آریا بانو

آخرين مطالب

دبیر جشنواره فجر: هیچ ممیزی و سفارش برای انتخاب شدن یا نشدن فیلم ها، خارج از هیات انتخاب نداشتیم گفتگو

دبیر جشنواره فجر: هیچ ممیزی و سفارش برای انتخاب شدن یا نشدن فیلم ها، خارج از هیات انتخاب نداشتیم

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
ابراهیم داروغه‌زاده می‌گوید: فیلم‌های بخش نگاه نو براساس نظر هیات انتخاب معرفی شده‌اند و هیچ‌گونه سفارش درباره هیچ فیلمی در این مرحله انجام نشده است.
به گزارش سینما تیکت، ابراهیم داروغه‌زاده (دبیر سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر و معاون نظارت و ارزشیابی) با اشاره به اعلام اسامی فیلم‌های بخش نگاه نو گفت: براساس آیین‌نامه 10 فیلم برای حضور در بخش نگاه نو براساس نظر هیات انتخاب معرفی و اعلام شده‌اند.
وی در پاسخ به این سؤال که برخی فیلم‌ها همچون روزهای نارنجی (واسطه) سال گذشته نیز حضور داشتند و فرم جشنواره فیلم فجر را تکمیل کرده و نسخه کامل آن را به جشنواره داده بودند اما امسال نیز مجدد تقاضای حضور در جشنواره کرده و پذیرفته شده‌اند، گفت: فیلم‌هایی از این دست دو نکته اساسی دارد و سال گذشته نیز این روال وجود داشت؛ اگر هیات انتخاب سال قبل نسخه ناقص فیلم را دیده باشد و اکثریت اعضای هیات انتخاب نیز این مسئله را تأیید کنند، سازندگان فیلم سال بعد این شانس را دارند که دوباره فیلم‌شان را در صورتی که اکران نشده و شرایط شرکت در جشنواره را داشته باشد برای نمایش به جشنواره و هیات انتخاب ارائه کنند.
وی ادامه داد: در سال گذشته نیز فیلم شعله‌ور و امپراطور جهنم که پیش از آن به صورت ناقص برای هیات انتخاب به نمایش درآمده بودند با تأیید نظر هیات انتخاب در جشنواره شرکت کردند و پذیرفته شدند و هیات انتخاب سال گذشته نبز به صورت مکتوب تأیید کردند که این فیلم به صورت ناقص دیده شده است.
وی ادامه داد: نکته دوم این است که در جشنواره فیلم فجر سال گذشته بخش فیلم اول و نگاه نو وجود نداشت و کسانی که فیلم اول‌شان را ساخته‌اند امسال این شانس را داشتند که اثرشان را در صورتی که شرایط آیین‌نامه را داشته باشد به جشنواره بدهند و در بخش فیلم اول شرکت کنند.
داروغه‌زاده همچنین درباره اینکه گفته می‌شود برخی فیلم‌ها به دلیل ممیزی توسط هیات انتخاب برگزیده نشده‌اند، گفت: تنها ملاک ما نظر هیات انتخاب بوده است و ما هیچ ممیزی و سفارشی را برای انتخاب کردن و یا انتخاب نشدن یک فیلم خارج از هیأت انتخاب نداشته‌ایم.
وی همچنین درباره زمان اعلام اسامی فیلم‌های بخش اصلی سودای سیمرغ گفت: تا آخر هفته اسامی 22 فیلم بخش سودای سیمرغ اعلام خواهد شد. شاید تعداد فیلم‌ها کمتر از 22 باشد اما قطعاً بیشتر نخواهد شد.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

لی‌لا رضایی: این روزها همه خود را ترانه‌سرا می‌دانند

نباید معماری به چاه بازی‌های نوستالوژیک بغلتد / معماران هنوز عاشق بتن هستند / روایت مسعود تقوی از بحران محیط زیست و تأثیرات معماری

ایوبی: خوشنویسان پرچم‌دار فرهنگ اصیل هستند / نکوداشت استاد یدالله کابلی برگزار شد

کتایون ریاحی: اداره شبکه ویژه ناشنوایان را به ناشنوایان بسپارید

باید انباشت جمعیت مجرد را هر چه سریعتر ساماندهی کرد

نوروزبیگی: «محسن تنابنده» تنها بازیگر قطعی عنکبوت است

رسول نظرزاده: هنوز داریم تفکر را مونتاژ می‌کنیم / ایران دریای ایده‌های تحقیقی و پژوهش‌های انجام نشده است / به تولید فکر و اندیشه که می‌رسیم دیگر حمایتی وجود ندارد

زهرا جهانبخش: هنر ایران در حال پیدا کردن یک ساختار خیلی جدی است / رویداد تیرآرت جایگاه هنرمندان معاصر را تبیین می‌کند / گی دوینوا: بحث نمایشگاه "ایران فوتو" ستاره‌های عکاسی نیست / در فرانسه آموزشی که مخاطب از کودکی دیده دسترسی به هنر را راحت‌ می‌کند

ضرغامی: سریال گاندو فیلم بود؛ می‌خواست جنبه‌های نمایشی قضیه را بزرگ کند

شادی مختاری: چرا خانمِ بازیگر 40 ساله نقش دختر 20 ساله را هم بازی می کند؟

روایت مسعود کیمیایی از فشار ساواک برای تغییر پایان «گوزن‌ها»

با فرزندانتان طوری رفتار نکنید که فضای بیرون را به داخل خانه ترجیح دهند

سیروس الوند: سینما پس از انقلاب، دوباره اختراع شد

سیامک زندیه: شرط حفظ کیفیت البسه ایرانی عرضه محصولات با قیمت‌های بسیار بالا است

فیروز فیروز: معماری بیش از هر چیزی هنر است / معماری ایران فلسفه اکولوژیک دارد/ حرف امروز دنیا را ما قبلاً تجربه کرده‌ایم

ندا بهزاد: بانوان موزیسین چیزی از آقایان کم ندارند / گروه دلیار با دو خواننده روی صحنه می‌رود

مطالعه را فقط کتاب خواندن نمی‌دانیم / روایت محمدرضا رضاییان از فصل چهارم برنامه "کتاب باز"

نگاهی سایکودرام به نمایش تنسی ویلیامز / روایت کامبیز بنان از نمایش "نمی‌دونم فردا چی میشه؟"

مهم‌ترین معضلات عرصه مد و لباس از نگاه یک استاد دانشگاه

رواج پدیده شبه کودک همسری برای دریافت مستمری

‍‍ ‍‍پیروز حناچی: مهم‌ترین هدف سمپوزیوم مجسمه‌سازی کشف استعدادهای جوان است / برزین ضرغامی: شورای شهر تهران ما را در تصویب لایحه ایجاد حریم برای مجسمه‌های شهری همراهی کند

گفت و گویی با یک‌راننده زن تاکسی‌های اینترنتی

تاجبخش فنائیان: لازمه‌ تئاتر ملّی بازشناسی ریشه‌های فرهنگی است / استعداد جهانی شدن تئاتر ما کمتر از سایر کشورهای نیست

یکتاناصر:نقش خوب پیشنهاد شود، بازی می‌کنم

محمدپور: "دختر شیطان" در پاییز می‌توانست 15 میلیارد بفروشد / اشتباه کردیم اکران عید فطر را پذیرفتیم

پایان کار هفتمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش بدون برگزیده در بخش هنری / فاطمی: کپی نقش‌های گذشته ارزشی ندارد

ظلم تاریخی و هدیه‌های مدرنیته / روایت ابوالفضل رفیعی از نمایشگاه "ساکنان مویه" در گالری سیحون

سید محمد بهشتی: توجه به بازشناسی هویت در معماری ضروری است / شهر شیراز دارای ارزش تاریخی و معماری خاصی است

بیوک میرزایی از نمایش "نویی تضاد منافع" تا سریال "افسانه هزارپایان"

تأکید بر موسیقی آوازی و تجلیل از دستاوردهای هنرمندان و ذاکران فرهنگ رضوی / همه چیز درباره چهارمین جشنواره سراسری آواها و نواهای رضوی

امیر سرتیپ کیومرث حیدری: کسانی که در مسیر صراط قرار می‌گیرند رستگار می‌شوند / از یادداشت تجلیل مقام معظم رهبری بر کتاب شهید مجتبی ذوالفقارنسب و کتاب شهدای مدافع حرم و تازه‌های نشر نیروی زمینی ارتش رونمایی شد

زمان اعلام نتایج کنکور 98 +ظرفیت دانشگاه‌های سراسری

ابوالفضل صفری گفت: سرنوشت «سلام صبح بخیر» با برگشت «حالا خورشید»/ عصرگاهی می‌شویم

توحید معصومی خبر داد؛ «مگس» از 23 تیرماه به تالار سایه می‌آید/ یک اقتباس گروتسک

احسان دانش فرید: نه از کسی تقلید کرده‌ام و نه الگوبرداری

"الف دزفول" همچنان در انتظار / مرجان اشرفی‌زاده: با حذف پروانه‌ها به تسریع جریان فیلمسازی کمک می‌شود

آرش قاسمی : تمرکزم بر صداگذاری «نهنگ آبی» است/ همکاری در چند فیلم کوتاه

چرا کودک آزاری رخ می‌دهد؟/ پدر و مادر را به زندان بیندازیم، آسیب به کودکان کم نمی‌شود/ قصور جامعه را نادیده نگیریم

نمایش "یک زن و یک مرد" یک کار تمام آناهیتایی است / وجه درمانگری تئاتر باید حفظ شود تا حال مردم بهتر شود / روایت هوشمند هنرکار، کاظم هژیرآزاد و ناهید مسلمی از نمایش "یک زن و یک مرد"

یک کمدی سیاه با پایانی متفاوت / محسن قصابیان از "نیوکاسل" می‌گوید

حلقه مفقوده تولیدات فرهنگی و هنری نوجوانان هستند / حسین بختیاری و نگارش سه‌گانه‌ای آمیخته از وحشت و فانتزی برای نوجوانان

عروسی‌های 600میلیونی!

ماهان پوریان: فضای کنونی مناسب انتشار آلبوم نیست

آزاده عسگری: تنها 20 درصد موفقیت برند حوزه مد و لباس وابسته به طراحی است

امیر جعفری: من کارگرزاده هستم و هیچوقت از جایی رانت نگرفتم/ عذرخواهی می‌کنم

حماقتی که منجر به عذاب وجدان می‌شود / روایت صالح علوی‌زاده از نمایش "تایم لپس"

بهزاد فراهانی: شریف‌تر از ستاره اسکندری چه کسی را می‌توان نام برد/ غبطه می‌خورم برای آنها که هنوز خود را با معیارهای قرن 21 تطبیق نداده‌اند

آرا صلاحی: با «زهرمار» به حقم رسیدم

مهدی کوشکی: تصمیم گرفتم بنویسم تا بتوانم بازی کنم / تئاتر ایران دچار خلأ جادو و تعلیق است / آموزش بازیگری در سالن تئاتر اتفاق می‌افتد

کتابخانه‌ای مغفول‌مانده در دل تئاتر شهر / جواد تولمی: می‌توان با آثار کتابخانه و مرکز اسناد هنرهای نمایشی تئاتر کشور را آباد کرد