آریا بانو

آخرين مطالب

5سوال مهم قبل از ازدواج با فرد فرزنددار خانواده

  بزرگنمايي:

بانو نيوز - احتمال چالش در ازدواج با فرد فرزنددار زياد است




ازدواج با فرد فرزنددار
احتمال چالش در ازدواج با فرد فرزنددار زياد است

شايد شما نخستين بار است که ازدواج مي کنيد اما طرف مقابلتان قبلا سابقه ازدواج داشته و از ازدواج پيشين خود، فرزندي هم دارد. در اين شرايط بايد چه کار کنيد؟ آيا به خاطر حضور بچه قيد ازدواج با فردي را که تا حد زيادي معيارهاي شما را دارد مي زنيد يا اين که وارد يک زندگي نسبتا نامتعارف مي شويد؟ اگر جوابتان مثبت است يا هنوز تصميم قطعي نگرفته ايد با ما همراه باشيد.

روانشناسان به اين خانواده ها اصطلاحا «خانواده مخلوط» مي گويند. خانواده هايي که اتفاقا احتمال چالش در آنها زياد است اما اگر مديريت خودتان و ديگران را بلد باشيد، مي توانيد از پس آن برآييد.

نسبت به بچه چه حسي داريد؟
نخست لازم است احساس و نگرش خودتان را نسبت به بچه درنظر بگيريد، در اين فرآيند با ٤ نوع احساس روبه رو هستيم:

١- احساس شما به صورت کلي نسبت به بچه ها؛ ٢- احساس شما نسبت به فرزند داشتن؛ ٣- احساس شما نسبت به سرپرستي فرزند شخص ديگر؛ ٤- احساس شما نسبت به فرزند شخصي که براي ازدواج انتخاب کرده ايد.

کار سختي است و شايد با احساسات متناقضي روبه رو شويد؛ مثلا اگر نسبت به بچه به طورکلي و فرزندار شدن احساس خوبي داريد، اما نگرش مثبتي به سرپرستي فرزند شخص ديگر نداريد. اما در کل براي ازدواج با فردي داراي فرزند، بايد نسبت به هر ٤ نوع احساس خود، نگرشي مثبت داشته باشيد تا در آينده بتوانيد به درستي زندگي مشترک خود را مديريت کنيد وگرنه ممکن است دچار اختلافات شديدي با همسرتان که داراي فرزند است، شويد.

بچه نسبت به شما چه حسي دارد؟
زماني که مي خواهيد با فردي داراي فرزند ازدواج کنيد، اين بسيار مهم است که بدانيد آن فرزند نسبت به شما به عنوان جايگاه همسر والدش و ناپدري يا نامادري چه احساسي دارد. يعني اگرچه شايد در حين زندگي مشترک با والد فرزند، به مرور ارتباط بهتري برقرار کنيد، اما فرآيند بسيار سختي را بايد طي کنيد؛ زيرا آن فرزند شما را به رسميت نخواهد شناخت. پس بهتر است پيش از شروع زندگي مشترک، از احساس فرزند همسر آينده تان نسبت به خودتان مطمئن شويد و اگر لازم شد زماني را پيش از ازدواج براي بهبود رابطه با فرزند بگذاريد.

ملاقات فرزندان طرف مقابل يکي از اولين قدم ها در شناخت بهتر طرف مقابل و جلب اعتماد است. اگر بچه حس خوبي به شما داشت و شما هم حس خوبي پيدا کرديد، آن وقت مي توانيد به آينده ازدواج تان فکر کنيد. در غير اين صورت، تقريبا زندگي شما دو نفر غيرممکن است چون همه چيز تحت تاثير وجود فرزندخوانده شما قرار مي گيرد.

باز هم بچه مي خواهيد؟
اين يک بحث کاملا جدي است. هميشه اين احتمال وجود دارد که همسرتان به اندازه اي که مي خواسته بچه دار شده است. اگر شما هم قصد بچه دار شدن داريد، حتما بايد در اين مورد با هم صحبت کنيد. ممکن است مجبور شويد آرزوي هميشگي داشتن دو يا ٣ بچه را به يک بچه کاهش دهيد. بنابراين از ابتدا تکليف اين مسأله را مشخص کنيد.

توانايي مديريت مشکلات را داريد؟
بگذاريد صريح بگوييم، موفقيت ازدواج شما با فردي فرزند دار، بستگي به نحوه ارتباط و تعامل شما با فرزندان او در طول زندگي دارد که اگر صحيح باشد زندگي شما نيز در آسايش خواهد بود و گرنه ممکن است در اثر بدي اين ارتباط، زندگي زناشويي شما دچار مشکل بشود يا حتي مجبور به جدايي شويد.

زندگي با شخصي که فرزندي از رابطه قبلي خود دارد، چالش هاي خاص خود را مي طلبد. چالش هايي مانند اختلاف و درگيري با فرزند؛ تحمل رابطه همسر با همسر قبلي اش؛ زيرا فرزند باعث ارتباطات مجدد اين دو خواهد شد؛ کمبود وقت و فضاهاي شخصي با همسر؛ زيرا همسرتان بايد براي فرزندش وقت بگذارد؛ انتظارات معقول و غيرمعقول همسرتان نسبت به سرپرستي شما از فرزندش؛ و از همه مهم تر اين که شما تنها فرد مورد علاقه همسرتان نيستيد و در واقع عموما نفر اول زندگي او نخواهيد بود.

شما مي توانيد اين چالش ها را مديريت کنيد، به شرطي که آمادگي هاي لازم براي رويارويي با آنها را داشته باشيد و البته مي توانيد از کمک مشاوران در اين زمينه ها استفاده کنيد، به شرط آن که ابتدا مبنا را بر حل اين چالش ها گذاشته باشيد.

بايد بپذيريد که براي همسرتان، نيازهاي کودکش در هر مرحله َاي در اولويت قرار دارد. چون او خود را مسئول مستقيم آن بچه مي داند و از سوي ديگر، بچه هم هيچ پناهي جز والدش ندارد. بنابراين هميشه اولين اولويت مرد يا زن بچه دار، بچه او خواهد بود.

توانايي طعنه شنيدن داريد؟
اگر ازدواج اولتان باشد که به احتمال زياد با مخالفت هاي شديد خانواده و اطرافيان روبه رو خواهيد شد که به هر شکلي ازجمله سرزنش و تهديد و دعوا، بخواهند شما را از ازدواج با فرد داراي فرزند منصرف کنند. طعنه، کنايه، تحقير، تهديد، تمسخر، قضاوت نابه جا و عدم حمايت ديگران، شايد آن قدر توان فرسا باشد که به مرور شما را از پاي درآورد. بنابراين خوب است از ابتدا نظر ديگران را درباره اين ازدواج بدانيد؛ مخصوصا خانواده خودتان. اما اگر مخالفت کردند، بايد پي خيلي چيزها را به خود بماليد. اينجاست که نه تنها مديريت، صبوري و پذيرش بچه از سوي شما بلکه از سوي خانواده تان هم مطرح است و بايد همگي نگاهي عادلانه و منصفانه به همسر و فرزندي که دارد، داشته باشيد. بايد بتوانيد حرف هاي ناگوار را بشنويد و از کنارش رد شويد و در عين حال، هيچ وقت از انتخابي که کرده ايد پشيمان نشويد.

برگرفته از : تبيان


لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/11493/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود

حردانی: هواداران سنگ تمام گذاشتند

شجاعی جمله معروف کمالوند را بازسازی کرد

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی

بادامکی: اسماعیلی فر به هواداران لایک نشان داده

وقتی هیچی از هنر نقاشی نمیدونی

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه