آریا بانو

آخرين مطالب

انتقادی نمایشی به وضعیت امروز تئاتر ایران / روایت میکائیل شهرستانی از نمایش "آوازه‌خوان خیابان‌های منهتن" فرهنگي

انتقادی نمایشی به وضعیت امروز تئاتر ایران / روایت میکائیل شهرستانی از نمایش "آوازه‌خوان خیابان‌های منهتن"

  بزرگنمايي:

آریا بانو - میکائیل شهرستانی گفت: سیستم اجرایی تئاتر در این دوران، رویکردی مادی و تجاری دارد و بر این اساس"آوزاه‌خوان خیابان‌های منهتن" را در مقابله و اعتراض به این جریان روی صحنه آوردم.


سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "آوازه‌خوان خیابان‌های منهتن" براساس طرحی از میکائیل شهرستانی به نویسندگی نیما مهر به کارگردانی و بازی میکائیل شهرستانی از 19 دی‌ماه ساعت 19:30 در سالن چهارسو مجموعه تئاترشهر روی صحنه است.
میکائیل شهرستانی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره موضوع و مضمون نمایش "آوازه‌خوان خیابان‌های منهتن" گفت: این نمایش به نوعی درباره سیستم فرهنگی اجتماعی دهه پنجاه و شصت آمریکاست و در آن دوران، قوانینی بر سیستم جاری سینما و تئاتر آن عصر وضع شد. این نمایش به روزهای پایانی عمر بازیگر ذخیره‌ای می‌پردازد که علاقمند بود تا آرزوهایش در تئاتر برادوی تحقق یابد.
این بازیگر و کارگردان تئاتر ضمن بیان اینکه تمرینات این نمایش حدود یک ماه به طول انجامید، درباره سبک و فضای اجرایی این اثر نمایشی خاطرنشان کرد: "آوازه‌خوان خیابان‌های منهتن" کاملاً رئالیستی اجرا می‌شود و تلفیقی از دو هنر تئاتر و سینماست. به بهانه ضرورت درام از این دو هنر به گونه‌ای در هر دو مدیوم بهره بردیم.
او در خصوص ایفای نقش در این نمایش عنوان کرد: از آنجا که مدت‌ها مقالات و یادداشت‌هایی را مبنی بر رویکرد و دیدگاهم به سیاست‌های جاری در عرصه فرهنگ و هنر در روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر می‌کردم اما به نظرم کافی نبود، تصمیم گرفتم تا نظراتم را در قالب اثری دراماتیک و با بازی خودم توضیح دهم تا شاید چشمی بینا و گوشی شنوا پیدا شود.
شهرستانی ضمن ابراز تاسف نسبت به اینکه تئاتر جریان‌ساز به زیر سیطره و سایه سلبریتی‌ها است، تصریح کرد: متاسفانه کارگردانان و سیستم اجرایی تئاتر در این دوران تفکر و رویکردی مادی و تجاری دارند و بر این اساس این نمایش را در مقابله و اعتراض به این جریان به صحنه آوردم.
او در ادامه اضافه کرد: به نظرم وظیفه امثال ما و رسانه‌هاست تا با اطلاع‌رسانی دقیق چند جانبه و چند سویه، هجمه‌ای از مخاطبان و تماشاگران تئاتر را به سمت و سوی آثار نمایشی غیر مادی و تفکربرانگیز هدایت کنند و این تنها انتظار من از سیستم فرهنگی و هنری جامعه است.
دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: طراح صحنه: نورایر نازاریان، دستیار کارگردان: مهدی ارجمند، طراح لباس: شیرین فرخنده نژاد، طراح گریم: مهدیه دوستی، طراح پوستر و بروشور: ندا رضایی، منشی صحنه: سارا رحیمی فرد، اجرای صحنه: مهدی ارجمند، منصور رضایی و پژمان المعی، ساخت تیزر: امیر حسین قیاسی، فیلمبردار: بهادر باستان حق، عکاسان: بابک حقی و بهادر باستان حق، مجری نور: میثم خانکی، صدابردار: فرشاد محمدی، طراح نور: بابک شاه علیزادگان و انتخاب موسیقی: میکاییل شهرستانی و نیما مهر.
علاقمندان به منظور تهیه بلیت نمایش "آوازه‌خوان خیابان‌های منهتن" به سایت تیوال مراجعه کنند.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

برندگان جوایز انجمن نویسندگان آمریکا شناخته شدند

«نگهبان زمین» به شبکه پنج آمد

70 هزار نفر در سودای ستاره شدن/ «ستاره‌ساز» نوروز 98 می‌آید

خانه«بزرگ‌آقا»ی سریال شهرزاددر قبال زمینی برای بیمارستان واگذارشد

الناز شاکردوست کنار رفقای روزهای سخت/عکس

علی ضیاء: از 25 اسفند تا تحویل سال روی آنتن هستیم/دیده نشده‌ها را در شبکه یک دیدنی می‌کنیم

کار بدون مجوز در یک سریال؟/ پارسایی: در نسخه ارائه شده به ما آهنگ «یاس» نبود

«پایتخت» عید امسال در شکلی جدید به تلویزیون برمی‌گردد

نگارش «مهلا» به نیمه رسید

2 بازیگر زن پیشکسوت و دخترانشان در یک قاب/عکس

با عجیب‌ترین و بدترین اجراکنندگان اسکار آشنا شوید/ از دانل داک تا مرد رکوددار

آیا گران قیمت‌ترین نقاشی جهان تقلبی است ؟

برنده خرس طلا کیست؟

کاریکاتور آمریکن گات تلنت و ایکس فکتور موفق می‌شود!

برنامه حرفه‌ای علیخانی، زیر سایه داور نچسب!‏

دبیر جشنواره موسیقی فجر در گفت‌وگو با «شهروند» به سوء‌تفاهم‌ها پاسخ داد

نظر کمال تبریزی درباره سکوت برخی سلبریتی‌ها پس از حادثه تروریستی زاهدان

جشنواره جایی است که می‌شود در آن صداهای آزاد را شنید/ رضا میرکریمی به تماشای "اپرای عشق" غریب‌پور نشست

روزگار موسیقی‌دانان ایرانی در دو دهه‌ اول انقلاب / نگاهی به مستند "قطار مسیر 60"

نویسنده‌ای که گروگان گرفته می‌شود / تئاتر در شهر قزوین مشکلات زیادی دارد / روایت سعید شیخی از نمایش "تاریخ مردم کوچه و بازار قرن 18 فرانسه" و حضور در جشنواره تئاتر فجر

اجرایی مبهم و تحلیل نشدنی / نگاهی به نمایش "بازگشت به خانه" به کارگردانی محمد شاکری

گروه موسیقی هاوین برای اولین بار به صحنه می‌رود

آثار چند نمایشنامه‌نویس ایرانی به فرانسه ترجمه و خوانش می‌شود / گزارش برگزاری نشست پروژه "فضاسازی" با حضور نمایشنامه‌نویسان فرانسوی

گسترش روابط فرهنگی پژوهشی ایران با قطر

میهمانی خودمانی با نجف دریابندی

حضور غلامعلی حداد عادل در سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر / وزیر ارشاد به تماشای "باغ خونی" نشست

اجرایی پر از ابهام / نگاهی به نمایش "دختر سطلی" به قلم تریفه کریمیان و کارگردانی فاتح بادپروا

رونمایی از پوستر "شعر تن‌پوش" در هشتمین جشنواره مد و لباس فجر

حضور انتشارات حافظ با 100 عنوان کتاب در هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر

سهم استان‌های ایران از هشتمین روزِ جشنواره‌ تئاتر سی و هفتم

یک نقالی مدرن / نگاهی به نمایش "آرش" به نویسنده و کارگردانی گلچهر دامغانی

انتشار فراخوان مسابقه طراحی لباس با موضوع شعر در قالب تن‌پوش / ارسال آثار برگزیده از طریق دفاتر مستقر شیم در اروپا به بازار فروش بین‌الملل

فعالیت بیش از 20 استان همزمان با برگزاری جشنواره مد و لباس فجر در پایتخت

موسیقی آذری برج آزادی را تسخیر کرد

شبی که هنرستانی‌ها و دانشگاهی‌ها نواختند

پتر اشتاین یا وسعت دید تئاتری / جُستاری پیرامون حضور کارگردان‌های به نام در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

نامزدهای برگزیده بخش عکس معرفی شدند

منتظری، توکلی و جعفری در اولین نشست تاریخ شفاهی تئاتر ایران

گزارش‌های روایی جداگانه / نگاهی به نمایش "استرالیا" به کارگردانی کامران جباری

محبوس شدن در موقعیت‌های بازی‌گونه دوره مدرنیزم / نگاهی به اثر "نمایش" نوشته ساموئل بکت به کارگردانی مسعود حق‌پناه

پیام وزیر ارشاد به نهمین همایش سراسری هنرمندان کیش

تاکید بر نوآوری در برنامه‌ها / کاهش تعداد نیروهای اجرایی نمایشگاه

نگاهی به خدمات استاد شهرام ناظری به ادبیات فارسی به بهانه زادروزش

علی ضیا روز تحویل سال در شبکه یک

آقای علیخانی! همان «ماه عسل» را بساز!

ماجرای شیر سماور که چکه می‌کرد/ کارگردانی که حواسش به خمیازه هنروران هم بود!

منصور خانلو درگذشت

برنامه آخرین روز جشنواره موسیقی فجر / از ارکستر آیسو و بربطیان تا محسن ابراهیم‌زاده

از سخن زرتشت تا "لا لا لند" با گروه آوازی تهران

بررسی سیر تحولات جشنواره مد و لباس فجر از وحدت در عین کثرت تا چالش سیاست‌های تاریخی و جغرافیایی