آریا بانو

آخرين مطالب

مینا نادری: ملاک‌های انتخاب آثار در نمایشگاه فرصت بسیار شفاف است فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو - نخستین نمایشگاه سالانه‌ خانه هنرمندان ایران توسط شورای تجسمی با عنوان "فرصت" تا 28 دی در گالری‌های خانه هنرمندان ایران برپاست.


به گزارش هنرآنلاین ، مینا نادری عضو شورای تجسمی خانه هنرمندان ایران درباره نمایشگاه "فرصت" گفت: در نشست‌های شورای تجسمی خانه هنرمندان ایران مدت‌ها بود که درصدد بودیم نمایشگاه بزرگی را برپا کنیم و به دلیل همزمانی فروش پایان سال خانه هنرمندان ایران با زمان نمایشگاه سالانه (زمستان) انجمن هنرمندان نقاش ایران، تصمیم گرفتیم که نخستین نمایشگاه سالانه فروش خانه هنرمندان ایران را با عنوان "فرصت" برگزار کنیم.
او افزود: البته در سال‌های پیش خانه هنرمندان ایران چندین‌بار نمایشگاه فروش سالیانه برگزار کرده است، اما نمایشگاه "فرصت" امکان جدیدی را برای انجمن‌ها فراهم کرد. امیدوارم از سال‌های آتی این رویداد منسجم‌تر برگزار شود و یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که می‌توان به این فروش سالیانه نظم داد٬ برپایی دبیرخانه ثابتی برای این رویداد در خانه هنرمندان ایران است.
او افزود: امسال نمایشگاه "فرصت" در مدت زمان کوتاهی شکل گرفت و همین موضوع بی‌شک موجب می‌شود که نقدهایی به این رویداد در ایام برگزاری آن وارد باشد، اما اگر در سال‌های آتی زمان بیشتری برای برنامه‌ریزی این رویداد در نظر بگیریم٬ بی‌شک رویداد پربارتری پیش رو خواهیم داشت.
عضو شورای تجسمی خانه هنرمندان ایران ادامه داد: با توجه به این که در سه دوره مسئول کمیته نمایشگاهی انجمن هنرمندان نقاش بوده‌ام٬ همواره در جریان برگزاری نمایشگاه‌های انجمن بودم٬ دقیقاً می‌دانم در نمایشگاه‌های نقاشی چه گونه آثاری به فروش می‌رسند، البته در نمایشگاه "فرصت" ملاک انتخاب هنرمندان را بر پایه فروش آثارشان در نمایشگاه کارنما نگذاشته‌ایم.
او افزود: خریداران آثار در نمایشگاه کارنما افراد خاصی هستند. ما در انتخاب آثار نقاشی بخشی از ملاک‌مان را بر پایه فروش هنرمندان در نمایشگاه پایان سال انجمن گذاشته‌ایم. این خریدران سلیقه متنوعی دارند و در "فرصت" نیز تلاش کرده‌ایم به سلیقه خریدران توجه کنیم.
نادری در خصوص چگونگی انتخاب آثاری که از سوی اعضای انجمن‌ها در نمایشگاه "فرصت" ارائه شده‌اند گفت: برای این که همه اعضا نسبت به چگونگی انتخاب هنرمندان آگاه باشند، ما تصمیم گرفتیم در "فرصت" ملاک‌های انتخاب را شفاف بیان کنیم. مهم‌ترین معیار ما فروش در سه سال گذشته٬ پرداخت به هنگام حق عضویت سالیانه و حضور فعال در مجامع انجمن بوده است. بر این اساس 124 اثر از 67 هنرمند در این نمایشگاه در معرض دید مخاطبان قرار گرفته‌اند.
او افزود: با توجه به شناختی که از نمایشگاه‌گردان‌ها٬ مجموعه‌دارها و گالری‌دارها دارم٬ زمانی که اخبار نمایشگاه "فرصت" اعلام شد، بسیاری با من تماس گرفتند و خواستار این شدند که کاتولگ نمایشگاه را در اختیارشان بگذاریم، تا بتوانند پیش از افتتاح نمایشگاه خریدهای خود را انجام دهند. این رفتار در تمام دنیا مرسوم است اما چون در فرصت کوتاه برای برگزار‌کنندگان این رویداد چنین امکانی میسر نبود٬ نتوانستیم این خواسته خریدران آثار تجسمی را در این نمایشگاه برآورده کنیم، امیدوارم که در دوره‌های آتی کاتالوگ نمایشگاه نیز منتشر شود.
او درباره شیوه فروش آثار و امکان جایگزینی اثر دیگری از هنرمند به جای اثر فروخته شده گفت: با توجه به بد بودن بازار و مشکلات اقتصادی که برای هنرمندان بوجود می‌آورد، تصمیم گرفتیم اگر اثری از هنرمندی فروش رفت٬ آن دیوار را برای نمایش و فروش در اختیار هنرمند دیگری بگذاریم تا هنرمندان بیشتری از عواید این نمایشگاه سالانه بهره‌مند شوند.
او درباره قیمت آثاری که در این نمایشگاه ارائه شده است گفت: قیمت آثار این نمایشگاه متنوع است و هنرمندان شرکت‌کننده در این نمایشگاه برای حمایت از خانه هنرمندان ایران در شرایط اقتصادی فعلی٬ هر یک درصدی از فروش خود را به خانه هنرمندان ایران اختصاص داده‌اند.
این رویداد فرهنگی، با همکاری انجمن‌های خوشنویسان ایران، تصویرگران ایران، هنرمندان سفالگر، عکاسان ایران، هنرمندان مجسمه‌ساز ایران، هنرمندان نقاش ایران و طراحان گرافیک ایران، با هدف ایجاد فرصتی نو برای آشنایی علاقمندان و مخاطبین عام با هنر معاصر ایران برگزار می‌شود.
نمایشگاه "فرصت" تا 28 دی میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/114709/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود