آریا بانو

آخرين مطالب

نمایشگاهی به نفع ایتام ایدز

رد عشق روی بوم اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - تهران- «تجلی عشق» عنوان نمایشگاهی است که به تازگی در گالری آشیانه مهر انجمن احیای ارزش ها با حضور و همدلی هنرمندان افتتاح شد. در این نمایشگاه 108 اثر از هنرمندان بزرگ به نفع ایتام ایدز و معلولان جسمی و حرکتی به نمایش عموم درآمده است.

ماجرای این نمایشگاه اما به سال 87 برمی گردد. قرار بر این بود نمایشگاهی حرفه ای در راستای خیریه برپا شود. در این میان یکسری از هنرمندان که با انجمن احیای ارزش ها در ارتباط بودند، تصمیم گرفتند نمایشگاهی را به نفع ایتام ایدز راه بیندازند و عواید فروش آن را هزینه ایتام ایدز و معلولان جسمی و حرکتی و همچنین درمان و پیشگیری از ایدز کنند.
مرضیه پورتسوجی مسئول گالری آشیانه مهر انجمن احیا می گوید: وقتی موضوع چنین نمایشگاهی مطرح شد، عده ای از هنرمندان بنام، اعلام آمادگی کردند اما تعدادشان زیاد نبود. از طرفی فکر نمی کردیم آثار زیادی هم در حمایت از ایتام ایدز و معلولان و هزینه های پیشگیری و درمان ایدز به نمایشگاه ارسال شود.
این در حالی بود که مسئولان انجمن با عده ای از هنرمندان تماس گرفتند و با استقبال آنها رو به رو شدند. در این میان اما هنرمندان دعوت شده به شرکت در این نمایشگاه این موضوع را با دیگر دوستان هنرمندشان در میان گذاشتند و در نهایت 100 هنرمند حاضر به شرکت در این نمایشگاه شدند.
پورتسوجی ادامه می دهد: در اتفاقی غیرقابل پیش بینی 500 اثر هنری به دست ما رسید و عده ای از هنرمندان به جای یک اثر، چند اثر به نفع این نمایشگاه ارسال کرده یا حضوری به دست ما رساندند. این بسیار برای ما ارزشمند بود. چراکه خودمان فکر می کردیم حدود 40 تا 50 اثر هنری به دست ما برسد اما 500 اثر به دستمان رسید. تازه آنجا بود که متوجه شدیم چقدر هنرمندان پتانسیل همکاری و شرکت در امور خیریه و فعالیت های اجتماعی دارند و از آن پس به برگزاری چنین نمایشگاه هایی بیش از پیش تشویق شدیم.
حالا برای دومین سال پیاپی چنین نمایشگاهی بار دیگر برپا شده است و در حال حاضر در گالری آشیانه مهر نمایشگاه دیگری با شرکت 80 هنرمند بزرگ و حدود 108 اثرهنری برپا شده است.
پورتسوجی می گوید: این نمایشگاه هفتم دی ماه افتتاح شد و شامل آثاری همچون نقاشی، خط، خط نقاشی، عکس و مجسمه است. ما معتقدیم شرکت هنرمندان در این نمایشگاه ها که به نفع خیریه است، از یک طرف می تواند به کاهش آسیب های اجتماعی کمک کند و از طرف دیگر این حرکت هنرمندان روی مردم اثرگذار است. در واقع مردم نیز با دیدن حرکت های هنرمندان به نفع خیریه تشویق به شرکت در این برنامه ها خواهند شد.
به گفته پورتسوجی امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز است که مردم، هنرمندان و فعالان اجتماعی دست به دست هم دهند تا در پیشگیری و درمان ایدز گام های بلندتری بردارند.
او می گوید: یکی از جامعه هدف ما ایتام ایدز هستند. بچه هایی که از اچ آی وی آسیب دیده اند، به ویژه بچه هایی که پدر و مادرشان را در اثر این بیماری از دست داده اند نیاز به توجه ویژه ای دارند. فقر، بیماری، انگ ناشی از مرگ والدین آنها بر اثر اچ آی وی باعث می شود تا این بچه ها آسیب بیشتری را متحمل شوند. به همین دلیل نیاز به حمایت و خدمات مددکاری دارند. در همین راستا انجمن احیا به صورت ویژه ای این افراد را مورد توجه و حمایت خود قرار داده به این امید که هم از این بچه ها حمایت کنیم و هم تعداد بیشتری را به مجموعه حمایت شده احیا اضافه کنیم.
به گفته پورتسوجی آنها در تلاش هستند که در ابتدا آمار مبتلایان به اچ آی وی را کاهش دهند اما در همین راستا ایتام ایدز را نیز حمایت می کنند. «یکی دیگر از جوامع هدف ما معلولان جسمی و حرکتی هستند که ما از آنها با عنوان توانیاب یاد می کنیم. انجمن احیا از کودکان توانیاب نیز حمایت کرده و خدمات صددرصد رایگان در اختیار آنها قرار می دهد که همه این هزینه ها با کمک های مردمی تامین می شود. این دسته از افراد نیز به خاطر نوع مشکلی که دارند، نیازمند حمایت هستند تا به زندگی عادی شان برگردند و توانمند شوند. از این رو برپایی این نمایشگاه ها و حمایت هنرمندان با نمایش آثارشان می تواند قوت قلبی برای این افراد باشد».
در حال حاضر نمایشگاه تجلی عشق به نفع ایتام ایدز و معلولان جسمی و حرکتی برپا است و این نمایشگاه تا 21 دی ماه ادامه دارد و عواید حاصل از فروش این آثار که به دست انجمن احیا می رسد، صرف کودکان تحت حمایت این انجمن خواهد شد.
* ف ش*1834

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/111399/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود