آریا بانو

آخرين مطالب

برایم مهم است که اول من را به عنوان بازیگر بشناسند گفتگو

برایم مهم است که اول من را به عنوان بازیگر بشناسند

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
بازیگران زیادی در سریال «هشتگ خاله سوسکه» که از هفته گذشته وارد شبکه نمایش خانگی شده است، ایفای نقش کردند، امیر کربلایی‌زاده یکی از آن چهره‌هایی است که بعد از اجرای استنداپ کمدی‌ها در برنامه «خندوانه» به شهرتی بیشتر رسید و این روزها هم در سریال جدیدی که برای شبکه نمایش خانگی ساخته شده بازی کرده است.کربلایی‌زاده می‌گوید: بازی در این سریال تجربه متفاوتی را برایش رقم‌زده و مخاطبان هم با مجموعه‌ای متفاوت روبه‌رو هستند.به بهانه توزیع سریال «هشتگ خاله سوسکه» در شبکه نمایش خانگی «خبرآنلاین» با کربلایی‌زاده گفت‌وگویی انجام داده که در ادامه می‌خوانید.
بعد از «خندوانه» و استنداپ کمدی‌هایی که در آنجا اجرا کردید بیشتر با آنها مقایسه می‌شوید. این قضیه برایتان پیامدهای مثبت دارد یا اذیت‌تان می‌کند؟
من مدعی هستم که اولین استنداپ کمدی مستقل در ایران را اجرا کردم، استنداپ کمدی مستقل یعنی مردم بلیت خریدند و آمدند و یک ساعت و نیم استنداپ دیدند، البته این ماجرا قبل از برنامه «خندوانه» اتفاق افتاد، آن موقع من دغدغه این را داشتم و متاسفانه کسی در مرکز هنرهای نمایشی هم خیلی با واژه استنداپ کمدی آشنا نبود. الان خوشحالم که استنداپ کمدی خیلی زود جایش را میان مردم باز کرد و این به‌خاطرحمایتی بود که رامبد جوان از این اتفاق انجام داد. اما معتقدم من بازیگری هستم که در کنارش دغدغه استنداپ را داشتم و برای همین هم با اینکه استنداپ‌ها از نظر مالی شرایط بهتری دارند بازی در فیلم، سریال و تئاتر را انتخاب می‌کنم. اما فیلم و سریال‌هایی که از من پخش شده بعد از استنداپ کمدی انگار بیشتر دیده شدند و این قضیه به من کمک کرد که امیر کربلایی‌زاده بیشتر دیده شود. از این بایت خوشحالم اما دوست ندارم که در پروژه‌های تلویزیونی و تصویری اینطور به اذهان برسد که کربلایی‌زاده لزوما می‌تواند استنداپ‌کمدین خوبی باشد و نه بازیگر. برایم خیلی مهم است که اول من را به‌عنوان بازیگر بشناسند بعد به‌عنوان استنداپ کمدین.
این روزها مشغول چه کاری هستید؟
دغدغه خودم در استنداپ این است که بتوانم استنداپ را در کشورهای دیگر برای ایرانی‌های دیگر اجرا کنم تلاش دارم که یکی دو سفر خارجی داشته باشم. چند پیشنهاد فیلم و سریال دارم که در حال بررسی‌شان هستم اما هنوز هیچ کدامشان چنگی به دلم نزده‌اند.
حضورتان در «خندوانه» ادامه پیدا خواهد کرد؟
«خندوانه» در ایامی که من به‌خاطر تصادف بستری بودم تا عید ضبط شده و در آن سه ماه من نتوانستم سعادت این را داشته باشم که در کار حضور پیدا کنم. اما اگر دوباره شرایط همکاری اتفاق بیفتد و من سر کار نباشم حتما دوباره در برنامه حضور پیدا خواهم کرد.
از حضور در سریال «هشتگ خاله سوسکه» هم برایمان بگویید و اینکه این سریال چه جذابیت‌هایی برایتان داشت که آن را پذیرفتید؟
پیشنهاد بازی در این سریال ابتدا از طرف تهیه‌کننده کار به من شد، حسن مصطفوی را سال‌هاست که می‌شناسم و وقتی که به من پیشنهاد دادند بلافاصله پذیرفتم چون ایشان را در عرصه تهیه‌کنندگی و تولید بسیار قوی و توانمند می‌دانم. نقشم در این سریال نقش خیلی خوبی است، این سریال در بین کارهایی که تا به حال در شبکه نمایش خانگی پخش شده به‌نظرم یک سریال کاملا متفاوت و جذاب است.
با توجه به پیشینه‌ای که مخاطب از شما در ذهن دارد به‌خصوص با استنداپ کمدی‌هایی که اجرا می‌کردید چقدر از بار کمدی سریال «هشتگ خاله سوسکه» بر عهده شماست؟
من سعی کردم خیلی به فکر کمدی اجرا کردن نقشم نباشم و سعی کنم طوری بازی کنم که برای تماشاگر شیرین و جذاب باشد، جذابیت لزوما کمدی اجرا کردن نیست. اینکه شخصیت همراه خودش داستان و اتفاق داشته باشد به نظرم مهم‌تر است.
با توجه به تجرییات خودتان چقدر به نویسنده و کارگردان پیشنهاد می‌دادید یا بداهه‌پردازی می‌کردید؟
سوال خوبی پرسیدید، در کارهایی که این فضا به من داده می‌شود اصولا انباری از ایده و پیشنهاد هستم، چرا که می‌دانم قبل از اینکه «نه» بشنوم کسی که به او پیشنهادم را می‌گویم فکر می‌کند و بعد به من جواب مثبت یا منفی می‌دهد و این خیلی برایم لذتبخش است. به‌نظرم این نکته برای هر بازیگری یک شانس است که در کارهایی قرار بگیرد که به حرف‌ها و ایده‌هایش گوش می‌دهند و تا حد ممکن این ایده‌ها را در کار به کار می‌برند. در این کار ایده‌ها را می‌پسندیدند و به من اجازه می‌دادند روی خلاقیتم کار کنم و به آن ادامه دهم.
روزنامه آرمان






نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

تلویزیون یک ویترین برای دیده شدن بیشتر است / امروز نبض تئاتر محکم و قرص می‌زند / با آتش تقی‌پور از شبیه‌خوانی و علاقه به تئاتر تا حضور در سینما و تلویزیون

منظر رمزی عراقی: حوزه مد و لباس نیازمند سرمایه‌گذاری‌های هوشمند است

سحر افتخارزاده: "هنرمندان مشغول کارند" مردم را با روند تولید اثر هنری آشنا می‌کند

محمدحسین لطیفی: مردم با رشیدپور مشکلی نداشتند/ تلویزیون و سینما باید به سمت کارهای فاخر بروند

حامد مدرس : دوست نداشتم «عمو حامد» باشم/ خلا مجریان متنوع در حوزه کودک

عبدالجبار کاکایی: مادامی که شعر در انحصار باشد گلخانه‌ای و دولتی باقی می‌ماند / شعرهایم را در جهت آشتی نسل‌ها گفته‌ام / پژوهش می‌تواند کمک بسیار زیادی به وضعیت ترانه کند

نمازی: مخاطب عام وسوسه ساخت سریال‌ را بیشتر می‌کند / صف‌های طویل یکی از مشکلات دریافت پروانه ساخت است

حسین علیشاپور: کار در حوزه موسیقی اصیل ایرانی سخت شده است

پندار اکبری: همیشه پای استقلالی بودنم می‌ایستم

هفته فیلم‌ اروپایی 2019 در خانه هنرمندان آغاز شد / مدیر مؤسسات ملی فرهنگی اتحادیه اروپا در ایران: امیدواریم جامعه ایران از فیلم‌های منتخب ما الهام بگیرد

مهدی محمودی: نمی‌توان با تأثیر اینستاگرام در حوزه مد مقابله کرد / فرشته افکاری: برندبازی به میدان رقابت و سرگرمی مبدل شده است

شکوفایی ادبیات و فرهنگ از دل روستاها/ روایت مدیران انجمن ادبی رشکلای آمل از فعالیت‌های فرهنگی

غفوری: «پایتخت6» در انتظار تکمیل قصه ها/ جایگزین «خشایار الوند» مشخص نشده است

ادبیات عنصر مهمی در ایجاد علاقه‌مندی به فضاست / پیوند ادبیات و معماری بدیهی است

دوست ندارم نقش رونا را تکرار کنم / روایت سوگل خلیق از سریال "دل‌دار"

طراحان لباس ما اِلمان‌ها را با فرهنگ ایرانی به‌روزرسانی نکرده‌اند / روایت منا جهانپور از مؤلفه‌های قومیتی در طراحی نقوش لباس در ایران

والی زاده: کاری نیست که انجام دهم/از دوبله‌های زیرزمینی تنفر دارم

"هملت، شاهزاده اندوه" به کار خود پایان می‌دهد /"جک با لوبیای سحرآمیز " به ارسباران می‌رود / رضا ثروتی "جنایات و مکافات" را در تالار وحدت به صحنه می‌برد / اجرای نمایشی کمدی از کوروش نریمانی در نوفل‌لوشاتو

شهرام کرمی: در شرایط کنونی تئاتر، تحلیل علمی و نشریات بسیار حائز اهمیت هستند

خشونتی که رفته‌رفته عادی شده است / روایت الهام یوسفی از نمایش "میدان نبرد، پیکر زن"

نسیم ادبی: علی نصیریان یک کلاس بازیگری است

نصیریان: پرویز بهرام کارهای ماندگاری انجام داد / اسماعیلی: "ما" بودیم که دوبله به اینجا رسید / پیکر دوبلور باسابقه به خانه ابدی تشییع شد

آهنج: «برادرجان» شعاری نیست

منوچهر والی‌زاده: صدای پرویز بهرام به این زودی‌ها پیدا نمی‌شود

خواننده ایرانی که 100 میلیون برای تیتراژ خوانی سریال‌ داد!!

اعظم سعادتمند: دیدار مقام معظم رهبری با شاعران موجب پیشرفت شعر انقلاب شده است

تهیه‌کنندگان دستمزد فیلمبرداری پروژه‌ها را نمی‌دهند

لیلی رشیدی درباره فیلم یه وا چه گفت؟

سریال‌هایی که در جذب مخاطب موفق نیستند / نگاهی به سریال‌های شبکه نمایش خانگی

تهیه‌کننده «رنگین کمان»، اظهارات خاله نرگس را تکذیب کرد

کارگردان سریال «دلدار»: نقش‌فروشی میلیون‌ها سال نوری با من فاصله دارد

شدت افزایش طلاق نداریم

آخرین وضعیت جمعیتی ایران تا سال 1430

کمال یوسف‌پور: مسابقات معماری در چهره شهرهای امروزی تأثیر چندانی ندارند / آثار برنده اغلب ساخته نمی‌شوند

"تولدت مبارک" فیلمی است با موضوعی جهانی/ فیلم از تمام مراحل ارشاد سربلند بیرون آمد اما مورد حمایت واقع نشد / گلایه انسیه جهان آرا از وضعیت اکران فیلمش

مرضیه ابراهیمی قربانی معروف اسیدپاشی: اعدام نمی‌خواهیم، چرخه خشونت باید متوقف شود

نسل دوبلورهای قدیمی ما دیگر تکرار نمی‌شود / محدودیت‌ها در رادیو زیاد و متن‌ها شبیه همدیگر شده است / وقتی یک کار انیمیشن را دوبله می‌کنم، اصلاً خسته نمی‌شوم / روایت تورج نصر از سال‌ها فعالیت در دوبله و بازیگری

ویژگی‌های موسیقی کودک از نگاه اردشیر کامکار

محمدمهدی فخری‌زاده: انتشار کتاب سینمایی مقبولیت عمومی ندارد / در اتحادیه ناشران می‌توانیم جلوی فعالیت‌های مخرب را بگیریم / "راهنمای فیلم‌های سینمای ایران" در دست تدوین است

مهران نائل: "دل‌دار" روایتی متفاوت از عشق است

حسینی: نمایشگاه عکس افغانستان در نیاوران بستر مناسبی برای همدلی است

دوست دارم آرام آرام بیایم و ماندگار شوم / پژمان جمشیدی اول باید بازیگر می‌شد بعد فوتبالیست / گفت‌و‌گو با علی شمس الهی خواننده پاپ

کلیشه شدن در یک نقش خطرناک است / حسام محمودی از بازی در سریال "دل‌دار" می‌گوید

مهسا علامیر: حقوق استادان گرایش‌های هنری در دانشگاه‌های ایران پایین است / اغلب طراحان لباس توان پرزنت آثارشان را ندارند

بهترین راه لاغری شکم | جراحی‌هایی که فقط جیبتان را خالی می‌کند!

بهمن کیارستمی: منیر فرمانفرماییان تا آخرین روز تصویربرداری مقابل دوربین راحت نبود / نمایش مستند "منیر" در خانه سینما

مستر کیتون شخصیتی است که تعریف مشخص دارد / روایت یوسف مرادیان از بازی در سریال "از یادها رفته"

عباس مجیدی: در دوسالانه مجسمه شهری مشهد هنرمندان براساس فضای تعریف شده مجسمه می‌سازند

علی نصیریان:لزوم تجدیدنظر تلویزیون در سریال‌سازی/ قصه‌هایی که درد مردم نیست

از سوءاستفاده تا قاچاق‌فروشی کودکان کار