاده در این نشست گفت: خیال نقش مهمی را در تولید آثار فتومونتاژ ایفا می کند. چون در این ژانر چیزی به نام ثبت لحظه ها وجود ندارد. دستکاری در اندازه٬ مقیاس٬ نور٬ رنگ و غیره در یک کلام دست بردن در واقیعت تصویر و برساختگی جدید باعث می شود که به راحتی بتوان به عالم خیال پناه برد. اما بهتر است که در فتومونتاژ از خیال و واقیعت به یک اندازه بهره برد. چون این گونه هنرمند خود را از غرق شدن در اعماق توهم نجات می دهد. اگر هنرمند تعادل میان واقیعت و خیال را در عکس های فتومونتاژ رعایت کند٬ بیش از حد وارد قلمرو امور و امیال سرکوب شده نمی شود از این رو با تنش و اضطراب درگیر نمی شود. هنر از دیدگاه فروید دنیایی است میان قلمرو خیال و واقیعت و او عکاسی را بیشتر به قوه حافظه ربط می دهد تا قوه بصری. فروید معتقد است دوربین توان این را دارد که چیزهایی را که با چشم قادر به دیدنش نیستیم به حافظه بیفزاید. او در چندین مقاله و کتاب دوربین را با رابطه بین فرایندهای خودآگاه و ناخودآگاه مقایسه کرده است. عکاسی فرایندی است که در آن محتوای ناخوادگاه به آگاهی فرد در می آید.
این عکاس در بخش پایانی سخنانش با نمایش دادن عکاس هایی از چند عکاس فتومونتاژ به بررسی دیدگاه فروید روی آن ها پرداخت.
نشست عکاسی فشن و مدلینگ همراه با ادیت
نشست عکاسی فشن و مدلینگ همراه با ادیت با حضور رسول امین در هفتمین همایش 10 روز باعکاسان ایران در گالری پاییز برگزار شد.
در این نشست رسول امین درباره ویژگی های عکاسی فشن و مدلینگ و ادیت در این عکس ها با ارائه نمونه هایی مطالبی را بیان کرد.
Array ( [9830] => Array ( [id] => 9830 [title] => نشست های دومین روز از 10 روز با عکاسان [files] => 11 [lang] => fa [categoryTitle] => دسته بندی نشده [numberOfFiles] => 11 http://static1.honaronline.ir/thumbnail/tbD5Uw0uJjGm/o42R8HwYHNFL-FThqBASfwEvA-5tpYp8AkJ9sWCFOtUgxRcc_cbFaxtKVXCAlrxJiW5Mp2oTq09SCDwiFA2-yuzXOqFtofEN/javid+shaghaghi.jpg 276979 [creation] => 1397/09/16 ) ) [files] => Array ( [276974] => Array ( [id] => 276974 [unique] => BCr5V7fhrTrB [master_id] => 392616 [type] => 1 [description] => [title] => sajad avarand [picture] => http://static2.honaronline.ir/thumbnail/BCr5V7fhrTrB/o42R8HwYHNFL-FThqBASfwEvA-5tpYp8AkJ9sWCFOtUgxRcc_cbFaxtKVXCAlrxJiW5Mp2oTq09SCDwiFA2-yjO6CqxEsusI/sajad+avarand.jpg [thumbnail] => http://static2.honaronline.ir/thumbnail/BCr5V7fhrTrB/o42R8HwYHNFL-FThqBASfwEvA-5tpYp8AkJ9sWCFOtUgxRcc_cbFaxtKVXCAlrxJiW5Mp2oTq09SCDwiFA2-yjO6CqxEsusI/sajad+avarand.jpg [server] => 1 [videoPreviewAnimation] => [videoThumbnail] => [duration] => [extension] => jpg [height] => 720 [orginalHeight] => 720 [mimetype] => image/jpeg [name] => sajad avarand [size] => 111688 [orginalWidth] => 1080 [width] => 1080 [view-old] => http://static2.honaronline.ir/serve/BCr5V7fhrTrB/Oat4d8LqIa8,/sajad+avarand.jpg [view] => http://static2.honaronline.ir/servev2/BCr5V7fhrTrB/Oat4d8LqIa8,/sajad+avarand.jpg [download] => http://static2.honaronline.ir/servev2/BCr5V7fhrTrB/1N9tRJb2yc-LeZ7lU0QoYEbuZiAZ2lKb2CkizeDhtRY,/sajad+avarand.jpg [download-old] => http://static2.honaronline.ir/serve/BCr5V7fhrTrB/1N9tRJb2yc-LeZ7lU0QoYEbuZiAZ2lKb2CkizeDhtRY,/sajad+avarand.jpg [view-v2] => http://static2.honaronline.ir/servev2/BCr5V7fhrTrB/Oat4d8LqIa8,/sajad+avarand.jpg [download-v2] => http://static2.honaronline.ir/servev2/BCr5V7fhrTrB/1N9tRJb2yc-LeZ7lU0QoYEbuZiAZ2lKb2CkizeDhtRY,/sajad+avarand.jpg ) [276975] => Array ( [id] => 276975 [unique] => BiHk61ccIq9Q [master_id] => 392617 [type] => 1 [description] => [title] => samad ghorbanzadeh [picture] => http://static1.honaronline.ir/thumbnail/BiHk61ccIq9Q/o42R8HwYHNFL-FThqBASfwEvA-5tpYp8AkJ9sWCFOtUgxRcc_cbFaxtKVXCAlrxJiW5Mp2oTq09SCDwiFA2-yjO6CqxEsusI/samad+ghorbanzadeh.jpg [thumbnail] => http://static1.honaronline.ir/thumbnail/BiHk61ccIq9Q/o42R8HwYHNFL-FThqBASfwEvA-5tpYp8AkJ9sWCFOtUgxRcc_cbFaxtKVXCAlrxJiW5Mp2oTq09SCDwiFA2-yjO6CqxEsusI/samad+ghorbanzadeh.jpg [server] => 1 [videoPreviewAnimation] => [videoThumbnail] => [duration] => [extension] => jpg [height] => 719 [orginalHeight] => 719 [mimetype] => image/jpeg [name] => samad ghorbanzadeh [size] => 190452 [orginalWidth] => 1080 [width] => 1080 [view-old] => http://static1.honaronline.ir/serve/BiHk61ccIq9Q/Oat4d8LqIa8,/samad+ghorbanzadeh.jpg [view] => http://static1.honaronline.ir/servev2/BiHk61ccIq9Q/Oat4d8LqIa8,/samad+ghorbanzadeh.jpg [download] => http://static1.honaronline.ir/servev2/BiHk61ccIq9Q/1N9tRJb2yc-LeZ7lU0QoYEbuZiAZ2lKb2CkizeDhtRY,/samad+ghorbanzadeh.jpg [download-old] => http://static1.honaronline.ir/serve/BiHk61ccIq9Q/1N9tRJb2yc-LeZ7lU0QoYEbuZiAZ2lKb2CkizeDhtRY,/samad+ghorbanzadeh.jpg [view-v2] => http://static1.honaronline.ir/servev2/BiHk61ccIq9Q/Oat4d8LqIa8,/samad+ghorbanzadeh.jpg [download-v2] => http://static1.honaronline.ir/servev2/BiHk61ccIq9Q/1N9tRJb2yc-LeZ7lU0QoYEbuZiAZ2lKb2CkizeDhtRY,/samad+ghorbanzadeh.jpg ) [276976] => Array ( [id] => 276976 [unique] => ETW658ITedBg [master_id] => 392618 [type] => 1 [description] => [title] => alireza akrami [picture] => http://static2.honaronline.ir/thumbnail/ETW658ITedBg/o42R8HwYHNFL-FThqBASfwEvA-5tpYp8AkJ9sWCFOtUgxRcc_cbFaxtKVXCAlrxJiW5Mp2oTq09SCDwiFA2-yjxQNMfY5SAj/alireza+akrami.jpg [thumbnail] => http://static2.honaronline.ir/thumbnail/ETW658ITedBg/o42R8HwYHNFL-FThqBASfwEvA-5tpYp8AkJ9sWCFOtUgxRcc_cbFaxtKVXCAlrxJiW5Mp2oTq09SCDwiFA2-yjxQNMfY5SAj/alireza+akrami.jpg [server] => 1 [videoPreviewAnimation] => [videoThumbnail] => [duration] => [extension] => jpg [height] => 719 [orginalHeight] => 719 [mimetype] => image/jpeg [name] => alireza akrami [size] => 125454 [orginalWidth] => 1080 [width] => 1080 [view-old] => http://static2.honaronline.ir/serve/ETW658ITedBg/Oat4d8LqIa8,/alireza+akrami.jpg [view] => http://static2.honaronline.ir/servev2/ETW658ITedBg/Oat4d8LqIa8,/alireza+akrami.jpg [download] => http://static2.honaronline.ir/servev2/ETW658ITedBg/1N9tRJb2yc-LeZ7lU0QoYEbuZiAZ2lKb2CkizeDhtRY,/alireza+akrami.jpg [download-old] => http://static2.honaronline.ir/serve/ETW658ITedBg/1N9tRJb2yc-LeZ7lU0QoYEbuZiAZ2lKb2CkizeDhtRY,/alireza+akrami.jpg [view-v2] => http://static2.honaronline.ir/servev2/ETW658ITedBg/Oat4d8LqIa8,/alireza+akrami.jpg [download-v2] => http://static2.honaronline.ir/servev2/ETW658ITedBg/1N9tRJb2yc-LeZ7lU0QoYEbuZiAZ2lKb2CkizeDhtRY,/alireza+akrami.jpg ) [276977] => Array ( [id] => 276977 [unique] => j4bwy7n5rAr3 [master_id] => 392619 [type] => 1 [description] => [title] => hamid tabaei [picture] => http://static2.honaronline.ir/thumbnail/j4bwy7n5rAr3/o42R8HwYHNFL-FThqBASfwEvA-5tpYp8AkJ9sWCFOtUgxRcc_cbFaxtKVXCAlrxJiW5Mp2oTq09SCDwiFA2-ygQQsjuYhLKy/hamid+tabaei.jpg [thumbnail] => http://static2.honaronline.ir/thumbnail/j4bwy7n5rAr3/o42R8HwYHNFL-FThqBASfwEvA-5tpYp8AkJ9sWCFOtUgxRcc_cbFaxtKVXCAlrxJiW5Mp2oTq09SCDwiFA2-ygQQsjuYhLKy/hamid+tabaei.jpg [server] => 1 [videoPreviewAnimation] => [videoThumbnail] => [duration] => [extension] => jpg [height] => 719 [orginalHeight] => 719 [mimetype] => image/jpeg [name] => hamid tabaei [size] => 108534 [orginalWidth] => 1080 [width] => 1080 [view-old] => http://static2.honaronline.ir/serve/j4bwy7n5rAr3/Oat4d8LqIa8,/hamid+tabaei.jpg [view] => http://static2.honaronline.ir/servev2/j4bwy7n5rAr3/Oat4d8LqIa8,/hamid+tabaei.jpg [download] => http://static2.honaronline.ir/servev2/j4bwy7n5rAr3/1N9tRJb2yc-LeZ7lU0QoYEbuZiAZ2lKb2CkizeDhtRY,/hamid+tabaei.jpg [download-old] => http://static2.honaronline.ir/serve/j4bwy7n5rAr3/1N9tRJb2yc-LeZ7lU0QoYEbuZiAZ2lKb2CkizeDhtRY,/hamid+tabaei.jpg [view-v2] => http://static2.honaronline.ir/servev2/j4bwy7n5rAr3/Oat4d8LqIa8,/hamid+tabaei.jpg [download-v2] => http://static2.honaronline.ir/servev2/j4bwy7n5rAr3/1N9tRJb2yc-LeZ7lU0QoYEbuZiAZ2lKb2CkizeDhtRY,/hamid+tabaei.jpg ) [276978] => Array ( [id] => 276978 [unique] => xueHta0AaEw6 [master_id] => 392620 [type] => 1 [description] => [title] => jamshid hatam [picture] => http://static3.honaronline.ir/thumbnail/xueHta0AaEw6/o42R8HwYHNFL-FThqBASfwEvA-5tpYp8AkJ9sWCFOtUgxRcc_cbFaxtKVXCAlrxJiW5Mp2oTq09SCDwiFA2-yuzXOqFtofEN/jamshid+hatam.jpg [thumbnail] => http://static3.honaronline.ir/thumbnail/xueHta0AaEw6/o42R8HwYHNFL-FThqBASfwEvA-5tpYp8AkJ9sWCFOtUgxRcc_cbFaxtKVXCAlrxJiW5Mp2oTq09SCDwiFA2-yuzXOqFtofEN/jamshid+hatam.jpg [server] => 1 [videoPreviewAnimation] => [videoThumbnail] => [duration] => [extension] => jpg [height] => 719 [orginalHeight] => 719 [mimetype] => image/jpeg [name] => jamshid hatam [size] => 125474 [orginalWidth] => 1080 [width] => 1080 [view-old] => http://static3.honaronline.ir/serve/xueHta0AaEw6/Oat4d8LqIa8,/jamshid+hatam.jpg [view] => http://static3.honaronline.ir/servev2/xueHta0AaEw6/Oat4d8LqIa8,/jamshid+hatam.jpg [download] => http://static3.honaronline.ir/servev2/xueHta0AaEw6/1N9tRJb2yc-LeZ7lU0QoYEbuZiAZ2lKb2CkizeDhtRY,/jamshid+hatam.jpg [download-old] => http://static3.honaronline.ir/serve/xueHta0AaEw6/1N9tRJb2yc-LeZ7lU0QoYEbuZiAZ2lKb2CkizeDhtRY,/jamshid+hatam.jpg [view-v2] => http://static3.honaronline.ir/servev2/xueHta0AaEw6/Oat4d8LqIa8,/jamshid+hatam.jpg [download-v2] => http://static3.honaronline.ir/servev2/xueHta0AaEw6/1N9tRJb2yc-LeZ7lU0QoYEbuZiAZ2lKb2CkizeDhtRY,/jamshid+hatam.jpg ) [276979] => Array ( [id] => 276979 [unique] => tbD5Uw0uJjGm [master_id] => 392621 [type] => 1 [description] => [title] => javid shaghaghi [picture] => http://static1.honaronline.ir/thumbnail/tbD5Uw0uJjGm/o42R8HwYHNFL-FThqBASfwEvA-5tpYp8AkJ9sWCFOtUgxRcc_cbFaxtKVXCAlrxJiW5Mp2oTq09SCDwiFA2-yuzXOqFtofEN/javid+shaghaghi.jpg [thumbnail] => http://static1.honaronline.ir/thumbnail/tbD5Uw0uJjGm/o42R8HwYHNFL-FThqBASfwEvA-5tpYp8AkJ9sWCFOtUgxRcc_cbFaxtKVXCAlrxJiW5Mp2oTq09SCDwiFA2-yuzXOqFtofEN/javid+shaghaghi.jpg [server] => 1 [videoPreviewAnimation] => [videoThumbnail] => [duration] => [extension] => jpg [height] => 719 [orginalHeight] => 719 [mimetype] => image/jpeg [name] => javid shaghaghi [size] => 120190 [orginalWidth] => 1080 [width] => 1080 [view-old] => http://static1.honaronline.ir/serve/tbD5Uw0uJjGm/Oat4d8LqIa8,/javid+shaghaghi.jpg [view] => http://static1.honaronline.ir/servev2/tbD5Uw0uJjGm/Oat4d8LqIa8,/javid+shaghaghi.jpg [download] => http://static1.honaronline.ir/servev2/tbD5Uw0uJjGm/1N9tRJb2yc-LeZ7lU0QoYEbuZiAZ2lKb2CkizeDhtRY,/javid+shaghaghi.jpg [download-old] => http://static1.honaronline.ir/serve/tbD5Uw0uJjGm/1N9tRJb2yc-LeZ7lU0QoYEbuZiAZ2lKb2CkizeDhtRY,/javid+shaghaghi.jpg [view-v2] => http://static1.honaronline.ir/servev2/tbD5Uw0uJjGm/Oat4d8LqIa8,/javid+shaghaghi.jpg [download-v2] => http://static1.honaronline.ir/servev2/tbD5Uw0uJjGm/1N9tRJb2yc-LeZ7lU0QoYEbuZiAZ2lKb2CkizeDhtRY,/javid+shaghaghi.jpg ) [276980] => Array ( [id] => 276980 [unique] => Vyg1AJtfiaH8 [master_id] => 392622 [type] => 1 [description] => [title] => mehdi moem [picture] => http://static3.honaronline.ir/thumbnail/Vyg1AJtfiaH8/o42R8HwYHNFL-FThqBASfwEvA-5tpYp8AkJ9sWCFOtUgxRcc_cbFaxtKVXCAlrxJiW5Mp2oTq09SCDwiFA2-ym2ggmoHg8iM/mehdi+moem.jpg [thumbnail] => http://static3.honaronline.ir/thumbnail/Vyg1AJtfiaH8/o42R8HwYHNFL-FThqBASfwEvA-5tpYp8AkJ9sWCFOtUgxRcc_cbFaxtKVXCAlrxJiW5Mp2oTq09SCDwiFA2-ym2ggmoHg8iM/mehdi+moem.jpg [server] => 1 [videoPreviewAnimation] => [videoThumbnail] => [duration] => [extension] => jpg [height] => 719 [orginalHeight] => 719 [mimetype] => image/jpeg [name] => mehdi moem [size] => 163762 [orginalWidth] => 1080 [width] => 1080 [view-old] => http://static3.honaronline.ir/serve/Vyg1AJtfiaH8/Oat4d8LqIa8,/mehdi+moem.jpg [view] => http://static3.honaronline.ir/servev2/Vyg1AJtfiaH8/Oat4d8LqIa8,/mehdi+moem.jpg [download] => http://static3.honaronline.ir/servev2/Vyg1AJtfiaH8/1N9tRJb2yc-LeZ7lU0QoYEbuZiAZ2lKb2CkizeDhtRY,/mehdi+moem.jpg [download-old] => http://static3.honaronline.ir/serve/Vyg1AJtfiaH8/1N9tRJb2yc-LeZ7lU0QoYEbuZiAZ2lKb2CkizeDhtRY,/mehdi+moem.jpg [view-v2] => http://static3.honaronline.ir/servev2/Vyg1AJtfiaH8/Oat4d8LqIa8,/mehdi+moem.jpg [download-v2] => http://static3.honaronline.ir/servev2/Vyg1AJtfiaH8/1N9tRJb2yc-LeZ7lU0QoYEbuZiAZ2lKb2CkizeDhtRY,/mehdi+moem.jpg ) [276981] => Array ( [id] => 276981 [unique] => kAoj4p4FkQRD [master_id] => 392623 [type] => 1 [description] => [title] => mohamad mehdi ghalamsiah [picture] => http://static1.honaronline.ir/thumbnail/kAoj4p4FkQRD/o42R8HwYHNFL-FThqBASfwEvA-5tpYp8AkJ9sWCFOtUgxRcc_cbFaxtKVXCAlrxJiW5Mp2oTq09SCDwiFA2-yrWiAZvsG1ij/mohamad+mehdi+ghalamsiah.jpg [thumbnail] => http://static1.honaronline.ir/thumbnail/kAoj4p4FkQRD/o42R8HwYHNFL-FThqBASfwEvA-5tpYp8AkJ9sWCFOtUgxRcc_cbFaxtKVXCAlrxJiW5Mp2oTq09SCDwiFA2-yrWiAZvsG1ij/mohamad+mehdi+ghalamsiah.jpg [server] => 1 [videoPreviewAnimation] => [videoThumbnail] => [duration] => [extension] => jpg [height] => 719 [orginalHeight] => 719 [mimetype] => image/jpeg [name] => mohamad mehdi ghalamsiah [size] => 116785 [orginalWidth] => 1080 [width] => 1080 [view-old] => http://static1.honaronline.ir/serve/kAoj4p4FkQRD/Oat4d8LqIa8,/mohamad+mehdi+ghalamsiah.jpg [view] => http://static1.honaronline.ir/servev2/kAoj4p4FkQRD/Oat4d8LqIa8,/mohamad+mehdi+ghalamsiah.jpg [download] => http://static1.honaronline.ir/servev2/kAoj4p4FkQRD/1N9tRJb2yc-LeZ7lU0QoYEbuZiAZ2lKb2CkizeDhtRY,/mohamad+mehdi+ghalamsiah.jpg [download-old] => http://static1.honaronline.ir/serve/kAoj4p4FkQRD/1N9tRJb2yc-LeZ7lU0QoYEbuZiAZ2lKb2CkizeDhtRY,/mohamad+mehdi+ghalamsiah.jpg [view-v2] => http://static1.honaronline.ir/servev2/kAoj4p4FkQRD/Oat4d8LqIa8,/mohamad+mehdi+ghalamsiah.jpg [download-v2] => http://static1.honaronline.ir/servev2/kAoj4p4FkQRD/1N9tRJb2yc-LeZ7lU0QoYEbuZiAZ2lKb2CkizeDhtRY,/mohamad+mehdi+ghalamsiah.jpg ) [276982] => Array ( [id] => 276982 [unique] => ButJY4Ila0qV [master_id] => 392624 [type] => 1 [description] => [title] => neshast zibaeishenasi [picture] => http://static2.honaronline.ir/thumbnail/ButJY4Ila0qV/o42R8HwYHNFL-FThqBASfwEvA-5tpYp8AkJ9sWCFOtUgxRcc_cbFaxtKVXCAlrxJiW5Mp2oTq09SCDwiFA2-yrWiAZvsG1ij/neshast+zibaeishenasi.jpg [thumbnail] => http://static2.honaronline.ir/thumbnail/ButJY4Ila0qV/o42R8HwYHNFL-FThqBASfwEvA-5tpYp8AkJ9sWCFOtUgxRcc_cbFaxtKVXCAlrxJiW5Mp2oTq09SCDwiFA2-yrWiAZvsG1ij/neshast+zibaeishenasi.jpg [server] => 1 [videoPreviewAnimation] => [videoThumbnail] => [duration] => [extension] => jpg [height] => 719 [orginalHeight] => 719 [mimetype] => image/jpeg [name] => neshast zibaeishenasi [size] => 141438 [orginalWidth] => 1080 [width] => 1080 [view-old] => http://static2.honaronline.ir/serve/ButJY4Ila0qV/Oat4d8LqIa8,/neshast+zibaeishenasi.jpg [view] => http://static2.honaronline.ir/servev2/ButJY4Ila0qV/Oat4d8LqIa8,/neshast+zibaeishenasi.jpg [download] => http://static2.honaronline.ir/servev2/ButJY4Ila0qV/1N9tRJb2yc-LeZ7lU0QoYEbuZiAZ2lKb2CkizeDhtRY,/neshast+zibaeishenasi.jpg [download-old] => http://static2.honaronline.ir/serve/ButJY4Ila0qV/1N9tRJb2yc-LeZ7lU0QoYEbuZiAZ2lKb2CkizeDhtRY,/neshast+zibaeishenasi.jpg [view-v2] => http://static2.honaronline.ir/servev2/ButJY4Ila0qV/Oat4d8LqIa8,/neshast+zibaeishenasi.jpg [download-v2] => http://static2.honaronline.ir/servev2/ButJY4Ila0qV/1N9tRJb2yc-LeZ7lU0QoYEbuZiAZ2lKb2CkizeDhtRY,/neshast+zibaeishenasi.jpg ) [276983] => Array ( [id] => 276983 [unique] => xiPaLMBuKLSc [master_id] => 392625 [type] => 1 [description] => [title] => rasool amin [picture] => http://static3.honaronline.ir/thumbnail/xiPaLMBuKLSc/o42R8HwYHNFL-FThqBASfwEvA-5tpYp8AkJ9sWCFOtUgxRcc_cbFaxtKVXCAlrxJiW5Mp2oTq09SCDwiFA2-ygWjI53pmaJM/rasool+amin.jpg [thumbnail] => http://static3.honaronline.ir/thumbnail/xiPaLMBuKLSc/o42R8HwYHNFL-FThqBASfwEvA-5tpYp8AkJ9sWCFOtUgxRcc_cbFaxtKVXCAlrxJiW5Mp2oTq09SCDwiFA2-ygWjI53pmaJM/rasool+amin.jpg [server] => 1 [videoPreviewAnimation] => [videoThumbnail] => [duration] => [extension] => jpg [height] => 719 [orginalHeight] => 719 [mimetype] => image/jpeg [name] => rasool amin [size] => 152969 [orginalWidth] => 1080 [width] => 1080 [view-old] => http://static3.honaronline.ir/serve/xiPaLMBuKLSc/Oat4d8LqIa8,/rasool+amin.jpg [view] => http://static3.honaronline.ir/servev2/xiPaLMBuKLSc/Oat4d8LqIa8,/rasool+amin.jpg [download] => http://static3.honaronline.ir/servev2/xiPaLMBuKLSc/1N9tRJb2yc-LeZ7lU0QoYEbuZiAZ2lKb2CkizeDhtRY,/rasool+amin.jpg [download-old] => http://static3.honaronline.ir/serve/xiPaLMBuKLSc/1N9tRJb2yc-LeZ7lU0QoYEbuZiAZ2lKb2CkizeDhtRY,/rasool+amin.jpg [view-v2] => http://static3.honaronline.ir/servev2/xiPaLMBuKLSc/Oat4d8LqIa8,/rasool+amin.jpg [download-v2] => http://static3.honaronline.ir/servev2/xiPaLMBuKLSc/1N9tRJb2yc-LeZ7lU0QoYEbuZiAZ2lKb2CkizeDhtRY,/rasool+amin.jpg ) [276984] => Array ( [id] => 276984 [unique] => 7xyPKIV2eXvS [master_id] => 392626 [type] => 1 [description] => [title] => shadi ahmari [picture] => http://static1.honaronline.ir/thumbnail/7xyPKIV2eXvS/o42R8HwYHNFL-FThqBASfwEvA-5tpYp8AkJ9sWCFOtUgxRcc_cbFaxtKVXCAlrxJiW5Mp2oTq09SCDwiFA2-ytrjEiOlM5Ox/shadi+ahmari.jpg [thumbnail] => http://static1.honaronline.ir/thumbnail/7xyPKIV2eXvS/o42R8HwYHNFL-FThqBASfwEvA-5tpYp8AkJ9sWCFOtUgxRcc_cbFaxtKVXCAlrxJiW5Mp2oTq09SCDwiFA2-ytrjEiOlM5Ox/shadi+ahmari.jpg [server] => 1 [videoPreviewAnimation] => [videoThumbnail] => [duration] => [extension] => jpg [height] => 719 [orginalHeight] => 719 [mimetype] => image/jpeg [name] => shadi ahmari [size] => 82761 [orginalWidth] => 1080 [width] => 1080 [view-old] => http://static1.honaronline.ir/serve/7xyPKIV2eXvS/Oat4d8LqIa8,/shadi+ahmari.jpg [view] => http://static1.honaronline.ir/servev2/7xyPKIV2eXvS/Oat4d8LqIa8,/shadi+ahmari.jpg [download] => http://static1.honaronline.ir/servev2/7xyPKIV2eXvS/1N9tRJb2yc-LeZ7lU0QoYEbuZiAZ2lKb2CkizeDhtRY,/shadi+ahmari.jpg [download-old] => http://static1.honaronline.ir/serve/7xyPKIV2eXvS/1N9tRJb2yc-LeZ7lU0QoYEbuZiAZ2lKb2CkizeDhtRY,/shadi+ahmari.jpg [view-v2] => http://static1.honaronline.ir/servev2/7xyPKIV2eXvS/Oat4d8LqIa8,/shadi+ahmari.jpg [download-v2] => http://static1.honaronline.ir/servev2/7xyPKIV2eXvS/1N9tRJb2yc-LeZ7lU0QoYEbuZiAZ2lKb2CkizeDhtRY,/shadi+ahmari.jpg ) ) ) -->

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/106234/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن