آریا بانو

آخرين مطالب

معنی دعوای پدر و مادرها چیست ؟ خانواده

معنی دعوای پدر و مادرها چیست ؟
  بزرگنمايي:

آریا بانو - پدر و مادرها برای چه موضوعی دعوا می کنند؟
اینکه پدر و مادر ها ، گاهی اوقات با هم مخا لفت و گاهی هم بحث می کنند ، یک مساله عادی است . آنها است راجع به پول ، کار های خانه یا اینکه وقت شان را چطور با هم بگذرانند، مخالفت کنند . گاهی درباره ی مسائل مهم که مربوط به خانواده است و البته خیلی وقت ها هم به خاطر مسائل کم اهمیت مثل اینکه شام چی باشد یا کی به خرید برود ، ممکن است مخالفتی پیش بیاید . کسانی که مدت زیادی با هم زندگی می کنند به طور طبیعی ، گاهی با هم مخالفت یا بحث می کنند .
بعضی وقت ها آنها با هم مخالفت می کنند ولی با آرامش با هم حرف می زنند و هر دو به هم شانس شنیدن و گفتن را می دهند. گاهی هم مخالفت شان را با دعوا و داد زدن به هم نشان می دهند . بیشتر بچه ها از این می دهند. گاهی هم مخالفت شان را با دعوی و داد زدن به هم نشان می دهند . بیشتر بچه ها از این دعوا ها خیلی نگران می شوند . صدا های بلند و کلمات نا مهربان اولیا باعث می شود که آنها احساس ترس یا غمگینی پیدا کنند . حتی وقتی که اولیا با هم قهر می کنند و اصلا حرف نمی زنند هم ، می تواند برای بچه ها آزار دهنده باشد .
گاهی بچه ها فکر می کنند که در دعوای اولیا مقصر هستند ، مثلا وقت هایی که به خاطر موضوعی که به بچه ها مربوط میشود. در این موقع احساس گناه و تقصیر در بچه ها ایجاد می شود . اما این مهم است که بچه ها بدانند که در رفتار های اولیا شان هیچ وقت مقصر نیستند .
معنی دعوا اولیا چیست ؟
بیشتر وقت ها، بچه ها به این فکر می کنند که منظور پدر و مادر شان از دعوی چیست ؟ ممکن است با خودشان فکر کنند که اولیای آنها همدیگر را دوست ندارند و حتی ممکن است که فکر کنند که معنی دعوی آنها این است که می خواهند همدیگر را طلاق بدهند . اما دعوی پدر و مادر ها معمولا این معانی را ندارد . این مهم است که بچه ها بدانند که بزرگتر ها هم گاهی درست مثل خود بچه ها ، با هم دعوی می کنند و در موقع دعوی ممکن است که حرف هایی زده شود که واقعا" منظور آنها نباشد . بعضی روز ها بزرگتر ها خسته و کم حوصله می شوند و شاید از دست کسی عصبانی باشند ، این وقت ها ممکن است در خانه بحث و دلخوری و یا شاید دعوی پیش بیاید .
احساس بچه ها در موقع دعوا پدر و مادر ها چیست؟
شنیدن صدای بلند یا کلمات نا مهربان از اولیا ، معمولا بچه ها را غمگین می کند . دیدن ناراحتی و غمگینی اولیا و اینکه نمی توانند عصبانیت خودشان را کنترل کنند ، باعث می شود بچه ها بترسند یا احساس تنهایی کنند . موقع دعوی ، بچه ها ممکن است بیشتر نگران یکی از اولیا باشند که بیشتر غمگین شده یا حتی بیشتر سرش فریاد کشیده شده است . یا ممکن است یکی از اولیا ،آنقدر خشمگین شده باشد که احساس خطر پیش بیاید . گاهی هم اولیای عصبانی با فرزندشان هم ، عصبانی میشوند . بعضی اوقات ، بچه ها از دعوی بزرگتر ها دل درد می گیرند یا گریه می کنند . یا خوابشان نمی برد یا مدرسه رفتن برایشان سخت می شود . یکی از کار های مهم این است که این احساس را با خود اولیا در میا ن بگذارند تا آنها به کمک بچه ها بیایند . شاید بزرگتر ها اصلا حواسشان نباشد که بچه ها ترسیده اند و یا به آنها علت بحث را توضیح بدهند و احساس منفی بچه ها را بر طرف کنند .

آریا بانو

وقتی دعوا بزرگتر ها زیاد طول بکشد یا زیاد تکرار بشود ، چه کار باید کرد؟
هر چند که گاهی پدر و مادر ها ممکن است با هم مخالفت کنند ولی اینکه سر هم داد وفریاد کنند یا حرف های خیلی نامهربان بگویند و خلاصه به همدیگر بی احترامی کنند ، اصلا کار درستی نیست . گاهی اوقات ، دعوی بزرگتر ها ممکن است با خشونت و هل دادن یا شکستن چیزهای مختلف یا خدای ناکرده، زدن همدیگر همراه بشود ، که این کارها هم ،هرگز و به هیچ وجه کار های درستی نیست . در این وقت ها ، اولیا احتیاج دارند که کسی به آنها بیاموزد که چطور عصبانیت شان را کنترل کنند ! شاید بچه ها با یکی از بزرگتر هایی که به او اعتماد دارند مثل عمو ،پدر بزرگ یا معلم ، راجع به اینکه در خانه دعوی های زیاد یا خطر ناک ، اتفاق می افتد و اینکه ممکن است کسی آسیب ببیند ، صحبت کنند و از او بخواهند به خانواده ی آنها کمک کند . کسانی هم مثل دکتر ها می توانند به خانواده ها کمک کنند تا راه های بهتر زندگی کردن و مخالفت بدون خشونت و توهین را اولیا بیاموزند . هرچند که این کار نیاز به زمان و تمرین دارد ، ولی اعضای خانواده را به زندگی آرامتری نزدیک می کند .
اینکه اولیا گاهی با هم مخالفت کنند ، اشکالی ندارد؟
مخالفت ، به شرط آنکه آبرومندانه باشد ، به افراد کمک می کند تا احساسات خود را به هم بگویند و جلوی پر شدن و منفجر شدن را می گیرد . مهم است که اعضای خانواده بتوانند با هم در باره ی احساس خود گفتگو نمایند ، حتی موقع مخالفت . کا ر خوبی که مخالفت برای آدم ها می کند این است که معمولا باعث می شو د که یکدیگر را بهتر درک کنند و احساس نزدیکی بیشتری پیدا کنند .
اولیا هم درست مثل بچه ها مخالفت می کنند و بعد با هم آشتی میکنند و سرانجام همه دوباره احساس خوبی خواهند داشت . هیچ خانواده ای بدون اشکال نیست و بالاخره یک نقصی پیش می آید . حتی در خوشحال ترین خانه ها هم ، مساله وجود دارد و بزرگتر ها گاهی با هم بحث می کنند . معمولا ، همه اعضای خانواده کمک می کنند تا زندگی برای بقیه ، شیرین تر بشود . پس ، مخالفت ، قسمتی از یک زندگی است و با کمک محبت و فهمیدن همدیگر ، خانواده می تواند بیشتر مشکلات را بر طرف کند .

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1188590/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هوش مصنوعی می‌تواند آینده تحصیلی شما را پیش‌بینی کند

مردی که مانند «زبل خان» اینجا، آنجا و همه جا هست!

کاهش زمان سرددَم کردن قهوه از 24 ساعت به 3 دقیقه

چرا بن‌های خرید کتاب برای دانشجویان، طلاب و اساتید رایگان نیست؟

حضور مرکز اسناد انقلاب اسلامی با 40 عنوان تازه در نمایشگاه کتاب

ناکامی دو رکابزن ایران در فینال دانهیل قهرمانی آسیا

رستمیان در تپانچه 25 متر فینالیست شد

دیدار مربی تیم ملی ایران با برانکو ایوانکوویچ

4 پاس گل برتر هفته سی و پنجم لیگ برتر ایران

تصویر دیده نشده از قهرمانی مهدی قایدی در جام محلات!

مدافع سپاهان در اتاق عمل

اشکش: نه به زد و بند اعتقاد داریم نه به جادوگر!

پاری‌سن‌ژرمن در تدارک مراسم خداحافظی برای امباپه

ابلاغیه جدید کمیته اخلاق برای سرمربی نفت مسجدسلیمان

درس‌های گران‌بهای اوسمار ویرا از پیروزی ده نفره

قضاوت داوران ایرانی در تورنمنت کافا

مدیر رادیو معارف؛ از مدیریت کنداکتور تا شروعِ «عصر جوانی»

من که می‌دونم بچه دوراهی قپون هستی!

مستند «بیگانه» بزرگنمایی نمی‌کند

«عادل فردوسی پور و علی فروغی» از نگاه مدیر سابق شبکه سه

شیک ترین بانوی سینمای ایران در کنسرت «اشوان»

ادای احترام رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام شامخ شهدا در گلزار امامزاده ابراهیم قم

دیدار نماینده تام ‌الاختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران  با تیم ایثار جانبازان قم

ستاد ارتباطات مردمی در مرکز توانبخشی ایثار قم برپا شد

دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید کنسولگری ایران

علت ابتلا به لوپوس چیست؟

5 مدل دکوراسیون آشپزخانه برتر برای بهار

عاشقانه‌های بابک جهانبخش و همسرش وایرال شد

هدیه تهرانی در کنسرت «اشوان» آفتابی شد

خواننده لرستانی پس از چند سال غیبت به صحنه برمی‌گردد

تصنیف "بوی بهار" کاری از گروه افلاک

بارش باران در جاده‌های 6 استان

روایت دیگر از روزهای آخر زندگی نیکا شاکرمی از سوی خبرگزاری قوه قضائیه

ماجرای ترک‌های 3 ستون پل میرداماد و بستن تسمه روی آن‌ها چه بود؟

مرگ تلخ پدر و پسر براثر برق‌گرفتگی

حکمت/ مدارا کنید تا خوشایند باشید

تلاش نافرجام برای نجات قایق از رودخانه

لحظه برخورد شدید یک کامیون با پل هوایی

حلیم بادمجان سه سوته

ساندویچ ژامبون و چیپس و پنیر

داروی وارفارین برای اولین بار در کشور تولید می شود

بهترین زمان خوردن تخم‌مرغ برای لاغر شدن

اهمیت رابطه محبت آمیز پدرها با دخترانشان

قابل توجه شوهران! روش رفتار با خانمی که از پدرش محبت ندیده است

اسامی 3 ساختمان‌ ناایمن تهران اعلام شد

جزییات کاهش سن دریافت گواهینامه موتورسیکلت

قانون کیدلین چیست و چه فوایدی برای حل مشکلات دارد؟

وقتی چشم‌های ناسا به روی زمین بسته شوند!

جزئیات بن خرید از نمایشگاه کتاب برای دانشجویان اعلام شد

اعلام اسامی داوران هفته بیست‌ و هفتم لیگ برتر فوتبال