آریا بانو

آخرين مطالب

نسیم ادبی:هر نقشی باید با کاراکتر اصلی بازیگر عجین شود/ هیچ‌وقت کارم با یک کارگردان به جنگ نمی‌رسد فرهنگي

نسیم ادبی:هر نقشی باید با کاراکتر اصلی بازیگر عجین شود/ هیچ‌وقت کارم با یک کارگردان به جنگ نمی‌رسد

  بزرگنمايي:

آریا بانو -
نسیم ادبی می‌گوید در نقش‌هایی بازی می‌کند که به باورپذیر بودن شخصیت درون فیلم برسد و کاراکتر واقعی را به تصویر بکشد به صورتی که کاملا باورپذیر باشد و در این راه از تجربه نقش‌هایی که در طول سال‌ها در تئاترهای مختلف بازی کرده بهره می‌گیرد.
نسیم ادبی که چندی پیش با تئاتر «شیروانی داغ» ایوب آقاخانی در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته بود، در گفتگو با ایلنا، از بازی در نقش‌های متعددی می‌گوید که این سال‌ها در تئاتر و سینما به آنها جان بخشیده و معتقد است همواره با کارگردان‌ها چه در تئاتر و چه در سینما با تفاهم پیش می‌رود و کارش با یک کارگردان به جنگ نمی‌رسد.
او درباره باورپذیر بودن نقش و رسیدن به آن گفت: اینکه بازیگر باور کند چقدر تبدیل به نقش درون فیلم شده، بسیار به این موضوع بستگی دارد که چقدر نقش مورد نظر را درک کرده باشد.
این بازیگر تئاتر و سینما با بیان اینکه «اگر بازیگر به درک و باور درستی رسیده باشد، با خود واقعی‌اش عجین می‌شود» گفت: در غیر این‌صورت کاراکتر موردنظر تبدیل به یک چیز مصنوعی می‌شود که شمای تماشاگر از بیرون آن را می‌بینید و نمی‌توانید باورش کنید؛ همانند خیلی از نقش‌هایی که می‌بینید و حس می‌کنید آن بازیگر یا در حال تکرار یک نقش به خصوص بوده و یا اینکه به طور کل از آن نقش دور شده است.
ادبی با اشاره به تجربه خود در این زمینه، گفت: من اصولا نقش‌هایی را بازی می‌کنم که همه می‌گویند بسیار باورپذیر است و گویی با خود آن شخصیت یکی شده‌ام. اما در حالت کلی معتقدم اینکه چقدر نقشی باورپذیر شده را تماشاگر باید بگوید.
او ادامه داد: من تمام تلاشم را می‌کنم تا در نقش‌هایی که بازی می‌کنم، به باورپذیر بودن شخصیت درون فیلم برسم و کاراکتر واقعی را به تصویر بکشم؛ به صورتی که کاملا باورپذیر باشد و امیدوارم در این کار موفق باشم.
این بازیگر تئاتر و سینما درباره اینکه چه کارهایی برای رسیدن به نقش انجام می‌دهد، گفت: کارهایی هست که برای هر بازیگر منحصر به فرد است و من هم روش‌های خودم را در این زمینه دارم. البته نه اینکه بگویم این کارها شخصی است ولی بستگی به آن نقشی دارد که شما بازی می‌کنید.
ادبی با اشاره به اینکه برخی نقش‌ها نیاز به زمان بسیار طولانی‌تری دارند تا بازیگر بتواند آن را به‌طور کامل درک و اجرا کند، گفت: برای اجرای صحیح این کاراکترها بازیگر نیاز دارد برای آن مابه‌ازای بیرونی پیدا کند اما گاهی هم خلاف این اتفاق می‌افتد. مثلا من به‌عنوان یک بازیگر تئاتر، از نقش‌های بسیار زیادی که در این سال‌ها در تئاترهای مختلف بازی کرده‌ام، استفاده می‌کنم و تنوع این نقش‌ها گنجینه‌ای از تجربه است که به من برای به تصویر کشیدن نقشی دیگر با جزئیات خاص خودش کمک می‌کند.
او همچنین درباره تعامل با کارگردان‌های مختلف در مدیوم تصویر گفت: هیچ‌وقت اینطور نبوده که با کارگردان یک فیلم به توافق نرسیم ولی گاهی می‌بینیم که مثلا بازی در یک سکانس اگر به گونه دیگری باشد، بهتر است.
ادبی خاطرنشان کرد: به طورکلی من با کارگردان‌ها به تعامل می‌رسم چراکه معتقدم وقتی کار با یک کارگردان را پذیرفتی، به منزله این بوده که او را قبول داشته‌ای و حرفش را می‌پذیری. بنابراین معتقدم در آینده هم هیچ‌وقت کارم با یک کارگردان به جنگ نمی‌رسد و اگر اختلاف نظری هم باشد در نهایت به یک تفاهم با هم خواهیم رسید.






نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

برندگان جوایز انجمن نویسندگان آمریکا شناخته شدند

«نگهبان زمین» به شبکه پنج آمد

70 هزار نفر در سودای ستاره شدن/ «ستاره‌ساز» نوروز 98 می‌آید

خانه«بزرگ‌آقا»ی سریال شهرزاددر قبال زمینی برای بیمارستان واگذارشد

الناز شاکردوست کنار رفقای روزهای سخت/عکس

علی ضیاء: از 25 اسفند تا تحویل سال روی آنتن هستیم/دیده نشده‌ها را در شبکه یک دیدنی می‌کنیم

کار بدون مجوز در یک سریال؟/ پارسایی: در نسخه ارائه شده به ما آهنگ «یاس» نبود

«پایتخت» عید امسال در شکلی جدید به تلویزیون برمی‌گردد

نگارش «مهلا» به نیمه رسید

2 بازیگر زن پیشکسوت و دخترانشان در یک قاب/عکس

با عجیب‌ترین و بدترین اجراکنندگان اسکار آشنا شوید/ از دانل داک تا مرد رکوددار

آیا گران قیمت‌ترین نقاشی جهان تقلبی است ؟

برنده خرس طلا کیست؟

کاریکاتور آمریکن گات تلنت و ایکس فکتور موفق می‌شود!

برنامه حرفه‌ای علیخانی، زیر سایه داور نچسب!‏

دبیر جشنواره موسیقی فجر در گفت‌وگو با «شهروند» به سوء‌تفاهم‌ها پاسخ داد

نظر کمال تبریزی درباره سکوت برخی سلبریتی‌ها پس از حادثه تروریستی زاهدان

جشنواره جایی است که می‌شود در آن صداهای آزاد را شنید/ رضا میرکریمی به تماشای "اپرای عشق" غریب‌پور نشست

روزگار موسیقی‌دانان ایرانی در دو دهه‌ اول انقلاب / نگاهی به مستند "قطار مسیر 60"

نویسنده‌ای که گروگان گرفته می‌شود / تئاتر در شهر قزوین مشکلات زیادی دارد / روایت سعید شیخی از نمایش "تاریخ مردم کوچه و بازار قرن 18 فرانسه" و حضور در جشنواره تئاتر فجر

اجرایی مبهم و تحلیل نشدنی / نگاهی به نمایش "بازگشت به خانه" به کارگردانی محمد شاکری

گروه موسیقی هاوین برای اولین بار به صحنه می‌رود

آثار چند نمایشنامه‌نویس ایرانی به فرانسه ترجمه و خوانش می‌شود / گزارش برگزاری نشست پروژه "فضاسازی" با حضور نمایشنامه‌نویسان فرانسوی

گسترش روابط فرهنگی پژوهشی ایران با قطر

میهمانی خودمانی با نجف دریابندی

حضور غلامعلی حداد عادل در سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر / وزیر ارشاد به تماشای "باغ خونی" نشست

اجرایی پر از ابهام / نگاهی به نمایش "دختر سطلی" به قلم تریفه کریمیان و کارگردانی فاتح بادپروا

رونمایی از پوستر "شعر تن‌پوش" در هشتمین جشنواره مد و لباس فجر

حضور انتشارات حافظ با 100 عنوان کتاب در هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر

سهم استان‌های ایران از هشتمین روزِ جشنواره‌ تئاتر سی و هفتم

یک نقالی مدرن / نگاهی به نمایش "آرش" به نویسنده و کارگردانی گلچهر دامغانی

انتشار فراخوان مسابقه طراحی لباس با موضوع شعر در قالب تن‌پوش / ارسال آثار برگزیده از طریق دفاتر مستقر شیم در اروپا به بازار فروش بین‌الملل

فعالیت بیش از 20 استان همزمان با برگزاری جشنواره مد و لباس فجر در پایتخت

موسیقی آذری برج آزادی را تسخیر کرد

شبی که هنرستانی‌ها و دانشگاهی‌ها نواختند

پتر اشتاین یا وسعت دید تئاتری / جُستاری پیرامون حضور کارگردان‌های به نام در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

نامزدهای برگزیده بخش عکس معرفی شدند

منتظری، توکلی و جعفری در اولین نشست تاریخ شفاهی تئاتر ایران

گزارش‌های روایی جداگانه / نگاهی به نمایش "استرالیا" به کارگردانی کامران جباری

محبوس شدن در موقعیت‌های بازی‌گونه دوره مدرنیزم / نگاهی به اثر "نمایش" نوشته ساموئل بکت به کارگردانی مسعود حق‌پناه

پیام وزیر ارشاد به نهمین همایش سراسری هنرمندان کیش

تاکید بر نوآوری در برنامه‌ها / کاهش تعداد نیروهای اجرایی نمایشگاه

نگاهی به خدمات استاد شهرام ناظری به ادبیات فارسی به بهانه زادروزش

علی ضیا روز تحویل سال در شبکه یک

آقای علیخانی! همان «ماه عسل» را بساز!

ماجرای شیر سماور که چکه می‌کرد/ کارگردانی که حواسش به خمیازه هنروران هم بود!

منصور خانلو درگذشت

برنامه آخرین روز جشنواره موسیقی فجر / از ارکستر آیسو و بربطیان تا محسن ابراهیم‌زاده

از سخن زرتشت تا "لا لا لند" با گروه آوازی تهران

بررسی سیر تحولات جشنواره مد و لباس فجر از وحدت در عین کثرت تا چالش سیاست‌های تاریخی و جغرافیایی