آریا بانو

آخرين مطالب

ممنوعیت تردد کامیون در منطقه 2 تهران/عرضه آجیل یلدا با تخفیف در میادین میوه‌وتره‌بار اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - "تردد کامیون در 2 منطقه تهران ممنوع شد، واکنش پلیس به پیشنهاد تعیین نرخ سوخت بر حسب نوع رانندگی، افزایش غلظت آلاینده‌ها در هوای تهران، فعالیت 150 مرکز ترک الکل در کشور، تبلیغ کلیه‌فروشی؛ ممنوع!، توزیع گوشت منجمد با کارت ملی در میادین میوه و تره‌بار و کارت‌های ملی قدیمی تنها تا پایان سال اعتبار دارند" از مهم‌ترین خبرهای اداره اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه هستند.

به گزارش ایسنا، در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:
عرضه آجیل یلدا با تخفیف 22 تا 30 درصد در میادین میوه و تره بار
سعید راد، مدیر عامل سازمان مدیریت میوه و تره بار شهرداری تهران از عرضه آجیل در تمامی بازارهای سازمان میادین میوه و تره بار که دارای غرفه فروش آجیل هستند با تخفیف 22 تا 30 درصد ویژه ایام شب یلدا خبر داد.
تردد کامیون در 2 منطقه تهران ممنوع شد
سردار محمدرضا مهماندار، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از ممنوعیت ورود کامیون به معابر مناطق یک و 3 شهرداری تهران خبر داد .
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اضافه کرد: کامیون هایی که قصد ورود به این مناطق را دارند، ابتدا باید با مراجعه از معاونت حمل و نقل شهرداری درخواست خود را طرح کنند تا پس از موافقت پلیس و دریافت مجوز امکان تردد پیدا کنند.
واکنش پلیس به پیشنهاد تعیین نرخ سوخت بر حسب نوع رانندگی
سردار تقی مهری، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اعلام کرد که پلیس درباره‌ قیمت بنزین تابع تصمیم و نظری است که از سوی دولت گرفته می‌شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره‌ این که آیا می‌توان هزینه سوخت بیشتری از رانندگان مرتکب تخلفات حادثه ساز دریافت کرد، گفت: در قانون پیش بینی شده تا افرادی که به خاطر ارتکاب تخلفات حادثه‌ساز نمره منفی گرفته‌اند، پس از رسیدن جمع نمرات به یک حد نصاب، گواهینامه‌شان ضبط شود. در قوانین بیمه نیز قید شده افرادی که تخلفات حادثه ساز داشتند باید هزینه‌ بیشتری برای بیمه پرداخت کنند. در مورد سوخت نیز ما تابع نظر دولت بوده و هر تصمیمی که اتخاذ شود را اجرایی خواهیم کرد.
100 روز تا یک نفس عمیق راحت
بر اساس مصوبه هیات وزیران مجتمع مس سرچشمه در کرمان موظف شده است که تا پایان امسال با ارتقای تکنولوژی تولید، دودکش‌های مجتمع مس را خاموش کند تا آلودگی نفس‌گیر آن کرمانی‌ها را راهی بیمارستان نکند.
به گفته رضا جزینی‌زاده، مدیر کل محیط زیست استان کرمان، در برخی مواقع گازهایی که از کوره «فلش» مجتمع مس‌ سرچشمه متصاعد می‌شود به حدود 30 برابر حد مجاز می‌رسد البته قرار است که تا پایان امسال این مجتمع کارخانه اسید را راه‌اندازی کند و با جمع‌آوری گاز دی‌اکسید گوگرد و تبدیل آن به اسید سولفوریک میزان خروجی گازهای خود را کنترل کند.
افزایش غلظت آلاینده‌ها در هوای تهران
حسین شهبازی، مدیر واحد پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: امروز (20 آذرماه) غلظت آلاینده‌های هوای تهران نسبت به روز گذشته بیشتر می‌شود و فردا (21 آذرماه) احتمال ناسالم شدن هوا برای گروه‌های حساس وجود دارد.
امکان درآمدزایی مدارس با تدوین نظام "اقتصاد مدرسه"
علی الهیار ترکمن، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برگزاری کلاسهای جبرانی، تقویتی و کنکور از جمله برنامه هایی است که می تواند در راستای کمک به درآمد زایی مدارس انجام داد گفت: اینها مواردی هستند که مدرسه تکلیف قانونی نسبت به انجام آن ندارد و می تواند از طریق آن درآمدزایی کند.
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد
فعالیت 150 مرکز ترک الکل در کشور/ لزوم ادغام مراکز ترک الکل و اعتیاد
پرویز افشار، سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه الکل هم مثل سایر مواد مخدر اعتیاد آور است اما درمان دارد، گفت: اگرچه درمان الکل در چارچوب و حیطه کاری ستاد مبارزه با مواد مخدر نیست، اما در بسیاری از کشورهای جهان سیگار، الکل و سایر مواد اعتیادآور در یک جا مدیربت می‌شوند.
به گفته وی در حال حاضر نیز ١5٠ مرکز به شکل آزمایشی در حال فعالیت هستند و اگر موفقیتشان خوب بود بقیه مراکز نیز این کار را انجام خواهند داد.
کاهش میزان سلامت دختران طی 15 سال گذشته
حبیب‌الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه مطالعاتی که درباره دختران انجام شده نشان می‌دهد که ظرفیت حیاتی و سلامتی آنان در 15 سال گذشته 11 درصد کاهش یافته است، گفت: این موضوع به دلیل کمبود فضا و تحرک لازم است البته در مورد پسران نیز همین‌گونه است.
60درصد مبتلایان ایدز از بیماری خود بی‌اطلاعند
دکتر افسر کازرونی، رییس اداره ایدز و بیماری‌ھای آمیزشی وزارت بھداشت ضمن تشریح برنامه چهارم استراتژیک ایدز و هدف‌گذاری‌های مورد نیاز در برنامه پنجم، گفت: با توجه به اینکه 60 درصد از مبتلایان به اچ آی وی از ابتلای خود اطلاعی ندارند، تقویت برنامه‌هایی مهم است که به افزایش بیماری‌یابی کمک کند.
تبلیغ کلیه‌فروشی؛ ممنوع!
دکتر مهدی شادنوش، رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت با اشاره به دغدغه خرید و فروش غیرقانونی کلیه، تاکید کرد که تبلیغ درباره فروش کلیه یا ایجاد سایت و شبکه و آگهی کردن در این زمینه تخلف است.
توزیع گوشت منجمد با کارت ملی در میادین میوه و تره‌بار
سعید راد، مدیرعامل سازمان میوه و تره‌بار شهرداری تهران از توزیع گوشت منجمد با کارت ملی در میادین میوه و تره‌بار خبر داد.
راد ادامه‌ داد: البته پیش از این در 151 میدان، گوشت منجمد عرضه می‌شد، اما متاسفانه با توجه به قیمت مناسب گوشت منجمد، برخی از سودجویان اقدام به خرید گوشت قرمز می‌کردند و در جهت جلوگیری از این سودجویی تدابیری صورت گرفت تا گوشت منجمد در اختیار مصرف کنندگان واقعی قرار گیرد. بر این اساس افراد با در دست داشتن کارت ملی در طول هفته‌ سه بار و هر بار دو کیلوگرم گوشت منجمد را به قیمت حدود 29 هزار تومان خریداری کنند که تفاوت این گوشت عرضه شده در سازمان میادین با سایر مکان‌ها حدود 20 هزار تومان است.
کارت‌های ملی قدیمی تنها تا پایان سال اعتبار دارند
سیف الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال با تاکید بر اینکه کارت های ملی قدیم در سال 98 فاقد اعتبار خواهند بود به هموطنان توصیه کرد که ثبت نام و دریافت کارت ملی هوشمند را به پایان سال موکول نکنند.
منتظر ابلاغ نهایی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان هستیم
معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان اظهارکرد: برخی ایرادات جزیی از سوی شورای نگهبان به این لایحه وجود داشت که توسط مجلس برطرف شد و درحال حاضر منتظر ابلاغ نهایی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان هستیم.
راه‌اندازی اولین تراموای کشور در رشت
حسین رجب صلاحی، مدیر کل دفتر حمل ونقل ریلی درون شهری سازمان شهرداری‌ها آخرین وضعیت تراموای رشت را تشریح کرد.
مدیرکل دفتر حمل ونقل ریلی درون شهری سازمان شهرداری ها با اشاره به اینکه مشاور پروژه چندماهی است فعالیتش را آغاز کرده و این پروژه در حال مطالعه اولیه است، گفت: جلسات متعددی با مدیران استانی و شهری رشت برگزار شد که براساس اطلاعات اولیه اجرای این پروژه حدودا 250 میلیون یورو هزینه دارد.
به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در 24 ساعت گذشته به شرح زیر است:
تردد کامیون در 2 منطقه تهران ممنوع شد
دوچرخه‌سواری شهردار تهران در سومین سه‌شنبه کاری خود+ عکس
تبلیغ کلیه‌فروشی؛ ممنوع!
واکنش پلیس به پیشنهاد تعیین نرخ سوخت بر حسب نوع رانندگی
کشف اجساد دو کوهنورد در هیمالیا پس از 30 سال
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/106866/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

پشت پرده فروش 1200 میلیارد تومانی سینمای ایران!

فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می شود؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

معرفی 5 فیلم هندی برتر 2024

اجرای خصوصی تصنیف «جام مدهوشی» از علی اصغر شاه زیدی

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

گیر افتادن گربه‌ای در سیل دبی

نماهنگ حماسی «الله اکبر» با صدای محمود کریمی

اوضاع فرودگاه کیش و دبی یک روز پس از باراش شدید باران

نماهنگ «تنبیه متجاوز»

املت قارچ ایرانی را مثل کافه ها بپزید

اقدامات لازم در زمان افت قند خون بیماران دیابتی

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

پورموسوی: ریسک کردیم و جواب گرفتیم

معرفی دفاع راست ایده‌آل؛ یاشوا کیمیش

توخل به پپ رسید؛ هدف بعدی مورینیو است

مربی موفق ایرانی در لیگ عراق لژیونر شد