آریا بانو

آخرين مطالب

مینا وحید: مردم مرا با کاراکتر سریال بانوی عمارت اشتباه گرفته اند گفتگو

مینا وحید: مردم مرا با کاراکتر سریال بانوی عمارت اشتباه گرفته اند

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
«مینا وحید» بازیگر نقش جواهر در سریال «بانوی عمارت» با اشاره به اینکه جواهر، زن بدجنسی نیست به ایرنا گفت: پس از پخش قسمتی از سریال که مربوط به خیانت جواهر بود کاربران فضای مجازی به یکی از صفحه های اجتماعی ام حمله کرده و به خاطر این خیانت من را سرزنش کردند.
چندی پیش شما، عکسی از کاراکتر «جواهر» در سریال «بانوی عمارت» در صفحه اجتماعی خود در فضای مجازی منتشر کردید و در شرح این تصویر نوشتید «لطفا فحش ندهید، این فقط یک سریال است.» دلیل این عکس العمل چه بود؟
پس از پخش قسمتی از سریال که مربوط به خیانت کردن جواهر می شد کاربران فضای مجازی به صفحه اجتماعی من حمله کردند و در پیام هایشان من را به خاطر خیانت جواهر مورد سرزنش قرار دادند، آنها به جواهر در صفحه شخصی من فحش می دادند، انگار واقعا من را با جواهر اشتباه گرفته بودند (می خندد) از این رو مجبور شدم با منتشر کردن یک عکس از جواهر بانوی عمارت به مردم یادآوری کنم که این فقط یک سریال است و من بازیگر این نقش هستم و نه خودش.
فکر می کنید چرا چنین اتفاقی رخ داد؟
چیزی که من در دوران فعالیتم در حیطه بازیگری متوجه شدم این است که مردم به شدت با برخی کاراکتر های فیلم ها و سریال ها همذات پنداری می کنند. آنها این نقش ها را آنقدر باور می کنند که برای اش احساس تاسف کرده و یا دلسوزی می کنند.
دلسوزی؟
بله، به یاد دارم زمانی که جواهر دراین سریال هنوز باطن خود را نشان مخاطب نداده بود همین کاربران به صفحه شخصی من می آمدند و پیام هایی از سردلسوزی برای این کاراکتر می نوشتند.
آیا فکر نمی کنید که شما هم در این تاثیرگذاری ها و همذات پنداری ها دخیل هستید، یعنی به نوعی آنقدر نقش خود را باور پذیر بازی می کنید که باعث می شوید مردم با این نقش چنین ارتباطی بگیرند؟
در صورتی این برداشت درست است که بخواهیم نیمه پر لیوان را ببینم، بله، شاید آنقدر بازی من در این نقش باور پذیر بوده است که مردم واقعا با جواهر ارتباط گرفتند و حرصشان از او در آمده است اما اگر بخواهیم از دیدگاه دیگر هم نسبت به این موضوع نگاه کنیم باید گفت مردم در فضای مجازی وقتی ماسکی روی چهره دارند و کسی آنها را نمی شناسد خشم خود را با اینگونه پیام های منفی تخلیه می کنند.
مینا وحید واقعا فکر می کند که دریافت چنین پیام هایی نشانه خشم کاربران است؟
بله، در نظرداشته باشید تاکنون فقط مینا وحید مورد حمله کاربران فضای مجازی قرار نگرفته است بلکه خیلی از هنرمندان ایرانی و همچنین والیبالیست های صربستانی ، مسی، رونالدو، داورانی که مسابقات ورزشی ایران را داروی می کردند نیز مورد حمله کاربران ایرانی فضای مجازی قرار گرفتند.
چرا اینگونه فکر می کنید؟
به نظرمن ما جامعه ای داریم که در آن مردم هیچ وقت خود واقعی شان را نشان نمی دهند و در بیشتر اوقات با یک لبخند برلب با هم معاشرت می کنند، زمانی ظاهر با باطن این افراد در تضاد باشد افراد باید به گونه ای دیگر این تضاد ها را تخلیه کنند، حالا این مردم وسیله ارتباطی به دست آوردند که در آن می توانند با یک صفحه و اسم تقلبی خود واقعی شان را نشان دهند، آنجا ماسکی بر چهره ندارند و هیچ کس در فضای مجازی آنها را به خاطر بی ادبی و یا پرخاشگری وحرف های بی پایه و اساسشان سرزنش نمی کند پس می توانند به راحتی خشمشان را با فحش به دیگران تخلیه کنند. این دقیقا خود واقعی این افرادی است که در جامعه به هم لبخند می زنند.
فکرنمی کنید شاید این شیطنت ها فقط یک نوع تفریح جوان ها و نوجوان ها باشد؟
من یک سوال در این زمینه دارم، چرا همین جوانان و نوجوانان زمانی که من را در خیابان می بینند به خاطر جواهر به من فحش نمی دهند، چرا فقط درخواست عکس و امضا دارند؟ چرا وقتی من را می بینند لبخند می زنند مگر از جواهر بدشان نمی آید؟ بگذارید من باز تاکید کنم که مینا وحید تنها سیبل این نوع تیرها نبوده و نخواهد بود، تا به امروز صدها نفر مثل من که در حیطه هنر، ورزش و یا هر رشته دیگری فعالیت داشته اند حداقل یک بار مورد اینگونه حمله ها قرار گرفته اند حتی کاربران خارجی هم از دست این حمله ها به ستوه آمدند و گاهی صفحه شان را بستند، به نظرمن باید چندین آسیب شناس و جامعه شناس این مشکل را ریشه یابی کنند وبرای حل آن در جامعه چاره ای بیاندیشند چون اگر اینگونه عکس العمل ها ادامه پیدا کند هم در روان خود این افراد و جامعه تاثیر بد می گذارد و هم آن کاربری را که مورد سرزنش قرار می دهند دچار آسیب جدی خواهد شد.
آیا شما هم پس از دریافت پیام هایی دچار آسیب شدید؟
آسیب جدی خیر؛ اما بارها نا امید شدم وقتی دیدم مردم تلاش شبانه روزی من برای یک نقش را نادیده گرفتند و فقط به تخلیه روانی خود فکرکردند.
تجربه دریافت اینگونه پیام ها را از قبل داشته اید؟
بله، در سریال شهرزاد وقتی مریم به بابک خیانت کرد کاربران فضای مجازی به صفحه ام حمله کرده و آنقدر پیام های ناراحت کننده برای ام ارسال کردند که مجبور شدم برای مدتی صفحه شخصی ام در فضای مجازی را ببندم.
واقعا صفحه اینترنتی خود را به خاطر حجم این پیام ها بستید؟
بله ، این اتفاق همزمان شده بود با عزا دار بودن من، متاسفانه در آن دوره زمانی من پدرم را از دست داده بودم و مردم بدون اینکه بدانند وضعیت روحی مینا وحید چطور است او را به خاطر خیانتی که کاراکتر مریم در سریال شهرزاد کرده بود سرزنش می کردند.
خود شما جواهر را دوست داشتید و یا این شخصیت حرصتان را در می آورد؟
من جواهر را واقعا دوست داشتم و دارم، جواهر شخصیت بدجنسی ندارد.
شما برای اولین بار در بانوی عمارت تجربه حضور در یک سریال تلویزیونی را لمس کردید، این تجربه چطور بود؟
باید بگویم طیف مخاطبان در تلویزیون بیشتر از سریال های نمایش خانگی و سینما و تئاتر است و از این رو فکر می کنم که سازمان صدا و سیما باید سریال سازی هایش را قوی تر کند و به مخاطبانش احترام بیشتری بگذارد.
این روزها صدا و سیما سعی دارد با به روی آنتن داشتن سریال در هر شب مخاطبان ریزش کرده خود را دوباره به سمت تلویزیون بکشاند فکر می کنید کمیت در سریال سازی چیزی است که مخاطب تلویزیون از این رسانه انتظارش را دارد؟
خیر، همانطور که گفتم صدا و سیما باید سعی کند تا جایی که امکان دارد سریال های با کیفیت بسازد، فیلمنامه های خوب و سطح بالا را برای ساخت سریال تایید کند، مردم ما علاقه زیادی به کار فاخر دارند ما بارها سریال هایی داشتیم که موفق شده اند عمده مردم را پای تلویزیون نگه دارند، این سریال ها دقیقا همان پروژه هایی بودند که سطح سلیقه مردم را بالا بردند، فیلمنامه تکراری نداشتند و با تیم کارگردانی خوبی ساخته شده بودند.
مسئله دیگری که سریال های جدید دیده می شود استفاده از بازیگران تازه کار است، نظر شما در این باره چیست؟
خوشحالم که این اتفاق افتاد، باید باور داشت که ما به بازیگران جدید نیازمندیم و باید راه را برای به چالش کشیدن استعداد آنها باز بگذاریم البته من بیشتر اعتقاد دارم که این بازیگران باید از جای درستی انتخاب شوند مثلا بازیگران تئاتر میتوانند در سریال های خوش بدرخشند.
درحال حاضر مینا وحید درگیر بازی در پروژه ای است؟
من از مهر ماه سال قبل تا همین یکماه پیش درگیر سریال بانوی عمارت بودم، اتفاقا آخرین سکانس این سریال را خودم بازی کردم و سطل آب یخ هم روی سر خودم خالی شد(نوعی رسم است که درآن روی سر بازیگری که سکانس پایانی را بازی کرده است آب می ریزند) به همین خاطر فعلا می خواهم استراحت کنم و در زمان استراحت به روی پیشنهاد های دیگری ک داشتم فکرمی کنم.
مینا وحید متولد 17 مرداد 1366 در رشت است، او دارای مدرک کارشناسی ارشد تئاتر و بازیگری سینما و تلویزیون ایران است. شهرت او در سینما با فیلم دوران عاشقی به کارگردانی علیرضا رئیسیان رقم خورد فیلمی که کاندیدای ده سیمرغ بلورین از جشنواره فجر شد. او در سریال شهرزاد هم بازی کرده‌است. دیگر نقش‌های مینا وحید در فیلم‌هایی مثل کفشهایم کو؟ (کیومرث پوراحمد) و هایلایت شکل گرفت.






نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

لی‌لا رضایی: این روزها همه خود را ترانه‌سرا می‌دانند

نباید معماری به چاه بازی‌های نوستالوژیک بغلتد / معماران هنوز عاشق بتن هستند / روایت مسعود تقوی از بحران محیط زیست و تأثیرات معماری

ایوبی: خوشنویسان پرچم‌دار فرهنگ اصیل هستند / نکوداشت استاد یدالله کابلی برگزار شد

کتایون ریاحی: اداره شبکه ویژه ناشنوایان را به ناشنوایان بسپارید

باید انباشت جمعیت مجرد را هر چه سریعتر ساماندهی کرد

نوروزبیگی: «محسن تنابنده» تنها بازیگر قطعی عنکبوت است

رسول نظرزاده: هنوز داریم تفکر را مونتاژ می‌کنیم / ایران دریای ایده‌های تحقیقی و پژوهش‌های انجام نشده است / به تولید فکر و اندیشه که می‌رسیم دیگر حمایتی وجود ندارد

زهرا جهانبخش: هنر ایران در حال پیدا کردن یک ساختار خیلی جدی است / رویداد تیرآرت جایگاه هنرمندان معاصر را تبیین می‌کند / گی دوینوا: بحث نمایشگاه "ایران فوتو" ستاره‌های عکاسی نیست / در فرانسه آموزشی که مخاطب از کودکی دیده دسترسی به هنر را راحت‌ می‌کند

ضرغامی: سریال گاندو فیلم بود؛ می‌خواست جنبه‌های نمایشی قضیه را بزرگ کند

شادی مختاری: چرا خانمِ بازیگر 40 ساله نقش دختر 20 ساله را هم بازی می کند؟

روایت مسعود کیمیایی از فشار ساواک برای تغییر پایان «گوزن‌ها»

با فرزندانتان طوری رفتار نکنید که فضای بیرون را به داخل خانه ترجیح دهند

سیروس الوند: سینما پس از انقلاب، دوباره اختراع شد

سیامک زندیه: شرط حفظ کیفیت البسه ایرانی عرضه محصولات با قیمت‌های بسیار بالا است

فیروز فیروز: معماری بیش از هر چیزی هنر است / معماری ایران فلسفه اکولوژیک دارد/ حرف امروز دنیا را ما قبلاً تجربه کرده‌ایم

ندا بهزاد: بانوان موزیسین چیزی از آقایان کم ندارند / گروه دلیار با دو خواننده روی صحنه می‌رود

مطالعه را فقط کتاب خواندن نمی‌دانیم / روایت محمدرضا رضاییان از فصل چهارم برنامه "کتاب باز"

نگاهی سایکودرام به نمایش تنسی ویلیامز / روایت کامبیز بنان از نمایش "نمی‌دونم فردا چی میشه؟"

مهم‌ترین معضلات عرصه مد و لباس از نگاه یک استاد دانشگاه

رواج پدیده شبه کودک همسری برای دریافت مستمری

‍‍ ‍‍پیروز حناچی: مهم‌ترین هدف سمپوزیوم مجسمه‌سازی کشف استعدادهای جوان است / برزین ضرغامی: شورای شهر تهران ما را در تصویب لایحه ایجاد حریم برای مجسمه‌های شهری همراهی کند

گفت و گویی با یک‌راننده زن تاکسی‌های اینترنتی

تاجبخش فنائیان: لازمه‌ تئاتر ملّی بازشناسی ریشه‌های فرهنگی است / استعداد جهانی شدن تئاتر ما کمتر از سایر کشورهای نیست

یکتاناصر:نقش خوب پیشنهاد شود، بازی می‌کنم

محمدپور: "دختر شیطان" در پاییز می‌توانست 15 میلیارد بفروشد / اشتباه کردیم اکران عید فطر را پذیرفتیم

پایان کار هفتمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش بدون برگزیده در بخش هنری / فاطمی: کپی نقش‌های گذشته ارزشی ندارد

ظلم تاریخی و هدیه‌های مدرنیته / روایت ابوالفضل رفیعی از نمایشگاه "ساکنان مویه" در گالری سیحون

سید محمد بهشتی: توجه به بازشناسی هویت در معماری ضروری است / شهر شیراز دارای ارزش تاریخی و معماری خاصی است

بیوک میرزایی از نمایش "نویی تضاد منافع" تا سریال "افسانه هزارپایان"

تأکید بر موسیقی آوازی و تجلیل از دستاوردهای هنرمندان و ذاکران فرهنگ رضوی / همه چیز درباره چهارمین جشنواره سراسری آواها و نواهای رضوی

امیر سرتیپ کیومرث حیدری: کسانی که در مسیر صراط قرار می‌گیرند رستگار می‌شوند / از یادداشت تجلیل مقام معظم رهبری بر کتاب شهید مجتبی ذوالفقارنسب و کتاب شهدای مدافع حرم و تازه‌های نشر نیروی زمینی ارتش رونمایی شد

زمان اعلام نتایج کنکور 98 +ظرفیت دانشگاه‌های سراسری

ابوالفضل صفری گفت: سرنوشت «سلام صبح بخیر» با برگشت «حالا خورشید»/ عصرگاهی می‌شویم

توحید معصومی خبر داد؛ «مگس» از 23 تیرماه به تالار سایه می‌آید/ یک اقتباس گروتسک

"الف دزفول" همچنان در انتظار / مرجان اشرفی‌زاده: با حذف پروانه‌ها به تسریع جریان فیلمسازی کمک می‌شود

احسان دانش فرید: نه از کسی تقلید کرده‌ام و نه الگوبرداری

آرش قاسمی : تمرکزم بر صداگذاری «نهنگ آبی» است/ همکاری در چند فیلم کوتاه

چرا کودک آزاری رخ می‌دهد؟/ پدر و مادر را به زندان بیندازیم، آسیب به کودکان کم نمی‌شود/ قصور جامعه را نادیده نگیریم

نمایش "یک زن و یک مرد" یک کار تمام آناهیتایی است / وجه درمانگری تئاتر باید حفظ شود تا حال مردم بهتر شود / روایت هوشمند هنرکار، کاظم هژیرآزاد و ناهید مسلمی از نمایش "یک زن و یک مرد"

یک کمدی سیاه با پایانی متفاوت / محسن قصابیان از "نیوکاسل" می‌گوید

حلقه مفقوده تولیدات فرهنگی و هنری نوجوانان هستند / حسین بختیاری و نگارش سه‌گانه‌ای آمیخته از وحشت و فانتزی برای نوجوانان

عروسی‌های 600میلیونی!

ماهان پوریان: فضای کنونی مناسب انتشار آلبوم نیست

آزاده عسگری: تنها 20 درصد موفقیت برند حوزه مد و لباس وابسته به طراحی است

امیر جعفری: من کارگرزاده هستم و هیچوقت از جایی رانت نگرفتم/ عذرخواهی می‌کنم

حماقتی که منجر به عذاب وجدان می‌شود / روایت صالح علوی‌زاده از نمایش "تایم لپس"

بهزاد فراهانی: شریف‌تر از ستاره اسکندری چه کسی را می‌توان نام برد/ غبطه می‌خورم برای آنها که هنوز خود را با معیارهای قرن 21 تطبیق نداده‌اند

آرا صلاحی: با «زهرمار» به حقم رسیدم

مهدی کوشکی: تصمیم گرفتم بنویسم تا بتوانم بازی کنم / تئاتر ایران دچار خلأ جادو و تعلیق است / آموزش بازیگری در سالن تئاتر اتفاق می‌افتد

کتابخانه‌ای مغفول‌مانده در دل تئاتر شهر / جواد تولمی: می‌توان با آثار کتابخانه و مرکز اسناد هنرهای نمایشی تئاتر کشور را آباد کرد