آریا بانو

آخرين مطالب

بهترین و دیدنی‌ترین سریال‌های جنایی سال 2024 فرهنگی هنری

بهترین و دیدنی‌ترین سریال‌های جنایی سال 2024
  بزرگنمايي:

آریا بانو - برترین ها / به‌نظر می‌رسد سال جاری برای ژانر جنایی سرشار از اتفاقات خوب باشد؛ چرا که دیدنی ترین سریال های جنایی سال 2024 قرار است شما را به وجد بیاورند.
حل کردن معما و پازل برای اغلب طرفداران فیلم و سریال جذاب و هیجان‌انگیز است. تماشاگران یک اثر سینمایی یا سریال از این‌که بتوانند سرنخ‌های آثار جنایی را کنار یکدیگر بگذارند و به قاتل یا هر مجرم دیگری برسند، شادمان خواهند شد. افزایش ضربان قلب و تجربه بالا رفتن آدرنالین خون تمام چیزی است که عاشقان فیلم و سریال می‌خواهند.
اگر از تماشای آثاری که رازآلود هستند و روایت‌های پرتنش و بحران‌های نفس‌گیر دارند لذت می‌برید، بهترین ژانری که عطش شما را رفع می‌کند، جنایی است. بهترین سریال های جنایی تاریخ از روایتی آرام و راکد شروع شده و به‌تدریج به صحنه‌هایی تنش‌زا و پرتنش تبدیل می‌شوند.
با نگاهی به سال 2023 می‌توان سریال‌های درخشان و جذابی نظیر جسدها و عشق و مرگ را دید که صدر جدول بهترین‌ها می‌درخشند. هنوز مدت زیادی نیست که از سال 2024 می‌گذرد و انتظار داریم کارگردان‌های آثار جنایی دنیا سنگ تمام بگذارند و بار دیگر، بهترین روایت‌های معمایی و جنایی خود را به مخاطبان پیگیر این ژانر هدیه دهند. برخی از بهترین سریال های جنایی اقتباس از روی رمان‌های مشهور بوده‌اند که همین مولفه باعث جذابیت بیشتر آنها شده است.
شاید سینمای سال 2024 آن‌طور که انتظارش را داریم رضایت‌بخش عمل نکند، اما بی‌شک می‌توان در لابه‌لای انبوه سریال های اکران شده یا در فهرست اکران، چند موردی که ارزش دیدن داشته باشند را نام برد. در مطلب پیش رو قصد داریم 5 سریال جنایی دیدنی که انتظار اکران آنها را می‌کشیم، معرفی کنیم.
1. تعقیب – Manhunt

آریا بانو


یکی از سوژه‌های جذابی که می‌تواند تبدیل به موضوع قابل توجهی برای یک روایت جنایی تمام عیار باشد، ترور است؛ خصوصا این‌که پای ترور رئیس جمهور یک مملکت در میان باشد. در سریال تعقیب به کارگردانی مونیکا بلتسکی، با داستان ترور نخستین رئیس جمهور آمریکا سروکار داریم.
این سریال باارزش با اقتباس از کتاب «تعقیب و گریز 12 روزه برای قاتل لینکلن» به قلم جیمز ال سوانسون ساخته شده و قصد دارد با دنبال کردن ماجرای جان ویلکس بوث بعد از به قتل رسیدن آبراهام لینکلن، یک روایت جذاب و قابل تأمل خلق کند. اگر این قسمت از تاریخ آمریکا را خوانده باشید و سپس سریال کوتاه تعقیب را تماشا کنید، متوجه خواهید شد که برخی از ورق‌های تاریخ به اشتباه روایت شده است.
در این اثر جنایی تماشایی با ترکیب تاریخ و عنصر مهم هیجان، چشم‌انداز تازه‌ای درباره آرمان‌هایی که لینکلن داشته ارائه شده است. داستان حول محور تعقیب و گریز جان ویلکس بوث توسط ادوین استانتون می‌چرخد تا پرده از راز یکی از بدنام ترین جنایات تاریخ جهان بردارد.
2. پریش – Parish

آریا بانو


دومین سریال جنایی که همین اخیرا در سال 2024 به نمایش درآمد و طرفداران این ژانر را خوشحال کرد، پریش است. همه‌چیز در نیواورلئان عادی است و مخاطب هم این را می‌داند تا این‌که شخصیت اصلی سریال به‌نام گری پریش با بازی قابل تأمل جیانکارلو اسپوزیتو از راه می‌رسد و گرد و خاک به پا می‌کند.
پسر پریش به قتل می‌رسد و او برای انتقام از قاتل، تمام قوای خود را به‌کار می‌گیرد. پریش یک سریال جنایی صرف نیست و تمایلی هم به درام دارد و در کل سعی می‌کند روایتگر پیچیدگی‌های اخلاقی و عدالت در دنیای بیرون باشد. خبر خوب این‌که سریال مورد بحث سرشار از تعلیق و صحنه‌های پرتنش و نفس‌گیر است.
تماشاگران به‌وضوح می‌بینند که گری از دنیای آرام خود به جهانی دیگر که سرشار از انتقام است وارد شده و با از دست دادن کسب و کارش، تبدیل به جنایتکاری می‌شود که نمی‌توان باورش کرد. سبک نگارش این سریال به‌همراه صحنه‌های اکشن و تنش‌زایی که هر لحظه بیشتر می‌شوند، بر جذابیت اثر می‌افزایند.
3. خانم اسکارلت و دوک – Miss Scarlet and The Duke

آریا بانو


قرار است با تماشای سریال خانم اسکارلت و دوک، وارد دنیای یک کارآگاه زن شوید که از قضا، نخستین کارآگاه زن لندن خواهد بود. الیزا اسکارلت که پدرش کارآگاه بوده به‌همراه دوک ولینگتون که خود از بازرس‌های مشهور شهر است، مدیریت امور آژانس پدر الیزا را به‌دست می‌گیرند و به آن سروسامان می‌دهند.
داستان این سریال در لندنِ قرن نوزدهمی اتفاق می‌افتد و اسکارلت و دوک به‌کمک یکدیگر با پرسه زدن در خیابان‌های جنایت‌زده، پی حل معماهایی می‌گردند که ذهن مردم شهر را درگیر خود کرده است. سریال هیجان‌انگیز و مورد انتظار خانم اسکارلت و دوک، یکی از بهترین آثار جنایی سال جاری است.
جالبی سریال اینجاست که اسکارلت در حرفه‌ای پا گذاشته که منحصر مردان است و جامعه لندن در آن زمان انتظار ندارند زن جوانی نظیر الیزا به حل معماهای قتل و جنایت بپردازد. خانم اسکارلت و دوک با به چالش کشیدن هنجارهای جنسیتی، روایت خود را پیش می‌برد.
هر دو شخصیت الیزا و دوک ولینگتون پویا هستند و کیت فیلیپس و استوارت مارتین به‌خوبی از عهده نقش خود برآمده‌اند. همه‌چیز طوری ساخته و پرداخته شده که با لندن در قرن نوزدهم خو می‌گیرید و معماهای جذاب آن برهه از زمان را حل خواهید کرد. برداشت این سریال از ژانر جنایی، کاملا تازه است.
4. گریسلدا – Griselda

آریا بانو


با تماشای این سریال متوجه خواهید شد که سوفیا ورگارا، یک بازیگر تک‌بعدی نیست و می‌تواند علاوه بر ژانر کمدی و ایفای نقش‌های جذاب طنز، در نقش‌های قدرتمندی نظیر گریسلدا بلانکو هم نقش‌آفرینی کند و موفق شود. گریسلدا در این مینی سریال، مادرخوانده یک تجارت زیرزمینی بوده و بازی خوبی از خود نمایش داده است.
در این سریال کوتاه 6 اپیزودی که نتفلیکس ساخته، با مادری آشنا می‌شویم که فداکاری‌های خود را کنار گذاشته و تبدیل به یک تاجر کلمبیایی بزرگ می‌شود که در دهه 80 میلادی جزو ابرقدرت‌های تجارت مواد مخدر میامی بوده است. سوال اینجاست که علت هیجان‌انگیز بودن سریال گریسلدا چیست؟
گریسلدا بلانکو در تاریخ، زنی بدنام است و به‌عنوان یک قاچاقچی مواد مخدر شناخته می‌شود و سریال ساخته شده برای او، دیدگاه تازه‌ای راجع به این مادر ارائه می‌دهد. او زنی وحشی و در عین حال زیرک و وفادار است و با همین احساسات بوده که توانسته تجارت زیرزمینی‌اش را از گزند حوادث خارجی حفظ کند.
5. آقا و خانم اسمیت – Mr. & Mrs. Smith

آریا بانو


طرفداران ژانر جنایی و اکشن حتما فیلم سینمایی آقا و خانم اسمیت با بازی درخشان برد پیت و آنجلینا جولی در سال 2005 را به خاطر دارند. این فیلم جذاب پر از صحنه‌های اکشن و درام مختص هالیوود بود و توانست به موفقیت و شهرت برسد. حالا در سال 2024 و پس از گذشت دو دهه، سریال این فیلم سینمایی توسط آمازون پرایم ویدیو ساخته شده است.
فرانچسکا اسلون با کارگردانی بی‌نظیر خود و انتخاب بازیگرانی مثل دونالد گلاور و مایا ارسکین در نقش جان و جین اسمیت، توانسته ترکیب هیجان‌انگیزی از ژانرهای جاسوسی، درام و کمدی ارائه دهد. دو جاسوس درجه یک سعی می‌کنند با یک ازدواج صوری و هویت‌های تازه، زندگی مهیج و سرشار از خطری را تجربه کنند، بلکه به پول و ثروت برسند.
جان و جین اسمیت در تلاشند تا مأموریت‌های نامعلوم و پرخطری را که آغاز کرده‌اند به پایان برسانند. مخاطبان از تماشای سریال جذاب آقا و خانم اسمیت خسته نمی‌شوند؛ چرا که صحنه‌های درام و کمدی به‌قدر کفایت وجود دارد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/1195830/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«مارال بنی آدم» به شایعه جدایی همایون و سحر خاتمه داد

محسن تنابنده برای «پایتخت7» به تاجیکستان می رود

آفتاب از کدوم طرف دراومده که بچه مهربون شده؟!

2 فیلم مهم راهی اکران شدند

یک سیاره فراخورشیدی به اندازه زمین کشف شد

دستگاه نوار قلب خانگی تولید شد

بیماری خطرناک؛ آئدس وارد ایران شد

شرط مهمی که راغب در قراردادش ذکر کرده است

حرکات موزون معین زد در کنسرت تهران!

ضبط 50 هزار دلار در فرودگاه امام(ره) از سوی تعزیرات

مدیریت بحران: احتمال وقوع «سیل مشهد» پیش‌بینی شده بود

حکمت/ توصیه رسول خدا (ص) برای ازدیاد جمعیت

گوناگون/ جایگاه امام رضا (ع) در میان اهل سنت

حضور زائران امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی در غروب میلاد حضرت

خوراک جگر؛ غذای خون ساز راحت و فوری

چه زمانی لوزه کودکان نیاز به جراحی دارد؟

خانم؛ این رفتارت شوهرت رو ازت متنفر میکنه

وام بدهید، بچه بیاورند

ماجرای بین کته خانم و شاهزاده با اسب سفید جدی شده!

خورشیدگرفتگی 8 آپریل بر فراز رصدخانه ی La Silla واقع در شیلی

رزین قابل بازیافت، صنعت چاپ 3 ‌بعدی را متحول می‌کند

داستانک/ بوی مادر

حکایت جالب از ضرب المثل کسی که خرش از پل گذشت یعنی چه؟

آن بر سر گنج است که چون نقطه به کنجی

طلسم‌شکنی جهانبخش پس از 6 ماه

نفرین کین؛ بایرن تا 2025 هم جام نمی‌گیرد

زمان قرعه‌کشی جام حذفی اعلام شد

واکنش تاج به ریاست مشترک با عزیزی‌خادم!

گزینه‌های سرمربیگری تیم‌های امید و جوانان استقلال مشخص شدند

اعزام تیم ملی تیراندازی به اردوی تدارکاتی و جام جهانی مونیخ

آقایی مسی تُرک در رئال و لالیگا

در میامی با دیدن بارسلونا رنج می‌کشیم

محمدرضا گلزار در چند قدمی پادشاه NBA

گریم عجیب و غریب سارا رسول‌زاده در کنار آقای بازیگر

چرا جواب تلفن‌های منو نمیدی!؟

مامان همین که هستی دلگرمیه

تسلایی کوچک برای همدردی با لیلا

نظر منتقد سینما درباره برادران لیلا در برنامه هفت

پایان جشنواره پژواک با اعلام اسامی برگزیدگان

10 مورد از بهترین حمله‌های فضایی در تاریخ سینما

کدام مدیران سینمایی به جشنواره فیلم کن رفتند؟

خواهر من، قشنگ من! جیگرم

شیرینی لطیفه را این بار با طعم سبزیجات درست کنید!!

تغییر دادن همسر بعد از ازدواج چگونه ممکن است؟

از بین بردن خشکی پوست با 2 لوسیون خانگی + طرز تهیه

تتلو هیچ شاکی خصوصی نداشت

تیزر آهنگ انرژی مثبت و جدید فرزاد فرخ را ببینید

خاطرات خنده‌دار راغب از شیطنت‌های دوران مدرسه

آواز گوش‌ نواز راغب در وصف امام رضا (ع)

تب زیبایی، آرایشگر‌ها و ماما‌ها را جراح کرد