آریا بانو

آخرين مطالب

اعلام مصوبات جلسه 605 هیات انتخاب و خرید کتاب / انتشار کتابی از الیف شافاک / میزبانی قم از طنزپردازان شعر فجر / اخباری از حوزه فرهنگ و ادبیات فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو - دعوت از ناشران برای ثبت نام در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، انتشار ترجمه تازه‌ای از الیف شافاک، میزبان طنزپردازان شعر فجر در قم، اعلام مصوبات جلسه 605 هیات انتخاب و خرید کتاب، انتشار چاپ سوم کتاب "دانستنی‌های‌ نجات‌بخش انیمیشن"، نقد و بررسی"فردا مسافرم" و انتشار فصلنامه "ادبیات و هنر" اخباری از حوزه فرهنگ و هنر محسوب می‌شوند.


به گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده، موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، از ناشران حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برای ثبت نام در نهمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس و انقلاب اسلامی دعوت به عمل آورد.
بر این اساس کلیه ناشران حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی می‌توانند از 25 دی تا 3 بهمن به پایگاه الکترونیکی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به آدرس www.icfi.ir مراجعه و برای حضور در این نمایشگاه ثبت‌نام نمایند.
نهمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس و انقلاب اسلامی از 27 بهمن تا 3 اسفندماه در حسینیه ثارالله کرمان برگزار می‌شود.
این نمایشگاه به همت سازمان حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج و با همکاری موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، سپاه ثارالله، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان و مجمع ناشران دفاع مقدس و حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
ترجمه تازه‌ای از الیف شافاک منتشر شد
رمان "پنهان" نوشته الیف شافاک (الیف شفق) با ترجمه‌ صابر حسینی توسط نشر نیماژ منتشر و روانه بازار کتاب شد. از این نویسنده پیش از این رمان‌های "عشق" (در ایران ملت عشق)، "من و استادم"، "شیر سیاه"، "محرم"، "اسکندر" و "سه‌دختر حوا" به فارسی برگردانده شده است.
رمان "پنهان" برنده جایزه‌ بزرگ مولانا شده است و یکی از محبوب‌ترین رمان‌های شافاک در ترکیه محسوب می‌شود.
الیف شافاک یا الیف شفق نویسنده‌ی ترک‌تبار است. در استراسبورگ فرانسه از والدینی ترک به دنیا آمده و پس از جدایی والدین به همراه مادرش به ترکیه بازگشته است. او از دانشگاه فنی اورتا دوغوی آنکارا لیسانس روابط بین‌الملل و فوق لیسانس مطالعات زنان و دکترای علوم سیاسی گرفته و در هنگام تحصیل در دوره فوق‌لیسانس، اولین کتاب داستانش را سال 1994 و در سال 1997 هم رمان دومش را منتشر کرده است.
او پس از اتمام دوره دکترا به استانبول آمده و کتاب "آینه‌های شهر" را نوشت.
شافاک چندین رمان به انگلیسی نوشته ‌است که به خاطر اشاره به نسل‌کشی ارمنیان در رمان دومش به نام "ناپاک‌زاده‌ی استانبول" از سوی دادگاه‌های ترکیه به جرم اهانت به ترک بودن متهم شد. پرونده او در ژوئن 2006 بسته شد ولی در ژوئیه همان سال دوباره گشوده شد و او با احتمال سه سال زندان روبرو شد. مترجم و ناشر او هم با همین تعداد سال حبس روبرو شدند. در 21 سپتامبر 2006 به ‌دلیل کمبود مدرک پرونده او از نو بسته شد.
قم، میزبان طنزپردازان شعر فجر می‌شود
عصر چهارشنبه، سی و نهمین "محفل طنز قمپز" میزبان طنزپردازان سیزدهمین جشنواره شعر فجر خواهد بود.
در این برنامه که در آستانه چهلمین روز درگذشت استاد ابوالفضل زرویی‌نصرآباد برگزار می‌شود، عباس احمدی، اسماعیل امینی، همایون حسینیان، نادر ختایی، سید امیرسادات موسوی، ناصر فیض، صابر قدیمی، علیرضا لبش، امید مهدی‌نژاد و شاعران طنزپرداز استان قم به شعرخوانی خواهند پرداخت.
این محفل شعر روز چهارشنبه 26 دی ساعت 17:15 در سالن همایش‌های فرهنگسرای جوان واقع در قم، انتهای بلوار امام موسی صدر (خاکفرج) برگزار خواهد شد.
اعلام مصوبات جلسه 605 هیات انتخاب و خرید کتاب
هیات انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خرید 417 عنوان کتاب در 60 هزار و 320 نسخه به ارزش 15 میلیارد و87 میلیون ریال را تصویب کرد.
در جلسه 605 هیات انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خرید 417 عنوان کتاب در 60هزار و320نسخه به مبلغ کل 15 میلیارد و87 میلیون ریال به تصویب رسید.
عناوین کتاب‌های مصوب برای خرید در سایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در تارنمای هیات انتخاب و خرید کتاب به نشانیhttp://mof.farhang.gov.ir/fa/home/book بارگذاری شده است.
ا نتشار چاپ سوم کتاب "دانستنی‌های‌ نجات‌بخش انیمیشن"
کتاب "دانستنی‌های‌ نجات‌بخش انیمیشن" به نویسندگی ریچارد ویلیامز و ترجمه فرناز خوشبخت به چاپ سوم رسید.
در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: "انیمیشن یکی از جذاب‌ترین و خلاقانه‌ترین عرصه‌های فیلم‌سازی امروز است و ریچارد ویلیامز یکی از استادان این عرصه است که پل ارتباطی میان نسل قدیم و جدید محسوب می‌شود، وی چهل سال از عمرش را در این راه صرف کرده است. اما شاید مهم‌تر از آن تلاش او برای انتقال این هنر به نسل جدید انیماتورهاست".
این کتاب بر اساس کلاس‌های پیشرفته انیمیشن در آمریکا و سراسر اروپا با همکاری انیماتورهایی چون والت‌دیزنی، پیکسار، دریم ورکز، بلواسکای و برادران وارنر نوشته شده است.
علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به پخش انتشارات ققنوس، آوند دانش و آبان مراجعه کنند.
فصلنامه نقد کتاب "ادبیات و هنر" منتشر شد
فصلنامه نقد کتاب "ادبیات وهنر" ویژه بهار و تابستان 1397با سردبیری مریم حسینی عضو هیات علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه الزهرا، توسط موسسه خانه کتاب منتشر شد.
در بخش سرسخن به قلم نیکنام حسینی‌پور مدیرمسوول آمده، است: "فصلنامه نقد کتاب" در طول عمر خود به ‌دنبال دگرگونی‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی مدیریتی شاهد فراز و فرود فراوان بوده و بارها در روش، محتوا، زمان انتشار و یا عنوان آن تغییراتی ایجاد شده، اما بنای مسوولان فرهنگی به‌ ویژه مدیران خانه‌کتاب، هرگز بر عدم انتشار این نشریه نبوده است؛ چراکه از اهداف بنیان‌گذاری آن اطلاع‌رسانی، نقد و معرفی کتاب و کمک به ارتباط خلاق میان پدیدآورندگان، ناشران و سایر فعالان عرصه نشر و فرهنگ کشور است که خود از سنگ بناهای فعالیت خانه‌کتاب است.
نشریات خانه‌ کتاب نیز به دلایل گوناگون هم‌چون دیگر نشریات، گاه در معرض تغییر و تحول بوده است. وقفه‌های کوتاه چندماهه در انتشار فصلنامه، تغییراتی که در نام نشریه رخ داده، هم‌گامی آن با موضوعات دیگر، تغییر سردبیران، تحول در خط مشی نشریه و چاپ آن به شکل ماهنامه یا فصلنامه، به ضرورت و در موقعیت‌های خاص پیش آمده، اما انتشار آن هیچگاه متوقف نشده است. این فصلنامه بر سعی وافر تمامی سردبیران و همکاران پیشین نشریه و نویسندگانی که در طی سال‌های متمادی با آن همکاری داشته‌اند؛ ارج می‌نهد و به یاری خداوند متعال، در این هنگام نیز همچون گذشته با هدف معرفی و نقد تازه‌های کتاب در ایران و دیگر کشورها منتشر می‌شود.
مریم حسینی سردبیر جدید این فصلنامه در بخشی از سخن سردبیر آورده است: از بهار 1394 ماهنامه کتاب ماه ادبیات به سردبیری مصطفی موسوی به فصلنامه تغییر یافت و دوازده شماره با عنوان فصلنامه نقد کتاب ادبیات منتشر شد. انتشار مجله در قالب جدید و به صورت فصلنامه فرصت بهتری را برای انتخاب مقالات برتر و درج آن‌ها فراهم آورد. امیدوارم دوره جدید که در زمان اضطرار و برهه‌ای دشوار فرصت نشر یافته است؛ بتواند هم‌چون دوره های پیشین عمل کند. اگر بنا بر این شده باشد که این نشریه زین پس با عنوان فصلنامه نقد کتاب ادبیات و هنر منتشر شود در نتیجه صفحات کمتری به هر یک از این عرصه‌ها اختصاص یابد، امیدوارم به جای آن بتوانیم با بالابردن سطح کیفی مقالات جای خالی صفحات نانوشته را جبران کنیم. با روش تلفیقی که به دلایل گوناگون، خانه کتاب برای دسته بندی مجلات پیش گرفته این نشریه با فصلنامه نقد کتاب هنر ادغام شد و تصمیم بر آن شد که از این پس فصلنامه حاضر مقالات و حوزه هنری و ادبی را در خود بگنجاند.
هدف این نشریه انتشار مقالاتی در حوزه نقد کتاب‌های پژوهشی و درسی دانشگاهی است تا با توجه به نگاه و نگرش منتقدان بر این کتاب‌ها، برترین آثار منتشر شده معرفی و ارزش‌های آن آشکار شود و از طرف دیگر نویسندگان آثار تالیفی و پژوهشی برای انتشار آثار خود تلاش بیشتری کنند.
فصلنامه نقد کتاب "ادبیات و هنر" سال اول، شماره 1و2، بهار و تابستان 1397 به صاحب امتیازی موسسه خانه‌کتاب و مدیر مسوولی نیکنام حسینی‌پور، به بهای 10هزار تومان منتشر شده و در ضمن فایل الکترونیکی آن نیز درlitbr.faslnameh.orgمنتشر شده است.
نقد و بررسی "فردا مسافرم"
کتابخانه عمومی شهید باهنر جلسه نقد و بررسی کتاب "فردا مسافرم" اثر مریم راهی را برگزار می‌کند.
در این برنامه نویسنده اثر و منتقدین، منیژه آرمین، وجیهه سامانی و علاقه‌مندان حوزه داستان، حضور خواهند داشت.
این جلسه سه‌شنبه 20 دی ماه، ساعت 15 در کتابخانه عمومی شهید باهنر برپا خواهدشد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/116505/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پرتاب ماهواره‌های جدید «استارلینک» به تعویق افتاد

کتاب «های هانیه های» روانه بازار نشر شد

هاشمی‌نسب یک سر و گردن بالاتر از مدافعان استقلال!

بلینگام: در برنابئو خودم را نیشگون می‌گیرم

غوغای سرمربی تیم ‌ملی والیبال ایران در اوکراین

پیشنهاد 715 میلیاردی الهلال به ستاره سابق اینتر

خشم مردم بارسلونا از دنی آلوز

مصطفی نائیج‌پور به نفت آبادان پیوست

شوخی مولر با سرود معروف ستاره آرسنال

واکنش عجیب دختران بعد از دیدن شهاب حسینی

تقلید صدای بازیگر های مختلف مرد توسط یوسف تیموری

واکنش پژمان جمشیدی به پله‌های بی شمار کشتی نفتکش!

کریستوفر نولان و همسرش شوالیه می‌شوند

دیدار نوروزی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران

کل کل با مزه بچه و جیگر در برنامه شاد «مهمانی» / جیگر خره یا اسب؟

استایل جدید مهتاب ثروتی بازیگر نسرین در شریک جرم / چهره ی بیبی فیس اش سوژه کاربران شد

تبریک تولد مونا فرجاد برای پدرش / + عکس زیبای جلیل فرجاد در میدان تکسیم ترکیه

چیدمان شیک و شاد سفره هفت سین مهشید جوادی / مرضیه سریال بچه مهندس خیلی خوش سلیقه اس

خبر مهم برای موج دوم مسافران نوروزی؛ اسامی شهرهای آماده پذیرش مسافر اعلام شد

تصاویر نوزاد شیرخواره غزه‌ای که با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند

هشدار هواشناسی برای 7 استان

سقوط یک اتوبوس به دره در آفریقای جنوبی 45 کشته بر جای گذاشت

تقویم تاریخ/ اعتراف "جیمی کارتر" رییس جمهور وقت آمریکا درباره ایران

صوت/ ترتیل جز هجدهم قرآن کریم با صدای استاد شهریار پرهیزگار

حواستان به باتلاق عاطفی باشد

اولین حضور باورنکردنی عربستان در مسابقه دختر شایسته!

معرفی کتاب «تاریخ تحولات سیاسی»

دیداری که برای 4 مدعی قهرمانی لیگ برتر مهم است

سم آلاردایس: ساوت‌گیت نمی‌خواهد مربی منچستر شود

جام های عجیب قلعه‌نویی با استقلال

وقتی کاپیتان و سرمربی پرسپولیس در 41 سالگی هت‌تریک کرد

کشتی فرنگی به دنبال تکمیل سهمیه در آسیا

ستاره برزیلی حاضر به بازگشت به الهلال نیست

ژابی آلونسو یک فصل دیگر در بایرلورکوزن می‌ماند

عملکرد ترابی هواداران پرسپولیس را نگران کرد!

مقایسه عملکرد 6 مهاجم لژیونر فوتبال

دوبله بامزه رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!

نگاهی دیگر به بدلکاری

اطلاعات زیاد امیر حسین مدرس از سنگ های انگشتر

تیپ جالب و دیدنی الناز شاکر دوست و سروش صحت در پشت صحنه بی بدن / پدر و مادر مقتول در فیلم سینمایی «بی بدن»

استایل شیک و با کلاس لیلا بلوکات در سفر خارج از کشور / خوشگذرونی خانم بازیگر در سفر نوروزی

تصویری تازه از فریدون آسرایی در جایی که فکرش را نمی‌کنید

در سال جدید چه استخدام‌هایی خواهیم داشت؟

چرا کمالگراها عملکرد شغلی خوبی نخواهند داشت؟

چند راز مهم و اساسی از آبگوشت که مطمئنا نمی‌دانستید

عوامل محرک روانی در ماه مبارک رمضان

جداسازی پلاسما از خون در عرض نیم ساعت و با دقت بالا

عبدلی: 3 ملی‌پوش شنا شانس کسب سهمیه المپیک هستند

یکی از کلیدهای قهرمانی استقلال اینجاست!

اسامی تیم‌های مچ‌اندازی مردان و زنان ایران اعلام شد