آریا بانو

آخرين مطالب

از زنانی که امنیت شغلی ندارند تا افزایش 100 درصدی حقوق شهرداران اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - شیوع کمبود ویتامین "D" و دغدغه پولیِ اجرای برنامه شیرمدرسه، «شرط ضمن عقد» تضمینی برای تامین امنیت شغلی زنان، وزارت صنعت به مصوبه دولت درباره موتورسیکلت‌های برقی عمل نکرده است، تجهیز سازمان امداد و نجات هلال احمر به پهپاد، میزان افزایش حقوق بازنشستگان در سال آینده چقدر است؟ و ... از مهم‌ترین اخبار اداره اجتماعی ایسنا در اولین روز دیماه هستند.

به گزارش ایسنا، سرویس اجتماعی امروز شنبه (یک دی‌ماه) بیش از 50 خبر روی خروجی خود منتشر کرده است که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه آمده است:
شیوع کمبود ویتامین "D" و دغدغه پولیِ اجرای برنامه شیرمدرسه
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر در زمینه غنی‌سازی آرد با ویتامین D کار می‌کنیم، گفت: در عین حال در قالب برنامه شیر مدرسه پیگیر توزیع شیر غنی‌شده با ویتامین D در مدارس هستیم.
دکتر زهرا عبداللهی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت کمبود ریزمغذی‌ها در کشور، گفت: در کشور کمبود ریزمغذی‌هایی چون آهن، روی، ویتامین A و ویتامینD به صورت شایع وجود دارد. در این زمینه دو مطالعه کشوری یکی در سال 1380 و دیگری در سال 1391 انجام شده است که بر اساس اطلاعات آن‌ها می‌دانیم که روند کمبود آهن و کم‌خونی در کشور که در گذشته شیوعش در همه گروه‌های سنی بالا بود، کاهش یافته و حتی در برخی گروه‌ها تا 50 درصد کاهش پیدا کرده است.
نصب سامانه خرید نابینایان در فروشگاه‌ شهروند
رییس کمیته مشارکت‌های مردمی شورای شهر تهران از نصب سامانه خرید ویژه نابینایان در فروشگاه شهروند و انجام اقدامات کارشناسی برای چاپ لیبل محصولات با خط بریل در این فروشگاه خبر داد.
حجت نظری در گفت وگو با ایسنا، بیان کرد: سامانه خرید ویژه نابینایان اطلاعات کالاها را از طریق نمایشگر بریل فراهم می‌کند و علاوه بر آن نابینایان می‌توانند اطلاعات مربوط به تمامی کالاها و قیمت آن را دریافت کرده و پس از سفارش اقلام مورد نظر خود، لیست را به متصدی تحویل دهند تا خرید برایشان انجام شود.
حقوق شهرداران 100 درصد افزایش می‌یابد
مدیر کل دفتر شوراهای وزارت کشور گفت: آئین‌نامه افزایش حقوق و مزایای شهرداران در هیئت دولت تصویب شده و بر همین اساس افزایش 100 درصدی در حقوق شهرداران اتفاق می‌افتد.
افشار در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به پائین بودن حقوق شهرداران که گاه کمتر از 3 میلیون تومان بوده تلاش کردیم تا در هیئت دولت آئین‌نامه اصلاح حقوق و مزایای شهرداران را مصوب کنیم تا شهردارانی که 24 ساعته تلاش می‌کنند حداقل با توجه به تلاش و زحماتشان حقوق دریافت کنند.
میزان افزایش حقوق بازنشستگان در سال آینده چقدر است؟
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه همسان سازی حقوق بازنشستگان مطالبه بر حقی است گفت: در قوانین به این موضوع تاکید شده و باید به سمت اجرای آن برویم؛ همسان سازی به 30 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
محمد شریعتمداری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره افزایش حقوق جامعه تحت پوشش وزارت رفاه از جمله مستمری بگیران نهادهای حمایتی و بازنشستگان کشوری در بودجه سال آینده ، اظهار کرد: زندگی مددجویان را با افزایش مستمری‌ها از حداکثر دریافتی 55 هزار تومان به 550 هزار تومان رساندیم که این رقم با احتساب یارانه واریزی آنها به 750 هزار تومان رسیده اما باز ناکافی است.
«شرط ضمن عقد» تضمینی برای تامین امنیت شغلی زنان
حضور فعال زنان در لایه‌های مختلف اجتماع در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی تاثیر موثری در فرآیند رشد و توسعه جامعه داشته است بطوریکه امروز با تغییر نگرش‌ها، اشتغال زنان یکی از امتیازات مثبت برای آنها محسوب می‌شود؛ با این حال شوهران می‌توانند با استناد بر برخی قوانین مانع اشتغال همسر خود شوند، قوانینی که خود مانعی بر سر راه «امنیت شغلی زنان» به شمار می‌روند.
شهناز سجادی- دستیار حقوق شهروندی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه اشتغال حقی است که در تمامی جوامع برای انسانها از دیر باز وجود داشته است افزود: اشتغال حقیست که هر انسانی برای گذران زندگی و تعالی رشد جایگاه خود به آن نیاز دارد و خداوند این حق را برای زنان و مردان به طور مساوی در آیه‌ 32 سوره نساء در نظر گرفته است. در قانون اساسی و حقوق شهروندی جمهوری اسلامی ایران نیز برای مردان و زنان اشتغال جزء حقوق اساسی و شهروندی به شمار می‌رود و باتوجه به اینکه هیچ‌کس ملزم نیست برای اشتغال از شخص دیگری اجازه بگیرد اما براساس ماده 1117 قانون مدنی مرد می‌تواند با اثبات بر اینکه شغل زن برخلاف مصلحت خانواده و شان و حیثیت زوجین است، مانع اشتغال همسرش شود.
تمدید مهلت ثبت نام در نهضت سوادآموزی/ فراهم شدن امکان پیش‌ثبت‌نام اینترنتی
علی باقرزاده- رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از تمدید مهلت ثبت نام در مراکز نهضت سوادآموزی تا 15 دی ماه در استان‌ها خبر داد و گفت: همچنین امکان جدیدی فراهم شده و از این پس افراد می‌توانند از طریق مراجعه به وبسایت و گوشی تلفن همراه خود پیش ثبت نام انجام دهند.
وزارت صنعت به مصوبه دولت درباره موتورسیکلت‌های برقی عمل نکرده است
دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا گفت: وزارت صنعت هیج اقدامی برای اجرای مصوبه دولت مبنی بر تولید و توسعه موتورسیکلت‌های برقی انجام نداده است.
وحید حسینی در گفت‌گو با ایسنا، با اشاره به اینکه بر اساس مصوبات کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا، وزارت صنعت باید حداقل طی یک سال اخیر در حوزه تولید و توسعه موتورسیکلت‌های برقی وارد عمل می‌شد، تصریح کرد: متاسفانه این وزارتخانه تاکنون هیچ اقدامی در زمینه تولید و توسعه موتورسیکلت‌های برقی انجام نداده و به مصوبه دولت عمل نکرده است.
تجهیز سازمان امداد و نجات هلال احمر به پهپاد
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از استفاده هلال احمر از پهپاد در آینده‌ خبر داد.
مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا، در اولین روز از شروع زمستان درباره میزان رشد تجهیزات امداد و نجات زمستانه نسبت به سال گذشته و مجهز شدن نیروهای امداد و نجات هلال احمر به تجهیزات جدید اظهار کرد: تجهیزات امداد و نجات هلال احمر حدود چهار درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، در حال حاضر 2500 ست تجهیزات انفرادی و... که مورد نیاز برای انجام عملیات‌ها است بین نجاتگران توزیع شده. همچنین دیگر تجهیزات مثل آرگو و .. ساماندهی شده و حتی برخی از تجهیزات را از استان‌های مختلف جابه‌جا و به مناطق مورد استفاده منتقل کرده‌ایم تا بهترین استفاده را از آن‌ها داشته باشیم.
دستگیری آتش‌زنندگان خودروی شهروندان
رئیس پلیس پایتخت از دستگیری افرادی که اقدام به آتش زدن خودروی شهروندان در چند نقطه از تهران کرده بودند خبر داد.
سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: چندی پیش به دنبال اعلام حادثه آتش زدن خودروهای سواری شهروندان در مناطقی از بهارستان و عبدل آباد به پلیس، رسیدگی به موضوع به طور ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت.
به گزارش ایسنا پنج خبر پر بازدید سرویس اجتماعی ایسنا به شرح زیر است:
میزان افزایش حقوق بازنشستگان در سال آینده چقدر است؟
دستگیری دامادی که گوش برادرزنش را کند
«شرط ضمن عقد» تضمینی برای تامین امنیت شغلی زنان
حقوق شهرداران 100 درصد افزایش می‌یابد
وزارت صنعت به مصوبه دولت درباره موتورسیکلت‌های برقی عمل نکرده است
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/109881/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود

حردانی: هواداران سنگ تمام گذاشتند

شجاعی جمله معروف کمالوند را بازسازی کرد

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی

بادامکی: اسماعیلی فر به هواداران لایک نشان داده

وقتی هیچی از هنر نقاشی نمیدونی

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

قطعه «گلادیاتور» اثر هانس زیمر با ساز دودوک

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خوشمزه ترین سوپ قارچی که میتونی درست کنی

افزایش قد نرمال برای دختران در سنین بلوغ

توصیه ای برای چیدمان منزل کسانی که فرزند اوتیسم دارند

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

نویدکیا: نیمه دوم با کیفیت بازی کردیم

شجاع: هواداران تراکتور هر چه بگویند حق دارند