آریا بانو

آخرين مطالب

شبنم فرشادجو: منتظر یک شاه‌نقش دیگر هستم گفتگو

شبنم فرشادجو: منتظر یک شاه‌نقش دیگر هستم

  بزرگنمايي:

آریا بانو - شبنم فرشادجو می‌گوید کار با کیفیت مخاطب خودش را دارد، اما متاسفانه این روزها آثار بی کیفیت بسیار تولید می‌شوند.


سرویس سینمایی هنرآنلاین : شبنم فرشادجو بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که بیشتر او را به خاطر بازی در نقش‌های طنز می‌شناسیم، مدتی قبل با بازی در نقشی متفاوت در یک سریال تاریخی نشان داد که توانایی ایفای نقش در قالب‌های دیگر بازیگری را نیز دارد. او با ایفای نقش مهرنسا در سریال "بانوی عمارت" هر شب مهمان خانه‌ها بود.
فرشادجو در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره پذیرش این نقش بیان کرد: من سه سال قبل با شاهکار آقای مدیری در تلویزیون حضور داشتم و پس از آن برایم مهم بود که با چه نقشی به تلویزیون باز می‌گردم. در این مدت چند پیشنهاد در حوزه طنز، فانتزی و کودک داشتم، اما همه را رد کردم چون منتظر یک شاه نقش دیگر هستم تا خوب بدرخشد. اگر سر کار دیگری کمتر از این سریال بروم به خودم ظلم کرده‌ام. پیشنهادهایی شد اما به خودم گفتم شبنم صبر کن چرا که تو در طی این مدت بیکاری بسیار کشیدی و تلاش بسیاری کردی تا دیده شوی، حالا اگر بخواهی متفاوت کار کنی باید صبر کنی تا یک نقش خوب به تو پیشنهاد شود.
او درباره سریال‌های بی کیفیت تلویزیون در طی این مدت و پیشنهادهایی که به آن‌ها داده می‌شود اظهار کرد: تلویزیون با پخش این سریال موفق شد فضای کار را تغییر دهد و تصمیمات جدید بگیرد. مطمئن هستم تاثیر سریال "بانوی عمارت" و موفقیت آن در جذب مخاطب به گونه‌ای بوده است که شبکه‌های دیگر نیز در این راستا گام بردارند و بخواهند آثار با کیفیت تولید کنند، چون کار با کیفیت مخاطب خودش را دارد و هر کجا که باشد این اتفاق رخ می‌دهد؛ بنابراین تمهیدات و سیاست گذاری‌های خوبی پیش رو خواهد بود. متاسفانه امروز برخی سریال‌هایی که ساخته می‌شود بسیار بی کیفیت و غیرقابل تحمل هستند و به همین دلیل مخاطب آنها را پس می‌زند ، اما اگر کار با کیفیت و خوب ارائه شود مخاطب نیز از آن استقبال می‌کند.
فرشادجو درباره نقش مهرنسا و تغییراتی که روی نقش ایجاد کرده‌است، گفت: من تقریبا کل نوشته را کار کردم، اما این نقش خیلی خوب نوشته شده بود. با خواندن دو قسمت از این سریال قرارداد حضور در این کار را بستم و بسیار به دلم نشست. از آنجا که نقش جذاب و متفاوتی بود آن را پذیرفتم، چرا که حس کردم جای کار بسیاری دارد. به هر حال بازیگر با خود رفتار خودش را هم به نقش می‌آورد و اضافه می‌کند. من هنگام ایفای نقش گاهی کاملا متوجه می شدم که رفتارهای خودم است که به نقش اضافه شده است و حتی متعجب می‌شدم. این رفتارها مختص به خودم بود و بازیگر دیگری اگر آن را ایفا می‌کرد اینگونه نبود و کاملا متفاوت می‌شد.
بازیگر "درحاشیه" در بیان هدایت کارگردان در ایفای نقش نیز توضیح داد: من پشت صحنه شیطنت بسیار داشتم. آقای حمیدنژاد از من می‌خواستند که اینگونه نباشد و مهرنسا کاملا با پختگی خاصی ایفا شود. تاکید زیاد او بیشتر روی صدای من بود تا آن پختگی را داشته باشد و گاهی اگر کاتی هم می‌دادند بلافاصله من متوجه می‌شدم که در این زمینه قطعا دچار اشکال شده‌ام و سریع بر می گشتم به نقش و روی صدا و پختگی نقش تمرکز بیشتری می‌کردم.
وی در ادامه درباره حضور در تئاتر عنوان کرد: متاسفانه امسال نتوانستم کاری انجام دهم، اما دوست دارم کارگردانی کنم چون رشته تحصیلی من کارگردانی است. در طی این مدت متن‌هایی خواندم، اما این امکان فراهم نشد و امیدوارم سال آینده بتوانم یک کار زنانه جمع و جور به روی صحنه ببرم. قصد داشتم پرده خوانی استاد بیضایی را روی صحنه ببرم که متوجه شدم به تازگی کار شده و از اجرای آن منصرف شدم.
فرشادجو که در سریال "گسل" به ایفای نقش پرداخته بود در خاتمه به این سریال اشاره کرد و گفت: سریال "گسل دو" در حال نگارش است. قرار است به زودی پیش تولید آن آغاز شود و اوایل سال آینده کار کلید زده شود. من در آن نقش عمه فرصت را تکرار می‌کنم. هنوز از جزئیات آن اطلاعی ندارم، اما می‌دانم با "گسل یک" کاملا متفاوت است.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

مطالعه را فقط کتاب خواندن نمی‌دانیم / روایت محمدرضا رضاییان از فصل چهارم برنامه "کتاب باز"

نگاهی سایکودرام به نمایش تنسی ویلیامز / روایت کامبیز بنان از نمایش "نمی‌دونم فردا چی میشه؟"

مهم‌ترین معضلات عرصه مد و لباس از نگاه یک استاد دانشگاه

رواج پدیده شبه کودک همسری برای دریافت مستمری

‍‍ ‍‍پیروز حناچی: مهم‌ترین هدف سمپوزیوم مجسمه‌سازی کشف استعدادهای جوان است / برزین ضرغامی: شورای شهر تهران ما را در تصویب لایحه ایجاد حریم برای مجسمه‌های شهری همراهی کند

گفت و گویی با یک‌راننده زن تاکسی‌های اینترنتی

تاجبخش فنائیان: لازمه‌ تئاتر ملّی بازشناسی ریشه‌های فرهنگی است / استعداد جهانی شدن تئاتر ما کمتر از سایر کشورهای نیست

یکتاناصر:نقش خوب پیشنهاد شود، بازی می‌کنم

محمدپور: "دختر شیطان" در پاییز می‌توانست 15 میلیارد بفروشد / اشتباه کردیم اکران عید فطر را پذیرفتیم

پایان کار هفتمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش بدون برگزیده در بخش هنری / فاطمی: کپی نقش‌های گذشته ارزشی ندارد

ظلم تاریخی و هدیه‌های مدرنیته / روایت ابوالفضل رفیعی از نمایشگاه "ساکنان مویه" در گالری سیحون

سید محمد بهشتی: توجه به بازشناسی هویت در معماری ضروری است / شهر شیراز دارای ارزش تاریخی و معماری خاصی است

بیوک میرزایی از نمایش "نویی تضاد منافع" تا سریال "افسانه هزارپایان"

تأکید بر موسیقی آوازی و تجلیل از دستاوردهای هنرمندان و ذاکران فرهنگ رضوی / همه چیز درباره چهارمین جشنواره سراسری آواها و نواهای رضوی

امیر سرتیپ کیومرث حیدری: کسانی که در مسیر صراط قرار می‌گیرند رستگار می‌شوند / از یادداشت تجلیل مقام معظم رهبری بر کتاب شهید مجتبی ذوالفقارنسب و کتاب شهدای مدافع حرم و تازه‌های نشر نیروی زمینی ارتش رونمایی شد

زمان اعلام نتایج کنکور 98 +ظرفیت دانشگاه‌های سراسری

ابوالفضل صفری گفت: سرنوشت «سلام صبح بخیر» با برگشت «حالا خورشید»/ عصرگاهی می‌شویم

توحید معصومی خبر داد؛ «مگس» از 23 تیرماه به تالار سایه می‌آید/ یک اقتباس گروتسک

"الف دزفول" همچنان در انتظار / مرجان اشرفی‌زاده: با حذف پروانه‌ها به تسریع جریان فیلمسازی کمک می‌شود

احسان دانش فرید: نه از کسی تقلید کرده‌ام و نه الگوبرداری

آرش قاسمی : تمرکزم بر صداگذاری «نهنگ آبی» است/ همکاری در چند فیلم کوتاه

چرا کودک آزاری رخ می‌دهد؟/ پدر و مادر را به زندان بیندازیم، آسیب به کودکان کم نمی‌شود/ قصور جامعه را نادیده نگیریم

نمایش "یک زن و یک مرد" یک کار تمام آناهیتایی است / وجه درمانگری تئاتر باید حفظ شود تا حال مردم بهتر شود / روایت هوشمند هنرکار، کاظم هژیرآزاد و ناهید مسلمی از نمایش "یک زن و یک مرد"

یک کمدی سیاه با پایانی متفاوت / محسن قصابیان از "نیوکاسل" می‌گوید

حلقه مفقوده تولیدات فرهنگی و هنری نوجوانان هستند / حسین بختیاری و نگارش سه‌گانه‌ای آمیخته از وحشت و فانتزی برای نوجوانان

عروسی‌های 600میلیونی!

ماهان پوریان: فضای کنونی مناسب انتشار آلبوم نیست

آزاده عسگری: تنها 20 درصد موفقیت برند حوزه مد و لباس وابسته به طراحی است

امیر جعفری: من کارگرزاده هستم و هیچوقت از جایی رانت نگرفتم/ عذرخواهی می‌کنم

حماقتی که منجر به عذاب وجدان می‌شود / روایت صالح علوی‌زاده از نمایش "تایم لپس"

بهزاد فراهانی: شریف‌تر از ستاره اسکندری چه کسی را می‌توان نام برد/ غبطه می‌خورم برای آنها که هنوز خود را با معیارهای قرن 21 تطبیق نداده‌اند

آرا صلاحی: با «زهرمار» به حقم رسیدم

مهدی کوشکی: تصمیم گرفتم بنویسم تا بتوانم بازی کنم / تئاتر ایران دچار خلأ جادو و تعلیق است / آموزش بازیگری در سالن تئاتر اتفاق می‌افتد

کتابخانه‌ای مغفول‌مانده در دل تئاتر شهر / جواد تولمی: می‌توان با آثار کتابخانه و مرکز اسناد هنرهای نمایشی تئاتر کشور را آباد کرد

سعیده سروش‌فر: قیمت پارچه هر دو هفته بالا می‌رود

"وانهاده" اجرا نخواهد شد / رویا میرعلمی بازیگر نمایش"مثبت فکر کن" شد / سیامک صفری با "گورخواب‌ها" به نوفل‌لوشاتو می‌رود

اجرایی که نشانگر یک ناتورالیسم آمریکائی است / نگاهی به نمایش "نفرین قحطی‌زدگان" اثر سام شپارد به کارگردانی اشکان خطیبی

غلامحسین لطفی: دعوت به کار با دستمزد ٣٠ سال پیش توهین به هنرمند است

علاقمند بودم درباره کارگران روزمزد کار کنم / کارهایم متکی به دیالوگ و زبان است / نمایش اجتماعی به نوعی مردم‌نگاری است / نمایش "کمیته نان" به روایت لیلی عاج، شاهرخ استخری و الهام شعبانی

اشرف‌زاده: تک‌آهنگ‌ بیشتر شنیده می‌شود / آغاز تور کنسرت‌های خواننده "ماه و ماهی" از لاهیجان

منشأ هنر همیشه بیرون از هنر است/ هنر ایران بیش از حد درگیر تکنیک است / شیفتگی به توانایی گاهی یک هنرمند را منحرف می‌کند / روایت مسعود سعدالدین از نمایشگاه "حیرت در آن" تا زندگی هنری در آلمان

محمد آزرم: جشنواره‌های ادبی زمانی تاثیرگذار هستند که تداوم داشته باشند / روایت در شعر باید به چگونه بیان کردن و فرم‌سازی روایی منجر شود

رونمایی کتاب "پارتیتور دست‌نویس نی‌نوا" در فرهنگسرای نیاوران / حسین علیزاده: موسیقی با وجود محدودیت‎ها جنب‌وجوش دارد

اجرای نمایش "وانیک" با بازی بهاره رهنما و علی اوجی در تماشاخانه سپند/ "حضار قیام کنند" در تماشاخانه استاد مشایخی/ تخفیف ویژه "عاشقانه‌های خیابان" به دانشجویان

صابر سهرابی: جشنواره‌های فجر به شهرستان‌های استان فارس می‌روند

محمدرضا خاکی: روند فاصله‌گیری از مقولات اجتماعی در تئاتر کشور به وجود آمده / تئاتر ما نیاز به گفتمان میان مدیران، تئاتر حرفه‌ای، محققین و مترجمین دارد / الان زمانی است که تئاتر ما نیازمند تمرکززدایی است

سینمای ایران دیگر مشتی‌گری ندارد چون آدم‌هایش کم‌لطف شده‌اند / با حسن رضایی از کشتی کج تا "شبح کژدم"

علی مسعودی: "آخر خط" یک سریال طنز به معنای واقعی است / منتظر تصمیم مدیران شبکه سه هستیم

در این تراس کمدی بولوار اجرا می‌شود / نگاهی به نمایش "تراس" نوشته ژان کلود کریر و کارگردانی مسعود کرامتی

لزوم همراهی فعالان عرصه مد و لباس با جریان اعطای نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی