آریا بانو

آخرين مطالب

فتاح: جانمان را فدای انقلاب می‌کنیم اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه جنس کار جهادی از طلای ناب است اظهار کرد: کار جهادی فقط اخلاص و همین روحیه مجاهدت گونه را می‌خواهد.

به گزارش ایسنا، پرویز فتاح در مراسم "شکرانه خوب" ، تجلیل از تشکل‌های جهادی و مردمی همکار کمیته امداد، با بیان اینکه سخت‌ترین معبرها در جبهه با یاد زهرای مرضیه(س) باز شد، باید دعا کنیم همه گره‌ها در نظام اسلامی باز شود گفت: در چهل سالگی انقلاب اسلامی هستیم. انقلاب جان ماست و شیرین تر از جان ماست و همه ما خاطر خواهان نظام و ولایت و حاضریم جانمان را فدای انقلاب کنیم.
وی افزود: اکنون بیشتر از هر زمانی نظام به فداکاری نیاز دارد. در جنگ ما و نظام سربلند بیرون آمدیم و اکنون این نظام تنومند و سربلند شده است و نیاز به مراقبت بیشتر دارد، زیرا ارزش و قیمت آن بالا رفته و بهای آسمانی پیدا کرده است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به برخی آیات قرآن کریم گفت: خداوند تاجر است، خداوند خریدار است. طرف معامله مومنین هستند. خداوند نفس و جان مؤمنان را می‌خرد و مالی که در راه خداوند هزینه بشود و در مقابل جنت را می‌دهد. خداوند می‌گوید اگر خون دل برای نظام می‌خوری آن را خریدارم. اگر زیر چتر نظام و ولایت‌ایم باید بدانیم طرف معامله ما خداست. خدا می‌گوید من کار شما، کار جزئی شما را می‌خرم. توجه نمی‌کنیم چقدر آیه در قرآن در این باره داریم.
وی با بیان اینکه جنس کار جهادی از طلای ناب است اظهار کرد: کشورمان را ببینید چه بلایی سرمان آمد. این همه از بیت المال خرج می‌کنیم و می‌سازیم، چه چیزی درو می کنیم؟ نارضایتی؛ چرا؟ چون آن اخلاص را نداریم و رفتارمان از سر صدق نبوده است.
فتاح افزود: جنس کار جهادی متفاوت است آن را دولتی، کیلویی و حجمی نکنید. کار جهادی فقط اخلاص و همین روحیه مجاهدت گونه را می‌خواهد. جهاد، قله‌ها، عمل و اخلاص و تقوا و ایمان ماست. شما جهادگران از ما و از همه جلوتر و سر سلسله جنبان این کاروان هستید. آدم کسی نشوید و زیر بلیت کسی نروید. این افتخار برای شما باشد که زیر بیرق آقا و راه شهدا و نظام اسلامی هستید.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه آغوش ما برای گروه‌های جهادی باز است گفت: ما می‌خواهیم راه جهادگران را برویم نه مسیر کارمندی و حقوقی بگیری را؛ آن ایثارگری که جهادگران دارند ما نداریم.
فتاح ادامه داد: سال 75 جمعیت مددجویی ما بیشتر از سال 97 بوده است. تعداد ایتام ما 25 سال قبل دو برابر الان بوده است. جمعیت کشور 1.5 برابر شده است و آمار نشان می‌دهد نیازها فرق کرده اند. زوایایی وجود دارد. انصافا نظام در چهل سال اخیر کارهای زیادی کرده، اما برخی از ما خودمان همه چیز را زیرسوال می‌بریم.
وی با بیان اینکه 30 هزار خانه در کرمانشاه ساخته شده، کدام کشور در دنیا توانسته است به این سرعت این کار را انجام دهد؟ گفت: ما راضی نیستیم و نقد به خودمان داریم اما این کارهای خوب هم انجام شده است.
به گزارش ایسنا، کمر روستا، دبیر دبیرخانه گروه های جهادی کمیته امداد نیز با اشاره به پیوند کمیته امداد با گروه های جهادی اظهار کرد: امروز نگاه ما این است تا از همه ظرفیت ها استفاده کنیم. با این همه ظرفیت و پتانسیل، نباید مناطق محرومی داشته باشیم.
وی افزود: چندین طرح را دنبال می کنیم که از جمله آنها این است که هر گروه جهادی مددکار یک خانواده بشود. دعوت می کنیم تا همه ما را کمک کنند و بتوانیم کاری بکنیم که منشاء اثر شده و در نظام مقدس جمهوری اسلامی نقطه محروم وجود نداشته باشد.
کمر روستا با بیان اینکه43 هزار و 951 طرح را توسط گروه‌های جهادی تحت پوشش قرار داده‌ایم گفت: 288 گروه جهادی در مناطق محروم با ضریب محرومیت 9 حضور دارند. تاکنون تعداد 7593 سبد خانوار و 7725 بسته لوازم تحریر میان خانواده‌های کم بضاعت توزیع شده است.
به گزارش ایسنا، حاج حسین یکتا، فرمانده قرارگاه امام رضا نیز در این مراسم با بیان اینکه انقلاب را باید مردمی دنبال کنیم اما دولتی اداره می‌کنیم گفت: امروز باید کمیته امداد، نگاه امدادی و خدمت رسانی را مردمی کامل کند و هر کجا دولت کم آورد کمیته امداد به کمک بیاید و باید مرکز فرماندهی کنترل برای گروه‌های مردمی داشته باشد.
وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌ای در این زمینه گفت: در آینده بهره وری و برکت زیادی در سامانه خواهیم داشت. جنگ و صدام نمی‌تواند ما را بکشد اما غصه مردم ما را دق می‌دهد. با سیستم‌های دولتی نمی‌توان ساماندهی کرد. امروز کمیته امداد می تواند سامانه فرماندهی کنترل را راه اندازی و با این جنگ اجتماعی مقابله کند. این موضوع راهبرد جدی می خواهد.
یکتا افزود: گروه جهادی دائم، مستمر و تخصصی در کشور کم داریم. نسل جدید حرف های نو از ما می‌خواهند و این کار گروه جهادی است. باید تولید رهبران اجتماعی در مناطق محروم شکل بگیرد و آنان مطالبه کنند.
انتهای پیام
خبرنگار: فاطمه اسماعیلی /دبیر خبر: سولماز خوان

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/119965/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دروسی: لورکوزن شکست‌ناپذیر نیست

پرسپولیس کار سختی نسبت به استقلال دارد

کارشناس فوتبال: تجربه استقلال تعیین کننده است

علی چینی: نباید به استقلال ایراد گرفت

بازیکن سابق فوتسال: ایران منطقی بازی کرد

ایتالیا برای فصل آینده لیگ قهرمانان 5 سهمیه‌ای شد

ابراز نگرانی انگلیس نسبت به امنیت افتتاحیه المپیک پاریس

امیدوارم مدیران تراکتور تصمیم عجولانه‌ای برای نیمکت تیم نگیرند

آذرپیرا مقتدرانه از سد آزادکار ژاپنی گذشت

هشدار کاپلو به یوونتوس با تمجید از طارمی

آرزوی مایکل داگلاس برای مرگ در «مرد مورچه‌ای»

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

سفر به ایران قدیم؛ اولین هواپیمای ایران و سفر استانی احمدشاه

برای داشتن عمر طولانی از این مواد غذایی غافل نشوید

ماجرای رد و بدل رمز ارز برای تقلب در کنکور!

تصاویری دیوانه‌کننده از دوچرخه سواری روی دیواره یک سد

رنگرزی سنتی به سبک مدرن و خلاقانه

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

حریف تراکتور نصف تیمش را ندارد!

برد راحت امامی مقابل حریف کره‌ای و صعود به نیمه‌نهایی

بهترین موقعیت‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر

رکوردشکنی تاریخی بایرلورکوزن و ژابی آلونسو

گل دیدنی پولیتانو به فروزینونه از تمامی زوایا

حمایت کلوپ از ستاره لیورپول

2 خبر از فیلم کوتاه؛ آخرین وضعیت «ابله» و«آخرین شیهه»

چرا غیبت بازیگران و خوانندگان در مهمانی طهماسب، لطمه‌ای به آن وارد نکرده است؟

اولین تصویر منتشر شده از اسکناس 500 هزار تومانی جدید + واکنش بانک مرکزی

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان و اعلام تغییرات و رقم دقیق افزایش حقوق ها

ماجرای انفجارهای شدید امروز در اصفهان و تبریز چه بود؟ + آخرین جزییات

هجدهمین شماره «همساز» با دونوازی تنبک منتشر شد

غذا دادن غواص به کوسه گرسنه!

وقتی حیوان خانگی ات یک گاو باشد!

روش تهیه ساندویچ سرد مرغ

با این خوراکی های خوشمزه از کبد چرب رهایی می یابید

خانمم 3 ماه است که به جدایی فکر می کند

آقامیرزایی در کایاک 200 متر برنز گرفت

مصدوم رباط صلیبی تراکتور برگشت

محمدنژاد جوان در نخستین مبارزه پیروز شد

کابوس آلومینیوم دوباره برای عالیشاه و پرسپولیس

درگیری هواداران با ستاره‌های میلان

دستاورد جدید ژرمن‌ها در اروپا پس از 29 سال

استقلال در اندیشه پایین کشیدن پرسپولیس

دانشگر با کتف در رفته تمرین می‌کند!

پاس گل‌ هفته به نام جانشین گلسازترین بازیکن گل‌گهر!

استادانی که سن نمی‌شناسند؛ از اسکورسیزی تا اسپیلبرگ و ایستوود

جایزه «چهره سال هنر انقلاب اسلامی» وظیفه هنرمند را بیشتر می‌کند

تاب سواری بهاری آرام جعفری بازیگر سریال معمای شاه در طبیعت بسیار زیبای شمال / تزیین تاب با گلهای زیبا جلب توجه کرد

واکنش احسان علیخانی به عکسی از ایشان که این روزها در فضای مجازی وایرال شده / نه بابا من نیستم فتوشاپه