آریا بانو

آخرين مطالب

در بسته اخبار اجتماعی ایسنا بخوانید

از ناگفته‌های پدر متروی تهران تا کودک‌آزاری روانی در اینستاگرام اجتماعي

  بزرگنمايي:

آریا بانو - وقتی یوز آفریقایی به داد یوز آسیایی می‌رسد، ناگفته‌های هاشمی از دلواپسان مترو، واکنش پلیس به طرح ترافیکی جایگزین زوج و فرد در تهران، افزایش کودک آزاری‌های روانی در قاب «اینستاگرام» و پیشنهاد رشد 15 درصدی تعرفه‌های پزشکی 98 به دولت، سرخط مهمترین اخبار اجتماعی ایسنا در روز دوشنبه (15 بهمن‌) است.

به گزارش ایسنا، بخش اخبار اجتماعی ایسنا امروز بیش از 40 خبر،مصاحبه و گزارش تولید کرده است که مهمترین این اخبار به همراه تیتر و لینک در زیر می‌آید:
وقتی یوز آفریقایی به داد یوز آسیایی می‌رسد
معاون محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست از حضور متخصصان خارجی در ایران به منظور تدوین برنامه تکثیر در اسارت یوزپلنگ آسیایی خبر داد و گفت: اگر امکان جفت‌گیری طبیعی و لقاح مصنوعی نباشد، از رحم یوزهای آفریقایی برای تکثیر یوز آسیایی استفاده می‌کنیم.
حمید ظهرابی در مورد حضور تیم‌های خارجی برای بررسی تکثیر در اسارت یوزه‌ای آسیایی با بیان اینکه دو کارشناس تلقیح مصنوعی و بارورسازی مصنوعی از آلمان و یک کارشناس مدیریت ذخیرگاه‌های نیمه طبیعی از آفریقای جنوبی از روز گذشته (14 بهمن) در ایران حضور یافته‌اند، به ایسنا گفت: این دعوت با هدف برگزاری جلسات تخصصی با حضور کارشناسان داخلی است که تا روز جمعه (19 بهمن) ادامه خواهد داشت.
واکنش سازمان جنگل‌ها به خبرمالچ‌پاشی در زیستگاه حیات وحش خوزستان
به دنبال انتشار خبر مالچ پاشی در زیستگاه‌ حیات وحش استن خوزستان، مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان قصد نداریم با مالچ‌پاشی محیط طبیعی را از بین ببریم، گفت: از سازمان حفاظت محیط زیست خواسته‌ایم تا نقشه جدیدی از اراضی تحت مدیریت خود و نقاطی که نباید در آن‌ها عملیات مالچ‌پاشی انجام شود در اختیار ما قرار دهند.
فرهاد سرداری در گفت و گو با ایسنا توضیح داد: برای مالچ‌پاشی در عرصه‌های مختلف استانداردها و شاخص‌های معین وجود دارد و نقاطی که باید مالچ‌پاشی شوند بر اساس همین استانداردها مشخص می‌شوند.
ناگفته‌های هاشمی از دلواپسان مترو + فیلم
مترو را دوست دارد و به شدت از آن دفاع می‌کند، هرچند که می‌گوید به دلیل فواید مترو به این صنعت حساس است اما دوست داشتنش برکسی پوشیده نیست. از اشک‌هایش در مراسم خداحافظی‌اش از مترو گرفته تا تاکیدش بر توسعه و تجهیز مترو در هر برنامه و جلسه شهرداری نشان از علاقه‌اش دارد. 20 سال در مترو تهران بود و حالا اگر 4 سال حضورش در شورای شهر را هم به آن اضافه کنیم 24 سال است که در عرصه مدیریت شهری فعال است و دغدغه مترو دارد و کم بیراه نیست که او را پدر متروی تهران می‌نامند. هرچند معتقد است "آیت‌الله هاشمی" به دلیل مبارزاتش با "دلواپسان"، پدر مترو است.
به گزارش ایسنا، بسیاری رفتنش از مترو و پایان مدیرعاملی 13 ساله اش را سیاسی می‌دانند به‌گونه‌ای که او در متن استعفایش که تقدیم شهردار وقت (قالیباف)کرد، نوشت : " زنان، کودکان و سالخوردگان که از آلودگی هوا و ترافیک به ایستگاه‌های مترو پناه آورده‌اند از فشار و ازدحامی که ناشی از کم لطفی مسئولان دولتی در تأمین خواسته‌های قانونی مترو است، رنج می‌برند، قطعاً قبول مسئولیت مجدد در این وضعیت به نفع توسعه و بهره‌برداری از خطوط مترو نخواهد بود و ممکن است عدم حمایت‌ها از مترو به دلیل حضور وی در مدیریت این شرکت باشد و برای این که بیشتر از این مردم، مسافران و توسعه مترو در فشار قرار نگیرند، استعفا می‌دهم." هرچند که خود معتقد است احمدی نژاد او را دوست داشته است!
محسن هاشمی که این روزها ریاست شورای شهر تهران را بر عهده دارد و از صندلی سبز شورا موضوع مترو را پیگیری می‌کند، به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، در گفت‌وگوی تفصیلی با ایسنا، به بیان خاطرات و اقداماتش در حوزه ساخت و توسعه مترو طی دوران جنگ و اوایل انقلاب پرداخت.
رانندگان تاکسی و اتوبوس بیمه می‌شوند
رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور امضای تفاهمنامه سه جانبه میان وزارت کشور، بیمه دانا و بانک قرض الحسنه مهر به منظور پوشش بیمه‌ای رانندگان با سود بانکی صفر درصد را اقدامی مناسب در جهت توجه به این قشر دانست.
جمالی نژاد در جمع خبرنگاران و در حاشیه امضای تفاهم نامه پوشش بیمه‌ای رانندگان حمل و نقل عمومی اظهار کرد: قرار نیست صرفاً در حوزه سخت‌افزاری اقدام کنیم بلکه توجه به ناوبران خدوم تاکسیرانی و اتوبوسرانی نیز اهمیت دارد.
"پیشگیری"؛ شعار پانزدهمین وزیر بهداشت دوران انقلاب
سعید نمکی با 229 رای موافق مجلس به عنوان پانزدهمین وزیر بهداشت در دوران انقلاب اسلامی انتخاب شد؛ وزارتخانه‌ای که مسوول سلامت 80 میلیون ایرانی است. سعید نمکی به عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت از سوی رئیس‌جمهوری معرفی شد و مجلسیان نیز امروز (دوشنبه) با 229 رأی موافق، 25 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 259 نماینده حاضر به وی رأی اعتماد دادند.
شیوع بیماری‌های غیر واگیر در کشور از موضوعاتی است که وزیر جدید بهداشت به کرات درباره آن صحبت کرده و بر همین اساس هم شعار "توجه به پیشگیری" را در اولویت کاری خود قرار داده است. وی همچنین ایجاد زیرساخت‌ها و "اجرای برنامه پزشک خانواده"، "نظام ارجاع"، "پرونده الکترونیک سلامت" و "توجه به راهنماهای بالینی" را در رأس اقدامات کاری خود در وزارت بهداشت اعلام کرده است.
پیشنهاد رشد 15 درصدی تعرفه‌های پزشکی 98 به دولت
معاون درمان وزیر بهداشت جزییات پیشنهاد 15 درصدی شورای‌ عالی بیمه به دولت برای رشد 15 درصدی تعرفه‌های پزشکی را توضیح داد.
دکتر قاسم جان‌بابایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تعرفه‌گذاری خدمات سلامت در قالب طرح تحول سلامت گفت: بحث تعرفه‌ها در شورای‌عالی بیمه مطرح شده است و پیشنهاد اولیه ما به شورای‌عالی بیمه این بود که تعرفه‌های پزشکی در سال 1398 حدود 32 درصد رشد داشته باشند اما نهایتاً شورای‌عالی بیمه با این میزان افزایش تعرفه موافقت نکرد.
فراخوان اهدای "پلاکت" برای درمان مبتلایانِ سرطان
مدیرعامل سازمان انتقال خون با بیان اینکه برای پاسخ به نیاز بیماران سرطانی هیچ راهی به جز اهدای مستقیم پلاکت نداریم، اظهارکرد: باید توجه کرد که هر فرد می‌تواند 20 بار در سال پلاکتش را اهدا کند و در کشور سالانه یک میلیون و 200 هزار واحد پلاکت تولید و مصرف می‌شود که 70 درصد پلاکت‌های تولیدی هم برای بیماران سرطانی استفاده می‌شود.
علی‌اکبر پورفتح‌الله در گفت‌وگو با ایسنا ضمن گرامیداشت روز جهانی سرطان گفت: اهدای پلاکت مانند اهدای گلبول قرمز محدودیت اهدای چهار بار در سال را ندارد و هر فرد می‌تواند 20 بار در سال پلاکتش را اهدا کند. بر این اساس در روز جهانی سرطان مردم را به انجام یک کار خیر، نذر اهدای پلاکت و تجربه اهدای مستقیم پلاکت که زیرساخت آن را در تمام مراکز استانی انتقال خون کشور فراهم کرده‌ایم، دعوت می‌کنم.
آخرین وضعیت بیمارستان ایرانیان در دبی و استخدام امدادگران هلال احمر
دبیرکل جمعیت هلال احمر آخرین وضعیت بیمارستان ایرانیان دوبی را تشریح کرد.
محمودرضا پیروی در نشست خبری صبح امروز خود که در ساختمان صلح برگزار شد، درباره آخرین وضعیت بیمارستان ایرانیان دوبی که یکی از اولین بیمارستان‌ها در دوبی محسوب می‌شود، گفت: این بیمارستان بیش از 45 سال قدمت دارد و یک مرکز درمانی برای ایرانیان خارج از کشور است؛ اما در یکی دو سال اخیر به خاطر قوانین سخت گیرانه‌ای که در امارات وجود داشت و بیمارستان ما نیز باید از آن پیروی می‌کرد یک سری مشکلات به وجود آمد که همه ما در تلاش هستیم تا این مشکلات را حل کنیم. البته در طول برگزاری بازی‌های جام ملت‌های آسیا نیز این بیمارستان خدمات درمانی را به هم وطنان‌مان ارائه کرد.
واکنش پلیس به طرح ترافیکی جایگزین زوج و فرد در تهران
رییس پلیس پایتخت گفت: طرح جدید جایگزین زوج و فرد با هماهنگی و نظر پلیس بوده است.
سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اجرای طرح جدید جایگزین زوج و فرد در تهران اظهارکرد: طرح جدید برای رینگ دوم محدودیت ترافیکی در تهران که به محدوده زوج و فرد مشهور است با نظر پلیس و جلسات کارشناسی تصویب شد. بر این اساس خودروهای مردم تهران هر فصلی 20 روز رایگان و در طول سال 80 روز رایگان می‌توانند وارد این محدوده شوند.
افزایش کودک آزاری‌های روانی در قاب «اینستاگرام»
هنگامی که درباره خشونت علیه کودکان صحبت می‌شود، بلافاصله صورت سرخ شده و بدن کبود کودکان را در ذهن‌ خود مجسم می‌کنیم این درحالیست که با گسترش فضای مجازی و استفاده نادرست خانواده‌ها از آن،‌ طی چند سال اخیر شاهد استفاده ابزاری والدین از کودکانشان برای کسب درآمد و یا مطرح شدن در جامعه هستیم. نوعی استفاده خودخواهانه که فعالان حقوق کودک آن را نوعی "کودک آزاری روانی" می‌دانند و می‌گویند: طبق پیمان‌نامه جهانی حقوق کودک، کودکان از کرامت و حریم خصوصی برخوردارند و تمامی جرائمی که در فضای مجازی علیه افراد زیر 18 سال رخ می‌دهد، قابل پیگیری است.
مونیکا نادی که عضو انجمن حمایت از حقوق کودکان است، این عمل را جرمی تحت عنوان "کودک‌آزاری روانی" که در حال گسترش است می‌داند و به ایسنا می‌گوید: بی‌آنکه فرهنگ استفاده از فضای مجازی را آموخته باشیم، استفاده از فضای مجازی در ایران در حال رشد است و این روزها شاهد انتشار عکس‌های کودکان توسط والدین‌شان در فضاهای مجازی هستیم؛ والدینی که بسیاری از مسائل خصوصی فرزندانشان را در معرض دید و قضاوت افراد غریبه قرار می‌دهند تا به نحوی خود را در جامعه مطرح کنند و یا از کودکان خود به عنوان وسیله و کالایی برای کسب درآمد بهره می‌گیرند. این مسائل درحالی اتفاق می‌افتد که والدین بدون در نظر گرفتن حقوق اساسی و مصلحت کودکان از فرزندانشان استفاده می‌کنند.
این عضو انجمن حمایت از حقوق کودکان با اشاره به برخی قوانین موجود برای حمایت از کودکان می‌گوید: طبق پیمان‌نامه جهانی حقوق کودک، کودکان از کرامت و حریم خصوصی برخوردارند و والدین آنها موظف‌ هستند که این موضوع را حفظ کنند، این درحالیست که کودکانی که قربانی این‌گونه از تفکرات والدین خود می‌شوند، از حقوق طبیعی خود آگاه نیستند و حتی اگر هم این مسئله را بدانند حق انتخابی ندارند لذا این والدین برخلاف قانون و مصلحت، حریم خصوصی فرزندانشان را لگد مال می‌کنند.
سامانه غربالگری، تشخیص و مداخله در اوتیسم رونمایی شد
رئیس سازمان بهزیستی کشور از افزایش ٢٠ درصدی مستمری مددجویان بهزیستی در سال ٩٨ خبر داد.
وحید قبادی دانا در مراسم رونمایی از سامانه مداخلات طیف اوتیسم گفت: به کمک همکاران بهزیستی گزارشی از عملکرد چهل ساله این سازمان در قالب یک کتاب منتشر و در نمایشگاه دستاوردهای چهل سالگی انقلاب اسلامی رونمایی شده است. بسیاری از برنامه‌های سازمان بهزیستی مولود انقلاب اسلامی هستند.
نقص شنوایی شایع‌ترین اختلال مادرزادی/ پوشش 80 درصدی غربالگری شنوایی در کشور
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به پوشش 80 درصدی موالید زنده در برنامه غربالگری شنوایی کشور گفت: نقص شنوایی شایع‌ترین اختلال مادرزادی در بدو تولد و میزان شیوع نقص شنوایی حدود 3 تا 5 در هزار نفر است. عوارض گسترده این نقص شامل اختلالات گفتاری، زبانی، روانی، اجتماعی، شغلی و …، بار بسیار زیادی را بر خانواده و جامعه تحمیل می‌کند.
وحید قبادی دانا در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تشریح برنامه غربالگری، تشخیص و مداخله زودهنگام شنوایی نوزادان و شیرخواران سازمان بهزیستی اظهارکرد: غربالگری شنوایی یک خدمت بهداشتی خاص نوزادان است تا به کمک آن معلولیتی که در معاینات معمول نوزادان قابل شناسایی نیست، در زمان مناسب یعنی زیر یک ماه غربال شود و در زمان مناسب، زیر سه ماه تشخیص و مداخله مطلوب (زیر شش ماه) در مورد آن صورت پذیرد.
افزایش 48درصدی جمعیت باسواد کشور/کاهش اختلاف باسوادی بین زنان و مردان
سرپرست سازمان نهضت سوادآموزی کشور ضمن ارائه گزارشی از وضعیت سوادآموزی طی 40 سال اخیر پس از پیروزی انقلاب اسلامی به پرسش‌های مختلف خبرنگاران پیرامون وضعیت بیسوادی، نحوه بکارگیری نیروهای نهضتی، پاداش باسوادی و ... پاسخ داد.
شاپور محمدزاده در این نشست خبری گفت: بعد از انقلاب در سال‌های 75 نرخ باسوادی ما به 79.5 درصد و در سال 90 به 84.8 و در سال 95 به 87.6 درصد در جمعیت بالای شش سال رسید تا سال 95 تقریباً 48 درصد به جمعیت باسواد کشور افزوده شد. همچنین درصد باسوادی ما برای جمعیت هدف 10 تا 49 سال تا سال 95 حدود 94.7 درصد بوده است و برآورد ما این است به 95.7 برسد.
کمبود 125 هزار مربی و مشاور در مدارس
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره میزان کمبود مشاوره در مدارس گفت: هر 12 دانش آموز یک مشاور نیاز داریم و اکنون با کمبود 35 هزار مشاور روبرو هستیم. مربی پرورشی استانداردهای متفاوتی دارد. حدود 90 هزار مربی پرورشی نیز کمبود داریم.
علیرضا کاظمی در سلسله نشست‌های خبری آموزش و پرورش در دهه مبارک فجر که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: 30 کانون در ابتدای انقلاب داشتیم که اکنون به 1200 مورد رسیده است. به کتاب و کتابخوانی نیز توجه شده است و63 هزار کتابخانه در مدارس داریم که رشد 220 درصدی را نسبت به اول انقلاب نشان می‌دهد.
تعریف رشته‌های فنی‌حرفه‌ای با توجه به نوع معلولیت دانش‌آموزان استثنایی
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ضمن ارائه گزارشی از عملکرد حوزه آموزش و پرورش استثنایی طی 40 سال اخیر پس از پیروزی انقلاب اسلامی به پرسش‌های مختلف خبرنگاران درباره جذب و شناسایی دانش آموزان با نیازهای ویژه، وضعیت معلمان استثنایی و برنامه‌های سال آتی این سازمان پاسخ داد.
مجید قدمی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلابی فرهنگی است گفت: در نظام آموزشی باید روی عوامل حفظ این نظام تلاش کنیم تا بتوانیم آن را به اهداف و آرمان‌هایش نزدیک کنیم. دانش آموزان را باید با اسلام آشنا و مانوس کنیم و طبق نیازهای امروز پاسخگوی جوانان و نوجوانان باشیم.
به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار اجتماعی ایسنا در روز 15 بهمن به شرح زیر است:
ناگفته‌های هاشمی از دلواپسان مترو + فیلم
افزایش کودک آزاری‌های روانی در قاب «اینستاگرام»
واکنش پلیس به طرح ترافیکی جایگزین زوج و فرد در تهران
وقتی یوز آفریقایی به داد یوز آسیایی می‌رسد
پیشنهاد رشد 15 درصدی تعرفه‌های پزشکی 98 به دولت
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/124647/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مطالعه رفتار آب و یخ در نانوحفره و غول‌های یخی منظومه شمسی!

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

اقدام حمایتی دولت انگلیس از ورزشکاران روسی

زوج دفاعی جدید شجاع؛ حضور کمرنگ اما موثر!

کلوپ: همان لیورپول ترسناک همیشگی می‌شویم

چهار تراکتوری مورد تشویق هواداران مازنی

سنگ تمام هواداران نساجی برای بقا در لیگ

متیو مک کانهی: وقتی خدا رو داری یه رفیق داری اون رفیقم خودتی

بوسه امیر جعفری بر پیشانی همسرش در یک سریال

بیت باکس زیبای دی جی و بچه ها در حضور آقای طهماسب

علت عدم حضور نبویان در پدرخوانده3

نتیجه‌ی عدم توجه به جلو در رانندگی

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

ترکیب تراکتور بدون خمس زیر و رو شد!

فلاح: دوست داشتم برای آقای گلی تلاش کنم

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

رنکینگ توپ طلا؛ فرش قرمز برای بلینگام!

ادعای عجیب ویدال؛ دوست داشتم برای رئال بازی کنم!

نصیرزاده: سرمربی جدید تا پایان فصل بعد می‌ماند

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

نه فرانسه و نه پی‌اس‌جی؛ مقصد زیدان مشخص شد

باقری تک و تنها در جنگ با آلوز و حسینی

در آستانه ال‌کلاسیکو؛ کاپیتان رئال تمرین نکرد

این افراد ریواس نخورند

اجرای تماشایی از آهنگ «پینک فلوید» با گیتار الکتریک

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

واژگونی پراید حادثه آفرید

حکمت/ کجای مجلس بنشینیم؟

طرز تهیه خاگینه هویج

استفاده از سیر پخته شده برای کاهش ورم گلو

توصیه جالب دکتر عزیزی به مردها

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

واقعیت مصدومیت‌های جنجالی‌‌ترین تنیسور ATP

ترابی، اثرگذاری روی صد گل لیگ برتر!

معرفی تیم داوری بازی ملوان و سپاهان

اتلتیکومادرید، بارسلونا را پولدار می‌کند

با شگفتی‌سازان دقیقی علیه استقلال

پیام آماده بازگشت به ترکیب سپاهان

تلخ‌ترین حذف بارسلونا پس از 40 سال

تن‌هاخ: گارناچو از من عذرخواهی کرد

دروازه‌بان جنجالی بازی حساس را از دست داد

احضار دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی

فیلمسازی در حوزه اقوام یک گام بزرگ است

مهارت شگفت‌انگیز بازیگر مشهور سینما در کشیدن نقاشی

بازخوانی زیبا از ترانه دلنشین علیرضا افتخاری

پدر گلاب ایران درگذشت

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

قانون اساسی برخاسته از نماز