آریا بانو

آخرين مطالب

غزال بهمنی: طراح لباس بنگاه‌دار اقتصادی نیست گفتگو

غزال بهمنی: طراح لباس بنگاه‌دار اقتصادی نیست

  بزرگنمايي:

آریا بانو - غزال بهمنی طراح لباس و رئیس هیئت مدیره مؤسسه مد "آرتا" می‌گوید ارتباط میان طراح و تولیدکننده در حوزه مد و لباس یک بازی دو سر برد است.


سرویس مد و لباس هنرآنلاین: غزال بهمنی طراح لباس، مدیر دو برند "کلوتو" و "کراسو" و رئیس هیئت مدیره مؤسسه مد "آرتا" درباره روند آماده‌سازی گروه طراحان برای ارائه کالکشن "مکران" به بخش رقابتی هشتمین جشنواره مد و لباس فجر به خبرنگار هنرآنلاین گفت: همچنان در حال آماده‌سازی گروه 22 نفره و منتخب از میان 350 شرکت کننده دو دوره آموزشی با عنوان کارگاه آموزشی مد، بازاریابی دیجیتال و برندسازی هستیم.
او افزود: بسیاری به اندازه کافی برای ارائه کالکشن موضوعی توجیه نبودند و برداشت آن‌ها از کالکشن، مجموعه‌سازی بود. به همین دلیل نیاز بود دانش فنی و عملی آن‌ها در این زمینه افزایش یابد. ما تلاش کردیم شرکت‌کنندگان را با تفاوت میان آثار نمایشگاهی، مناسب برای پرفورمنس و کاربردی آشنا کنیم.
بهمنی با تأکید بر اینکه هدف او و همکارانش در مؤسسه مد "آرتا"، تربیت طراحانی توانمند و آشنا با اصول روانشناسی و جامعه‌شناسی بود، اظهار داشت: هر چند وظایف طراح مشخص است و به هیچ عنوان طراح لباس را بنگاه‌دار اقتصادی نمی‌دانیم، اما بر این باوریم طراح موفق فردی است که با اصول تولید و مشتری‌مداری آشنا باشد. در این مسیر ارتباط میان طراح و تولیدکننده در حوزه مد و لباس یک بازی دو سر برد است.
مدیر دو برند "کلوتو" و "کراسو" ادامه داد: عملکرد مربی طراحی لباس باید مشابه عملکرد مربی فوتبال باشد که به شکل شبانه‌روزی، مشاوره‌های لازم را به هنرجویان خود ارائه دهد و لحظه‌ای از سنجش میزان آمادگی آن‌ها غافل نشود.
بهمنی گفت: امسال به اتفاق این گروه 22 نفره به نمایشگاه بین‌المللی پوشاک رفتیم و تلاش کردیم ضرورت حضور طراحان لباس در چنین رویدادهایی را تبیین کنیم.
او افزود: یکی دیگر از مهم‌ترین مبانی رشد و توسعه عملکرد در جامعه طراحان آن است که آن‌ها بتوانند تعریف مشخصی از اثر خود ارائه دهند و اگر در آغاز مسیر قرار دارند و نمی‌خواهند از نقاط ضعف خود سخنی را به میان آورند، درباره چشم‌انداز و اهداف خود سخن بگویند.
رئیس هیئت مدیره مؤسسه مد "آرتا" در ادامه گفت: با توجه به روند آزمون و خطا عرصه مد و لباس در کشور و شرایطی که بازار داخلی با آن مواجه است، ما با تربیت نیروهای جدید طراح و تولیدکننده در حقیقت رقیب‌پروری می‌کنیم. با این وجود خوشحالیم که می‌توانیم تجربیات خود را در اختیار نسل جدیدی از طراحان قرار دهیم.
بهمنی به یکی دیگر از نیازهای مبرم در حوزه مد و لباس ایران اشاره کرد و گفت: این جامعه در شرایط فعلی نیازمند فروشندگانی باهوش است که بتواند در زمانی کوتاه که مشتری برای خرید وارد فروشگاه شده است، شخصیت او را آنالیز کرده و به شکلی که برایش آزاردهنده نباشد به او در زمینه انتخاب مشاوره دهد.
او در خاتمه بر نکته‌ مهمی که در تمامی دوره‌های آموزشی به آن اشاره داشته است تأکید کرد و گفت: طراحان، مدیران خانه‌های مد و مزون داران و همچنین صاحبان برند و تولیدکنندگان باید بدانند که نباید به هر قیمتی درصد فروش را بالا برند، با مشتریان خود صادق باشند و به هر قیمتی محصول خود را به فروش نرسانند.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

مطالعه را فقط کتاب خواندن نمی‌دانیم / روایت محمدرضا رضاییان از فصل چهارم برنامه "کتاب باز"

نگاهی سایکودرام به نمایش تنسی ویلیامز / روایت کامبیز بنان از نمایش "نمی‌دونم فردا چی میشه؟"

مهم‌ترین معضلات عرصه مد و لباس از نگاه یک استاد دانشگاه

رواج پدیده شبه کودک همسری برای دریافت مستمری

‍‍ ‍‍پیروز حناچی: مهم‌ترین هدف سمپوزیوم مجسمه‌سازی کشف استعدادهای جوان است / برزین ضرغامی: شورای شهر تهران ما را در تصویب لایحه ایجاد حریم برای مجسمه‌های شهری همراهی کند

گفت و گویی با یک‌راننده زن تاکسی‌های اینترنتی

تاجبخش فنائیان: لازمه‌ تئاتر ملّی بازشناسی ریشه‌های فرهنگی است / استعداد جهانی شدن تئاتر ما کمتر از سایر کشورهای نیست

یکتاناصر:نقش خوب پیشنهاد شود، بازی می‌کنم

محمدپور: "دختر شیطان" در پاییز می‌توانست 15 میلیارد بفروشد / اشتباه کردیم اکران عید فطر را پذیرفتیم

پایان کار هفتمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش بدون برگزیده در بخش هنری / فاطمی: کپی نقش‌های گذشته ارزشی ندارد

ظلم تاریخی و هدیه‌های مدرنیته / روایت ابوالفضل رفیعی از نمایشگاه "ساکنان مویه" در گالری سیحون

سید محمد بهشتی: توجه به بازشناسی هویت در معماری ضروری است / شهر شیراز دارای ارزش تاریخی و معماری خاصی است

بیوک میرزایی از نمایش "نویی تضاد منافع" تا سریال "افسانه هزارپایان"

تأکید بر موسیقی آوازی و تجلیل از دستاوردهای هنرمندان و ذاکران فرهنگ رضوی / همه چیز درباره چهارمین جشنواره سراسری آواها و نواهای رضوی

امیر سرتیپ کیومرث حیدری: کسانی که در مسیر صراط قرار می‌گیرند رستگار می‌شوند / از یادداشت تجلیل مقام معظم رهبری بر کتاب شهید مجتبی ذوالفقارنسب و کتاب شهدای مدافع حرم و تازه‌های نشر نیروی زمینی ارتش رونمایی شد

زمان اعلام نتایج کنکور 98 +ظرفیت دانشگاه‌های سراسری

ابوالفضل صفری گفت: سرنوشت «سلام صبح بخیر» با برگشت «حالا خورشید»/ عصرگاهی می‌شویم

توحید معصومی خبر داد؛ «مگس» از 23 تیرماه به تالار سایه می‌آید/ یک اقتباس گروتسک

"الف دزفول" همچنان در انتظار / مرجان اشرفی‌زاده: با حذف پروانه‌ها به تسریع جریان فیلمسازی کمک می‌شود

احسان دانش فرید: نه از کسی تقلید کرده‌ام و نه الگوبرداری

آرش قاسمی : تمرکزم بر صداگذاری «نهنگ آبی» است/ همکاری در چند فیلم کوتاه

چرا کودک آزاری رخ می‌دهد؟/ پدر و مادر را به زندان بیندازیم، آسیب به کودکان کم نمی‌شود/ قصور جامعه را نادیده نگیریم

نمایش "یک زن و یک مرد" یک کار تمام آناهیتایی است / وجه درمانگری تئاتر باید حفظ شود تا حال مردم بهتر شود / روایت هوشمند هنرکار، کاظم هژیرآزاد و ناهید مسلمی از نمایش "یک زن و یک مرد"

یک کمدی سیاه با پایانی متفاوت / محسن قصابیان از "نیوکاسل" می‌گوید

حلقه مفقوده تولیدات فرهنگی و هنری نوجوانان هستند / حسین بختیاری و نگارش سه‌گانه‌ای آمیخته از وحشت و فانتزی برای نوجوانان

عروسی‌های 600میلیونی!

ماهان پوریان: فضای کنونی مناسب انتشار آلبوم نیست

آزاده عسگری: تنها 20 درصد موفقیت برند حوزه مد و لباس وابسته به طراحی است

امیر جعفری: من کارگرزاده هستم و هیچوقت از جایی رانت نگرفتم/ عذرخواهی می‌کنم

حماقتی که منجر به عذاب وجدان می‌شود / روایت صالح علوی‌زاده از نمایش "تایم لپس"

بهزاد فراهانی: شریف‌تر از ستاره اسکندری چه کسی را می‌توان نام برد/ غبطه می‌خورم برای آنها که هنوز خود را با معیارهای قرن 21 تطبیق نداده‌اند

آرا صلاحی: با «زهرمار» به حقم رسیدم

مهدی کوشکی: تصمیم گرفتم بنویسم تا بتوانم بازی کنم / تئاتر ایران دچار خلأ جادو و تعلیق است / آموزش بازیگری در سالن تئاتر اتفاق می‌افتد

کتابخانه‌ای مغفول‌مانده در دل تئاتر شهر / جواد تولمی: می‌توان با آثار کتابخانه و مرکز اسناد هنرهای نمایشی تئاتر کشور را آباد کرد

سعیده سروش‌فر: قیمت پارچه هر دو هفته بالا می‌رود

"وانهاده" اجرا نخواهد شد / رویا میرعلمی بازیگر نمایش"مثبت فکر کن" شد / سیامک صفری با "گورخواب‌ها" به نوفل‌لوشاتو می‌رود

اجرایی که نشانگر یک ناتورالیسم آمریکائی است / نگاهی به نمایش "نفرین قحطی‌زدگان" اثر سام شپارد به کارگردانی اشکان خطیبی

غلامحسین لطفی: دعوت به کار با دستمزد ٣٠ سال پیش توهین به هنرمند است

علاقمند بودم درباره کارگران روزمزد کار کنم / کارهایم متکی به دیالوگ و زبان است / نمایش اجتماعی به نوعی مردم‌نگاری است / نمایش "کمیته نان" به روایت لیلی عاج، شاهرخ استخری و الهام شعبانی

اشرف‌زاده: تک‌آهنگ‌ بیشتر شنیده می‌شود / آغاز تور کنسرت‌های خواننده "ماه و ماهی" از لاهیجان

منشأ هنر همیشه بیرون از هنر است/ هنر ایران بیش از حد درگیر تکنیک است / شیفتگی به توانایی گاهی یک هنرمند را منحرف می‌کند / روایت مسعود سعدالدین از نمایشگاه "حیرت در آن" تا زندگی هنری در آلمان

محمد آزرم: جشنواره‌های ادبی زمانی تاثیرگذار هستند که تداوم داشته باشند / روایت در شعر باید به چگونه بیان کردن و فرم‌سازی روایی منجر شود

رونمایی کتاب "پارتیتور دست‌نویس نی‌نوا" در فرهنگسرای نیاوران / حسین علیزاده: موسیقی با وجود محدودیت‎ها جنب‌وجوش دارد

اجرای نمایش "وانیک" با بازی بهاره رهنما و علی اوجی در تماشاخانه سپند/ "حضار قیام کنند" در تماشاخانه استاد مشایخی/ تخفیف ویژه "عاشقانه‌های خیابان" به دانشجویان

صابر سهرابی: جشنواره‌های فجر به شهرستان‌های استان فارس می‌روند

محمدرضا خاکی: روند فاصله‌گیری از مقولات اجتماعی در تئاتر کشور به وجود آمده / تئاتر ما نیاز به گفتمان میان مدیران، تئاتر حرفه‌ای، محققین و مترجمین دارد / الان زمانی است که تئاتر ما نیازمند تمرکززدایی است

سینمای ایران دیگر مشتی‌گری ندارد چون آدم‌هایش کم‌لطف شده‌اند / با حسن رضایی از کشتی کج تا "شبح کژدم"

علی مسعودی: "آخر خط" یک سریال طنز به معنای واقعی است / منتظر تصمیم مدیران شبکه سه هستیم

در این تراس کمدی بولوار اجرا می‌شود / نگاهی به نمایش "تراس" نوشته ژان کلود کریر و کارگردانی مسعود کرامتی

لزوم همراهی فعالان عرصه مد و لباس با جریان اعطای نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی