آریا بانو

آخرين مطالب

بحران خشونت علیه زنان در انگلیس اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - گزارشی شوکه کننده در انگلیس حاکی از آن است که 139 زن در سال 2017 میلادی در این کشور به دست مردانی از آشنایان خود کشته شده‌اند که دو پنجم آن ها بر اثر خشونت شدید و بیش از حد جان باخته‌اند.

به گزارش ایسنا، جدیدترین آمارگیری از کشتار جنسیتی در انگلیس نشان می دهد در 58 درصد از این قتل ها "خشونت بیش از حد" به کار برده شده است. خشونت بیش از حد به خشونت هایی اطلاق می شود که شدت آن بیش از میزان نیاز برای کشته شدن یک نفر باشد.
مولفان این گزارش به بررسی مرگ 139 زن و دختر بالای 14 سال انگلیسی به دست مردان در سال 2017 میلادی پرداخته اند.
این مولفان مدعی شده اند که در جامعه انگلیس خشونت مردان علیه زنان نه تنها امری عادی بلکه تبدیل به امری مورد تحمل و هنجار شده است و خواستار سرمایه گذاری دولت برای توقف تعطیلی خدمات حمایتی تخصصی از زنان شده‌اند.
در سال 2016 میلادی نیز 113 کشتار جنسیتی، در سال 2015 میلادی 119 کشتار و در سال 2014 میلادی نیز 139 کشتار این چنینی صورت گرفته است.
از میان کشته شدگان سال گذشته میلادی (2017)، 64 زن معادل 46 درصد از قربانیان به دست شریک فعلی یا سابق خود در زندگی کشته شده و در صورتی که آمار قربانیان حملات تروریستی را در نظر نگیریم این آمار به 54.2 درصد افزایش می یابد.
هم چنین 30 زن معادل 21.6 درصد از قربانیان از جمله قربانیان حملات تروریستی به دست فردی غریبه کشته شده، 24 زن به دست مردی خارج از خانواده ولی آشنا مانند دوست، همکار یا همسایه کشته شده، 10 زن معادل 7.2 درصد از قربانیان به دست پسران خود کشته شده و 7 زن معادل 4.9 درصد از قربانیان به دست یکی دیگر از مردان خانواده کشته شده اند.
بیشتر قربانیان یعنی 82 زن (55 درصد از قربانیان) بین 26 تا 55 ساله بوده و بیشترشان در خانه خود یا خانه مجرم کشته شده اند.
12 زن (55 درصد) از قربانیانی که به دست همسر سابق خود کشته شده اند، طی یک ماه بعد از جدایی و 19 زن (87 درصد) طی یک سال بعد از جدایی کشته شده اند.
نزدیک به سه چهارم از 126 قاتل این جنایت ها یعنی 90 مرد قاتل بین سنین 26 تا 55 سالگی بوده و بیشتر این قتل ها یعنی 66 قتل به وسیله ابزاری نوک تیز صورت گرفته است.
آمارگیری از کشتار جنسیتی امسال برای اولین بار در انگلیس اطلاعاتی در مورد "خشونت بیش از حد" نیز جمع آوری کرده که حاکیست 42 درصد از قتل های صورت گرفته در سال 2017 میلادی شامل آن بوده اند.
میزان خشونت در برخی از این قتل ها بسیار بالا بوده است. به طور مثال در یکی از این پرونده ها قاتل با 175 ضربه چاقو یک زن را به قتل رسانده است. در یکی دیگر از این پرونده ها نیز یک زن 40 مرتبه با تبر مورد حمله قرار گرفته است. هم چنین در برخی پرونده ها کتک خوردن ها پی در پی و ضربات فرای حد تصور مشهود بوده است.
مدیر اجرایی یک خیریه در زمینه خشونت خانگی این میزان از خشونت مردان نسبت به زنان در زمان زندگی و حتی پس از مرگ آن ها را نشان دهنده وحشی گری و تنفر دانست و اظهار کرد: بیشتر این پرونده ها مجزای از هم نبوده و شباهت های بسیاری در موقعیت های قتل های زنان به دست مردان وجود دارد.
وی با بیان این که در 40 درصد از قتل ها "خشونت بیش از حد" یعنی بیش از میران نیاز برای کشتن یک زن مورد استفاده قرار گرفته است، اعلام کرد: با وجود سطوح بالای خشونت مردان علیه زنان، آن چه که مشخص است این است که اقدامات کافی برای حفاظت از زنان در برابر چنین خشونت هایی و حفظ جانشان صورت نگرفته است.
انتظار می رود دولت انگلیس هفته آینده "لایحه خشونت خانگی" خود را منتشر کند و موسسه خیریه‌ در زمینه خشونت خانگی که این گزارش را تهیه کرده است، خواستار سرمایه گذاری دولت برای توقف تعطیلی خدمات حمایتی تخصصی از زنان شده است.
مدیر اجرایی این خیریه اعلام کرده خدماتی که این موسسه به زنان ارائه می دهد تنها برای فرار زنان از خشونت نیست، بلکه به آن ها اعتماد به نفس کافی را برای گزارش این خشونت ها به پلیس می بخشد. از همین رو "لایحه خشونت خانگی" دولت انگلیس باید از این خدمات حمایت کند تا این زنان بتوانند به راحتی از شر خشونت ها راحت شده و زندگی خود را به دور از ترس و سوءاستفاده بازسازی کنند.
به گزارش دیلی میل، یک سخنگوی دولت انگلیس با بیان این که خشونت خانگی، جنایتی ویرانگر است که زندگی قربانیان خود را به نابودی می کشاند، اعلام کرد: ما برای تغییر نوع پاسخ خود به این خشونت ها مصمم هستیم. از همین رو "لایحه خشونت خانگی" دولت انگلیس که شامل تعریفی جدید و قانونی از خشونت های خانگی، معرفی دستورالعمل های جدید حفاظت در برابر خشونت های خانگی و ایجاد یک کمیساریای مربوط به خشونت های خانگی است را منتشر خواهیم کرد. هم چنین دولت این کشور از سال 2016 تا 2020 میلادی 100 میلیون پوند به خدمات خشونت علیه زنان و دختران اختصاص داده است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/109694/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود

حردانی: هواداران سنگ تمام گذاشتند

شجاعی جمله معروف کمالوند را بازسازی کرد

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی

بادامکی: اسماعیلی فر به هواداران لایک نشان داده

وقتی هیچی از هنر نقاشی نمیدونی

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

قطعه «گلادیاتور» اثر هانس زیمر با ساز دودوک

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خوشمزه ترین سوپ قارچی که میتونی درست کنی

افزایش قد نرمال برای دختران در سنین بلوغ

توصیه ای برای چیدمان منزل کسانی که فرزند اوتیسم دارند

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

نویدکیا: نیمه دوم با کیفیت بازی کردیم

شجاع: هواداران تراکتور هر چه بگویند حق دارند

سیامک: باید ببینیم برای چه به تراکتور آمده‌ایم

فراز: منظورم از نشان دادن عدد 4 کری نبود!

دومین صدر جدول هم به استقلال رسید

ماجرای کت درآوردن حقیقی مربی شمس آذر برای داور بازی!

فخریان: جواب اعتماد کادرفنی را دادم

گفت و گوی خبرنگاران با سیدحسین حسینی در پایان بازی استقلال و شمس آذر

واکنش روزبه چشمی به سوال یکی از خبرنگاران درباره مشکلات باشگاه

سلمان: بن افلک جنفیر رو همچین ماه عسلی نبرده بود که من آوردمت!

توصیه بامزه فامیل دور به آقای مجری

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!

وقتی ناراحتی از اینکه مخ زن خودت رو زدی