آریا بانو

آخرين مطالب

زمین‌های بازی که جان می‌گیرند اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - مدیر کل استاندارد استان یزد در مورد استاندارد تجهیزات و فضای زمین‌های بازی شهرستان میبد ابراز نگرانی کرد و از مسئولان و متصدیان امر خواست تا قبل از بروز آسیب‌های جسمی و جانی استفاده‌کنندگان، در مورد آنها نظارت بیشتری داشته باشند.

به گزارش ایسنا، محمد حسین ماجدی اردکانی در نشست کارگروه استانداردسازی و ارتقاء کیفیت کالا و خدمات شهرستان میبد، اظهار کرد: زمین‌های بازی و تجهیزات پارک‌ها و شهر شادی‌ها، مشمول استاندارد اجباری خدمات هستند و حتما باید متصدیان امر نسبت به استانداردسازی آن‌ها اقدام کنند.
وی افزود: مدیریت سه واحد شهربازی میبد که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود، استاندارد هستند ولی خارج از این به ویژه در ارتباط با زمین‌های بازی نگران هستیم که از مسئولان و متصدیان امر تقاضا داریم هنگام ایجاد و گسترش هرگونه امکاناتی، از اداره کل استاندارد در خصوص کیفیت و استاندارد بودن تجهیزات و فضای ایجادی استعلام بگیرند.
دبیر شورای فرهنگ‌سازی حمایت از کالای ایرانی استان یزد ادامه داد: وجود نواقص احتمالی در تجهیزات و وسایل غیر استاندارد، ممکن است به جسم و جان تمام استفاده‌کنندگان به ویژه کودکان و نوجوانان آسیب‌های جبران ناپذیری وارد کند که در این جا از مسئولان شهرستان به ویژه شهردار می‌خواهیم تا این موضوع را مد نظر داشته باشند چرا که در برخی از دیگر شهرستان‌های استان شاهد صدمات جسمی هم بوده‌ایم.
پیش از این مدیر کل استاندارد استان یزد در سال 93 نیز گفته، بسیاری از شهربازی‎‎های استان غیراستاندارد است.
محمدحسین ماجدی در جمع خبرنگاران اظهار کرده، با توجه به اهمیت این موضوع به لحاظ تامین سلامتی کودکان، علاوه بر پیگیری‏‏ ها و بازرسی‎‎های این اداره کل، لیستی از شهربازی‎‎های استاندارد را برای اطلاع‌‏‏رسانی به عموم شهروندان روی سایت اداره کل قرار خواهیم کرد.
وی ادامه داده، شهرداری اردکان در این رابطه پیش قدم شده است. شهرداری اردکان با جمع‎‎آوری تمام وسایل بازی پارک آزادی این شهر، اقدام به خریداری وسایل بازی استاندارد و نصب آنها با مشاوره استاندارد کرده است. با اقدامات در حال انجام این اداره کل تا قبل از تابستان سال آینده شاهد ساماندهی شهربازی‎‎های استان برای استاندارد سازی باشیم.
پیش از این نیز محمد صفدرپور، رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد در گفت‌‎وگو با خبرنگار ایسنا و در شهریورماه امسال با اشاره به اهمیت استاندارد و تجهیز وسایل بازی شهربازی‌ها و پارک‌ها در ایمنی کودکان، اظهار کرده، در حال حاضر کلیه وسایل بازی شهربازی‌های یزد استاندارد است.
وی با بیان این‌که با بازرسی‌های دوره‌ای انجام شده توسط اداره استاندارد، همه مشکلات فنی وسایل بازی مشخص می‌شود، گفت: با توجه به این‌که تجهیزات پارک‌ها از مکان‌های معتبر و مشخصی خریداری می‌شود از نظر استاندارد بودن مشکلی وجود ندارد.
رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد با اشاره به این‌که رعایت استاندارد در شهربازی‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است، تصریح کرد: مهمترین فاکتور ارزیابی ایمنی در شهرهای بازی و پارک‌ها طراحی وسایل، مراقبت و نگهداری از آن است.
وی با بیان این‌که تجهیزات بازی باید برای گروه‌های سنی متفاوت طراحی شوند، گفت:‌ در شهربازی‌ها جوانان، کودکان و خانواده‌ها باید متناسب با رده سنی خود از دستگاه‌های بازی استفاده کنند.
صفدرپور با اشاره به این‌که باید برای جلوگیری از ازدحام و آسیب دیدگی نباید بچه‌های کوچک از تجهیزات گروه سنی بزرگتر استفاده کنند، اظهار کرد:‌ خانواده‌ها در هنگام انتخاب وسایل بازی برای کودک خود باید به نکات ذکر شده ویژه هر دستگاه توجه کنند.
وی با بیان این‌که شستشوی لوازم پارک‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت:‌ نظارت و شستشوی این مکان‌ها به دلیل حضور مداوم افراد و تماس مستقیم وسایل با مردم بسیار حائز اهمیت است. سازمان سیما، منظر و فضای سبز به صورت ادواری برای رعایت بهداشت اقدام به شست و شوی وسایل بازی پارک‌ها می‌کند. از ابتدای سال 97 تا کنون سه نوبت وسایل بازی شسته شده است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرده، یکی از مشکلات ما برای شستشوی این وسایل، وقت‌گیر بودن و داشتن الکتریسیته ساکن است که گرد و غبار اطراف را جذب می‌کند.
فائزه خلیل‌زاده، کارشناس مسئول برق و الکترونیک اداره کل استاندارد استان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که از جمله تجهیزات شهرهای بازی شامل سازه‌ای، بادی، ترامپولین و آبی می‌شود، اظهار کرده، کلیه تجهیزات شهرها و زمین‌های بازی مشمول استاندارد اجباری هستند.
وی با اشاره به این‌که تجهیزات زمین بازی نیز شامل تاب، سرسره و الاگلنگ می‌شود، افزود: استفاده از تجهیزات شهرها و زمین‌های بازی مستلزم فرهنگ سازی در زمینه استفاده از وسایل استاندارد است. با وجود اقدامات صورت گرفته همچنان وسایل بازی غیراستاندارد در شهرها و زمین‌های بازی استان وجود دارد.
کارشناس مسئول برق و الکترونیک اداره کل استاندارد استان با بیان این‌که بازرسی‌های صورت گرفته از شهرها و زمین‌های بازی استان در سال 96 مغایرت‌های زیادی را نشان داد، خاطرنشان کرد: سازمان استاندارد نتیجه گزارشات را برای شهرداری‌ها ارسال کرد اما متاسفانه هیچ گونه اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که ماهیت دستگاه‌های سنگین شهرهای بازی هیجان آن است، اظهار کرد: به طور کلی تجهیزات شهرهای بازی به سه دسته سبک، نیمه سنگین و سنگین تقسیم می‌شود. تجهیزات هیجانی نیاز قشر جوان است و کلیه تجهیزات هیجانی باید تابلوی بهره برداری داشته باشند و نکات ایمنی نیز روی آن ذکر شده باشد.
وی توجه به اعتبار استاندارد تجهیزات را یکی از ضرورت های اجرایی در بحث مدیریت شهرهای بازی دانست و افزود: در صورتی که اعتبار استاندارد تجهیزات شهرهای بازی تمام شده باشد تا دریافت اعتبار مجدد تعطیل می‌شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/115253/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

حریف تراکتور نصف تیمش را ندارد!

برد راحت امامی مقابل حریف کره‌ای و صعود به نیمه‌نهایی

بهترین موقعیت‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر

رکوردشکنی تاریخی بایرلورکوزن و ژابی آلونسو

گل دیدنی پولیتانو به فروزینونه از تمامی زوایا

حمایت کلوپ از ستاره لیورپول

2 خبر از فیلم کوتاه؛ آخرین وضعیت «ابله» و«آخرین شیهه»

چرا غیبت بازیگران و خوانندگان در مهمانی طهماسب، لطمه‌ای به آن وارد نکرده است؟

اولین تصویر منتشر شده از اسکناس 500 هزار تومانی جدید + واکنش بانک مرکزی

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان و اعلام تغییرات و رقم دقیق افزایش حقوق ها

ماجرای انفجارهای شدید امروز در اصفهان و تبریز چه بود؟ + آخرین جزییات

هجدهمین شماره «همساز» با دونوازی تنبک منتشر شد

غذا دادن غواص به کوسه گرسنه!

وقتی حیوان خانگی ات یک گاو باشد!

روش تهیه ساندویچ سرد مرغ

با این خوراکی های خوشمزه از کبد چرب رهایی می یابید

خانمم 3 ماه است که به جدایی فکر می کند

آقامیرزایی در کایاک 200 متر برنز گرفت

مصدوم رباط صلیبی تراکتور برگشت

محمدنژاد جوان در نخستین مبارزه پیروز شد

کابوس آلومینیوم دوباره برای عالیشاه و پرسپولیس

درگیری هواداران با ستاره‌های میلان

دستاورد جدید ژرمن‌ها در اروپا پس از 29 سال

استقلال در اندیشه پایین کشیدن پرسپولیس

دانشگر با کتف در رفته تمرین می‌کند!

پاس گل‌ هفته به نام جانشین گلسازترین بازیکن گل‌گهر!

استادانی که سن نمی‌شناسند؛ از اسکورسیزی تا اسپیلبرگ و ایستوود

جایزه «چهره سال هنر انقلاب اسلامی» وظیفه هنرمند را بیشتر می‌کند

تاب سواری بهاری آرام جعفری بازیگر سریال معمای شاه در طبیعت بسیار زیبای شمال / تزیین تاب با گلهای زیبا جلب توجه کرد

واکنش احسان علیخانی به عکسی از ایشان که این روزها در فضای مجازی وایرال شده / نه بابا من نیستم فتوشاپه

ماجرای شایعه ازدواج رابعه اسکویی و مازیار لرستانی | اولین واکنش جنجالی مازیار لرستانی به دلخوری خانم بازیگر از او

نماهنگ «گل پونه» با صدای محسن ابراهیم زاده

جزئیاتیی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

تفال/ من که باشم که بر آن خاطر عاطر گذرم

تقویم تاریخ/ رحلت معلم قرآن، استاد "محمدتقی شریعتی"

یکی از ظریف ترین منبت کاری و کنده کاری روی چوب

شش‌انداز، یک خورش خوش‌خوراک گیلانی

ایجاد اختلال در رشد، قد و وزن کودکان چه موقعی اقدام کنیم؟

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد

داستانک/ شنوایی کم

فنونی‌زاده: پرسپولیس نمونه یک تیم دونده و درنده است

شگرد گلزنی به نساجی در دست ستاره تراکتور

اصلانیان: تیم‌های پایین جدول پیش باخته برابر پرسپولیس هستند

گلر ذخیره تراکتور در مرز آمادگی

اعتراف یورگن کلوپ پس از حذف لیورپول

قاطع‌ترین برد پرسپولیس در راحت‌ترین بازی فصل!

پرویز برومند: به خطیر اعتقاد دارم!