آریا بانو

آخرين مطالب

شبنم فرشادجو: منتظر یک شاه‌نقش دیگر هستم گفتگو

شبنم فرشادجو: منتظر یک شاه‌نقش دیگر هستم

  بزرگنمايي:

آریا بانو - شبنم فرشادجو می‌گوید کار با کیفیت مخاطب خودش را دارد، اما متاسفانه این روزها آثار بی کیفیت بسیار تولید می‌شوند.


سرویس سینمایی هنرآنلاین : شبنم فرشادجو بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که بیشتر او را به خاطر بازی در نقش‌های طنز می‌شناسیم، مدتی قبل با بازی در نقشی متفاوت در یک سریال تاریخی نشان داد که توانایی ایفای نقش در قالب‌های دیگر بازیگری را نیز دارد. او با ایفای نقش مهرنسا در سریال "بانوی عمارت" هر شب مهمان خانه‌ها بود.
فرشادجو در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره پذیرش این نقش بیان کرد: من سه سال قبل با شاهکار آقای مدیری در تلویزیون حضور داشتم و پس از آن برایم مهم بود که با چه نقشی به تلویزیون باز می‌گردم. در این مدت چند پیشنهاد در حوزه طنز، فانتزی و کودک داشتم، اما همه را رد کردم چون منتظر یک شاه نقش دیگر هستم تا خوب بدرخشد. اگر سر کار دیگری کمتر از این سریال بروم به خودم ظلم کرده‌ام. پیشنهادهایی شد اما به خودم گفتم شبنم صبر کن چرا که تو در طی این مدت بیکاری بسیار کشیدی و تلاش بسیاری کردی تا دیده شوی، حالا اگر بخواهی متفاوت کار کنی باید صبر کنی تا یک نقش خوب به تو پیشنهاد شود.
او درباره سریال‌های بی کیفیت تلویزیون در طی این مدت و پیشنهادهایی که به آن‌ها داده می‌شود اظهار کرد: تلویزیون با پخش این سریال موفق شد فضای کار را تغییر دهد و تصمیمات جدید بگیرد. مطمئن هستم تاثیر سریال "بانوی عمارت" و موفقیت آن در جذب مخاطب به گونه‌ای بوده است که شبکه‌های دیگر نیز در این راستا گام بردارند و بخواهند آثار با کیفیت تولید کنند، چون کار با کیفیت مخاطب خودش را دارد و هر کجا که باشد این اتفاق رخ می‌دهد؛ بنابراین تمهیدات و سیاست گذاری‌های خوبی پیش رو خواهد بود. متاسفانه امروز برخی سریال‌هایی که ساخته می‌شود بسیار بی کیفیت و غیرقابل تحمل هستند و به همین دلیل مخاطب آنها را پس می‌زند ، اما اگر کار با کیفیت و خوب ارائه شود مخاطب نیز از آن استقبال می‌کند.
فرشادجو درباره نقش مهرنسا و تغییراتی که روی نقش ایجاد کرده‌است، گفت: من تقریبا کل نوشته را کار کردم، اما این نقش خیلی خوب نوشته شده بود. با خواندن دو قسمت از این سریال قرارداد حضور در این کار را بستم و بسیار به دلم نشست. از آنجا که نقش جذاب و متفاوتی بود آن را پذیرفتم، چرا که حس کردم جای کار بسیاری دارد. به هر حال بازیگر با خود رفتار خودش را هم به نقش می‌آورد و اضافه می‌کند. من هنگام ایفای نقش گاهی کاملا متوجه می شدم که رفتارهای خودم است که به نقش اضافه شده است و حتی متعجب می‌شدم. این رفتارها مختص به خودم بود و بازیگر دیگری اگر آن را ایفا می‌کرد اینگونه نبود و کاملا متفاوت می‌شد.
بازیگر "درحاشیه" در بیان هدایت کارگردان در ایفای نقش نیز توضیح داد: من پشت صحنه شیطنت بسیار داشتم. آقای حمیدنژاد از من می‌خواستند که اینگونه نباشد و مهرنسا کاملا با پختگی خاصی ایفا شود. تاکید زیاد او بیشتر روی صدای من بود تا آن پختگی را داشته باشد و گاهی اگر کاتی هم می‌دادند بلافاصله من متوجه می‌شدم که در این زمینه قطعا دچار اشکال شده‌ام و سریع بر می گشتم به نقش و روی صدا و پختگی نقش تمرکز بیشتری می‌کردم.
وی در ادامه درباره حضور در تئاتر عنوان کرد: متاسفانه امسال نتوانستم کاری انجام دهم، اما دوست دارم کارگردانی کنم چون رشته تحصیلی من کارگردانی است. در طی این مدت متن‌هایی خواندم، اما این امکان فراهم نشد و امیدوارم سال آینده بتوانم یک کار زنانه جمع و جور به روی صحنه ببرم. قصد داشتم پرده خوانی استاد بیضایی را روی صحنه ببرم که متوجه شدم به تازگی کار شده و از اجرای آن منصرف شدم.
فرشادجو که در سریال "گسل" به ایفای نقش پرداخته بود در خاتمه به این سریال اشاره کرد و گفت: سریال "گسل دو" در حال نگارش است. قرار است به زودی پیش تولید آن آغاز شود و اوایل سال آینده کار کلید زده شود. من در آن نقش عمه فرصت را تکرار می‌کنم. هنوز از جزئیات آن اطلاعی ندارم، اما می‌دانم با "گسل یک" کاملا متفاوت است.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

رضا کیانیان: به ما سنگ می‌زنند چون در حال پیشرفت هستیم

نقش نظام آموزشی و تربیتی در ایجاد آسیب‌های اجتماعی

در بند فروشندگی در خیابان...

گفتگو با حامد بهداد: جسارت در سینمای ایران را من ایجاد کردم!

وقتی سیل روح را می آزارد!

نادر مشایخی: پدرم خیلی‌ها را دوستدار سینما کرد

نظر حامد عنقا درباره تهیه‌کنندگان سریال‌های نوروزی/ مردم به ما اعتماد کردند

«زنبور کارگر» 15 اردیبهشت کلید می‌خورد/ دلیل انتخاب حمید فرخ‌نژاد

نکات تغذیه‌ای که روز «سیزده به در» باید رعایت کنید

«پدر» مهم‌ترین رکن تربیت فرزندان در خانواده

گفتگو با اولین زن خلبان هلیکوپتر در ایران

زن و دفاع مقدس، تار و پود در هم تنیده

«شهریه» و «کلاس‌های فوق برنامه»؛ بیشترین شکایات خانواده‌ها از مهدهای کودک

علی اصغر کاراندیش: اعتبارات حوزه سینما، یارانه کتاب و مطبوعات سال آینده افزایش می‌یابد

آسیب پذیری فرزندان دارای مادر زندانی بسیار بالا است

شهرداری تهران فرصت حضور بانوان معلول را درجامعه فراهم می کند

20 ایده برتر جشنواره کودکآنلاین معرفی شدند / آذری جهرمی: اگر امروز به فرهنگ کودکان فکر نکنیم آینده را از دست خواهیم داد

از بیماری تا "توهم" بیماری

جملات آرایش‌شده روانشناسان در فضای مجازی را باور نکنید

کودکان چمدان نیستند!

خانواده متشنج و آشفته احتمال ارتکاب فرزندان را به بزهکاری‌ها افزایش می‌دهد

4 روایت جذاب از خشایار الوند

عباسی: حقوق بازنشستگان در بودجه سال آینده مورد توجه قرار بگیرد

زنان در خانواده فقر را بیشتر از سایر اعضا درک می کنند

‌بانویی که ورزشکارانی نام‌آور تربیت کرده

ما خودمان سپندارمذگان داریم

سن ازدواج برای دختران و پسران چند سال باشد؟

عشق و احساسات عاشقانه در مردان

در آستانه 30 سالگی احساس پوچی می کنم

والدین معتاد «عزت نفس» فرزندانشان را کاهش می‌دهند

سیرصعودی رفتار «سیگار» کشیدن دختران نوجوان نسبت به پسران

مریم دوستی: "آسیه در زمستان" حمایت نشد / می‌توان با تاسیس کمپانی‌های فیلم کوتاه گام‌های مثبت برداشت

بهزاد عبدی: استفاده نادرست از برنامه‌هاى کامپیوترى باعث نزول سطح موسیقى فیلم شده است / تور اروپایی گروه خنیاگران مهر

حضور یک سوم کودکان «کاروخیابان» در پایتخت /عدم همکاری وزارت بهداشت برای درمان کودکان معتاد

500 محله آسیب‌خیز شناسنامه‌دار شدند

نگاه و زاویه دید جدید به قصه معروف آنشرلی/ "آقا محمدخان" یک انتزاع نمایشی از تاریخ / روایت دو کارگردان از آثارشان در جشنواره تئاتر فجر

«کافه دانتیسم»؛ رویای بی‌رونق

اختلاف سن ازدواج چقدر اهمیت دارد؟

«جشن طلاق» یا سوگواری جدایی ؟

فضای مجازی به محل چشم و هم‌چشمی تبدیل شده است

ژنتیک؛ یکی از عوامل گرایش فرد به اعتیاد

چه کسانی «جشن طلاق» می‌گیرند؟

ازدواج با این افراد، ممنوع

برایم مهم است که اول من را به عنوان بازیگر بشناسند

موسیقی ما برای سرگرمی نیست / سلیقه شنیداری مردم به‌شدت افت کرده است / شاهد سبحانی‌فر و فهام گوهری از آلبوم "پیدای پنهان" می‌گویند

ژان کلود کریر: تئاتر زنده‌ترین نوع هنرهاست / نشان عالی خانه تئاتر به فیلمنامه‌نویس و نمایشنامه‌نویس فرانسوی اعطا شد

«جشن طلاق»؛ یک لاکچری‌ ایرانی در قاب خودنمایی

طلاق عاطفی و زوج های از هم دور افتاده

غزال بهمنی: طراح لباس بنگاه‌دار اقتصادی نیست

افزایش سن ازدواج، تغییر سبک زندگی یا تخریب بنیان خانواده