آریا بانو

آخرين مطالب

ویدئوی ترسناک از لحظه انفجار سیگار الکترونیکی در کنار یک کودک اجتماعي

ویدئوی ترسناک از لحظه انفجار سیگار الکترونیکی در کنار یک کودک
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ایسنا / ویدئویی که با دوربین امنیتی یک خانه ثبت شده است، انفجار سیگار الکترونیکی را در نزدیکی یک کودک نشان می‌دهد و بار دیگر توجهات را به خطرات سیگارهای الکترونیکی معطوف کرد.
دوربین امنیتی یک خانه، لحظه وحشتناکی را ثبت کرده است که نشان می‌دهد یک سیگار الکترونیکی در فاصله چند متری یک کودک منفجر می‌شود.
به نقل از دیلی میل، این ویدئو که در «تیک‌تاک»(TikTok) منتشر شده، با دوربین مداربسته در اتاق نشیمن گرفته شده است. در این ویدئو، یک کودک رو به پیشخوانی نشسته است که سیگار الکترونیکی روی آن شارژ می‌شود.
مادر کودک گفت که وقتی به آشپزخانه رفته بود تا میان‌وعده‌ای را برای کودکش بیاورد، صدای بلندی شنید و دید سیگار الکترونیکی در نزدیکی فرزندش آتش گرفته است اما به نظر نمی‌رسید که از این حادثه وحشت‌زده شده باشد.
الف بار مانند بسیاری از سیگارهای الکترونیکی، یک باتری لیتیومی دارد که ممکن است در اثر شارژ بیش از اندازه یا قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید، بسیار داغ و منفجر شود.
این ویدئو سال گذشته در خانه‌ای در اورگن فیلم‌برداری شد اما به‌تازگی در فضای مجازی منتشر شده است. ویدئو با روز آرام یک مادر، پسر و دختر آغاز می‌شود. پسر نوجوان در اتاق قدم می‌زند؛ در حالی که خواهر کوچکش به آرامی روی صندلی بلند خود در آشپزخانه نشسته است. سپس، صدای بلندی شنیده می‌شود که کودک را مبهوت می‌کند و به دنبال آن، جرقه‌هایی از روی پیشخوان به پرواز درمی‌آیند. جرقه‌هایی که به سمت پاهای آویزان کودک می‌روند، به سرعت به شعله‌هایی تبدیل می‌شوند که قسمت کوچکی از میز را فرا می‌گیرند.
صدای فریاد «سامانتا هامفری» (Samantha Humphrey) مادر بچه‌ها از بیرون قاب دوربین شنیده می‌شود که می‌گوید: «چه اتفاقی افتاد؟» هامفری به سرعت به سمت نوزادش می‌دود و او را از شعله‌های سیگار الکترونیک دور می‌کند. مادر در حالی که کودک خردسال را در آغوش دارد، به فریاد زدن ادامه می‌دهد: «وای خدای من!» سپس به نظر می‌رسد که هامفری یک بطری اسپری را برمی‌دارد تا شعله‌های آتش را خاموش کند.
اگرچه این حادثه فقط چند ثانیه به طول انجامید اما یک یادآوری آشکار مبنی بر این است که حتی اگر سیگارهای الکترونیکی کوچک باشند، در صورت بروز مشکل در باتری لیتیومی می‌توانند به بروز یک حادثه مرگ‌بار منجر شوند.
سیگارهای الکترونیکی برای تامین انرژی به باتری متکی هستند که مایع الکترونیکی داخل دستگاه را گرم می‌کند تا به بخار قابل استنشاق تبدیل شود. سازندگان سیگارهای الکترونیکی، باتری‌های لیتیومی را برای تولید محصولات باریک و سبک وزن خود انتخاب می‌کنند که انرژی را پس از شارژ شدن نگه می‌دارند.
اعمال مقررات سختگیرانه درباره بیشتر محصولات الکترونیکی مانند تلفن‌ همراه و لپ‌تاپ، باتری‌های لیتیوم-یونی را نسبتا ایمن می‌کند. با وجود این، باتری‌های لیتیوم-یونی مورد استفاده در دستگاه‌های ویپ که شرکت‌های سازنده آنها عمدتا در چین مستقر هستند، خطراتی را به همراه دارند.
سیگارهای الکترونیکی در حدود سال 2007 وارد بازار آمریکا شدند اما حدود هفت سال طول کشید تا مصرف آنها اوج بگیرد و این زمانی بود که گزارش‌ها مبنی بر انفجار سیگارهای الکترونیکی آغاز شدند در یکی از پرونده‌ها، یک مرد اهل تگزاس در سال 2019 بر اثر انفجار ویپ خود که یکی از شریان‌های گردن او را برید، جان باخت.
و در پرونده دیگری یک زن به نام «مارین»(Marine) در سال گذشته قربانی انفجار سیگار الکترونیک شد. او در یک پست در شبکه اجتماعی نوشت که یک سیگار الف بار جدید خریداری کرده و آن را روی تخت‌خواب خود به برق وصل کرده بود. مارین نوشت: حدود یک یا دو ساعت بعد به تخت‌خواب رفتم و آن را از برق جدا کردم. طعم استفراغ می‌داد. به دلایل احمقانه دوباره آن را به برق وصل کردم. پنج دقیقه بعد منفجر شد و دود بسیار بدی را منتشر کرد. یک سوراخ به عمق شش اینچ در تشک جدید ما ایجاد شد.
یک پژوهش که سال 2023 در «دانشکده پزشکی هانوفر»(MHH) آلمان انجام شد، نشان داد که 2035 مورد انفجار سیگار الکترونیکی از سال 2015 تا 2017 در بخش‌های اورژانس آمریکا ثبت شده است. بیشتر بیماران را مردان با میانگین سنی 30 سال تشکیل می‌دهند.
براساس گزارش‌ها، الف بار محبوب‌ترین سیگار الکترونیکی در سراسر جهان به شمار می‌رود که در سال گذشته بیش از 271 میلیون دلار درآمد داشته است. در ژوئن 2023، «سازمان غذا و داروی آمریکا»(FDA) از 180 فروشگاه در سراسر کشور خواست تا فروش آن را متوقف کنند. استفاده از این سیگارهای الکترونیکی به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا نرسیده است و پیشتر گزارش‌هایی مبنی بر ارتباط آنها با مشکلاتی از جمله آسیب ریه و بیماری‌های قلبی منتشر شده‌اند. همچنین، گزارش‌های حاکی از آن هستند که سیگارهای الکترونیکی می‌توانند جوانان را به سوی مخدرهای دیگر سوق دهند.

supports HTML5 video

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1160593/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ماجرای کمبود داروی وارفارین؛ سازمان غذاودارو مقصر است؟!

آخرین گل دنیس لاو باعث سقوط منچستریونایتد شد

خلاصه بازی اتلتیکومادرید 3 - اتلتیک بیلبائو 1

خلاصه بازی استون ویلا 2 - چلسی 2

خلاصه بازی پاری‌سن‌ژرمن 3 - لو آور 3

اتلتیکو نبرد کسب سهمیه را از بیلبائو برد

یک موقعیت استثنایی دیگر به خطا رفت

دینامو بدون محرمی صدرنشین کرواسی شد

بازگشت سیاوش به استقلال ملاثانی

زور چلسی به شگفتی‌ساز فصل نرسید

پاری‌سن‌ژرمن با تساوی خانگی مهیای سفر به آلمان شد

ممنوعیت میزبانی سپاهان و گل‌گهر با 2 احتمال

ناظم الشریعه: به تاکتیک شمسایی باید احترام گذاشت

جشن در پرایدپارک؛ دربی کانتی به چمپیونشیپ بازگشت

گل تماشایی کانر گلگر به استون ویلا

گل سوم پاری سن ژرمن توسط راموس به لوآور

ژابی آلونسو: می‌خواهیم شکست ناپذیر بمانیم

گل سوم لوآور به پاری‌سن‌ژرمن توسط توره

صعود بارسای زنان به فینال چمپیونزلیگ

درگیری کامل کلوپ و صلاح از زاویه هواداران

گل دوم پاری‌سن‌ژرمن به لوآور توسط اشرف حکیمی در دقیقه 78

گل مادوئکه به استون ویلا

ناظم الشریعه: شرایط در فینال یک مقدار متفاوت است

پاک آیین در سمت سخنگوی وزارت بهداشت و دستیار وزیر ابقا شد

گل اول استون ویلا با گل به خودی کوکوریا در دقیقه 4

گل دوم لوآور توسط آندره آیو در دقیقه 38

دلایل شکست پرسپولیس از زبان میلاد بدرقه

گل راجرز به چلسی

عصبانیت شدید رونالدو پس از دست رفتن موقعیت

ویدیوی خلاصه بازی به یادماندنی استقلال 4- 3 دالیان چین در سالگرد این بازی

خلاصه بازی الخلیج 0 - النصر 1

فرناندز، مانع گلزنی منچستر یونایتد در لحظات پایانی

برد خفیف النصر در شب فرصت‌سوزی‌های رونالدو

دبل سیو تماشایی الکساندر نوبل مقابل بایرلورکوزن

امان از تعارف کردن ایرانی ها

چرا سریال «حشاشین» در ایران مجوز ندارد؟

حامد آهنگی در جشن تولد 10 سالگی پسرش «آراد»

دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرده بود!

دیدار سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با خانواده های معظم شهدا

خودکشی از رزیدنت‌ها به پزشکان رسیده؛ چرا دکتر سمیرا آل‌سعیدی خودکشی کرد؟ / «خودکشی پزشکان به‌مثابه یک انتحار اجتماعی است»

لذت از موسیقی بی کلام با تماشای این نماهنگ زیبا

چند تا حقه ی سینمایی ببینید

طنز/ 10 گام تضمینی برای خواننده شدن

رودخانه زیبای ساکورا در ژاپن

زیبایی های ژاپن در یک قاب

آواز خواندن زیبای یک طوطی

یکی از پربازدیدترین معابد کلمبیا

طرز تهیه دنت فوری خانگی

بیماری بیرون‌زدگی چشم چیست؟

تصاویر شاد و پربازدید از چند دختر در فارس