آریا بانو

آخرين مطالب

هادیان: پیوند بین سرمایه‌گذاران، ایده‌پردازان و هنرمندان مهمترین دستاور جشنواره کودکآنلاین است فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو - دبیر جشنواره فیلم کودکآنلاین با اشاره به این که جشنواره با بودجه دولتی برگزار نمی‌شود از استقبال نهادهای دیگر برای حمایت ایده‌ها خبر داد.


سرویس سینمایی هنرآنلاین : نشست خبری جشنواره فیلم و وب سری کودکآنلاین با حضور سیدجمال هادیان دبیر جشنواره و اصحاب رسانه برگزار شد.
هادیان در ابتدای این نشست گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تلاش است تا با برگزاری جشنواره فیلم کودکآنلاین زنجیره تولید محتوا را تسهیل کند که براساس تعریف بین‌المللی کودکان از سن صفر تا 18 سال را شامل می‌شود. آنها حلقه اول مخاطبان هدف ما هستند. حلقه دوم تولیدکنندگان و حلقه سوم سکوهای توزیع و پخش در VOD ها هستند. از سوی دیگر حلقه واسطی داریم که والدین هستند و با فراهم کردن شرایط نظارت دقیق والدین برکودکان و آموزش نظارت درست به آن‌ها این حلقه تکمیل می‌شود.
وی در ادامه بیان کرد: هدف اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با برگزاری این جشنواره ساماندهی این زنجیره است که تلاش کردیم با یک رویداد فرهنگی این اتفاق رخ دهد تا تسهیل‌گر امور باشیم. ما نمی‌خواهیم وارد شرایط تولید محتوا شویم و تنها شرایط و بستر را برای تولیدکنندگان فراهم می‌کنیم تا آنها در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.
دبیر جشنواره وب‌سری و فیلم کودکآنلاین همچنین اظهار کرد: براساس آمار بیش از 80 درصد محتوایی که امروز بچه‌های ما در فضای مجازی از آن استفاده می‌کنند و می‌بینند متناسب با سن آن‌ها نیست و یا آثاری خارجی هستند که متناسب با سبک زندگی ما نیست و این جای تاسف دارد. از سوی دیگر کمتر از 20 درصد از فضای مجازی را به خود اختصاص داده‌ایم و اگر فرزندان ما از ما بپرسند که ما ابزار لازم را داریم اما باید از چه چیزی استفاده کنیم قطعا پاسخ درستی برای آن‌ها نخواهیم داشت؛ بنابراین این رویداد فرهنگی برای نخستین بار است که از ایده‌های ناب حمایت می‌کند و آن‌ها را برای ورود به بازار آماده می‌کند.
هادیان همچنین افزود: این آثار در دو مرحله داوری می‌شوند و پس از تایید و واجد شرایط بودن با حمایت مادی و معنوی و امکاناتی که در اختیار تولید کنندگان قرار می‌گیرد آثار را تولید می‌کنند. در حال حاضر ما ظرفیت پذیرش 20 ایده را داریم که برای هر کدام از آن‌ها مبلغ 30 میلیون تومان در مرحله پایلوت در نظر گرفته شده است و چنانچه دوستان امکاناتی چون سرور، مکان مناسب برای تولید و حتی مشاورانی در سطح کارگردان، تهیه کننده، انیماتور و ... را بخواهند در اختیارشان قرار خواهیم داد. در واقع ما هم شرایط برای رشد ایده به دوستان می‌دهیم و هم این که مشاورانی در سطح هنری و تجاری سازی در اختیارشان می‌گذاریم تا بتوانند ایده‌هایشان را به منصه ظهور برسانند.
وی در ادامه گفت: همانطور که اشاره کردم آثار در دومرحله داوری می‌شوند و در نهایت یک تا دو فصل بین 12 تا 24 قسمت از این آثار در بخش سریال تولید می‌شوند. خوشبختانه تعداد حامیانی که تاکنون برای همکاری به ما مراجعه کرده‌اند بسیار زیاد است و حتی شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که از ظرفیت اعلامی ما نیز بیشتر است و اگر ایده‌های خوبی ارائه شود این میزان حمایت به 50 اثر خواهد رسید. کار ثبت نام به پایان رسیده است و تاکنون 1120 ایده و فیلم به دبیرخانه ارسال شده است که از این میزان 638 ایده برای ساخت سریال اینترنتی و 482 فیلم ویژه کودکان و نوجوانان به دست ما رسیده است که از فردا چهارشنبه 19 دی ماه هیئت انتخاب کار خود را آغاز می‌کند.
هادیان در تکمیل صحبت‌های خود توضیح داد: برای اولین بار در کشور یک تیم 7 نفره متخصص ایده‌ها را بررسی خواهند کرد. در بخش ایده حدیث غلامی شاعر و نویسنده، دکتر مهدی حجوانی استاد دانشگاه، علی درخشی کارگردان، بنفشه بدیعی فیلمنامه نویس و عروسک گردان، امیرحسین اکرمی مدرس کارآفرینی و حامد تاملی پژوهشگر و بزرگمهر حسین‌پور کاریکاتوریست براساس تخصص‌های خود ایده‌ها را بررسی می‌کنند و همچنین از حوزه تجاری سازی نیز دوستانی در این گروه حضور دارند که صرفا به تولید بسنده نکرده باشیم و به بخش تجاری نیز توجهات لازم را داشته‌ایم. در بخش فیلم کوتاه نیز آرش رصافی، بیژن میرباقری، بهتاش صناعی‌ها، محمد نجاریان، مجیدبرزگر، مجید شیخ انصاری و جعفر صانعی مقدم آثار را انتخاب می‌کنند. امیدواریم با توجه به تعداد زیاد آثار تا اول بهمن کار انتخاب آثار به اتمام برسد.
وی همچنین درباره جوایز این بخش نیز اظهار کرد: بیش از 200 میلیون تومان جایزه افراد منتخب در این جشنواره خواهد بود و این جدای بحث حمایتی است. تکلیف فیلم‌ها مشخص است و در فضای مجازی به انتشار درخواهند آمد، اما درباره ایده‌ها در قالب یک شتاب دهنده برنامه‌هایی داریم و تلاش می‌کنیم تا قبل از عید مرحله پایلوت به پایان برسد و تا 20 اسفند نیز آثار تحویل دبیرخانه داده شود تا اردیبهشت آثار نهایی مشخص و معرفی شوند.
هادیان در ادامه به بحث چرایی برگزاری این جشنواره اشاره کرد و افزود: ایده این جشنواره از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح شد و شکل گرفت اما سیستم اجرایی و مدیران و منابع مالی آن هیچ یک از وزارتخانه نیستند و ما از منابع مالی دولتی در این جشنواره بهره نگرفتیم. همراه اول و بنیاد سینمایی فارابی مهمترین حامی ما در این امر هستند و بسیاری از موسسات، ناشران و تولیدکنندگان نیز در حال مذاکره هستند تا وارد چرخه حمایتی شوند و برای تولید اقدامات لازم را انجام دهند. ما تنها برگزار کننده هستیم و پس از برگزاری نیز جشنواره ظاهرا به پایان می‌رسد اما وارد مرحله آموزش و تجاری سازی می‌شود. پیوندی که بین سرمایه گذاران، ایده پردازان و هنرمندان است مهمترین دستاور جشنواره است. چرا که در کشور ما سرمایه و امکانات و نیروی انسانی هست اما ایده وجود ندارد.
وی در خاتمه گفت: وزیر ارتباطات از VOD ها خواستند تا یک بخش ویژه یا یک APP مخصوص کودکان داشته باشند همچنین برای رندر انیمیشن‌ها نیز یکی از بزرگترین ابر کامپیوتر‌های کشور در اختیار تولید کنندگان انیمیشن قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/115181/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود