آریا بانو

قاسمی: جشنواره فیلم وارش می‌تواند در تعامل هنرمندان کشورهای حوزه دریای خزر تاثیرگذار باشد فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو - رییس مرکز دیپلماسی عمومی و سخنگوی وزارت امور خارجه، گفت اقدامات فرهنگی جشنواره فیلم وارش در تقویت و توسعه مناسبات راهبردی هنرمندان حوزه دریای خزر موثر است.


به گزارش هنرآنلاین ، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امورخارجه در نشست مشترکی با نماینده مردم بابل و دبیر نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم وارش، از همکاری این وزارتخانه برای برگزاری این رویداد فرهنگی هنری خبر داد.
وی اظهار داشت: جشنواره فیلم وارش می تواند پایگاهی فرهنگی هنری برای علاقمندان سینما باشد و برای رسیدن به این مهم به ارتباط بیشتر با کشورهای همسایه نیاز داریم .
قاسمی با استقبال از این نشست مشترک، گفت: اقدامات فرهنگی جشنواره وارش در تقویت و توسعه مناسبات راهبردی موثر است و با توجه به اینکه این جشنواره در حوزه مناسبات منطقه ای و درباره ایرانی فرهنگی است، به برگزاری هر چه بهتر آن علاقمند هستیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه، با بیان اینکه تا آنجا که امکان داشته باشد در کنار جشنواره خواهیم بود، افزود: با توجه به زمان باقی مانده تا برگزاری جشنواره ، می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب تصمیمات و اقدامات خوبی را به سرانجام رساند.
دکتر علی نجفی نیز در این دیدار با اشاره به ابعاد منطقه‌ای و بین‌المللی جشنواره فیلم وارش گفت: سینمای ایران از سال‌های دور موفقیت‌های بسیاری در جشنواره‌های جهانی داشته و شایسته است مدیران فرهنگی ازاین ظرفیت برای دیپلماسی عمومی استفاده کنند .
وی افزود: بر اساس پروتکلی که در همکاری‌های فرهنگی با کشورهای همسایه داریم می توانیم با مشارکت وزارت امور خارجه نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش را به بهترین شکل برگزار کنیم .
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی همچنین بر اهمیت برپایی رویدادهای فرهنگی هنری بین المللی در استان مازندران تاکید کرد.
مهدی قربانپور دبیر جشنواره فیلم وارش نیز در این نشست ضمن ارائه توضیحاتی از پیشینه جشنواره تاکید کرد: این رویداد هنری پتانسیل آن را دارد که به رویدادی فرا ملی تبدیل شود.
وی گفت: حضور مهمانان و فیلمسازان شاخص از کشورهای حوزه دریای کاسپین در ادوار گذشته باعث شد که برای بین المللی شدن این جشنواره مصمم باشیم و از این ظرفیت برای تعامل هنرمندان ایران با کشورهای همسایه استفاده کنیم .
دبیر نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش ادامه داد: زیر ساخت‌ها برای برگزاری این دوره جشنواره در حال آماده‌سازی است و امیدواریم با برنامه‌ریزی علمی بتوانیم جشنواره‌ای در خور شان نام ایران برگزار کنیم.
قربانپور تاکید کرد: نهمین دوره جشنواره فیلم وارش در حال برنامه ریزی برای اتفاقات کلان فرهنگی در شمال ایران است و برنامه‌های فرهنگی و توجه به آیین های ایرانی را در دستور کار خود داریم.
دبیر جشنواره فیلم وارش با اشاره به دستاوردهای هر رویداد فرهنگی گفت: جشنواره‌ها باید به اقتصاد منطقه کمک کرده و حوزه فرهنگ به دلیل گستردگی می تواند شرایط پایداری را برای اقتصاد فرهنگی فراهم کند .
الهه نوبخت مدیر بخش بین‌الملل جشنواره فیلم وارش با اشاره به اینکه این جشنواره می‌تواند جریان سازی کند، گفت: هدف اصلی ما توجه به موضوع میراث مشترک و مردم شناسی در سینماست و خوشبختانه پس از اعلام فراخوان، این جریان فرهنگی مورد استقبال فیلمسازان کشورهای حوزه دریای کاسپین قرار گرفته است .
نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش بهار 1398 در استان مازندران برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/120061/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کودکانی که تنها نمی خوابند

کودکان را با هم مقایسه نکنید

اصول پیشگیری از آزار جنسی کودکان

منشأ پرخاشگری کودکان

مامان من چه جوری دنیا امدم ؟

محبت زیاد کودک را لوس نمی کند

طرز برخورد مناسب با کودکان گستاخ !

کودکان دین زده یا تربیت دینی

خشونت بین فرزندان و وظیفه والدین

راه حل های خوب برای رفتارهای بد بچه ها

تأثیر خشونت های تلویزیونی در کودکان

خجالتی بودن فرزندتان را از نوزادی بشناسید!

کودک من از هیچ کس کمتر نیست !!

تأثیر مثبت موسیقی بر روح و روان کودکان

علت تضاد بین فرزندان و والدین چیست؟

با لجبازی کودکم چگونه برخورد کنم؟

تربیت لذت بخش

برخورد با کودکی که از حمام کردن میترسد

راه های پایه ای افزایش آی کیو کودک

لجاجت و کج خلقی در کودکان: هیجانی ، لجبازی

علائم استرس در کودکان

چگونه کودکی مسئولیت پذیر داشته باشیم؟

بازی کودک با اعداد

بچه ها از چه سنی باید تنها بخوابند؟

دروغگویی کودکان دلایل و راهکارهای مقابله

کم رویی ارثی نیست

9 برخورد اشتباه والدین با کودکان نوپا

تصاویر برهنه و کودکان ما

بچه‌ها از سه سالگی، لحن منطقی را می‌فهمند

پرورش اعتماد به نفس درکودک

کودک و میل جنسی

عوارض و درمان مکیدن انگشت کودک

راه های شناسایی بیش فعالی در کودکان

شناخت کودکان از خود

در مورد گفتاردرمانی چه میدانید؟

اسباب بازی های مناسب کودکان پیش دبستانی

کار کودکان در منزل،درست یا غلط؟

چه عاملی باعث ایجادحسادت فرزندان میشود؟

کودکان را برای روبه رو شدن با حوادث آماده کنیم

با کودک بدزبانم چطور رفتار کنم؟

با کودکم بعد از طلاق چطور رفتار کنم؟

افسون‌شدگان کوچک موبایل

آزمونی برای تشخیص کودکان بیش فعال

وقتی که کودکان مان دعوا می کنند

دلایل داشتن یا نداشتن فرزند دوم !

پاداش و محرومیت را فراموش نکنید

آموزش معذرت خواهی به کودک

افزایش حس مسئولیت پذیری با تقویت وجدان

نقش مادر در سخن آموزی کودک

گریه نوزادان را ترجمه کنید