آریا بانو

آخرين مطالب

مهم‌ترین اخبار اجتماعی در روز چهارشنبه اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - پاسخ تأمین اجتماعی به برخی اعتراضات و پرسش‌ها درباره «بسته حمایتی»، 161 ایرانی، خون‌شان "خیلی نادر" است، اورژانس؛ از عهد قدیم تا عصر جدید + عکس، جزییات حادثه ضرب و شتم تکنیسین اورژانس از زبان وی، کودکان خیابانی قاچاقی وارد کشور می‌شوند؟ از مهم‌ترین خبرهای اداره اجتماعی ایسنا در روز چهارشنبه هستند.

به گزارش ایسنا، امروز در اداره اجتماعی ایسنا حدود 60 خبر منتشر شده است که در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار اشاره شده است و با کلیک بر روی هر تیتر می‌توانید به متن کامل خبر دسترسی پیدا کنید.
افزایش 24 درصدی بارش‌ها در کشور
صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی به دنبال وقوع بارش‌های قابل توجه در نقاط مختلف کشور طی ماه‌های گذشته، با بیان اینکه کل کشور از ابتدای سال زراعی (اول مهر 97) تا پایان دی‌ماه 97، 118.4 میل‌متر بارش دریافت کرده است، اظهارکرد: بارش بلندمدت کشور در همین بازه زمانی، 95.3 میلی‌متراست. بنابراین طی چهار ماه گذشته شاهد افزایش 24 درصدی بارش نسبت به بلندمدت بوده‌ایم.
آخرین وضعیت سیستم‌های سنجش آلودگی هوا در استان تهران
محمد رستگاری، معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه اصلی‌ترین مشکل سیستم‌های سنجش آلودگی هوا در استان تهران نوسانات برق است، گفت: برای رفع این مشکل تجهیزاتی خریداری شده است که در حال نصب آن‌ها هستیم.
وی درباره آخرین وضعیت ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در استان تهران اظهار کرد: در حال حاضر تمام شهرستان‌های استان تهران به جز دماوند، فیروزکوه و قدس مجهز به سیستم سنجش آلودگی هوا هستند.
جزییات حادثه ضرب و شتم تکنیسین اورژانس از زبان وی
عصر روز دوشنبه بود که یکی از تکنیسین‌های اورژانس حین امدادرسانی به یکی از شهروندان، از سوی همراهان این فرد مورد ضرب و شتم قرار گرفت ، حادثه‌ای که واکنش رییس اورژانس کشور را نیز درپی داشت.
محمد عمرانی، تکنیسین 51 ساله اورژانس که در شهرک اکباتان تهران مورد ضرب و شتم قرار گرفت در باره دلیل این حادثه گفت: خانواده بیمار می گفتند چرا آمبولانس نیامده و موتور آمده است که من توضیح دادم آمبولانس در راه است و من برای اینکه زود به مقصد برسم و ترافیک را دور بزنم با موتور آمده‌ام تا اقدامات اولیه را انجام دهم.
قانون جدید مدیریت بحران به صحن مجلس رسید
محمد فرید لطیفی، معاون سازمان مدیریت بحران کشور از بررسی قانون جدید مدیریت بحران کشور پس از حدود سه سال در صحن مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: در این باره گفت: قانون آزمایشی مدیریت بحران کشور در سال 87 تصویب و بنا شد که به مدت 5 سال این قانون اجرایی شود. بنابراین مهلت قانونی آن در سال 93 به پایان رسید که یک سال نیز تمدید شده و تا پایان سال 94 قانون اولیه اجرا شد.
برگزاری بیست و نهمین المپیاد ملی کامپیوتر با شرکت 6000 دانش‌آموز
فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان در حاشیه دومین روز برگزاری آزمون المپیادهای علمی از برگزاری بیست و نهمین المپیاد ملی کامپیوتر با شرکت بیش از 6 هزار دانش آموز خبر داد و گفت: بیست و نهمین المپیاد ملی کامپیوتر با شرکت بیش از 6هزار دانش آموز دختر و پسر برگزار شد.
پاسخ تامین اجتماعی به برخی اعتراضات و پرسش‌ها درباره «بسته حمایتی»
مبالغ بسته حمایتی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی برای شش میلیون و 150 هزار مشمول واریز شد و عملیات پرداخت به اتمام رسید، با این حال هنوز برخی بیمه‌شدگان نسبت به عدم دریافت بسته‌های حمایتی و همچنین عدم انطباق مبالغ واریزی با ارقام اعلام شده بنابر بُعد خانوار معترض‌اند.
در روز دوم آبان ماه بسته حمایتی دولت از خانوارهای کم درآمد در جلسه هیئت وزیران مورد بررسی و تایید نهایی قرار گرفت و طبق اطلاعیه وزارت رفاه اولین مرحله اجرای «طرح حمایت غذایی از اقشار کم‌ درآمد جامعه»، از دوشنبه 21 آبان ماه 1397 عملیاتی شد.
کودکان خیابانی قاچاقی وارد کشور می‌شوند؟
حبیب‌الله مسعودی فرید، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از اداره امور اتباع وزارت کشور خواست کودکان خیابانی را شناسایی کنند و به آنها کد قابل رهگیری اختصاص دهند تا هویت، نحوه ورودشان به کشور و شرایط آنها مشخص شود.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه درخواست بهزیستی به عنوان نهاد متولی رسیدگی به امور کودکان خیابانی که گفته می شود 68درصد آنان در تهران جزو اتباع هستند، از دفاتر و ادارت مربوط به امور اتباع برای ساماندهی آنان چیست؟ اظهارکرد: برای اینکه متوجه شویم چرا این کودکان در خیابان هستند، نیاز به شناسایی دقیق آنان داریم تا با شناسایی دقیق ببینیم آیا آنها قاچاق می‌شوند یا به صورت توریستی همراه با خانواده به کشور می‌آیند و کسب و کار می‌کنند؟.
161 ایرانی، خون‌شان "خیلی نادر" است
دکتر بشیر حاجی‌بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون از وجود 161 دارنده خون خیلی نادر در کشور خبر داد و گفت: در دو سال 96 و 97 تعداد 121 کیسه خون نادر یا خیلی نادر برای بیماران نیازمند، ذوب و به مراکز درمانی ارسال شده است.
وی با اشاره به برنامه ملی خون‌های نادر و ایجاد آزمایشگاه ایمونوهماتولوژی و انجماد خون در کشور، گفت: طبق تعاریف بین‌المللی خون نادر دارای فراوانی کمتر از یک در پنج هزار و یک در 10 هزار نفر جمعیت است که یا دارای آنتی‌ژن‌های گروه فرعی خون و یا فاقد حداقل پنج آنتی‌ژن گروه فرعی با شیوع بالا است.
اورژانس؛ از عهد قدیم تا عصر جدید + عکس
سابقه "اورژانس" و جزء جدایی‌ناپذیرش که امروزه به نام "آمبولانس" آن را می‌شناسیم، به عهد قدیم بازمی‌گردد؛ به طوری که گفته می‌شود لوح نوشته‌های نخستین اسناد پزشکی حدود 4 تا 5هزار سال پیش، مشابه پروتکل‌های امروزی EMS و حاوی دستورالعمل‌های مرحله به مرحله بوده است.
ساعت 2 بعدازظهرِ 14 آذرِ سال 52 سالن انتظار فرودگاه مهرآباد فرو ریخت؛ 16 تن کشته و 11 نفر هم به شدت مصدوم شدند؛ حادثه‌ای که بهانه‌ای شد برای تشکیل "اورژانس" در ایران...
ترخیص 85 درصد از واگن‌های خریداری شده مترو از گمرک
پیروز حناچی، شهردار تهران با بیان اینکه امسال 22 بالابر آتش نشانی خریداری کرده ایم، گفت: برای مترو هم 70 واگن خریداری شده است.
وی با اعلام این خبر که شهرداری تهران در راستای تجهیز امکانات سازمان آتش نشانی 22 بالابر خریداری کرده است، ادامه داد: تعداد زیادی از بالابرها به سازمان آتش نشانی تحویل داده شده‌اند و مابقی تا پایان امسال و اوایل سال آینده وارد می شوند.
به گزارش ایسنا پربازدید ترین اخبار اجتماعی ایسنا در 24ساعت گذشته به شرح زیر است.
پاسخ تأمین اجتماعی به برخی اعتراضات و پرسش‌ها درباره «بسته حمایتی»
161 ایرانی، خون‌شان "خیلی نادر" است
اورژانس؛ از عهد قدیم تا عصر جدید + عکس
جزییات حادثه ضرب و شتم تکنیسین اورژانس از زبان وی
کودکان خیابانی قاچاقی وارد کشور می‌شوند؟
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/121511/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری کشتی فرنگی جام تختی بدون مدعیان

پیروزی سخت یونایتد مقابل قعرنشین در شب خروج لیورپول از کورس قهرمانی!

کار سخت عقاب‌ها در فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا

انریکه: تا امباپه حرف نزند چیزی نمی‌گویم!

علیرضا فغانی یکی مثل کولینا برای آسیایی‌ها

پرسپولیس به جد‌ی‌ترین طلبکارش رسید!

دانشگر بدون کتف‌بند در تمرینات

داوید رایا آرسنال را نجات می‌دهد

با آدم های منفی اطرافم چگونه رفتار کنم که انرژی شان را جذب نکنم؟

چگونه کودک حرف گوش نکن را تربیت کنیم؟

کدام ویتامین باعث کاهش خطر ابتلا به نقرس میشود؟

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!

خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

گل سوم منچستریونایتد توسط فرناندز در دقیقه 81

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

یوسفی: من هیچ دلخوری از آقای دبیر ندارم

عکس یادگاری دبیر با کودکان کشتی گیر

امیری: تبریک ویژه به هواداران 2 تیم به خاطر این اتفاق ارزشمند

دبیر: اختلاف با پیمان یوسفی؟ من کینه ای نیستم

مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان

تیم رویایی 11 نفره اندی کول از هم تیمی های سابقش در منچستریونایتد

19 سال پیش در چنین روزی؛ سوپرگل وین رونی به نیوکاسل

خوشحالی شدید هوادار آرسنال پس از دریافت پیراهن مارتین اودگارد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

مدیر اینتر: قرارداد اینزاگی تمدید می‌شود

محافظت شیر مادر از توله‌ها در برابر گله گاومیش‌های عصبانی

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

گفت و گوی خبرنگاران با امیررضا معصومی در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران