آریا بانو

آخرين مطالب

نمایش آثار برگزیده سینمای انیمیشن در خانه سینما فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو - فیلم‌های برگزیده دهمین جشن بزرگ انیمیشن عصر روز گذشته با حضور علاقمندان به این عرصه در خانه سینما به نمایش درآمد.


به گزارش هنرآنلاین ، عصر دیروز سه‌شنبه 20 آذر و در پنجمین جلسه از برگزاری کانون فیلم، سالن سیف‌الله داد خانه سینما شاهد نمایش و بررسی پانزده اثر از فیلم‌های برگزیده‌ دهمین جشن بزرگ انیمیشن بود.
در ابتدای این برنامه که با استقبال چشم‌گیر علاقه‌مندان سینمای انیمیشن همراه بود ابتدا فیلم‌های "آلفابت" ساخته‌ کیانوش عابدی، "ایکی" پرستو کاردگر، "بدو رستم بدو" حسین ملایمی، "روباه" صادق جوادی، "شب ترسناک لومو" ساره شفیعی‌پور، "سیم ششم" بهرام عظیمی، "گُرگم و گَله می‌برم" امیرهوشنگ معین، "روبی و جوجه‌ها" بابک نکویی، "او بی سی شماره‌ی 6" امین حق‌شناس، "پلکان" سیامک واحد، "قایم موشک" محسن شکرطلب، "گرسنگی" زهرا رستم‌پور، "پسر دریا" عباس جلالی‌یکتا، "مرد دودکشی" مقداد اخوان و "بلولوآ" به نمایش درآمد و سپس جلسه‌ی کوتاه بررسی این فیلم‌ها با حضور محمدرضا مقدسیان به عنوان کارشناس مهمان برگزار شد.
پس از نمایش این آثار، معین صمدی،‌ دبیر جشن بزرگ انیمیشن ایران درباره‌ دلیل اجرای این برنامه گفت: دوست داشتیم با این کار، همه‌ دوستداران سینمای انیمیشن، تمام فیلم‌های نامزد جایزه را به صورت یک‌جا ببینند؛ و به همین خاطر در ابتدای هر فیلم یک کلاکت طراحی کردیم تا تماشاگر دریابد اثر مورد بحث برنده یا نامزد دریافت چه جایزه‌ای بوده و اصلاً به چه دلیل برای حضور در این جشن انتخاب شده است.
وی گفت: یکی دیگر از بهانه‌های برگزاری این برنامه، قدردانی از داوران جشن بزرگ انیمیشن بود که فیلم‌ها را با حساسیت بسیار زیادی گلچین کرده بودند. در این زمینه آن‌چه بیش از سایر موارد اهمیت داشت اتفاق نظر میان آن‌ها برای برگزیدن برگزیده‌ها بود. افراد منتخبی که حتی اگر در میان نامزدهای دریافت جوایز قرار داشتند، از این قابلیت برخوردار بودند که جزو برنده‌ها هم باشند.
صمدی هم‌چنین با اشاره به تعداد بیست و یک نفره‌ داوران و هم‌چنین اهمیت نامزدهای دریافت جوایز این دوره از جشن انیمیشن گفت: افراد منتخب داوری، پس از داوری اولیه دوباره به نامزدهای دریافت جوایز هم رای دادند. خود این موضوع باعث شد برخی افراد که در جشن بزرگ انیمیشن در فهرست برگزیده‌ها قرار گرفتند فقط با اختلاف یک رای برنده‌ی جایزه شوند.
وی سپس با اشاره به ایجاد آکادمی انیمیشن در آینده‌ای نزدیک گفت: به همین خاطر تصمیم گرفتیم لوح مخصوص نامزدی دریافت جوایز جشن را نیز به اعضای برگزیده‌ انجمن صنفی انیمیشن اهدا کنیم.
در این بخش از برنامه، لوح نامزدی در بخش "کارگردانی" به مریم کشکولی‌نیا، حسین مرادی‌زاده و بهنام بهزادی، لوح نامزدی در بخش "داستان‌پردازی" به محمدرضا یوسفی، لوح نامزدی در بخش "فضاسازی" به فراز شانیان و حمیدرضا شیخ، لوح نامزدی در بخش "انیمیت" به بهزاد رجبی‌پور، مهدی علی‌بیگی و اهورا شهبازی، لوح نامزدی در بخش "داستان‌پردازی" به فرهاد حسن‌زاده و امین حسینیون، لوح نامزدی در بخش "صداگذاری و طراحی صدا" به امیرحسین قاسمی، کامران سحرخیز و زهره علی‌اکبری، لوح نامزدی در بخش "موسیقی متن" به حامد ثابت، ستار اورکی و آریا عظیمی‌نژاد، لوح نامزدی در بخش "شخصیت‌سازی" به محمد اسماعیلیان و لوح نامزدی در بخش "طراحی شخصیت" به مهران اینانلو اهدا شد.
بخش بعدی جلسه به صحبت‌های کوتاه کارشناس مهمان برنامه اختصاص داشت. در این بخش، محمدرضا مقدسیان با اشاره به اتفاق‌های خوب و مهمی که در زمینه‌ی تولید انیمیشن در ایران در حال وقوع است گفت: "به نظر می‌رسد این اتفاق‌ها حاصل رفتار صنفی منسجمی است که در سال‌های اخیر و در فضای انیمیشن کشور به وجود آمده.
وی گفت: در سال‌های گذشته و در میان فعالان این عرصه، نوعی روحیه‌ انزواطلبی نه‌چندان منسجمی وجود داشت که خوش‌بختانه امروز تا حد بسیار زیادی برطرف شده است.
مقدسیان افزود: سر و سامان گرفتن انجمن صنفی انیمیشن که به همت اعضای این صنف انجام شد اتفاق بسیار مهمی بود و این اصلاً تعارف نیست. به همین خاطر به نظر می‌رسد این رویداد فرهنگی شاید بعدها و در بررسی مقاطع مختلف تاریخ سینمای انیمیشن ایران معنی و شکل جدی‌تری به خود بگیرد.
وی افزود: انیمیشن ایران از نظر تکنیکی و نسبت به تولیدات مشابه خود نه تنها چیزی کم ندارد بلکه حرف‌های بسیاری هم برای گفتن دارد. اما متاسفانه یک نکته‌ اساسی که گریبان سینمای داستانی و هم‌چنین سینمای انیمیشن ایران را گرفته مساله‌ داستان‌پردازی و به سرانجام رساندن ایده‌هایی است که گاهی حتی به فیلم‌نامه هم تبدیل نمی‌شوند و در برخی موارد اصلاً پایان‌بندی خوبی ندارند.
مقدسیان دلیل این اتفاق را اولویت بخشیدن به "فُرم" در مقابل "محتوا" دانست و گفت: "خوش‌بختانه در راستای رفتار تعاملی خوبی که از هنگام راه‌اندازی صنف انیمیشن به وجود آمده، ارتباط کارآمد و درستی نیز با برخی افراد فعال در زمینه‌ی ادبیات، داستان‌نویسی و حتی موسیقی متن صورت گرفته که در نهایت به نفع تولیدات این حیطه تمام خواهد شد."
وی سپس ضمن ابراز امیدواری نسبت به ایجاد فعالیت و درک مشترک میان فیلم‌نامه‌نویسان حرفه‌ای و اعضای انجمن صنفی انیمیشن گفت: بدون شک در چنین شرایطی تکنیک‌های به کار رفته در انیمیشن‌های سال‌های اخیر، بیش از گذشته به تبلور خواهد رسید و اشاره به این نکته هیچ ربطی به تعارفات معمول در برگزاری این‌گونه جلسه‌ها ندارد.
مقدسیان در پایان این بخش از برنامه گفت: اگر انیمیشن ایرانی، از سوی دولت و هم‌چنین اعضای آن مورد حمایت قرار گیرد، در دنیا حرف‌های بسیاری دارد و هم‌چنین می‌تواند از این توانایی برخوردار باشد که در نهایت، ضمن رقابت در زمینه‌ی محدودسازی هزینه‌های تولید فیلم به قطب انیمیشن دنیا نیز تبدیل شود.
بخش پایانی پنجمین برنامه از کانون فیلم خانه سینما به قدردانی از دبیر جشن بزرگ انیمیشن ایران اختصاص داشت که در این بخش، امیر سحرخیز رییس انجمن صنفی انیمیشن لوح قدردانی معین صمدی را به وی اهدا کرد.‌
در حاشیه‌ این برنامه هم‌چنین از فعالیت ابوالقاسم افخم‌الشعرا، هدی اثنی‌عشری، الهه فرنیا، مسعود حاجی‌بابایی، شادان جهان‌تبار، مجتبی حسینی‌راد، آیدین کشاورز، مونا نجفی‌زاده، مونا شاهی، بهناز آصفیان و محمدرضا مقدسیان به عنوان همکاران فعال در برگزاری جشن بزرگ انیمیشن ایران نیز قدردانی شد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/107871/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

علایم افسردگی در سن یائسگی به چه شکل است؟

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

اسرائیلی‌ها به میزان خسارت خود پس از حمله پهپادی_موشکی سپاه ایران اعتراف کردند!

اولین واکنش ژیلا صادقی به ماجرای ممنوع الکار بودنش در برنامه تلویزیونی برمودا!

پیش بینی جدید درباره قیمت مسکن در سال 1403| تا آخرسال قیمت آپارتمان به این اعداد می‌رسد!

جشن تولد نیلوفر پارسا بیتای آوای باران در 33 سالگی / رونمایی از بارداری دوقلوهایش

خاطرات ناصرالدین‌شاه؛ خرس‌ها ول می‌شدند می‌رفتند توی مردم؛ خنده داشت

استایل جدید و متفاوت بهنوش طباطبایی بازیگر سینما و تلویزیون با شعری معنادار

دابسمش زیبای الهه حصاری کیمیا زخم کاری و دوستش با آهنگ چاوشی در خودروی لاکچری اش

لو رفتن اسم واقعی سیدجواد هاشمی در برنامه «صداتو»/ محسن کیایی افشاگری کرد

چهره جدید نیکا فرقانی دختر نقی و همای پایتخت در شهربازی استکهلم

رونمایی از تغییرات جدید چهره بهنوش طباطبایی خانم بازیگر همیشه خوشتیپ در آسانسور

دورهمی دوستانداران عارف لرستانی در سالگردش / بازیگر طنزی که در بهار مرگی تلخ داشت

فلزات سنگین تهدید جدی رژ لب های تقلبی

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

رونمایی سیدحسین حسینی دروازه بان استقلال از چهره عروسکی دخترش / این کوچولوی ریزه میزه ماشاالله داره

ماجرای عمل جراحی رهبر انقلاب بدون بیهوشی عمومی و آخرین وضعیت سلامتی ایشان | رهبر انقلاب رژیم غذایی خاصی دارند؟

بهترین راه برای داشتن همسری بهتر: نگاهی به تجربه‌ی یک زن ایرانی

10 نکته برای بهبود کیفیت خواب

پاتوق معتادان متجاهر در عمق 10 متری زمین در تهران

جدیدترین عکس منتشر شده از محمدرضا گلزار و همسرش آیسان آقاخانی بعد از ازدواج!

رفع تیرگی زانو، آرنج و قوزک پا با 5 روش موثر خانگی ارزان قیمت!

قانون فرزندآوری با آن همه بودجه و اعتبار و اصرار شکست خورد

از کجا بفهمیم آب مروارید داریم؟

رژیم تخم مرغ، یک رژیم سریع و آسان برای لاغری

جلوگیری از چین و چروک دور لب با چند پیشنهاد ساده

اثبات یک رابطه میان سدیم و بیماری های قلبی و عروقی

واکنش جالب و متفاوت ژیلا صادقی مجری مشهور به حمله سپاه پاسداران به اسرائیل

تعطیلی پنجشنبه ها قطعی شد؟ | خبر مهم و جدید درباره کاهش ساعت کاری ادارات

ابلاغ دستورالعمل دانشگاه آزاد درباره حجاب

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

افشاگری مجری جنجالی زن تلویزیون: شهروند آمریکا هستم!

شیطنت‌های دختر با نمک سروش رفیعی در تمرین پرسپولیس / روزمو ساختی عمر بابا

تصویر تازه نوه ی اکبر عبدی که مثل پدر بزرگش بانمک و توپوله / ماشالا به هردوشون

رونمایی از چهره جدید هانده ارچل «کیمیا خاتون» فیلم مست عشق در ژاپن

نیوشا ضیغمی از بزرگترین راز زندگی اش پرده برداشت / دلنوشته تلخ بازیگر معروف 2 سال بعد از جدایی همسرش

خرید شیرخشک بدون تغییر قیمت از داروخانه ها

آیا تهوع و استفراغ شدید در دوران بارداری مضر است؟

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

چند روز آینده آب و هوای این استان ها رویایی می شود

چطور وام فرزندآوری بگیریم؟

عکس بهاری و زیبای میترا رفیع بانوی خوش استایل گیلدخت نگاه ها را خیره کرد

تولد ایلیا عامری پسر مو فرفری و خوشتیپ کمند امیر سلیمانی/ بهش نمیاد پسر به این بزرگی داشته باشه

تبریک تولد مارال فرجاد به خواهرش مونا با انتشار عکس های سفر خواهرش به بوداپست

اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک تا 24 ساعت آینده برطرف خواهد شد