آریا بانو

آخرين مطالب

غزال بهمنی: طراح لباس بنگاه‌دار اقتصادی نیست گفتگو

غزال بهمنی: طراح لباس بنگاه‌دار اقتصادی نیست

  بزرگنمايي:

آریا بانو - غزال بهمنی طراح لباس و رئیس هیئت مدیره مؤسسه مد "آرتا" می‌گوید ارتباط میان طراح و تولیدکننده در حوزه مد و لباس یک بازی دو سر برد است.


سرویس مد و لباس هنرآنلاین: غزال بهمنی طراح لباس، مدیر دو برند "کلوتو" و "کراسو" و رئیس هیئت مدیره مؤسسه مد "آرتا" درباره روند آماده‌سازی گروه طراحان برای ارائه کالکشن "مکران" به بخش رقابتی هشتمین جشنواره مد و لباس فجر به خبرنگار هنرآنلاین گفت: همچنان در حال آماده‌سازی گروه 22 نفره و منتخب از میان 350 شرکت کننده دو دوره آموزشی با عنوان کارگاه آموزشی مد، بازاریابی دیجیتال و برندسازی هستیم.
او افزود: بسیاری به اندازه کافی برای ارائه کالکشن موضوعی توجیه نبودند و برداشت آن‌ها از کالکشن، مجموعه‌سازی بود. به همین دلیل نیاز بود دانش فنی و عملی آن‌ها در این زمینه افزایش یابد. ما تلاش کردیم شرکت‌کنندگان را با تفاوت میان آثار نمایشگاهی، مناسب برای پرفورمنس و کاربردی آشنا کنیم.
بهمنی با تأکید بر اینکه هدف او و همکارانش در مؤسسه مد "آرتا"، تربیت طراحانی توانمند و آشنا با اصول روانشناسی و جامعه‌شناسی بود، اظهار داشت: هر چند وظایف طراح مشخص است و به هیچ عنوان طراح لباس را بنگاه‌دار اقتصادی نمی‌دانیم، اما بر این باوریم طراح موفق فردی است که با اصول تولید و مشتری‌مداری آشنا باشد. در این مسیر ارتباط میان طراح و تولیدکننده در حوزه مد و لباس یک بازی دو سر برد است.
مدیر دو برند "کلوتو" و "کراسو" ادامه داد: عملکرد مربی طراحی لباس باید مشابه عملکرد مربی فوتبال باشد که به شکل شبانه‌روزی، مشاوره‌های لازم را به هنرجویان خود ارائه دهد و لحظه‌ای از سنجش میزان آمادگی آن‌ها غافل نشود.
بهمنی گفت: امسال به اتفاق این گروه 22 نفره به نمایشگاه بین‌المللی پوشاک رفتیم و تلاش کردیم ضرورت حضور طراحان لباس در چنین رویدادهایی را تبیین کنیم.
او افزود: یکی دیگر از مهم‌ترین مبانی رشد و توسعه عملکرد در جامعه طراحان آن است که آن‌ها بتوانند تعریف مشخصی از اثر خود ارائه دهند و اگر در آغاز مسیر قرار دارند و نمی‌خواهند از نقاط ضعف خود سخنی را به میان آورند، درباره چشم‌انداز و اهداف خود سخن بگویند.
رئیس هیئت مدیره مؤسسه مد "آرتا" در ادامه گفت: با توجه به روند آزمون و خطا عرصه مد و لباس در کشور و شرایطی که بازار داخلی با آن مواجه است، ما با تربیت نیروهای جدید طراح و تولیدکننده در حقیقت رقیب‌پروری می‌کنیم. با این وجود خوشحالیم که می‌توانیم تجربیات خود را در اختیار نسل جدیدی از طراحان قرار دهیم.
بهمنی به یکی دیگر از نیازهای مبرم در حوزه مد و لباس ایران اشاره کرد و گفت: این جامعه در شرایط فعلی نیازمند فروشندگانی باهوش است که بتواند در زمانی کوتاه که مشتری برای خرید وارد فروشگاه شده است، شخصیت او را آنالیز کرده و به شکلی که برایش آزاردهنده نباشد به او در زمینه انتخاب مشاوره دهد.
او در خاتمه بر نکته‌ مهمی که در تمامی دوره‌های آموزشی به آن اشاره داشته است تأکید کرد و گفت: طراحان، مدیران خانه‌های مد و مزون داران و همچنین صاحبان برند و تولیدکنندگان باید بدانند که نباید به هر قیمتی درصد فروش را بالا برند، با مشتریان خود صادق باشند و به هر قیمتی محصول خود را به فروش نرسانند.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

لیلی رشیدی درباره فیلم یه وا چه گفت؟

سریال‌هایی که در جذب مخاطب موفق نیستند / نگاهی به سریال‌های شبکه نمایش خانگی

تهیه‌کننده «رنگین کمان»، اظهارات خاله نرگس را تکذیب کرد

کارگردان سریال «دلدار»: نقش‌فروشی میلیون‌ها سال نوری با من فاصله دارد

شدت افزایش طلاق نداریم

آخرین وضعیت جمعیتی ایران تا سال 1430

کمال یوسف‌پور: مسابقات معماری در چهره شهرهای امروزی تأثیر چندانی ندارند / آثار برنده اغلب ساخته نمی‌شوند

"تولدت مبارک" فیلمی است با موضوعی جهانی/ فیلم از تمام مراحل ارشاد سربلند بیرون آمد اما مورد حمایت واقع نشد / گلایه انسیه جهان آرا از وضعیت اکران فیلمش

مرضیه ابراهیمی قربانی معروف اسیدپاشی: اعدام نمی‌خواهیم، چرخه خشونت باید متوقف شود

نسل دوبلورهای قدیمی ما دیگر تکرار نمی‌شود / محدودیت‌ها در رادیو زیاد و متن‌ها شبیه همدیگر شده است / وقتی یک کار انیمیشن را دوبله می‌کنم، اصلاً خسته نمی‌شوم / روایت تورج نصر از سال‌ها فعالیت در دوبله و بازیگری

ویژگی‌های موسیقی کودک از نگاه اردشیر کامکار

محمدمهدی فخری‌زاده: انتشار کتاب سینمایی مقبولیت عمومی ندارد / در اتحادیه ناشران می‌توانیم جلوی فعالیت‌های مخرب را بگیریم / "راهنمای فیلم‌های سینمای ایران" در دست تدوین است

مهران نائل: "دل‌دار" روایتی متفاوت از عشق است

حسینی: نمایشگاه عکس افغانستان در نیاوران بستر مناسبی برای همدلی است

دوست دارم آرام آرام بیایم و ماندگار شوم / پژمان جمشیدی اول باید بازیگر می‌شد بعد فوتبالیست / گفت‌و‌گو با علی شمس الهی خواننده پاپ

کلیشه شدن در یک نقش خطرناک است / حسام محمودی از بازی در سریال "دل‌دار" می‌گوید

مهسا علامیر: حقوق استادان گرایش‌های هنری در دانشگاه‌های ایران پایین است / اغلب طراحان لباس توان پرزنت آثارشان را ندارند

بهترین راه لاغری شکم | جراحی‌هایی که فقط جیبتان را خالی می‌کند!

بهمن کیارستمی: منیر فرمانفرماییان تا آخرین روز تصویربرداری مقابل دوربین راحت نبود / نمایش مستند "منیر" در خانه سینما

مستر کیتون شخصیتی است که تعریف مشخص دارد / روایت یوسف مرادیان از بازی در سریال "از یادها رفته"

عباس مجیدی: در دوسالانه مجسمه شهری مشهد هنرمندان براساس فضای تعریف شده مجسمه می‌سازند

علی نصیریان:لزوم تجدیدنظر تلویزیون در سریال‌سازی/ قصه‌هایی که درد مردم نیست

از سوءاستفاده تا قاچاق‌فروشی کودکان کار

نمایشی که 30 سال پیش اجرای آن در تئاترشهر متوقف شد / روایت حسن انصاریان از اجرای نمایش "شاپرک خانوم" با بازیگران حرفه‌ای

خوشحالم که بخشی از خاطرات دهه شصتی‌ها هستم

ضبط «برادرجان» ادامه دارد/80 درصد تصویربرداری سریال به انجام رسید

کامبیز دیرباز : برایم مهم است نقشی که بازی می‌کنم توده مردم را نمایندگی کند

ندا لهردی: در ترجمه "همسران تابستانی" به سبک و لحن نویسنده وفادار بودم / شخصیت‌های واقعی لارنس الیویه و ویوین لی در رمان بئاتریز ویلیامز

شریعتمداری: موضوعی برای پنهان کردن از مردم نداریم

حسینی: به مدد اساتید می‌شود بر دشواری‌های حوزه آموزش پیروز شد / رونمایی از سامانه صدور کارت تدریس مربیان آموزشگاه‌های آزاد هنری

حسینی: خلیج فارس دُر و مروارید علم و هنر را برآورده است / معاون هنری وزیر ارشاد در روز ملی خلیج فارس به بوشهر رفت

«کودک‌شو» به لرستان، خوزستان و زاهدان می‌رود/ بازغی: هیچ خداحافظی در کار نبود؛ گلایه‌ام را فریاد کردم

علی شیرازی: هنر خوشنویسی وارد دوران طلایی خود شده است

هادی حاجتمند: "مدیترانه" قصه آب و دفاع از مرزهاست / بازخوردها در جشنواره جهانی فیلم فجر زلال‌تر است

طراحان، تولید‌کنندگان و هنرمندان هستند که تعیین می‌کنند بازار چگونه باشد نه مردم / روایت حسامی از کیف و کفش‌های برند "ویزلند"

تأکیدی بر سنتی یا مدرن بودن کار نداشتم / روایت شریف لطفی از آلبوم "آوای ایران (محلی‌ها)"

فرزندتان در چه زمینه‌ای استعداد دارد؟

بیماری مادرم عظیم‌ترین حادثه سخت زندگی ما بود / کارمان در گیشه بسیار سخت است / روایت کارگردان فیلم "شکستن همزمان بیست استخوان" از حضور در جشنواره جهانی فجر

احمد مسجدجامعی: عکاسان در سطح شهر با مشکلات متعددی روبرو هستند / برگزیدگان مسابقه عکس مترو معرفی شدند

محمدرضا علیمردانی: ترجیح دادم نه به فرش قرمز "غلامرضا تختی" بروم نه مصاحبه‌ای کنم / سه بار قرار بود با مهران مدیری همکاری کنم اما نشد

گفت وگوی خراسان با عکاس مبتکر آمریکایی درباره پروژه «حذف شده»

با خنده به استقبال مردها بروید

انتظامی: وارش مصداق ایفای نقش مسئولیت اجتماعی سینما است

پیمان سلطانی: رپرتورا ارکستر ملی مضمون ملی، میهنی، عاشقانه دارد / انتشار یک اثر ملی بعد از 10 سال

عموهایی که در آینده تنها یک اسم از آنها باقی است

شریعتمداری: تامین اجتماعی از دولت 180هزار میلیارد تومان طلب دارد

سرمربی تیم فوتسال دانشجویان دختر: شناختی کافی از حریفان نداریم

باور به دختران دنیای IT

رضا کیانیان: به ما سنگ می‌زنند چون در حال پیشرفت هستیم

نقش نظام آموزشی و تربیتی در ایجاد آسیب‌های اجتماعی