آریا بانو

آخرين مطالب

ماجراهای خانه خاورخانم فرهنگی هنری

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
تصویربرداری سریال «خونه‌یکی» به تهیه‌کنندگی روشان امیری و سیاوش امین‌پور و با کارگردانی حامد تهرانی‌علوی تمام شده است و این روزها مراحل پایانی تولید را سپری می‌کند تا خود را به آنتن برساند. هر چند هنوز شبکه و زمان پخش این مجموعه دقیقا مشخص نشده‌است، اما گمانه‌زنی‌هایی در مورد آن وجود دارد. خونه یکی قصه چهار خانواده است که در اتاق‌های خانه‌ای قدیمی واقع در جنوب تهران زندگی می‌کنند. کسانی که به‌واسطه این قرابت در مشکلات و مسائل زندگی مثل یک خانواده فریادرس همدیگر هستند. جام‌جم در گفت‌وگو با کارگردان و بازیگران خونه‌یکی نگاهی به این مجموعه انداخته است.
اولین تجربه اما نه آخرین
سریال خونه یکی نخستین تجربه حامد تهرانی‌علوی در زمینه سریال‌سازی است. او پیش از این در زمینه‌های دیگری فعالیت داشته است. «تا قبل از این پروژه در زمینه‌های دیگری مثل ساخت موسیقی فیلم و... کار کرده بودم و برنامه‌سازی‌های شبکه پرسپولیس را برعهده داشتم و دارم. ساخت سریال خونه‌یکی را خانم امیری پیشنهاد کردند که در ابتدا قرار بود به صورت آیتمی باشد، اما ما طرحی را به ایشان و آقای امین‌پور دادیم که استقبال کردند و به این شکل کار آغاز شد. دوست دارم و سعی می‌کنم از این به بعد در زمینه کارگردانی بیشتر فعال باشم.»
موقعیت‌های کمدی
قصه این مجموعه در خانه‌ای قدیمی واقع در میدان اعدام می‌گذرد. خونه‌یکی روایت قصه چند خانواده است که در یک خانه با هم زندگی می‌کنند و صاحبخانه‌شان شخصی به نام خاور است که این افراد را بیشتر به خاطر تنهایی‌اش در خانه خود نگه داشته تا برای دریافت اجاره بهای منزل. در هر قسمت هر خانواده با اتفاقی مواجه می‌شود که قصه را پیش می‌برد. علاوه بر این رابطه احساسی میان دختر و پسر دو خانواده ساکن در این خانه شکل می‌گیرد که آنها را با چالش‌هایی مواجه می‌کند.
ظاهرا خط اصلی قصه، همین ازدواج دختر و پسر جوان ساکن خانه است اما در این میان هر قسمت ماجراهایی برای خونه‌یکی‌ها اتفاق می‌افتد و متناسب آن بازیگران مهمان نیز در کار حضور دارند. کارگردان این سریال می‌گوید: در این سریال موقعیت‌های کمدی وجود دارد اما نمی‌توان گفت مخاطب کاملا با یک اثر کمدی مواجه خواهد بود چون ما لحظه‌های درام هم داریم. سعی کردیم در دل قصه معضلات اجتماعی روز مثل مسائل فضای مجازی را نشان دهیم. مثلا یکی از شخصیت‌های جوان این سریال که نقش پدرش را رامین ناصرنصیر ایفا می‌کند خیلی دغدغه شبکه‌های اجتماعی مجازی و بالا رفتن آمار دنبال‌کنندگانش را دارد؛ او سعی می‌کند آمار دنبال‌کنندگانش را بالا ببرد تا بتواند با درآمد حاصل از آن پراید بخرد اما قیمت پراید هم مدام افزایش می‌یابد و... .
وضعیت خونه یکی‌ها
این مجموعه به قلم محمد تنابنده در ده قسمت 25 دقیقه‌ای تولید شده و حال با پایان یافتن تصویربرداری و تدوین آن در مرحله اصلاح رنگ، ساخت موسیقی و صداگذاری قرار دارد. هنوز زمان قطعی پخش سریال مشخص نیست ولی آنچنان که شنیده می‌شود، خونه یکی از گزینه‌های سیما برای پخش در نوروز است. این سریال ابتدا قرار بود روی آنتن شبکه سه برود که با منتفی شدن این موضوع، هنوز شبکه پخش آن مشخص نشده است. هر چند در برخی خبرها نام شبکه نسیم به این عنوان منتشر شده است ولی حامد علوی تهرانی‌،‌ کارگردان این مجموعه در این مورد ابراز بی‌اطلاعی می‌کند.
​​​​​​​
خانه‌ قدیمی،‌ آدم‌های به‌روز
گروه سازنده سریال مدتی گرفتار یک محدودیت زمانی شدند که باعث شد کار خیلی زود جمع شود، اما با این حال کارگردان خونه یکی، فکر می‌کند نتیجه بسیار شیرین شده باشد. او می‌گوید: حس می‌کنم جای چنین کاری در تلویزیون خالی است چون سال‌هاست چنین سریالی نداشتیم. می‌توان گفت این مجموعه یک جورهایی شبیه زیر آسمان شهر است، البته زیر آسمان شهر آپارتمانی بود ولی فضای سریال ما مثل خانه قمرخانم است. خانه ما قدیمی است اما شوخی‌های آن به‌روز است. معضلات روز را نشان می‌دهیم، نقد فرهنگی و اجتماعی می‌کنیم تا بیننده با کار ارتباط برقرار کند.
اهالی خونه یکی‌
نیما شاهرخ‌شاهی، فریبا نادری، شهرزاد عبدالمجید، رامین ناصرنصیر، شهین تسلیمی، یزدان فتوحی، ایمان صفا، فاطمه شکری، مهران ضیغمی، کیمیا گیلانی، اردشیر کاظمی، سارا والیانی، پیمان کلانتری، مانی محمدپور، کسری حاجی‌قربانی، عسل شاهپوری، سعیده سادات‌حسینی، سیاوش جعفری، آیدین خطایی و ملیکا عبداللهی در این سریال بازی می‌کنند.
سایر عوامل خونه یکی هم عبارتند از مدیر فیلمبرداری: هوشنگ غفوری، مدیرتولید: حسین الماسی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: علی مهرآسا، طراح صحنه و لباس: آبتین برقی، طراح گریم: بابک شعاعی و جلوه های ویژه میدانی: رسول کهنسال.
بازیگر خنده بازار، کارگردان خونه یکی
احتمالا چهره تهرانی علوی را به خاطر بازی در مجموعه «خنده‌بازار» می‌شناسید. او که تحصیلکرده رشته موسیقی است، فعالیت هنری‌اش را سال 72 و با ایفای نقش در سریال نیم نگاه آغاز کرد. بعد از آن به دلیل علاقه به موسیقی تحصیلات خود را در این رشته هنری ادامه داد و کارش را بازی در فیلم، سریال و تله‌ فیلم‌های دیگر پی‌گرفت. تهرانی علوی همچنین کارگردانی برنامه‌های شبکه اینترنتی پرسپولیس را به عهده داشته و به‌تازگی سریال خونه یکی را کارگردانی کرده‌ است.
​​​​​​​
فریبا نادری این‌بار در نقش کمدی
فریبا نادری در این مجموعه نقش سحر و شخصیت مقابل نیما شاهرخ شاهی را ایفا می‌کند. این بازیگر را بیشتر در آثار درام دیده‌ایم. او دلیل انتخاب این نقش را که رنگ‌و‌لعاب کمدی دارد، همین دور شدن از فضای تلخ دیگر آثارش می‌داند و می‌گوید: یکی دو سال گذشته بیشتر در آثار درام بازی کردم و در سریال پرستاران و بعد از آن گمشدگان نقش‌هایی جدی داشتم؛ با انتخاب این نقش سعی کردم از این فضا فاصله بگیریم.
همسایه‌هایی از جنس خانواده
ارتباط همسایگی می‌تواند دستمایه خوبی برای طرح قصه‌های مختلف باشد به‌ویژه آن‌که همسایه در فرهنگ ما جایگاهی ویژه‌ دارد و در مورد آن بسیار سفارش شده است. از این رو تا به حال سریال‌های مختلفی با چنین محوریتی ساخته شده که همسایه‌ها، خانه اجاره‌ای، شبی از شب‌ها‌، دیوار به دیوار 1 و 2، دردسرهای عظیم 1 و 2،‌ آپارتمان، تهران پلاک 1 و ‌سه سری مجموعه زیر آسمان شهر از جمله آنها هستند.
جام جم


لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/124713/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نروژ بزرگترین کشتی‌های هیدروژنی جهان را می‌سازد

تمجید گواردیولا از لیورپول

آخرین وضعیت کشتی آزاد برای المپیک

قرقیزستان از شکست برابر تاجیکستان گریخت

مدیرروستا: منافع برخی کشیدن ترمز پیشرفت لیگ است

اتفاق عجیب برای ژیمناست تاریخ‌ساز ایران

واکنش‌های برتر مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

ستاره بارسلونا تهدید به مرگ شد!

کشتی ایران رکورد تاریخش را در مسابقات قهرمانی آسیا شکست

داوران هفته 28 لیگ دسته اول مشخص شدند

عالیشاه بازی آلومینیوم را از دست داد

بچه بال مگسی رو واکس زده!

چرا «گناه فرشته» نظر مخاطب را جلب نکرد؟

رابطه تازه سحر دولتشاهی و پیمان معادی صدای برخی‌ها را درآورد!

اجرایی زیبا و جذاب در برنامه «صداتو»

آزار و قتل زن جوان توسط مرد همسایه؛ متهم: جسد مقتول را به آتش کشیدم

آمار نهایی داوطلبان نوبت دوم کنکور اعلام شد

دره انجیرک تا مرخیل؛ تصاویری زیبا از بکرترین نقاط زاگرس

نسبت به ادامه زندگی تا ابدیت چه آمادگی باید داشته باشیم؟

شگفت‌زدگی جالب یک بلاگر خارجی بعد از دیدن شیراز

دمنوش خوشمزه‌ای که روز شما را متفاوت می‌کند

تشخیص بیماری مرگبار از روی دست‌ها

غربالگری بیماری SMA از امسال با کیت تشخیصی ایرانی

ترفند آویزان کردن شلوار

اصلا حوصله کارکردن در این روزهای بهاری را ندارم

احتمال افزایش 25 درصدی اعتبار طرح امنیت غذایی کودکان

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

روشی برای نقشه‌برداری از نانوحفره‌های روی غشاء ارائه شد

کناره‌گیری نویسندگان از «انجمن قلم آمریکا» در حمایت از غزه

روایتی متفاوت از دیدار سپاهان و ذوب‌آهن

دبل شهاب زاهدی در بازی امروز آویسپا فوکوکا مقابل جوبیلو ایواتا

فیلم کوتاه تغییر چهره با حضور کریستیانو رونالدو

تصمیمات احساسی و ذوب شدن آهسته فولاد

احتمال لغو سفر ملی‌پوشان ووشو به چین

سرمربی سابق تیم ملی ولز در آستانه حضور در تراکتور

زمان حضور بازیکن پرسپولیس در کمیته انضباطی مشخص شد

تصاویری از لحظات خداحافظی جیدن کاکس از تشک کشتی

فیلم شهرک در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی «کازابلانکا»

چهره ها/ شوخی جالب شاهرخ استخری با بازپخش سریال هایش

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

سینی غذای خوشمزه یک ساندویچ رژیمی از نگار فرهمند همسر پژمان جمشیدی +ویدیو / برای یک دورهمی دوستانه

ست روسری و کیف فوق العاده جذاب و سنتی المیرا شریفی مقدم / خانم مجری قوانین طلایی ست کردن رو بلده

فیلم موزیک «آمده ام تو به داد دلم برسی» با صدای علیرضا قربانی

ارسلان کامکار: خودمان را با پررویی تحمیل کرده‌ایم؛ ما را نمی‌خواهند!

لحظه انفجار مهیب بر اثر نشت گاز

جزئیاتی تازه درباره حذف اسم پدر و مادر از کارت ملی

دستگیری روانشناس روانی که با اسلحه و بی‌سیم از زنان اخاذی می‌کرد!

رقص زیبای ماهی های کوچولوی آبی

مناظر خیره کننده از دریاچه قلبی شکل

طرز تهیه کیک صورتی دخترونه