آریا بانو

آخرين مطالب

تاثیرهای مخرب حجم بالای آگهی‌های بازرگانی در صدا وسیما اقتصادي

تاثیرهای مخرب حجم بالای آگهی‌های بازرگانی در صدا وسیما

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
یک برنامه‌ساز قدیمی تلویزیون معتقد است که وقتی زمان آگهی بالا باشد و به حد رپورتاژ آگهی می‌رسیم، می‌تواند این معنا را بدهد که بیننده کم شده و قیمت آگهی کاهش یافته که برای آگهی‌دهنده صرف می‌کند.
حسین فردرو در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی وضعیت آگهی‌های تلویزیون بیان کرد: تلویزیون‌های پربیننده زمان خاصی را از نظر مقررات سازمان‌های پخش باید رعایت کنند؛ برای مثال در فرانسه تلویزیون‌های خصوصی و همگانی داریم و سازمان‌هایی بر عملکرد آن‌ها نظارت می‌کنند. مانند سازمان‌های حقوق مصرف‌کننده که در جهت احقاق حق مردم و بینندگان عمل می‌کنند و مقرراتی را انجام می‌دهند که هدفشان پولسازی و کسب درآمد نباشد. تلویزیون‌ها مدت زمانی را برای یک آگهی اختصاص می‌دهند که در تلویزیون تجاری باکس‌هایی سه یا 5 دقیقه‌ای آگهی پخش می‌شود. در واقع شبکه‌ها تلاش می‌کنند که تعداد آگهی‌های خود را کاهش دهند، تا بیننده خود را از دست ندهند.
او ادامه داد: به تازگی در تلویزیون ایران و در شبکه تماشا یک آگهی در حد 3 تا 5 دقیقه طول می‌کشد و به این شکل اعتبار شبکه پایین می‌آید. برای هر ثانیه مبالغ‌ گرانی در همه جای دنیا پرداخت می‌شود و وقتی زمان آگهی بالا باشد به حد رپورتاژ آگهی می‌رسیم؛ متاسفانه این اتفاق چند معنا دارد؛ ابتدا اینکه بیننده کم شده و قیمت آگهی کاهش یافته که برای آگهی‌دهنده صرف می‌کند. همچنین پخش آگهی‌ها هدف و جهتی برای تماشاگر ندارد. برای صداوسیما نیز اهمیتی ندارد که مخاطبان خود را از دست بدهد و برنامه‌ریزی برای کار خود ندارد.
این برنامه‌ساز بیان کرد: در کشور ما هم این اتفاق شروع شده و بیشتر هم می‌شود؛ اینکه کسی دیگر تلویزیون را به این شکل تماشا نخواهد کرد و هرکس می‌خواهد سریال ببیند، مبلغی ماهیانه می‌دهد و دیگر نیازی نیست آگهی ببیند.
فردرو اظهار کرد: متناسب با پخش برنامه باید پخش آگهی تنظیم شود. شبکه‌های ماهواره‌ای ممکن است کم یا زیاد آگهی پخش کنند اما آنها تابع قانونی نیستند؛ البته برخی تلویزیون‌های معاند هم هستند که اصلا آگهی پخش نمی‌کنند؛ بنابراین صداوسیما باید مواظب باشد تا مخاطبان خود را از دست ندهد.
این برنامه‌ساز درباره کیفیت آگهی‌هایی که از تلویزیون پخش می‌شود، بیان کرد: ما جوانان باهوش و باتجربه‌ای داریم و شرکت‌های تبلیغاتی باید از این افراد استفاده کنند تا کیفیت آگهی‌ها را ارتقاء دهند. صداوسیما در زمان آقای کردان یک جشنواره آگهی تجارتی تشکیل داد و من هم از اعضای هیات داوران بودم. این جشنواره موثر بود چون منتقدان و خبرگزاری‌ها حضور داشتند که باعث می‌شد کارها تحلیل شود اما به دلایلی جشنواره تعطیل شد.
فردرو در پایان گفت: اسپانسر در کشور ما زیاد استفاده می‌شود اما اسپانسر را به محصولات ایرانی اختصاص می‌دهند و شرکت‌های خارجی اجازه ندارند اسپانسر شوند. این امر موجب سوء استفاده کمپانی‌های خارجی شده است چرا که باید بعضی از سرمایه و مخارج خود را به هزینه برای آگهی‌ها اختصاص دهند اما به دلیل پوشش حمایتی ما از محصولات ایرانی، نه تنها پول آگهی نمی‌پردازند که در نهایت فروش بیشتری هم دارند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

شرایط آسان برقراری بیمه بیکاری باعث تشویق برای استفاده شده است

استفاده از تعاونی‌ها برای رهایی جوانان از مشکلات بازپرداخت وام‌های اشتغالزایی

٣٠٠ میلیارد تومان به تغذیه دانشجویان اختصاص می‌یابد.

حدود سه میلیون نفر از جمعیت فعال، بیکارند + اینفوگرافی

جایگزین شدن یک خودروی ایمن جدید به جای پراید

پایش عملکرد سازمان امور مالیاتی کشور

روش‌های ارائه خدمات الکترونیک تامین اجتماعی به بیمه‌شدگان اعلام شد

نحوه دریافت وام برای سفر به عتبات عالیات چگونه است؟

تفاهم کمیته امداد با بانک سپه برای پرداخت وام اشتغال به مددجویان

واگذاری بی هدف املاک دولتی به بخش خصوصی ممنوع

حذف صفر از پول ملی باعث کاهش هزینه‌ها خواهد شد؟!

آیا گرانی‌ها بر هیأت‌های عزاداری هم اثر گذاشته است؟

هر بیکار شده‌ای تا چندماه می‌تواند مقرری «بیمه بیکاری» دریافت کند؟

زمان حذف یارانه دهک‌های درآمدی بالا

جزییات دریافت حقوق بازنشستگی با بیمه دانشجویی

راز هزینه بالای تحصیل در رشته دندانپزشکی

جزییات دریافت حقوق بازنشستگی با بیمه دانشجویی

کارآفرینان موفق از چه ترفند‌هایی استفاده می‌کنند؟

پوشش 440 میلیارد دلاری بیمه در ایران

6 روش پس انداز پول برای خرید خانه در زمانی که اجاره نشین هستید!

امکان تقسیط پرداخت حق بیمه سلامت

جزییات طرح بیمه درمان اعتیاد برای معتادان

خبر خوب وزیر آموزش پرورش برای بازنشستگان

جزئیات بازنشستگی پیش از موعد معلولان تامین اجتماعی

قول آقای وزیر به فرهنگیان بازنشسته

نحوه تقسیم مستمری تامین اجتماعی میان بازماندگان

با افزایش وام ازدواج جوانان را به بدهکار بانکی تبدیل می‌کنیم

وام‌های اشتغال روستایی پیوست بیمه‌ای ندارند

فوق‌العاده مدیریت 9 میلیون تومانی از حکم حقوقی معاون آموزش‌‌وپرورش حذف شد

پایبندی اکثر بانکها به پرداخت وام ازدواج با یک ضامن

معضل «کارمندان بی‌کار» در برخی سازمان‌های دولتی با حقوق 8 میلیونی

جزئیات جدید از تخلف 26 هزار میلیارد تومانی در واگذاری "اردوگاه شهید باهنر"

رکوردزنی افزایش شکاف فقیر و غنی در دهه 90

تخصیص 13 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال روستایی

حقوق همه معلمان 400 تا 600 هزار تومان افزایش می‌یابد؟

معضلات خرید دارو و کالاهای بشر دوستانه از کره جنوبی

کلاهبردار سکه و ارز را شناسایی کنید

لیست بدهی 69 هزار میلیاردی شهرداری تهران منتشر شد

جذب پزشک و پرستار توسط تامین‌اجتماعی/کنترل بدهی‌های وزارت بهداشت و مراکز درمانی

پرداخت حق‌پرستاری 300 هزار تومانی به 2200 ضایعه نخاعی پشت‌نوبتی

لااقل پولش را بدهید!

کمیته امداد به دنبال مدل‌های جدید توانمندسازی مددجویان

بانوان کارآفرین، الگوی اقتصادی کشور هستند

جزئیات ترمیم «حقوق» بازنشستگان تامین اجتماعی نیروهای مسلح

مدیران پیشین ایران خودرو چه کسانی بودند؟/ تاسیس کارخانه‌ با 2 میلیون تومان سرمایه شخصی

پرداخت 2 هزار میلیارد تومان وام به مددجویان کمیته امداد

وقتی پزشکان با کارت خوان روبرو می‌شوند!

واریز 5000 میلیارد به حساب بازنشستگان / رشد قیمت‌ها را باد پایین نیاورد، اقدامات دولت بود

اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان و افزایش حقوق آنها از مهر ماه!

پرداخت وام به بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی!