آریا بانو

آخرين مطالب

بطحایی: وسایل گرمایشی 150 هزار کلاس درس ایمن نیست اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - تهران - وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه برای جمع آوری وسایل گرمایشی ناایمن از فضاهای آموزشی باید پویش راه اندازی شود، گفت: اکنون 150 تا 160 هزار کلاس درس وسایل گرمایشی ایمن ندارند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا، سید محمد بطحایی شامگاه چهارشنبه در همایش تکریم خیرین مدرسه ساز زلزله کرمانشاه با عنوان «با هم کرمانشاه را ساختیم» خطاب به خیرین مدرسه ساز زلزله کرمانشاه اظهار داشت: مدرسه‌ای که شما ساختید فقط یک کلاس درس نیست بلکه ساختن و آجر روی آجر گذاشتن برای فردای بچه‌هاست.
وی اضافه کرد: دولت‌ تلاش بسیار کرده تا فضای آموزشی لازم و مناسب را برای بچه‌ها فراهم کند اما همچنان مدارس مشکلات زیادی دارند و بچه‌ها به دلیل وجود فضای ناایمن نمی‌توانند امکانات لازم را برای تمرین زندگی در اختیار داشته باشند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 30 درصد مدارس ما اکنون نیاز به مقاوم سازی و تخریب و بازسازی دارد اما 12 سال پیش این عدد 70 درصد بود، ادامه داد: اگر مساعدت شما خیرین نباشد نمی‌توانیم برای حل مشکل مدارس فرسوده کاری کنیم و نمی‌توانیم تنها به بودجه دولتی تکیه کنیم.
بطحایی در ادامه به حادثه آتش‌سوزی اخیر مدرسه زاهدان اشاره کرد و گفت: وجود یک بخاری و فضای آموزشی غیرایمن باعث شد که 4 نوگل را از دست بدهیم البته این مدرسه فاقد مجوز بوده و بدون اجازه آموزش و پرورش دایر شده بود اما همه ما باید نسبت به این مسائل احساس مسئولیت کنیم.
وی ادامه داد: با وجود مشکلات دولت، در 7 ماهه اول سال نه تنها اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش به طور کامل تخصیص یافت بلکه 13 درصد هم بیشتر بود و نشان از آن دارد که دولت به مشکلات توجه دارد اما محدودیت‌ها اجازه نمی‌دهد که این مسائل حل شود. 
بطحایی با اشاره به اینکه البته همه این مشکلات به امکانات بر نمی‌گردد و روش های مدیریتی هم باید اصلاح شود، گفت: در این رابطه دوره جدیدی برای مدیران مدارس با عنوان «مراقبت از سلامت و بهداشت دانش‌آموزان» در نظر گرفته شده که تمامی مدیران موظف به گذراندن آن هستند و هرکس در این دوره شرکت نکند امکان استمرار خدمت در این پست را نخواهد داشت. 
وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: احداث مدارس جدید بعد از زلزله کرمانشاه، دمیدن روح امید برای مردم زلزله‌زده بود چرا که آمد و شد بچه‌ها به مدرسه آغاز جدیدی برای شادی و امید به زندگی در بین زلزله زدگان را به همراه داشت.
** 76 مدرسه جدید در کرمانشاه ساخته شد
رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز در این همایش گفت: بعد از زلزله کرمانشاه یکصد و یازده فرد حقوقی و 49 فرد حقیقی، تعهد ساخت 160 مدرسه با 710 کلاس را بر عهده گرفتند که 76 مدرسه احداث شد.
مهراله رخشانی‌مهر با بیان اینکه ایران یکی از کشورهای زلزله‌خیز است که زلزله قربانی زیادی گرفته، اظهار داشت: آئین نامه معروف به 2800 در آموزش و پرورش برای ایمنی ساختمان ها تدوین شده تا از آسیب مدارس برابر زلزله جلوگیری شود.
وی با اشاره به زلزله 21 آبان ماه 96در سرپل‌ذهاب افزود: از 718 مدرسه 78 مدرسه آسیب دیدند که شامل 415 کلاس درس، 53 مدرسه روستایی و 25 مدرسه شهری بود که قدیمی‌ترین مدرسه مربوط به سال 53 و جدیدترین آن مربوط به سال 85 بود.
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از مدارس سالم در زلزله به عنوان کانون مدیریت بحران و اسکان استفاده شد، گفت: در سال 85، حدود 4 میلیارد دلار برای تخریب، بازسازی و مقاوم سازی مدارس فرسوده اختصاص یافت و به همین خاطر از سال 85 دیگر شاهد مدارس تخریبی و آسیب دیده برابر زلزله نبودیم.
وی در ادامه از اهدای جایزه ساساکاوا در سال 2017 به سازمان نوسازی مدارس ایران خبر داد و تصریح کرد: در سال 94 دومین نشست بین‌المللی مدارس ایمن در کشور برگزار شد و ضمن انتقال تجارب ایران از تجربیات کشورهای موفق در این زمینه نیز بهره گرفته شد.
رخشانی‌مهر اظهار داشت: مهرماه امسال 59 مدرسه و در ادامه نیز 17 مدرسه تحویل آموزش و پرورش شد و با احداث این فضاهای جدید سرانه فضای آموزشی در کرمانشاه از 6.58 مترمربع به 7.21 مترمربع افزایش یافت.
وی اطمینان خاطر داد که با ایمنی انجام شده در مدارس در صورت وقوع زلزله در کرمانشاه هیچ یک از مدارس حتی ترک هم بر نمی دارد.
** 77 هزار واحد مسکونی تحویل زلزله زدگان شد
استاندار کرمانشاه نیز در این آئین با بیان اینکه در زلزله کرمانشاه 104هزار واحد مسکونی تخریبی و نیازمند مرمت بودند، گفت: اکنون 77هزار واحد شامل 22 هزار واحد مسکونی جدید و 55 هزار واحد تعمیراتی به اتمام رسیده و در اختیار خانواده ها قرار گرفته است.
هوشنگ بازوند اظهار داشت: آخرین زلزله بزرگ رخ داده در کشور مربوط به کرمانشاه بود که در آن یک هزار و 930 روستا و 9 شهرستان تخریب شد و 104 هزار واحد مسکونی تخریبی و نیازمند مرمت بودند اما با هوشمندی که مردم در پس‌لرزه‌ها داشتند، تعداد تلفات جانی کاهش یافت.
وی افزود: در کمتر از 13 ساعت عملیات امداد و نجات به ‌پایان رسید و 11 هزار نیروی زبده کار امداد و نجات به زلزله زدگان را آغاز کردند و توانستند 9 هزار و 800 نفر را  نجات دهند.
بازوند ادامه داد: پس از آن اسکان اضطراری انجام شد، البته دنبال اردوگاه زدن نبودیم بلکه اسکان موقت را جلوی منزل هر فرد انجام دادیم. 
وی گفت: در هیچ زلزله‌ای، رئیس جمهوری 36 ساعت بعد از زلزله به مناطق برای بازدید نرفته بود و بی سابقه بود و 9 وزیر هم در این مناطق حاضر شدند ضمن اینکه ابلاغ اعتبارات هم به موقع صورت گرفت و کار بازسازی سریعا شروع شد.
بازوند تصریح کرد: شکل گیری یک انسجام ملی و وحدت آفرینی را در زلزله کرمانشاه شاهد بودیم و حضور ارزشمند مقام معظم رهبری نیز تسکینی بر آلام مردم بود.
وی گفت: به دنبال وقوع زلزله سال گذشته در کرمانشاه مردم نوع دوست 62 میلیارد تومان کمک نقدی به زلزله زدگان داشتند و 265 میلیارد تومان نیز کمک غیرنقدی جمع‌آوری شد.
استاندار کرمانشاه بیان داشت: در این زلزله 78 مدرسه آسیب دید اما خیرین با وجود شوک گرانی مصالح، برای ساخت 160 مدرسه تعهد کردند و کار بزرگی بود که خیرین انجام دادند.
همایش تکریم خیرین مدرسه‌ساز زلزله کرمانشاه با عنوان «با هم مدارس کرمانشاه را ساختیم»، شامگاه امشب پنجم دی ماه در مرکز همایش‌های هتل ارم برگزار شد.
در این همایش کمپین «نه به بخاری های غیرایمن در مدارس» از سوی اداره کل نوسازی مدارس استان تهران آغاز به کار کرد و اعلام شد بانک ها هزینه تولید سررسید برای نوروز را که مبلغی حدود 120 میلیارد تومان می شود برای ایمنی فضاهای آموزشی اختصاص دهند.
شبد**1883**1953**1379

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/110589/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود