آریا بانو

آخرين مطالب

در بسته اخبار اجتماعی ایسنا مطرح شد

از فیلتر یک مصوبه دولتی تا تکرار دختران شین‌آباد اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - فیلیرینگ "فیلتردوده" در شورای شهر تهران، تکرار شین‌آباد، کشف چمدان‌های داروی قاچاق سقط جنین، تغییر قانون سربازی و منسوخ شدن نظام سرشماری تیتر تعدادی از مهمترین اخبار اجتماعی ایسنا در روز دوشنبه (سوم دی‌ماه) است.

به گزارش ایسنا، تحریریه اخبار اجتماعی ایسنا در سومین روز فصل زمستان 64 خبر،مصاحبه و گزارش منتشر کرده که گزیده‌ای از این اخبار به همراه تیتر و لینک در زیر می‌آید:
فیلیرینگ "فیلتردوده "؛ واکنش محیط زیست به تصمیم‌ سوال‌برانگیز شورای شهر
به دنبال تصمیم شورای شهر تهران به منظور حذف بودجه خرید فیلتر دوده برای اتوبوس‌ها از لایحه توسعه حمل و نقل، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه شورای شهر تهران باید اثرات هر تصمیمی را روی کاهش یا افزایش آلودگی هوا در نظر بگیرد، گفت: اگر در اجرای سیاست‌ها و مصوبات خلاف قانون عمل شود، سازمان محیط زیست بر اساس قانون هوای پاک الزام دارد که موارد را به قوه قضاییه ارجاع دهد.
در جلسه روز گذشته شورای شهر تهران لایحه انتشار 3000 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه حمل و نقل، مورد بررسی قرار گرفت و اعضای این شورا به « تخصیص اعتبار از این محل برای خرید فیلتر دوده» برای اتوبوس‌ها رای منفی دادند و مخالفت کردند. در این باره، مسعود تجریشی به ایسنا گفت: از همه سیاستگذاران و مجریان در همه سطوح دعوت می‌کنیم که عطف به تجارب موفق جهانی، اسناد متعدد بالادستی و ضرورت توجه به حفظ سلامت مردم به ویژه در این ایام آلوده اقداماتی انجام دهند که در راستای سیاست‌ها، مصوبات و قوانین کشور باشد. بدیهی است اگر در اجرای این موارد خلاف قانونی صورت بگیرد، سازمان حفاظت محیط زیست بر اساس قانون «هوای پاک» الزام دارد که موارد را به قوه قضاییه ارجاع دهد.
اما و اگرهای مجوز معدنی در دل جنگل‌های هیرکانی
درحالی‌که صدور مجوز بهره‌برداری از معادن در شمال کشور از سال 95 ممنوع شده است، مقدمات بهره‌برداری از معدن شن و ماسه در روستای «برنت» سواد کوه واقع در جنگل‌های هیرکانی آغاز شده و به گفته دبیر شبکه تشکل‌های محیط زیست و منابع طبیعی مازندران اعتراضات جمعی از شهروندان و فعالان محیط زیستی مازندران را در پی داشته است.
داریوش عبادی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه مجوز مذکور را اداره کل صنایع و معادن استان مازندران به یک شخص واگذار کرده است و اداره صنایع و معادن قبل از صدور مجوز باید از اداره منابع طبیعی استعلام بگیرد، مدعی شد: اداره منابع طبیعی استان مازندران گویا در موعد مقرر استعلام را پاسخ نداده و اداره صنایع و معادن مجوز را پس از اتمام مهلت منابع طبیعی برای پاسخ، صادر کرده است.
تکرار "شین‌آباد"؛ 2200 روز بعد
2200 روز از حادثه تلخ مدرسه «شین‌آباد» گذشته است؛ حادثه‌ای که آخرین مورد از نوع خودش نبود و هفته گذشته و این بار در زاهدان تکرار شد. از روزهای ابتدایی حادثه آتش‌سوزی در مدرسه شین‌آباد - که در سال 1391 در پیرانشهر آذربایجان غربی رخ داد - اقدامات درمانی برای کودکان آسیب‌دیده شروع شد. هرچند دو دختر در جریان این حادثه به دلیل شدت سوختگی جان خود را از دست دادند، دولت و مجلس برنامه‌های حمایتی متفاوتی برای این دختران در نظر گرفتند و وعده‌هایی برای بهبود و پیگیری امر تحصیل، درمان، برقراری مستمری و استخدامشان دادند اما با گذشت بیش از 2000 روز و بنا به گفته وکیل دختران شین‌آبادی، این دختران « نمادی از وضعیت دردناک تحقق وعده‌های مسئولان محسوب می‌شوند. دختران شین‌آباد قربانی خطا و سهل‌انگاری مسئولان شده‌اند و وعده‌های عمل‌نشده بسان نمکی است که بر زخم های بدن‌های سوخته آنان ریخته می‌شود.»
در این گزارش ایسنا مروری بر اظهارات مطرح شده از سوی مسئولان و اقدامات انجام‌شده در بیش از 2000 روز گذشته برای کودکان شین‌آبادی که امروز دخترانی در آستانه جوانی اما با زخم‌های فراوان بر روح و جسم هستند، شدهاست.
در 18 دستگاه کشور تنها 2 مدیرعالی «زن» وجود دارد
مشاور معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه در مجموع تعداد مدیران زن و مرد در کشور 70 هزار و 610 نفر هستند گفت: سهم مدیران زن از این تعداد7255 نفر و سهم مدیران مرد 63 هزار و 355 نفر است.
زهرا جواهریان در چهارمین نشست تخصصی معاونت امور زنان و خانواده با مشاوران، وزراء و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی با اشاره به تعداد مدیران منصوب شده گفت: تعداد مدیران زن در سال 96 در همه سطوح از 8.8 به 10.3 درصد در سال 97 افزایش یافته است.
نظر "ابتکار" درخصوص تبعات و برکات قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده ضمن اشاره به اینکه لایحه مشارکت‌های مردمی و سازمانهای مردم نهاد مراحل نهایی خود را طی می‌کند، گفت: آیین نامه این لایحه در دولت پیش اصلاح شد و به سمن‌ها اجازه شبکه‌سازی می‌دهد.
معصومه ابتکار در مراسم افتتاحیه نشست تخصصی تشکل‌های اجتماعی و آیین پاسداشت خدمات شهیندخت مولاوردی با بیان اینکه قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان به‌طور حتم برکاتی دارد، گفت: اما می‌دانیم این قانون تبعاتی هم داشته است. کمتر کشوری خودش را از استفاده از خدمات افراد با تجربه به وسیله قوانین محروم می‌کند. در دنیا با وجود جوان‌گرایی و رویکردها به این سمت، بسیاری از سیاستگذاران و فعالان کشورها هیچ محدودیتی در این زمینه ندارند. در عرصه سیاسی همچنین دانشگاه‌ها برای افراد محدودیت سنی قائل نیستند چراکه روی این افراد سرمایه گذاری شده است تا شخصیت‌های بزرگواری همچون خانم شهیندخت مولاوردی در این عرصه‌ها حضور داشته باشند.
پرونده سنگین قاچاق پروتزهای درمانی /کشف 8 چمدان داروی قاچاق سقط جنین
سخنگوی وزارت بهداشت ضمن اشاره به آمار سقط جنین در کشور و سختگیری‌هایی که در ارایه مجوز سقط انجام می‌شود، در عین حال از پرونده سنگین قاچاق پروتزهای درمانی خبر داد و خواستار برخورد قانونی با آن شد.
ایرج حریرچی در نشست خبری امروز در پاسخ به سوالی درباره قاچاق پروتزهای درمانی گفت: این موضوع پرونده سنگینی دارد و مربوط به قبل از سال 94 است و ارقام آن بسیار سنگین است. ما در جریان موضوع هستیم و پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم. به هرحال شرمنده‌ایم که یکی از خانواده‌های بزرگ و صادق جامعه پزشکی تخلفی انجام داده است و انتظار داریم برخورد قانونی با این تخلف انجام شود. متاسفانه این افراد با تعدادی هم برای مصرف این اقلام در برخی مراکز درمانی رابطه برقرار کرده بودند و مشوق‌های مالی می‌دادند که این اقدام نیز تخلف است.
سهم دارو و تجهیزات پزشکی از اعتبار صندوق توسعه ملی چقدر است؟
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ضمن تشریح جزییات پیشنهادات بودجه‌ای برای این سازمان،‌ سهم حوزه‌های دارو، تجهیزات پزشکی و خدمات درمانی را از معادل ریالی 500 میلیون یورویی که قرار است از صندوق توسعه ملی به این سازمان تعلق گیرد، اعلام کرد.
طاهر موهبتی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اعلام بودجه 12 هزار میلیاردی برای سازمان بیمه سلامت در لایحه بودجه 98 گفت: سال گذشته بودجه ما 10 هزار 800 میلیارد تومان بود و طبق آخرین چیزی که شنیده‌ایم سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد بودجه‌ای 12 هزار میلیاردی را برای سازمان بیمه سلامت ارائه داده است.
تکذیب خبر فوت آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی از سوی وزارت بهداشت
ایرج حریرچی - سخنگوی وزارت بهداشت - گفت: آیت‌الله هاشمی شاهرودی در قید حیات است.
ثبت احوال بنای تمدید کارت‌های ملی قدیمی را ندارد
سیف الله ابوترابی - سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور - امروز در جمع خبرنگاران و در حاشیه همایش یکصدمین سالگرد سازمان ثبت احوال اظهار کرد: پروژه‌ کارت ملی هوشمند را تا پایان سال 97 بر اساس مصوبه هیات وزیران بایستی به سرانجام برسانیم و تعیین تکلیف کنیم. به همین منظور همه کسانی که در سال 96 و ما قبل آن تقاضای کارت هوشمند کرده‌اند و سازمان ثبت احوال نیز کارت آنها را صادر کرده است ولی این افراد برای دریافت این کارت مراجعه نکرده‌اند باید هر چه‌ سریع‌تر برای دریافت کارت خود مراجعه کنند.
وی تاکید کرد: سازمان ثبت احوال به هیچ وجه بنای تمدید اعتبار کارت های نمونه قدیمی را ندارد و در سامانه استعلام نیز به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم که وقتی فردی تکمیل ثبت نام انجام داد در زمره کسانی باشد که کارت هوشمند دریافت کرده است و این افراد از فروردین ماه سال 98 به بعد برای مراجعه به 200 هزار نقطه‌ای که به صورت برخط از سازمان ثبت احوال احراز هویت می‌کنند، مشکلی نداشته باشند.
قانون سربازی تغییر می‌کند؟
معاون حقوقی و امور مجلس ستاد کل نیروهای مسلح با استقبال از ارائه پیشنهادهایی که منجر به بهبود وضعیت خدمت سربازی شود،گفت: اخباری که تحت عنوان تغییر قانون سربازی مطرح می‌شود، صحت ندارد.
سردار مسعود مطهر در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که آیا امکان تغییر قانون خدمت سربازی و اختیاری شدن آن از سوی مجلس شورای اسلامی وجود دارد یا خیر؟ اظهار کرد: ستاد کل نیروهای مسلح از قانونی که منجر به اصلاح و بهبود وضعیت کیفیت خدمت سربازی شود استقبال خواهد کرد اما باید توجه داشته باشیم که تغییر قانون به هیچ عنوان نباید به بنیه‌ دفاعی و امنیتی کشور آسیب بزند.
نظام سرشماری فعلی کشور در دنیا منسوخ شده است
وزیر کشور امروز در نشستی که به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس سازمان ثبت احوال صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد، گفت: نظام سرشماری که ما در حال حاضر در کشور داریم، در دنیا منسوخ شده است. شیوه‌ای که بعد از چند سال عدد و رقم به دست آوریم و تحلیل کنیم باعث می‌شود تا زمان زیادی از این آمارها بگذرد. در حالی‌که امروزه تغییر و تحولات در عرصه‌های مختلف لحظه‌ای است و لحظه‌ای به تعداد جمعیت، توزیع، ترکیب و کیفیت آن نیاز داریم و اینکه منتظر بمانیم بعد از چند سال سرشماری شود، روش سنتی است.
بهره‌برداری از ساختمان مدیریت بحران استان تهران تا ماه آینده
استاندار تهران از تجهیز ساختمان مدیریت بحران استان تهران خبر داد و گفت: ظرف ماه آینده ساختمان مدیریت بحران استان تهران به بهره‌برداری می رسد.
به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی با حضور در بخش‌های مختلف خبری شبکه پنجم سیما، در تشریح اولویت‌های استان تهران گفت: مردم تهران امروز دغدغه‌هایی مانند حل معضلات آلودگی هوا و رفع معضل ترافیک را دارند که رسیدگی اساسی به آن نیازمند برنامه زمان‌بندی دست‌کم 10 ساله است و در این راستا در حال اقداماتی در سطح استان هستیم.
جزییات اعتبار مورد نیاز برای تسویه «پاداش پایان خدمت» بازنشستگان 97
وزیر آموزش و پرورش از رشد 26 درصدی بودجه آموزش و پرورش در سال آتی خبر داد و گفت: برآورد ما این است که برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 97 نیاز به اعتبار 4500 میلیارد تومانی داریم.
سید محمد بطحائی در گفت‌ و گو با ایسنا درباره رشد بودجه‌ای سال آینده وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در لایحه ارسالی دولت به مجلس، بودجه 98 ما نسبت به بودجه مصوب سال جاری حدود 26 درصد رشد دارد، اظهار کرد: البته اعتبارات تملک، دارایی و اعتبارات عمرانی به دلیل سختی‌هایی که پیش‌بینی می‌شود بودجه سال آینده داشته باشد، اندکی با انقباض و سختگیرانه بسته شده است.
به گزارش ایسنا، فهرست پربازدیدترین اخبار اجتماعی ایسنا به شرح زیر است:
تکذیب خبر فوت آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی از سوی وزارت بهداشت
فیلیرینگ "فیلتردوده "؛ واکنش محیط زیست به تصمیم‌ سوال‌برانگیز شورای شهر
قانون سربازی تغییر می‌کند؟
تکرار "شین‌آباد"؛ 2200 روز بعد
8 توصیه ساده برای کاهش فشارخون
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/110100/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آقامیرزایی در کایاک 200 متر برنز گرفت

مصدوم رباط صلیبی تراکتور برگشت

محمدنژاد جوان در نخستین مبارزه پیروز شد

کابوس آلومینیوم دوباره برای عالیشاه و پرسپولیس

درگیری هواداران با ستاره‌های میلان

دستاورد جدید ژرمن‌ها در اروپا پس از 29 سال

استقلال در اندیشه پایین کشیدن پرسپولیس

دانشگر با کتف در رفته تمرین می‌کند!

پاس گل‌ هفته به نام جانشین گلسازترین بازیکن گل‌گهر!

استادانی که سن نمی‌شناسند؛ از اسکورسیزی تا اسپیلبرگ و ایستوود

جایزه «چهره سال هنر انقلاب اسلامی» وظیفه هنرمند را بیشتر می‌کند

تاب سواری بهاری آرام جعفری بازیگر سریال معمای شاه در طبیعت بسیار زیبای شمال / تزیین تاب با گلهای زیبا جلب توجه کرد

واکنش احسان علیخانی به عکسی از ایشان که این روزها در فضای مجازی وایرال شده / نه بابا من نیستم فتوشاپه

ماجرای شایعه ازدواج رابعه اسکویی و مازیار لرستانی | اولین واکنش جنجالی مازیار لرستانی به دلخوری خانم بازیگر از او

نماهنگ «گل پونه» با صدای محسن ابراهیم زاده

جزئیاتیی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

تفال/ من که باشم که بر آن خاطر عاطر گذرم

تقویم تاریخ/ رحلت معلم قرآن، استاد "محمدتقی شریعتی"

یکی از ظریف ترین منبت کاری و کنده کاری روی چوب

شش‌انداز، یک خورش خوش‌خوراک گیلانی

ایجاد اختلال در رشد، قد و وزن کودکان چه موقعی اقدام کنیم؟

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد

داستانک/ شنوایی کم

فنونی‌زاده: پرسپولیس نمونه یک تیم دونده و درنده است

شگرد گلزنی به نساجی در دست ستاره تراکتور

اصلانیان: تیم‌های پایین جدول پیش باخته برابر پرسپولیس هستند

گلر ذخیره تراکتور در مرز آمادگی

اعتراف یورگن کلوپ پس از حذف لیورپول

قاطع‌ترین برد پرسپولیس در راحت‌ترین بازی فصل!

پرویز برومند: به خطیر اعتقاد دارم!

تیم روئینگ دونفره بانوان فینالیست شد

پوشش نه‌چندان جالب الناز شاکردوست در اکران فیلم بی بدن حاشیه‌ساز شد/ خانم بازیگر با استایلش جلب توجه کرد

نگاهی به کیک تولد شیک و با کلاس شانا دختر 8 ساله شبنم قلی خانی / تولدت مبارک دختر قشنگ

گشت و گذار بهاری یاسمن شاه حسینی و خانواده اش به آنتالیا با ظاهری متفاوت در هتلی بهشتی

همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید

خلیلی: پرسپولیس پا به پای استقلال پیش می‌رود

نبود مسیح در 3 بازی به چشم آمد

رفیعی در تاریخ لیگ جاودانه شد

علیاری: برای حریفان ذوب‌آهن آسان پنالتی می‌گیرند

دهمین بازیکن تاریخ پرسپولیس!

پالس جدید برای انتقال محمد صلاح به عربستان

تاریخچه جت های جنگنده ایالات متحده

تفریح بهاری مبینا نصیری به همراه مهدی توتونچی در شیراز / صمیمیت خانم مجری با خانواده همسرش

گوشت چروکیده؛ مردی که 3 قرن را به چشم دید!

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه جهت افزایش تمرکز

برای خوب شدن سرفه آنتی‌بیوتیک بخوریم؟

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون