آریا بانو

آخرين مطالب

در مقابل انتقادها، چه کنیم؟ روانشناسي

در مقابل انتقادها، چه کنیم؟
  بزرگنمايي:

آریا بانو - انتقادها معمولا دردناکند اما در عین حال بسیار ارزشمند و هدایتگر می توانند باشند‎
اکثر اوقات وقتی کمپانی ها تلاش می کنند تا خیلی زود به جایگاه بالاتری دست پیدا کنند، انتقادهای تند از کسب و کار پا به میدان می گذارند.
انتقادها معمولا دردناکند اما در عین حال بسیار ارزشمند و هدایتگر می توانند باشند. وقتی صحبت از نقد استارت آپ ها و کسب و کار می شود، انتقادهای تند و تیز معمولا بسیار برای تیم اجرایی ناامید کننده اند.
بنابراین چه اتفاقی می افتد وقتی یک واکنش خیلی بد از یک گزارشگر دریافت می کنید؟ باید پاسخ آن را منتشر کنید؟ بهترین راه برای مقابله با عواقب بد یک انتقاد تند و تیز چیست؟
در برابر انتقادهای تند از کسب و کارمان چه کنیم؟
1- نقدها را ارزیابی کنید و به حرف مخاطبان گوش دهید!
اگر آثار بزرگ در دنیا مورد نقد قرار می گیرند و زیر سوال می روند، پس محصول شما هم احتمال دارد چنین شرایطی را تجربه کند. بازی بسیار معروف نینتندو موقع انتشار بازی ترکیبی اش با شبکه های اجتماعی با واکنش شدید منتقدان روبرو شد و ده درصد از سهامش افت کرد. هر چند زمانی که این بازی ده میلیون بار دانلود شد، منتقدان متوجه شدند که اشتباه می کردند.
بنابراین انتقادهای تند از کسب و کار چیزی نیست که بتواند کسب و کار را متوقف کند و به آن خاتمه دهد. در واقع مثل یک موهبتی است برای شما که لباس دیگری به تن کرده است. جدا از اینکه فکر کنید که آیا انتقادها درست یا غلط هستند، باید با منتقد مانند یک مشتری ناراضی برخورد کنید و ببینید که چه توصیه هایی برای بهتر شدن محصول ها دارد.
مشکلی که در انتقادهای تند از کسب و کار آمده را پیدا کنید. آیا نقص در محصول بوده است، در خدمات مربوط به مشتریان، انتظاراتی که برآورده نشده یا هر سه تای این موارد؟
هر وقت بدانید که کجا ایستاده اید می توانید کنترل کسب و کار را به دست بگیرید. این کار را با ارتباط بیشتر با مشتریانتان و با مخاطبان فضاهای مجازی که خلق کرده اید، می توانید انجام دهید. می توانید حتی تحقیقات انجام دهید و گروه های ویژه متمرکز برای این کار درنظر بگیرید. از آن ها سوال بپرسید و منتظر بازخورد هایشان باشید.
2- از منتقدان تشکر کنید و سعی نکنید تنها با زبان عذرخواهی کنید
از منتقدانتان تشکر کنید و به آن ها بگویید که نظراتشان برای ادامه کارتان بسیار موثر است. اما عذرخواهی نکنید. چون کاری از پیش نمی برد. به جای آن سعی کنید تا به آن ها بفهمانید که بازخوردهایشان برایتان اهمیت زیادی دارد. با این کار نه تنها به آن ها می رسانید که نظراتشان اهمیت دارد، بلکه آن ها را ترغیب می کنید تا باز هم در آینده راجع به محصولات نظر بدهند و انتقاد کنند.
تقریبا آخرین کاری که باید بکنید شکایت کردن است. سعی کنید تا با وجود حملات تند و تیز منتقدان باز هم صبور باشید و با ادبیات حرفه ای پاسخ بدهید. این برای تصویر حرفه ای شما در آینده بسیار تاثیرگذار است.
3- محصولاتتان را به روز کنید!
قبل از اینکه دوباره در معرض پوشش رسانه ای قرار بگیرید، مطمئن شوید که نواقص برطرف شده اند. اگر دائما سعی در ارتباط با خبرنگاران و رسانه های مختلف داشته باشید، احتمال دریافت واکنش های منفی از سوی منتقدان کسب و کار بسیار بالاتر است.
به یاد داشته باشید که بر خلاف وجود همه اشکالات قبلی، حافظه مشتریان اما کوتاه است و به راحتی می توانند نواقص را فراموش کنند. برای همین سعی کنید پسوندی جدید برای نام محصولات خود بگذارید. معمولا اپلیکیشن ها این کار را با نوشتن عدد نسخه جدید مقابل نام محصول انجام می دهند. مثلا ورژن 2٫0 .
می توانید محصول جدید را در معرض دید رسانه ها قرار بدهید. همچنین سعی کنید تا یادداشتی را درباره ویژگی های آخرین نسخه بنویسید و آن را به خبرگزاری ها و همچنین منتقدان قبلی بفرستید. از این پس واکنش های احتمالی مثبت پاسخ خوبی برای تصویر منفی قبلی در ذهن مشتریان خواهد بود و اوضاع را تغییر خواهد داد.
انتقادهای تند از کسب و کار زمانی به وقوع می پیوندند که استارت آپ های تازه کار قبل از راه رفتن اصرار بر دویدن می کنند. وقتی بسیار به کارتان علاقه داشته باشید، طبیعی است که فکر کنید بقیه هم مانند شما فکر می کنند و مانند شما علاقه زیادی به کسب و کار دارند. اما واقعیت عکس آن است. سعی کنید از این موضوع اطمینان حاصل کنید که محصولتان همان چیزی است که در واقع آن را ادعا می کنید و هیچوقت سعی نکنید تا خلاف واقعیت های کسب و کار را به رسانه منتقل کنید.
منبع: برسام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1187431/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هوش مصنوعی توانمندی‌اش در علم نجوم را هم ثابت کرد

می‌خواهند ادبیاتمان را کلنگی کنند

برو ولی بخاطر دل شکسته ام بمون

امباپه پاریس را قهرمان کند او را می‌بخشیم!

کسب 7 مدال رنگارنگ قهرمانی آسیا جوجیتسو توسط ایران

مهاجم سرشناس ذوب آهن تبرئه شد

صحنه مشکوک به پنالتی بازی ملوان - هوادار

وقتی ساعت‌ها می‌شود بازی رونالدینیو را تماشا کرد و خسته نشد

مناجاتی: قلعه‌نویی باهوش است، امیدوارم موفق شود

زادمهر: اوسمار انتخاب یحیی است و ادامه می‌دهد

کلهر: به مربیان سرخابی توصیه می‌کنم به حاشیه نپردازند

حکایت نقل‌ و انتقالات دو غول فوتسال ایران

حضور فصیحی در مسابقات دوومیدانی دایموند لیگ قطعی شد

واکنش ملی‌پوش والیبال به وعده پاداش یک میلیاردی

خبری که مثل بمب در فوتبال انگلیس می‌ترکد

جهان، دست و دلباز میشود

همزمان با روز دختر؛ «اخت الرضا» راهی شبکه نمایش خانگی شد

«به گرد دل همی گردی» تصنیفی کمتر شنیده شده از استاد شجریان

معاون رئیس جمهور: ورود بانوان به ورزشگاه تصمیم نظام بود

تپه ماهوره ای هزار دره در ترکمن‌صحرا

نانوایان فرانسوی رکورد پخت طولانی‌ترین نان باگت را شکستند

ذوق زدن کودک وقتی دوستش به آن گل میزند!

گوناگون/ آیا ثروتمندی از نگاه دینی ناپسند است؟

دیدم همه جا بر درو دیوارِ حریمت جایی ننوشتند گنهکار نیاید

ساخت خانه با کیسه های خاک در ایران

حرکت تحسین‌برانگیز یک زن در نجات عقاب سرسفید زخمی وسط خیابان

بارش برف بهاری در اردبیل

لحظه حمله سگ‌های ولگرد به 3 کودک در خیابان

آیا میدانستید که تخت جمشید ضد زلزله است؟

دسر طالبی لطیف و جذاب

بستنی با طعم نوستالژیک ترین بیسکوییت دنیا

توصیه‌هایی برای بیماران مبتلا به فشار خون

کاظمی‌پور: باید شأن زن ایرانی رعایت شود

پخش متفاوت نماز جماعت دخترانه از صدا و سیما

دلیل ورم زیاد مادر باردار بعد از 20 هفته

برگزاری جشنواره شیخ بهایی از 26 اردیبهشت/اعطای جایزه صنعت‌ساز

وقتی درون سیاهچاله سقوط می‌کنیم، چه می‌شود؟

تلویزیون برنامه‌های نمایشگاه کتاب را اعلام کرد

روسل: من بهترین رئیس تاریخ بارسلونا هستم

پاشازاده: شخصیت استقلال باعث برد مقابل ذوب‌آهن شد

آخرین بازی زین‌الدین زیدان در سانتیاگو برنابئو

احتمال بازگشت دیوید تیلور و محرومیت بروکس

غول‌های اروپا مشتری ستاره بارسلونا شدند

الخلیفی: دوست دارم تمام صندلی‌های ورزشگاه را بردارم!

اوسمار نمی‌تواند به بازیکنان چیزی بگوید چون آنها او را سرمربی کردند!

دستگیری بازیکن پیشین منچسترسیتی در مسیر ورزشگاه

عبادى‌پور: من از عطایى انتقاد نکردم و صحبت‌هایم توصیه بود

هر بازیکنى دلایل خودش را دارد و مى‌تواند به تیم ملى نیاید

رفتار عجیب شهربانو منصوریان و قهر از مراسم تجلیل!

جوایز پولیتزر به پوشش اخبار جنگ غزه اهدا شد