آریا بانو

آخرين مطالب

ابراهیم‌زاده: برای شادی روح مادرم کشتی می‌گیرم گفتگو

ابراهیم‌زاده: برای شادی روح مادرم کشتی می‌گیرم
  بزرگنمايي:

آریا بانو - تسنیم / قهرمان وزن 65 کیلوگرم کشتی آزاد کشور می‌گوید به دلیل جراحی آپاندیس و کرونا، مطرح شدنش در کشتی به تأخیر افتاده و حالا به دنبال گرفتن حقش است.
عباس ابراهیم‌زاده که روز پنجشنبه به عنوان قهرمانی وزن 65 کیلوگرم مسابقات کشوری دست یافت، گفت: همه حریفانم خوب و آماده به مسابقات آمده بودند. هر کشتی برای من یک فینال بود. در فینال با علی خرمدل کشتی گرفتم. قبلاً در اردوی جوانان هم‌تیمی بودیم و احترام زیادی برای او قائلم. او هم تازه به 65 کیلو آمده، خوب کشتی گرفت اما خوشبختانه من فینال را بردم.
این کشتی‌گیر 20 ساله در خصوص اینکه آیا در رده‌های سنی پایه عنوانی کسب کرده بود؟، اظهار داشت: در رده سنی نوجوانان، در انتخابی مرحله آخر اول شدم، رحمان عموزاد نفر سوم من بود اما مرا بدون انتخابی کنار گذاشتند و رحمان به مسابقات جهانی رفت. 9 کشتی در دو روز در سیرجان گرفته بودم، مسابقات دوره‌ای بود. بعد هم کرونا آمد، در رده سنی جوانان 1-1 به محمدعلی عموزاد باختم که برادر رحمان به مسابقات آسیایی و شاکری به جوانان جهان رفت. سال گذشته هم محمدعلی عموزاد را در قهرمان کشوری بردم، در لیگ همه را برده بودم، قرار بود به جام‌جهانی آمریکا بروم که صبح روز اردو، آپاندیسم درد گرفت و کارم به جراحی کشید. همه اینها باعث شد مدعی شدنم در سطح کشتی کشور، به تأخیر بیفتد.
این کشتی‌گیر ساروی که شاگرد علی خدایی است، درباره اینکه والدینش چقدر در این مسیر حامی‌اش بوده‌اند، تأکید کرد: مادرم 6 سال پیش فوت کرد، همان سالی که انتخابی تیم ملی نونهالان اول شده بودم. چند سالی با بیماری سرطان جنگید. او خیلی دوست داشت که ورزش کنم. از 3-4 سالگی من را به ژیمناستیک می‌برد. روستای ما فقط 20 دقیقه پیاده‌روی داشت تا به سر جاده و مسیر ماشین‌خور برسیم، او در سرما و گرما، در برف و باران من را به باشگاه می‌برد، بعد از درگذشت او، برای خوشحال کردن روحش همیشه جنگیدم.
ابراهیم‌زاده درباره اینکه چرا نتوانست در جریان مسابقات استانی مازندران سهمیه شرکت در مسابقات کشوری را بگیرد، گفت: در لیگ برای تیم ستارگان کشتی گرفتم، مجبور بودم که هر هفته وزن کم کرده و کشتی بگیرم. زانویم هم آسیب دیده بود، نتوانستم در لیگ خوب کشتی بگیرم و به همین دلیل از نظر ذهنی و بدنی شرایط خوبی نداشتم. با این حال خودم را برای مسابقات استانی آماده کردم و همه حریفانم را هم 10-هیچ بردم، جز کشتی نیمه‌نهایی که با آرمین حبیب‌زاده کار گره خورد. 11-7 جلو بودم، خواستم کشتی را نگه دارم که با همین نتیجه تمام شود، اما ثانیه‌های آخر فن 4 امتیازی خوردم و دیگر فرصت جبران نداشتم. این کشتی را 11-11 باختم.
وی یادآور شد: تعداد مدعیان کشتی مازندران زیاد است، قرار بود سهمیه اضافه بدهند که نشد. خوشبختانه برای اینکه بچه‌ها جا نمانند، سهمیه‌های استان‌ها را جابه‌جا کردند، من هم سهمیه گرفتم تا بتوانم در مسابقات قهرمانی کشور کشتی بگیرم. از چند روز قبل از مسابقات می‌دانستم که می‌توانم با سهمیه، روی تشک بروم.
بازار
ابراهیم‌زاده شرایط وزنی‌اش را خوب توصیف کرد و ادامه داد: وزن طبیعی‌ام 68 کیلوست، صبح روز فینال بعد از خواب یک کیلو هم زیر وزن بودم، شرایطم خوب است و می‌توانم چند سالی در 65 کیلو کشتی بگیرم.
کشتی‌گیر 20 ساله مازندرانی درباره اینکه در اغلب کشتی‌ها ابتدا عقب افتاده و سپس نتیجه را جبران می‌کند، گفت: اتفاق علی آقا (علی خدایی، مربی سازنده ساروی) هم همیشه این را می‌گوید که ابتدای کشتی هیجانی پیش نرو و امتیاز از دست نده تا بعد به دنبال جبرانش باشی. حتماً روی این مسئله کار خواهیم کرد، اگر امتیاز ندهم، خیلی راحت‌تر می‌توانم حریفانم را ببرم چون نفسم خوب است، زورم هم به حریفانم می‌رسد. نمی‌خواهم تعریف بی‌جا کنم، اما در باشگاه‌مان همه به دنبال بالا کشیدن همدیگر هستیم؛ من، برادران رضایی، محمدحسین محمدیان و... سعی می‌کنیم کنار هم، همه با هم بالا برویم و بهترین نتایج را بگیریم.
وی درباره اینکه با این قهرمانی چه شرایطی در چرخه المپیک و رویارویی با رحمان عموزاد خواهد داشت؟، عنوان کرد: نمی‌دانم قرار است به تورنمنت بین‌المللی اعزام شویم یا نه، چند روز دیگر که اردوی تیم ملی آغاز شود، معلوم خواهد شد که چه برنامه‌ای داریم. من و برادران عموزاد از بچگی با هم کشتی گرفتیم و برد و باخت داشتیم. همدیگر را خوب می‌شناسیم و کشتی‌های‌مان به هم نزدیک است. برای رحمان و همه حریفانم احترام زیادی قائلم، اما بعد از تأخیری که در مطرح شدنم ایجاد شد، حالا می‌خواهم حقم را بگیرم.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1101021/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیرین و سلمان زوج دوستداشتنی سریال «نون خ» در پشت صحنه سریال

شایلی محمودی همسر بنیامین بهادری از دختر بانمکش رونمایی کرد / خانواده 6 نفره آقای خواننده ماشاالله داره

پوشش زیبای گلاره عباسی بازیگر اکرم سریال شهرزاد با استایل دختران جنوبی

یزدگردی تنهایی حدیثه تهرانی بازیگر خوش نشین ها با استایل جدیدش

بازوی رباتیک در ابوظبی برای مردم بنزین می‌زند

نشانه های عشق چیست؟

موقعیت خوب مهدی کریمی برای زدن گل دوم

گل دوم ایران به تایلند توسط سعید احمدعباسی

حرکت زیبا و تمرین شده بازیکنان ایران در ضربه آزاد

ضد حمله تایلند بر روی دروازه ایران

ضربه ایستگاهی خطرناک بازیکنان تایلند روی دروازه ایران

تورپین داور دیدار بایرن مونیخ - رئال مادرید شد

دفاع اولتراها از آلگری؛ بمان و یوونتوس را به جام جهانی ببر!

رئیس اتحادیه پارکور آسیا: پارکور ایران، ظرفیت جهانی دارد

اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش

گزارش زنده؛ تایلند 0-2 ایران

معرفی داوران بخش سینمای «اقوام»؛ از نیکی کریمی تا حامد بهداد

«اردلان» به «مریم» پناه می برد

سورپرایز جالب کامران تفتی برای مریم کاویانی

خاطرات شیرین دوران کودکی از زبان سوگل طهماسبی

اجرای جنوبی در «صداتو» که همه را شگفت زده کرد!

بازسازی صحنه کتک زدن مردم در اتوبوس توسط اراذل و اوباش

آیا در پارک قیطریه مسجد ساخته می‌شود؟

طوفان و تگرگ شدید در جنوب چین؛ 5 کشته و 33 زخمی

دستگیری سارقی که با پابند الکترونیکی هم دزدی کرد

هشدار نارنجی هواشناسی برای 13 استان

آتش‌سوزی در بازار مرکزی بندرعباس

دبی، تجربه هیجان‌انگیز پرواز در تونل هوا

مادر مکزیکی با حفظ آرامش خود توانست از حمله خرس سیاه جلوگیری کند

4 گوشه دنیا/ ماجرای «نفرین فرعون» چگونه بر سر زبان‌ها افتاد؟

یک ساندویچ پرملات و خوشمزه خانگی

مرغ مارینه یونانی یک غذای متفاوت و خوشمزه

راه‌های انتقال بیماری هپاتیت

کاردستی آموزشی ساده با مواد بازیافتی

ساخت ماده پلیمری دوبعدی که عملکردی شبیه به گرافن دارد

خواندن شعر انگیزشی و زیبا از اقبال لاهوری

عجیب‌ترین تصمیم داوری در لیگ برتر انگلیس

خطا روی کریستیانو رونالدو توسط بازیکن نامرئی!

استقلال ایران باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی جزو برترین‌ها باشد

مهران احمدی: می‌خواهیم قهرمان جام حذفی شویم

خراب‌کاری دروازه‌بان برزیلی با هدر دادن 2 پنالتی!

وقتی آنچلوتی در مونیخ به بن‌بست خورد

تلاش پزشکان سپاهان برای حضور اسدی برابر پرسپولیس

اوسمار حافظه بازیکنان پرسپولیس را فرمت کرد

بوکایو ساکا: هر چقدر می‌خواهید روی من خطا کنید!

گل اول ایران به تایلند توسط مهدی کریمی

گزارش زنده؛ تایلند 0 - ایران 0

من به دخترت اعتماد کردم ولی اون به من خیانت کرد!

دیالوگ سینا مهراد در شادروان

آنونس تازه ترین قسمت از سریال افعی تهران