آریا بانو

آخرين مطالب

دستجردی: امید به زندگی زنان پس از انقلاب، 23 سال افزایش یافته است اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - دبیرکل جبهه زنان اصولگرا و کارآمد گفت: امید به زندگی در زنان قبل از انقلاب 54 سال بود اما با افزایش 23 ساله به 78 ساله رسیده است.

به گزارش ایسنا، مرضیه وحید دستجردی در همایش زنان طلایه‌داران انقلاب اسلامی که عصر امروز (10 بهمن) در سازمان تبلیغات اسلامی تهران برگزار شد، با بیان اینکه به تعبیر امام اگر زنان صالح باشند کشور صالح می‌شود و اگر زنان فاسد باشند جامعه فاسد می‌شود، گفت: این سخنان نشان می‌دهد زنان ستون‌های جامعه هستند لذا امروز بیش از هر زمان دیگری مسؤولیت زنان سنگین است.
دستجردی در ادامه افزود: ما در جهانی به سر می‌بریم که تفرعن و جهانخواری بیداد می‌کند و ما دچار بی‌قانونی‌ای هستیم که حتی نمی‌توان اسم آن را قانون جنگل گذاشت و کشورهای متفرعن به هیچ حقوقی پایبند نیستند و از این رو حقیقت جمهوری اسلامی که مردم آن برای برقراری عدل قیام کردند بسیار سنگین است.
وی با اشاره به قتل روزنامه‌نگار منتقد عربستانی، گفت: ما همچنین شاهد دستگیری و برخورد غیر انسانی با مرضیه هاشمی خبرنگار زن مسلمان بودیم درحالی که آمریکا شعار حقوق بشر می‌دهد اما نعل وارونه می‌زدند و از این رو جزای تلاش و مبارزه با استکبار تحریم و جنگ است اما انقلاب اسلامی رو به پیشرفت دارد و توانسته دشمنان را در منطقه و جهان سرکوب کند.
دستجردی با تاکید بر اینکه دشمن با وجود فعالیت چهل نتوانسته انقلاب اسلامی را به دلیل اهداف والای آن کمرنگ کند، تاکید کرد: دستاوردهای زنان در انقلاب اسلامی بی‌نظیر است؛ قبل انقلاب تعداد استادان زن کشور به 10 نفر نمی‌رسید اما امروز 50 درصد کرسی‌های استادان دانشگاه‌ها به زنان تعلق دارد.
دبیر کل جبهه زنان اصولگرا و کارآمد با بیان اینکه وقتی حضور زنان به 70 درصد در دانشگاه رسید دولت ناچار به ایجاد سهمیه برای مردان شد گفت: امید به زندگی در زنان قبل از انقلاب 54 سال بود اما با افزایش 23 ساله به 78 ساله رسیده است و این بسیار مهم و مبتنی بر موهبت نظام اسلامی است.
وی با بیان اینکه قبل انقلاب 35 درصد زنان باسواد بودند اما امروز 90 درصد باسواد و 40 درصد آنها نیز تحصیلات دانشگاهی دارند، گفت: امروز 2700 نفر از زنان از استادان حوزه علمیه هستند و این نشان می‌دهد زنان در همه رشته‌ها پیشرو بوده‌اند.
دستجردی افزود: ما امروز در 38 رشته ورزشکار زن داریم در حالی که قبل انقلاب تنها در 8 رشته زنان فعال بودند و این نشان می‌دهد برخلاف تبلیغات دشمن، حجاب هیچ محدودیتی برای زنان نبوده است.
این عضو شورای مرکزی جمنا ادامه داد: 35 هزار زن مربی، 16 هزار داور زن، 30 هزار ورزشگاه اختصاصی زنان و 12 هزار زنان شرکت کننده در رشته‌های ورزشی از برکات انقلاب است اما با این وجود دشمن جمهوری اسلامی را متهم به فعالیت علیه زنان و سیاه‌نمایی علیه آن می‌کند.
وی با بیان اینکه امروز بسیج 9 هزار عضو زن دارد و این نهاد بزرگ‌ترین نهاد متعلق به زنان است، یادآور شد: ما در دوران دفاع مقدس 7 هزار شهید زن و 5 هزار جانباز زن داشته‌ایم که این نشانه حضور پررنگ زنان است.
دستجردی ادامه داد: زنان ما به سختی به چنین جایگاه متعالی دست یافتند اما دست از تلاش در این مسیر نکشیدند؛ ما در دوران دفاع مقدس 2300 زن در جبهه‌ها داشتیم که 17 هزار زن به صورت امدادگر به جبهه‌ها کمک می‌کردند و از این رو توانستیم در جنگ به پیروزی برسیم.
وزیر بهداشت دولت دهم با اشاره به آمار حوزه بهداشت و پزشکی قبل و بعد انقلاب تصریح کرد: ما قبل انقلاب تنها سه هزار و 500 نفر پزشک تخصصی حوزه زنان داشتیم اما امروز این رقم 16 برابر شده است‌.
دستجردی با اشاره به کاهش مرگ و میر مادران باردار نسبت به قبل انقلاب درحالی که از بین 100 هزار تولد حدود 300 مرگ و میر وجود داشت، گفت: امروز پس از چهل سال جنگ و تهدید و تحریم این رقم به 19 در 100 هزار تولد رسیده است پس طبق اعلام سازمان‌های جهانی ما دومین کشور دنیا از جهت کاهش دادن آمار مرگ و میر مادران باردار بوده‌ایم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/123629/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ارتباط هورمون استرس با عملکرد بد حافظه افراد مسن

مهربانی و صداقت: آیا می‌توان یکی را به‌تنهایی داشت؟

کمال گرایی تهدیدی برای سلامتی روانی

این رنگ ها تاثیر منفی روی احساسات تان می گذارند!!

خوره‌ای که مغزتان را می‌خورد

استرس های روانی باعث فشار خون و کهیر می شود

سلامت روانی نوجوانان دوجنسیتی در معرض خطر بیشتر

عکس پروفایل شما چه حقایقی را در مورد شخصیت تان بر ملا می کند؟

انواع روان درمانی و مشاوره + مزیت های مراجعه به روانشناس

ترس‌هایی که مانع پیشرفت می‌شوند

استرس، مغز را کوچک می‌کند

نشانه‌های هشدار دهنده تاثیر منفی تنهایی بر سلامت

شب بیداری علت شکست های عاطفی

10 جمله ممنوعه در محل کار!!

علائم فشار روانی بر مراقبت‌کننده از بیمار مبتلا به آلزایمر

فکر کردن باعث شارژ شدن مغز می شود

این جملات را هرگز در پیامک تان نگویید!!

دروغگویی یا چاپلوسی

درمان بی خوابی شبانه تنها در 60 ثانیه

مادران افسرده، فرزندان افسرده تربیت می‌کنند

کمال گرایی چیست و چگونه می توان به کمال گرایی غلبه کنیم؟

افسردگی پاییزی بیشتر سراغ چه کسانی می‌آید؟

انعطاف پذیری عصبی و کارایی آن در زندگی

اختلالات سایکو سوماتیک یا روان تنی چیست ؟

افراد جامعه باید نحوه دسترسی به درمان های حوزه سلامت روان را بدانند

چگونه کتابخوان شویم؟

باورهای غلط درباره افسردگی

راز جذابیت انسان های دوست داشتنی چیست؟

5 نشانه که می‌گوید ذهنتان خسته است

گام برداشتن به عقب باعث افزایش حافظه می‌شود

نتایج نظرسنجی زنان شادتر هستند یا مردان ؟

استرس دست دوم چیست؟

چرا بیماری های روحی و روانی در بین دانشجویان افزایش یافته؟

انواع اختلال یادگیری و علائم آن

درمان وسواس فکری با روش درمانی مواجهه

بلای خانمان‌سوزی به نام نگرانی و استرس

خوابیدن طولانی مدت چطور باعث کابوس شبانه می شود؟

آشناپنداری یا دژاوو چیست؟

به کدام‌ یک مبتلا هستید: افسردگی یا افسرده‌حالی؟

نشانه‌های اولیه آلزایمر

عواملی که موجب ضعف حافظه می‌شوند

چگونه در اولین دیدار خوب به نظر بیاییم؟

مادر وسواسی ام قبول نمی کند که به شدت وسواس دارد!

برای تمرکزحواس چه بخوریم؟

چرا استرس «عصرگاهی» خطرناک‌تر است؟

مزایای خانواده های پرجمعیت

چرا دیگران شما را جدی نمی‌گیرند؟

راهکارهایی برای مبارزه با افسردگی در زمستان

ارتباط جنسیت فرزند با افسردگی پس از زایمان

استرس با جسم و روح ما چه می‌کند؟