آریا بانو

آخرين مطالب

هاشمی: نمی‌دانیم چرا "زعفرانیه 14 تیر" از جشنواره فجر حذف شد / "ماه در آب" در قشقایی به صحنه می‌رود گفتگو

هاشمی: نمی‌دانیم چرا "زعفرانیه 14 تیر" از جشنواره فجر حذف شد / "ماه در آب" در قشقایی به صحنه می‌رود

  بزرگنمايي:

آریا بانو - سیدعلی هاشمی از دلایل باز ماندن فیلم "زعفرانیه 14 تیر" از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر ابراز بی‌اطلاعی کرد.


سرویس سینمایی هنرآنلاین: سیدعلی هاشمی کارگردان سینما و تئاتر که قصد داشت با فیلم سینمایی "زعفرانیه 14 تیر" در بخش "نگاه نو" سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور یابد، از این رویداد سینمایی باز ماند.
"زعفرانیه 14 تیر " عنوان اولین فیلم سینمایی هاشمی در مقام کارگردان است. در این فیلم مهدی هاشمی، هنگامه قاضیانی، مسعود رایگان، نازنین بیاتی و لیندا کیانی به ایفای نقش می‌پردازند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: تو شروع کردی ... اما من تمومش می‌کنم... "زعفرانیه 14 تیر " یک درام اجتماعی است و درباره یک خانواده پولدار سطح بالاست که یک اتفاق باعث بحرانی عجیب در خانواده می‌شود. کل فیلم در یک روز و در یک خانه اتفاق می‌افتد.
هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین دراین باره گفت: صبح شنبه هشتم دی ماه متوجه شدیم که "زعفرانیه 14 تیر" با نظر هیئت انتخاب از رقابت در جشنواره فیلم فجر باز مانده است. متاسفانه هیچ توضیحی دراین‌باره داده نشده است.
هاشمی ادامه داد: دوستان در هیئت انتخاب به ما گفتند که فیلم خوبی است و آن را دوست داشتند، اما چه اتفاقی افتاد که فیلم از دور رقابت خارج شد برای ما نیز جالب است بدانیم. این در حالی است که سال گذشته فیلمی که شرکت داده شده بود، امسال پذیرفته شده است و حتی برخی از فیلم‌هایی که هنوز کامل نشده‌اند در لیست حضور دارند. در این میان نام دو فیلم کمدی و حتی دو فیلم دومی نیز دیده می‌شود.
این کارگردان درباره فیلم و وضعیت اکران آن نیز اظهار کرد: فیلم کاملا آماده است و حتی تصحیح رنگ آن نیز انجام شده است و با توجه به این که از حضور در جشنواره بازماندیم باید درخواست پروانه نمایش بدهیم و بعد درباره زمان اکران آن تصمیم بگیریم.
وی همچنین درباره تازه‌ترین فعالیت تئاتری خود نیز توضیح داد: از 18 دی ماه در تالار قشقایی نمایش "ماه درآب" نوشته محمد یعقوبی را به روی صحنه می‌برم. این نمایش به مدت یک ماه هر شب ساعت 19:45 به روی صحنه می‌رود. در این نمایش کریم امینی، سهند جاهد، آذر خوارزمی، فرهاد روشن، لیلی فرهادپور، آزاده مویدی فرد، شکوفه هاشمیان و دو بازگیر خردسال ترنم کرمانیان و تارا وفاخواه به ایفای نقش می‌پردازند.
هاشمی درباره دلیل انتخاب این نمایشنامه نیز گفت: کارهای یعقوبی را دوست دارم و تفکراتمان شبیه به هم است و یک رئالیستی در کار است که آن را دوست دارم. ضمن این که ابتدا قرار بود کار دیگری را به روی صحنه ببرم که متاسفانه متن آن نمایشنامه مورد قبول واقع نشد و در نهایت با اجازه از محمد یعقوبی به این کار رسیدم و امیدوارم که اجرای متفاوتی نسبت به اجرای خود او باشد.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

لی‌لا رضایی: این روزها همه خود را ترانه‌سرا می‌دانند

نباید معماری به چاه بازی‌های نوستالوژیک بغلتد / معماران هنوز عاشق بتن هستند / روایت مسعود تقوی از بحران محیط زیست و تأثیرات معماری

ایوبی: خوشنویسان پرچم‌دار فرهنگ اصیل هستند / نکوداشت استاد یدالله کابلی برگزار شد

کتایون ریاحی: اداره شبکه ویژه ناشنوایان را به ناشنوایان بسپارید

باید انباشت جمعیت مجرد را هر چه سریعتر ساماندهی کرد

نوروزبیگی: «محسن تنابنده» تنها بازیگر قطعی عنکبوت است

رسول نظرزاده: هنوز داریم تفکر را مونتاژ می‌کنیم / ایران دریای ایده‌های تحقیقی و پژوهش‌های انجام نشده است / به تولید فکر و اندیشه که می‌رسیم دیگر حمایتی وجود ندارد

زهرا جهانبخش: هنر ایران در حال پیدا کردن یک ساختار خیلی جدی است / رویداد تیرآرت جایگاه هنرمندان معاصر را تبیین می‌کند / گی دوینوا: بحث نمایشگاه "ایران فوتو" ستاره‌های عکاسی نیست / در فرانسه آموزشی که مخاطب از کودکی دیده دسترسی به هنر را راحت‌ می‌کند

ضرغامی: سریال گاندو فیلم بود؛ می‌خواست جنبه‌های نمایشی قضیه را بزرگ کند

شادی مختاری: چرا خانمِ بازیگر 40 ساله نقش دختر 20 ساله را هم بازی می کند؟

روایت مسعود کیمیایی از فشار ساواک برای تغییر پایان «گوزن‌ها»

با فرزندانتان طوری رفتار نکنید که فضای بیرون را به داخل خانه ترجیح دهند

سیروس الوند: سینما پس از انقلاب، دوباره اختراع شد

سیامک زندیه: شرط حفظ کیفیت البسه ایرانی عرضه محصولات با قیمت‌های بسیار بالا است

فیروز فیروز: معماری بیش از هر چیزی هنر است / معماری ایران فلسفه اکولوژیک دارد/ حرف امروز دنیا را ما قبلاً تجربه کرده‌ایم

ندا بهزاد: بانوان موزیسین چیزی از آقایان کم ندارند / گروه دلیار با دو خواننده روی صحنه می‌رود

مطالعه را فقط کتاب خواندن نمی‌دانیم / روایت محمدرضا رضاییان از فصل چهارم برنامه "کتاب باز"

نگاهی سایکودرام به نمایش تنسی ویلیامز / روایت کامبیز بنان از نمایش "نمی‌دونم فردا چی میشه؟"

مهم‌ترین معضلات عرصه مد و لباس از نگاه یک استاد دانشگاه

رواج پدیده شبه کودک همسری برای دریافت مستمری

‍‍ ‍‍پیروز حناچی: مهم‌ترین هدف سمپوزیوم مجسمه‌سازی کشف استعدادهای جوان است / برزین ضرغامی: شورای شهر تهران ما را در تصویب لایحه ایجاد حریم برای مجسمه‌های شهری همراهی کند

گفت و گویی با یک‌راننده زن تاکسی‌های اینترنتی

تاجبخش فنائیان: لازمه‌ تئاتر ملّی بازشناسی ریشه‌های فرهنگی است / استعداد جهانی شدن تئاتر ما کمتر از سایر کشورهای نیست

یکتاناصر:نقش خوب پیشنهاد شود، بازی می‌کنم

محمدپور: "دختر شیطان" در پاییز می‌توانست 15 میلیارد بفروشد / اشتباه کردیم اکران عید فطر را پذیرفتیم

پایان کار هفتمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش بدون برگزیده در بخش هنری / فاطمی: کپی نقش‌های گذشته ارزشی ندارد

ظلم تاریخی و هدیه‌های مدرنیته / روایت ابوالفضل رفیعی از نمایشگاه "ساکنان مویه" در گالری سیحون

سید محمد بهشتی: توجه به بازشناسی هویت در معماری ضروری است / شهر شیراز دارای ارزش تاریخی و معماری خاصی است

بیوک میرزایی از نمایش "نویی تضاد منافع" تا سریال "افسانه هزارپایان"

تأکید بر موسیقی آوازی و تجلیل از دستاوردهای هنرمندان و ذاکران فرهنگ رضوی / همه چیز درباره چهارمین جشنواره سراسری آواها و نواهای رضوی

امیر سرتیپ کیومرث حیدری: کسانی که در مسیر صراط قرار می‌گیرند رستگار می‌شوند / از یادداشت تجلیل مقام معظم رهبری بر کتاب شهید مجتبی ذوالفقارنسب و کتاب شهدای مدافع حرم و تازه‌های نشر نیروی زمینی ارتش رونمایی شد

زمان اعلام نتایج کنکور 98 +ظرفیت دانشگاه‌های سراسری

ابوالفضل صفری گفت: سرنوشت «سلام صبح بخیر» با برگشت «حالا خورشید»/ عصرگاهی می‌شویم

توحید معصومی خبر داد؛ «مگس» از 23 تیرماه به تالار سایه می‌آید/ یک اقتباس گروتسک

احسان دانش فرید: نه از کسی تقلید کرده‌ام و نه الگوبرداری

"الف دزفول" همچنان در انتظار / مرجان اشرفی‌زاده: با حذف پروانه‌ها به تسریع جریان فیلمسازی کمک می‌شود

آرش قاسمی : تمرکزم بر صداگذاری «نهنگ آبی» است/ همکاری در چند فیلم کوتاه

چرا کودک آزاری رخ می‌دهد؟/ پدر و مادر را به زندان بیندازیم، آسیب به کودکان کم نمی‌شود/ قصور جامعه را نادیده نگیریم

نمایش "یک زن و یک مرد" یک کار تمام آناهیتایی است / وجه درمانگری تئاتر باید حفظ شود تا حال مردم بهتر شود / روایت هوشمند هنرکار، کاظم هژیرآزاد و ناهید مسلمی از نمایش "یک زن و یک مرد"

یک کمدی سیاه با پایانی متفاوت / محسن قصابیان از "نیوکاسل" می‌گوید

حلقه مفقوده تولیدات فرهنگی و هنری نوجوانان هستند / حسین بختیاری و نگارش سه‌گانه‌ای آمیخته از وحشت و فانتزی برای نوجوانان

عروسی‌های 600میلیونی!

ماهان پوریان: فضای کنونی مناسب انتشار آلبوم نیست

آزاده عسگری: تنها 20 درصد موفقیت برند حوزه مد و لباس وابسته به طراحی است

امیر جعفری: من کارگرزاده هستم و هیچوقت از جایی رانت نگرفتم/ عذرخواهی می‌کنم

حماقتی که منجر به عذاب وجدان می‌شود / روایت صالح علوی‌زاده از نمایش "تایم لپس"

بهزاد فراهانی: شریف‌تر از ستاره اسکندری چه کسی را می‌توان نام برد/ غبطه می‌خورم برای آنها که هنوز خود را با معیارهای قرن 21 تطبیق نداده‌اند

آرا صلاحی: با «زهرمار» به حقم رسیدم

مهدی کوشکی: تصمیم گرفتم بنویسم تا بتوانم بازی کنم / تئاتر ایران دچار خلأ جادو و تعلیق است / آموزش بازیگری در سالن تئاتر اتفاق می‌افتد

کتابخانه‌ای مغفول‌مانده در دل تئاتر شهر / جواد تولمی: می‌توان با آثار کتابخانه و مرکز اسناد هنرهای نمایشی تئاتر کشور را آباد کرد