آریا بانو

آخرين مطالب

زرینچه: ماجرای حواله خودرو و کلاه گذاشتن سر بازیکنان گفتگو

زرینچه: ماجرای حواله خودرو و کلاه گذاشتن سر بازیکنان
  بزرگنمايي:

آریا بانو - مهر /مدافع سابق تیم ملی فوتبال ایران با بیان این که زوج او و مجید نامجومطلق دیگر در فوتبال ایران تکرار نشده است، ماجرای کلاه گذاشتن یک بازیکن سر هم تیمی هایش به خاطر حواله خودرو را توضیح داد.
جواد زرینچه که در دوره خودش زوج موفق و ماندگاری را با مجید نامجومطلق در سمت راست تیم ملی تشکیل داده بود، اعتقاد دارد که تیم ملی ایران می تواند با مربی ایرانی عنوان قهرمانی هجدهمین دوره جام ملت های آسیا را از آن خود کند.
مدافع سابق تیم ملی فوتبال ایران که چند سالی است وارد عرصه مربیگری شده در گفت و گو با خبرنگار مهر از موفقیت تیم ملی با مربیان ایرانی در ادوار گذشته جام ملت های آسیا گفت.
با مربی ایرانی می توانیم قهرمان شویم
با حشمت مهاجرانی در جام ملتها قهرمان شدیم و حالا امیدواریم با حضور قلعه نویی و لژیونرهای خوبی که داریم بتوانیم به آرزوی 50 ساله برسیم ، کادر فنی از دل لیگ بیرون آمده شناخت خوبی از بازیکنان لیگ برتر وجود دارد و لژیونرها هم با تجربه بالایی که دارند می‌توانند تاثیر بسزایی داشته باشند ، نفرات خوبی در تیم ملی داریم که اگر یک دل و متحد باشند قهرمانی دور از دسترس نخواهد بود.
راز موفقیت تیم ملی همدلی است
تجربه سالها حضور در تیم ملی به من ثابت کرده که اولین فاکتور برای موفقیت وحدت و همدلی است. اگر بازیکنان و کادر فنی همسو باشند موفقیت به دست خواهد آمد. ضمن اینکه آنالیز قوی از حریفان و شناخت نقاط قوت و ضعف حریفان هم تاثیرگذار خواهد بود، کادر فنی باید مراقب حاشیه ها باشد و اجازه ندهد که مسایل غیر فوتبالی به تیم ضربه بزند. در سال 1982 دانمارک قهرمان ملت های اروپا شد و سرمربی این راز موفقیت و قهرمانی تیمش را یکدست بودن تیم دانست. بنابراین با شناختی که از قلعه نویی دارم به این نکات توجه خواهد داشت و اجازه نمی‌دهد تیم به دلیل حاشیه ها آسیب ببیند.
جام ملت ها محل جوان‌گرایی نیست
نباید در این شرایط حساس از تیم ملی انتقاد کنیم که میانگین سنی بازیکنان تیم ملی بالاست ، جام ملت های آسیا محل جوان‌گرایی نیست و تغییر نسل در تیم ملی باید بعد از ملت های آسیا رخ دهد ، تیم ملی در این مقطع به بازیکنان با تجربه نیاز دارد. انتخاب بازیکن به عهده مربی است و او باید پاسخگو باشد. اما تیم ملی در این تورنمنت به بازیکنان با تجربه نیاز دارد شاید چند بازیکن جامانده هم داشته باشیم که مستحق حضور در تیم ملی بودند اما در این جام بازیکنان با تجربه بیشتر به کمک تیم ملی خواهند آمد و همان جوانانی که الان در تیم نیستند بطور حتم آینده فوتبال ملی ما را شکل خواهند داد
مرحوم دهداری به جوانان میدان داد
بعد از استعفای 14 بازیکن آن‌زمان از تیم ملی مرحوم دهداری تغییرات گسترده آیی را در تیم ملی بوجود آورد و بازیکنان جوان را به تیم ملی دعوت کرد. من جوان و کم تجربه بودم اما به تیم ملی دعوت شدم و دو دوره هم تجربه حضور در این تورنمنت قدیمی را داشتم و توانستیم در سال 1988 به مقام سوم برسیم که اگر با تجربه تر بودیم بطور حتم قهرمان می‌شدیم اما در آن زمان عربستان نفوذ زیادی در آسیا داشت و از همان نفوذش استفاده کرد و توانست به قهرمانی دست پیدا کند ما یک تیم جوان و یکدست بودیم البته امکانات الان را نداشتیم،بازیهای تدارکاتی به این شکل وجود نداشت و بیشتر اردوهای دراز مدت بود اما در مجموع عملکرد خوبی داشتیم و توانستیم به مقام سوم برسیم.
پول کفش را خودمان می‌دادیم
جواد زرینچه تفاوت فوتبال آن زمان و حال حاضر را در یک جمله کوتاه می‌گوید: در آن زمان وقتی به تیم ملی دعوت شدم باید خودم کفش فوتبال می‌خریدم و دیگر حرفی باقی نمی‌ماند. ما یک فاکتور مهم داشتیم و آن عشق به وطن و پیراهن تیم ملی بود و با امکانات محدودی که داشتیم با تمام وجود بازی می کردیم.
خاطرات تلخ و شیرین زیادی از فوتبال دارم ، بهترین خاطره ام حضور در تیم ملی در اوج جوانی بود که عملکرد خوبی هم داشتم و خیلی ها بعد از آنکه سوم شدیم مرا بیشتر شناختند آن زمان رسانه و فضای مجازی وجود نداشت و کمتر به فوتبال اهمیت داده می شد ولی تلخ ترین خاطره ام مربوط به سال 1992 است که مقابل ژاپن حذف شدیم و نتوانستیم به مرحله بعد صعود کنیم تیم ملی فوق‌العاده خوبی داشتیم که بازیکنان بزرگی در آن حضور داشتند اما نتوانستیم به فینال راه پیدا کنیم.

آریا بانو


با مایلی کهن مشکلی نداشتم
در جام ملت های 1996 به تیم ملی دعوت نشدم در آن زمان دفاع آخر بازی می‌کردم و همه اعتقاد داشتند بهترین گزینه برای تیم ملی هستم اما مایلی کهن یک بازیکن دیگر را به جای من انتخاب کرد و من در اوج آمادگی کنار گذاشته شدم ، در آن زمان بحثی بوجود آمد که چون بازیکن استقلال هستم و مایلی کهن پرسپولیسی است من را به تیم ملی دعوت نکرده و با من مشکل دارد اما واقعا چنین موضوعی صحت نداشت و من هیچ مشکلی با مایلی کهن نداشتم. انتخاب بازیکن سلیقه ای است و آن تیم هم نتوانست به قهرمانی دست پیدا کند و به مقام سوم رسید.
زوج من و نامجو تکرار نشد
هنوز هم از من و مجید به عنوان بهترین زوج فوتبالی یاد می کنند ، ما در لیگ قدس در تیمهای تهران الف و ب و استقلال کنار یکدیگر بازی می کردیم و این هماهنگی به همین دلیل بود و در تیم ملی هم زوج موفقی بودیم شاید یکی از دلایلی که الان در فوتبال ملی زوج سازی وجود ندارد چون بازیکنان با هم در یک باشگاه همبازی نیستند و همین باعث می شود تا بازیهای من و نامجو مطلق همچنان در ذهن علاقمندان به فوتبال باقی بماند.
به گذشته برگردم باز هم دفاع راست بازی می کنم
در دوران فوتبالم در پستهای مختلف بازی کردم از دفاع راست تا هافبک چپ البته به درخواست سرمربی تیمم در پستهای مختلف بازی کردم اما اگر به گذشته برگردم بازهم در دفاع راست بازی خواهم کرد چون مردم همیشه نسبت به بازی در پست دفاع راست لطف داشتند و مورد تشویقم قرار می‌دادند.
یک بازیکن سرمن و تعدادی دیگر را کلاه گذاشت
در زمان ما مثل الان پاداشی در کار نبود و ما تنها به عشق مردم بازی می کردیم البته بعد از جام جهانی به هر کدام از بازیکنان یک حواله خودرو دادند اما یکی از بازیکنان تیم ملی از عدم آگاهی ما سو استفاده کرد و حواله های ما را به قیمت ناچیز خریداری کرد و با این کارش سر بازیکنان را کلاه گذاشت.
بازار

آریا بانو


توصیه مدافع پیشین تیم ملی به خط دفاع
اگر مدافعان می خواهند موفق باشند باید دو فاکتور مهم را مد نظر قرار دهند. اول اینکه مهاجمان حریف را آنالیز کرده و سبک بازی آنها را به خوبی ببینند تا به راحتی از مهاجم حریف دریبل نخورند و دوم اینکه مدافع باید بتواند مهاجمان تیم خود را با ارسال بلند در موقعیت گل قرار دهد یعنی بازیکن باید هم در کار دفاعی فوق العاده باشد و هم در مواقع ضروری به مهاجمان کمک‌ کند و مطمئن هستم با مدافعان خوبی که تیم ملی دارد می توانیم به موفقیت تیم ملی در جام ملتهای آسیا امیدوار باشیم.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1119220/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکامل کووید در درون بدن مردی هلندی!

به جای تراپی و فوبیا چه بگوییم؟

معنی ضرب المثل جنجالی " از شیر مرغ تا جان آدمیزاد"!

خواندن داستان جالب مولوی به نام کودکان مکتبی

ریشه حکایت "اگه برای من آب نداره‌، برای تو که نون داره"!

لواندوفسکی تصمیمش را گرفت

چه می شود اگر پپ به بارسا بازگردد؟

غیرممکن‌ترین مهار‌های پنالتی

جان تری: انگلیس به‌ خاطر گرما از جام جهانی حذف شد!

رفع محرومیت مختاری و حضور فرنگی‌کار ایران در تمرینات

سوءاستفاده بزرگ از بارسا برای قرارداد بهتر!

حرف‌های جالب عامل حذف پرسپولیس با یک‌ سال قرارداد!

استقلال، احتمال قهرمانی تراکتور را صفر می‌کند

اعلام نشدن برنامه لیگ برتر به یک دلیل مهم

ستاره رئال: کسی از آنچلوتی مهم‌تر نیست

یزدانی آماده باشد به المپیک می رود

ترکیب تیم ملی ایران برای بازی فینال مشخص شد

تغییر چهره «سارا استنلی» قصه‌های جزیره بعد از 34 سال

اصغر سمسارزاده: مردم رو میخندونم ولی خودم گریه میکنم

اعتراض حامیان فلسطین به مراسم شام بایدن با ستاره‌ها و خبرنگاران

چهره ها/ عکس دیده نشده از زوج عاشق سریال «نون خ»

دلیل استقبال تماشاگران ایرانی از «مست عشق» فاش شد

جدایی بهتاش از نقی!

آیین تجلیل از مقام معلم با حضور مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد

گلایه های تند «محمدعلی بهمنی» از محسن چاوشی

غزل خوانی زیبا با صدای علیرضا قربانی

ادعایی درباره دستگیری یکی از معاونان سابق منطقه آزاد اروند

رایگان‌شدن درمان کودکان زیر 7 سال از امروز

حمایت نمایندگان از فراجا برای اجرای طرح حجاب

یک پیشنهاد خوب برای اقامت در دبی

سعی کنید در رانندگی حواستان جمع باشد

تصویری از یک تصادف عجیب که دست به دست شد

لحظه بلعیده شدن نگهبان باغ‌وحش حین غذا دادن به مار

سینمای 5 بعدی بسیار جالب و هیجان انگیز در چین

دیگه غذای تکراری درست نکن به جاش اینو بپز!

چهار جاساز عالی و عجیب برای پول و طلا

واکنش سخنگوی دولت به رکوردشکنی دونده زن ایرانی در آسیا

مزد شجاعت، تاوان ترس

بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟

هوش مصنوعی جدید چین از GPT پیشی گرفت

یادی از ذبیح‌الله صفا

فرار لورکوزن از شکست به لطف داور و VAR

سیدصالحی: نکونام کار بزرگی کرد

درخواست عجیب اولتراهای یووه؛ آلگری بماند!

شادی بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان

سرقت ژابی از رئال؛ کاپیتان در راه لورکوزن

تمرینات تیم ملی تیراندازی

مرتضایی: تجربه بازی های تدارکاتی به تیم ملی افغانستان کمک کرد

توصیه بازیکن باتجربه پیکان به همبازیان جوانش

تمرین مشترک ملی پوشان ووشو ایران با چینی‌ها در اردوی آماده‌سازی